PASIŪLYMAI

DĖL  LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2066(3)

 

2022-12-13

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

N3

 

Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu galiojančioje Valstybės tarnybos įstatymo redakcijoje yra straipsnis, aiškiai apibrėžiantis kolektyvines sutartis valstybės tarnyboje, siūlome į Įstatymo projektą grąžinti šiuo metu galiojančias nuostatas.

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 1 straipsnį papildyti nauja 3 dalimi, atitinkamai patikslinant kitų dalių numeraciją ir šią dalį išdėstyti taip:

3.   Kolektyvinėms deryboms ir kolektyvinių sutarčių sudarymui valstybės tarnyboje taikomos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatos.  Nacionalinė kolektyvinė sutartis yra profesinių sąjungų organizacijų, atstovaujančių valstybės tarnautojams, ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos rašytinis susitarimas, kuriame nustatomos Lietuvos valstybės tarnautojų darbo užmokesčio, tarnybos (darbo), poilsio laiko ir kitos socialinės ir ekonominės sąlygos. Šakos kolektyvinė sutartis yra profesinių sąjungų organizacijų, atstovaujančių valstybės tarnautojams, dirbantiems vienoje viešojo administravimo veiklos srityje, ir Vyriausybės ar jos įgaliotų institucijų rašytinis susitarimas, kuriame nustatomos vienos viešojo administravimo veiklos srities valstybės tarnautojų darbo užmokesčio, tarnybos (darbo) ir poilsio laiko ir kitos socialinės ir ekonominės sąlygos. Įstaigos kolektyvinė sutartis yra rašytinis susitarimas, kuris sudaromas tarp valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens ir valstybės tarnautojams atstovaujančios valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje veikiančios valstybės tarnautojų profesinės sąjungos ir kuriame nustatomi valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos valstybės tarnautojų tarnybos (darbo) ir kitos socialinės ir ekonominės sąlygos.“

2.

10

6

 

Argumentai:

Siekiant didesnio apibrėžtumo dėl ateities asmeniui, ketinančiam dalyvauti konkurse karjeros valstybės tarnautojo pareigoms užimti ar be konkurso būti priimtam į laikinojo valstybės tarnautojo pareigas, būtų tikslinga asmenį apie numatomą išbandymą informuoti iš anksto.

Pasiūlymas: įstatymo projekto  10 straipsnio 6 dalį siūloma išdėstyti taip:

,,6. Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo gali nuspręsti konkursą į karjeros valstybės tarnautojo pareigas laimėjusiam asmeniui, taip pat šio straipsnio 3 dalyje nustatytu atveju į  laikinojo valstybės tarnautojo pareigas priimamam asmeniui  sprendime dėl priėmimo į pareigas nustatyti išbandymo laikotarpį, jeigu apie numatomą išbandymą buvo iš anksto  informuota, siekiant patikrinti, ar asmuo tinkamas eiti šias pareigas. Išbandymo laikotarpiui ir rezultatams mutatis mutandis taikomas Darbo kodekso 36 straipsnis.“

3.

19

21

1

3

4

Argumentai:

Įstatymo projekte siūloma, pertvarkant valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemą, atsisakyti galiojančiame Valstybės tarnybos įstatyme nustatytos valstybės tarnautojo darbo užmokesčio sudedamosios dalies – priedo už tarnybos Lietuvos valstybei stažą.

Remiantis Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2022-11-15 pateiktoje išvadoje išdėstytais argumentais, kuriais atkreipiamas dėmesys į tai, kad projektu siūlomas teisinis reguliavimas – pagal kurį, panaikinus valstybės tarnautojo darbo užmokesčio sudedamąją dalį – priedą už tarnybos Lietuvos valstybei stažą ir pagal šio projekto 2 straipsnio 9 dalį perskaičiavus valstybės tarnautojų pareiginės algos koeficientus, iki keičiamo įstatymo įsigaliojimo valstybės tarnautojui nustatyta pareiginė alga, perskaičiuota įskaitant minėtą priedą, negalėtų būti sumažinta, kol jis eitų tas pačias pareigas (projekto 2 straipsnio 9 dalis) arba jį perkėlus į lygiavertes ar aukštesnes pareigas (keičiamo įstatymo 20 straipsnio 4 dalis), – nemotyvuotų valstybės tarnautojų, turinčių nemažą tarnybos Lietuvos valstybei stažą, dalyvauti konkursuose į aukštesnes pareigas, nes priimant į pareigas konkurso būdu jiems galėtų būti nustatytas ženkliai mažesnis pareiginės algos koeficientas. Todėl svarstytina, ar siūlomas teisinis reguliavimas šiuo atžvilgiu derėtų su konstituciniu reikalavimu įstatymais nustatyti tokį valstybės tarnautojų teisinį statusą, kuris suponuotų valstybės tarnybos, kaip sistemos, vidinį mobilumą, joje dirbančių asmenų žinių, įgūdžių ir patirties perimamumą.

Remiantis aukščiau išdėstytais argumentais, siūlome palikti galiojančiame Valstybės tarnybos įstatyme nustatytą valstybės tarnautojo darbo užmokesčio sudedamąją dalį – priedą už tarnybos Lietuvos valstybei stažą, tačiau atsižvelgiant į naują darbo užmokesčio skaičiavimo tvarką – sumažinti maksimalų šio priedo procentą iki 20 proc.

 

 

Pasiūlymas:

Papildyti projekto 19 straipsnio 1 dalį 4 punktu ir jį išdėstyti taip:

„4) priedas už tarnybos Lietuvos valstybei stažą (toliau – tarnybos stažas);

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 21 straipsnio pavadinimą ir papildyti šį straipsnį 3 dalimi:

 „21 straipsnis. Priemokos ir priedas už tarnybos stažą

„3. Valstybės tarnautojams priedą už tarnybos stažą sudaro vienas procentas pareiginės algos už kiekvienus tarnybos Lietuvos valstybei metus. Šio priedo suma negali viršyti 20 procentų pareiginės algos.“

4.

30

1,

2

 

Argumentai:

 Valstybės tarnautojams keliami ypatingi bendrieji ir specialieji reikalavimai bei tam tikri ribojimai, kurie netaikomi ar tik iš dalies taikomi asmenims, dirbantiems pagal darbo sutartis. Didesnių, palyginus su reikalavimais darbuotojams