2018-06-27

PASIŪLYMAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1343  

2, 26 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-2226(2)

 

Siūloma keisti

 

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektu (toliau – Projektas) siūlomi keisti kriterijai, pagal kuriuos būtų sudaromos įstaigos yra neišdiskutuoti bei šališki, tai sustiprina Projekte siūlomas modelis, kad tinklui priskiriamos įstaigos nebus vertinamos pagal jokius kriterijus, o tinklui nepriskiriamas įstaigos bus vertinamos ir pagal tai bus sudaromos arba nesudaromos sutartys su teritorinėmis ligonių kasomis, siūlome aiškiai reglamentuoti sutarčių sudarymo kriterijus.

         Šiuo metu siūlomi kriterijai ir sąlygos neatitinka suprantamumo, aiškumo principų, suformuoti netiksliai bei galimai paliekant vietos galimam piktnaudžiavimui bei korupcijoms apraiškoms. Pavyzdžiui, yra nesuprantama, kaip gali būti aiškinamas ir taikomas kriterijus, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga nėra padariusi mokestinių ir kitų su sveikatos priežiūros paslaugų teikimu susijusių pažeidimų. Neaišku, apie kokius pažeidimus yra kalbama, kas tuos pažeidimus nustato, kaip jie yra vertinami, ar yra galimybė nevertini mažareikšmio pažeidimo ir taip toliau.

          Todėl turi būti įvedami aiškesni objektyvūs rodikliai, kurių vertes ir nustatymo tvarką tvirtintų Vyriausybė, išlaikant šiuo metu projektu siūlomus kriterijus pagal savo esmę. EBPO, vykdydama Sveikatos priežiūros kokybės indikatorių projektą (HCQI Project), pateikė sveikatos priežiūros veiklos kokybės vertinimo rodiklius. Projekto išvadose teigiama, kad svarbiausi kokybės rodikliai yra saugumas ir orientacija į pacientą. Todėl šie kriterijai galėtų būti įvesti, patikslinant Įstatymo projekto pasiūlymus, orientuojant į įstaigos veiklos kokybės ir efektyvumo rodiklius, užtikrinant lygiavertiškumo ir nepaneigiant sąžiningos konkurencijos principus.

          Siekiant sukurti stabilią ir tvarią sistemą, siūloma įtvirtinti principą, kad sutartys tarp teritorinių ligonių kasų ir tinklui nepriskiriamų asmens sveikatos priežiūros teikėjų būtų sudaromos 3 metų laikotarpiui, taip išvengiant kasmetinio įstaigų teikiamų paslaugų krepšelio pasikeitimo, panikos pacientų tarpe bei pateisinant teisėtus lūkesčius, apie sistemos tvarumą paslaugų teikėjų kontekste.

 

Pasiūlymas:  1 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas

„26 straipsnis. Teritorinių ligonių kasų sutartys su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, vaistinėmis bei optikomis.

1. Apdraustųjų asmens sveikatos priežiūros išlaidos apmokamos vadovaujantis teritorinės ligonių kasos ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos sutartimis.

2. Teritorinės ligonių kasos sudaro sutartis dėl stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, kurios pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 11 straipsnio 1 dalį priskiriamos LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių bei viešųjų įstaigų tinklui (toliau – tinklui priskiriamos įstaigos) ir turi licenciją sveikatos priežiūros veiklai, joms pateikus atitinkamą prašymą. Sutartys su kitomis tinklui nepriskiriamomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis dėl stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, turinčiomis licenciją sveikatos priežiūros veiklai ir pateikusiomis atitinkamą prašymą, sudaromos tik tuo atveju, jeigu tinklui priskiriamos įstaigos neužtikrina šių paslaugų teikimo pagal Sveikatos sistemos įstatymo 12 straipsnyje nustatytą jų teikimo mastą, ir tik dėl tos šių paslaugų dalies, kurios trūksta nustatytam jų teikimo mastui užtikrinti, ir jeigu jos atitinka visus šio straipsnio 4 dalyje nustatytus bendruosius reikalavimus bei šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nustatytas sąlygas.

3. Sutartys dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų, išskyrus nurodytas šio straipsnio 2 ir 7 dalyse, su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis (neatsižvelgiant į įstaigos nuosavybės ar teisinę formą), turinčiomis licenciją sveikatos priežiūros veiklai ir pateikusiomis atitinkamą prašymą, sudaromos, jeigu jos atitinka visus šio straipsnio 4 dalyje nustatytus bendruosius reikalavimus bei šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nustatytas sąlygas. Sutartys su tinklui nepriskiriamoms įstaigomis sudaromos 3 metų laikotarpiui.

4. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų bendrieji reikalavimai:

1)  asmens sveikatos priežiūros įstaiga užtikrina Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis kompensuojamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą pacientams bazinėmis kainomis, laikantis tokių paslaugų teikimui įstatymuose nustatytų reikalavimų; 

2)  asmens sveikatos priežiūros įstaiga yra sumokėjusi visus mokesčius valstybei, nėra padariusi mokestinių ir kitų su sveikatos priežiūros paslaugų teikimu susijusių pažeidimų, kurie Vyriausybės nustatyta tvarka buvo pripažinti sistemingais;

3)  asmens sveikatos priežiūros įstaigos finansinių įsipareigojimų bendrojo (einamojo) likvidumo koeficiento reikšmė ne mažesnė kaip 1.

5.  Teritorinė ligonių kasa, neviršydama Sveikatos sistemos įstatyme nustatyto atitinkamų paslaugų teikimo masto, sutartis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų sudaro su šio straipsnio 4 dalyje nurodytas sąlygas atitinkančiomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, įvertinusi jas Vyriausybės nustatyta tvarka pagal šiuos kriterijus:

1)  atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, dėl kurių prašoma sudaryti sutartį, teikimo patirtis;

2)  atitinkamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių gydytojų etatų skaičius;

3)  suteiktų atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus;

4)  2) atitinkamos planinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos laukimo trukmė, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 153 straipsnio 2 dalyje nurodytus terminus;

5)  įstaiga yra įsipareigojusi teikti atitinkamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas visa apimtimi;

6) 3)  įstaigoje teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompleksiškumas  pacientų pasitenkinimo įstaigoje teikiamomis sveikatos priežiūros paslaugomis rodiklis;

6. Teritorinė ligonių kasa sutartį dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų sudaro su pagal šio straipsnio 5 dalyje nurodytus kriterijus geriausiai įvertintomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis. Šio straipsnio 5 dalyje nurodytų kriterijų siektinas reikšmes ir vertinimo pagal šiuos kriterijus tvarką nustato Vyriausybė.

7. Sutartys dėl pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros, slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų teikimo ir apmokėjimo sudaromos su licenciją sveikatos priežiūros veiklai turinčiomis ir pageidaujančiomis tokias sutartis sudaryti asmens sveikatos priežiūros įstaigomis Sveikatos sistemos įstatymo 12 straipsnyje nustatytam paslaugų teikimo mastui užtikrinti.

8. Vaistinėse išduoti kompensuojamieji vaistai ir medicinos pagalbos priemonės bei optikose išduotos kompensuojamosios medicinos pagalbos priemonės apmokamos pagal teritorinės ligonių kasos ir vaistinių bei optikų sutartis. Teritorinės ligonių kasos sudaro sutartis su pageidaujančiomis jas sudaryti vaistinėmis, turinčiomis licenciją farmacinei veiklai, ir su pageidaujančiomis sutartis sudaryti optikomis, gavusiomis notifikavimo pažymą apie teikiamų į Lietuvos rinką medicinos prietaisų įregistravimą (tai yra turinčiomis leidimą gaminti ir prekiauti akinių lęšiais).

9. Sutartys tarp teritorinių ligonių kasų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų, tarp teritorinių ligonių kasų ir vaistinių ar optikų sudaromos vadovaujantis Civiliniu kodeksu, šiuo ir kitais įstatymais bei sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

10. Šiame straipsnyje nurodytų sutarčių tipines formas, kuriose nurodytos esminės sutarties sąlygos: sutarties šalių teisės ir pareigos, teisės aktuose nustatyti asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimai ar reikalavimai dėl išlaidų už vaistinėse išduodamus kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones, kainodaros taisyklės, atsiskaitymų tvarka, sutarties šalių atsakomybė, ginčų sprendimo tvarka, sutarties nutraukimo tvarka, sutarties galiojimas, papildymas ar sustabdymas, tvirtina Valstybinės ligonių kasos direktorius. Visi apdraustieji turi teisę susipažinti su šiomis sutartimis.“

 

 

 

 

 

 

Teikia            Seimo nariai   Antanas Matulas

                                                                   Irena Degutienė

                                                                   Remigijus Žemaitaitis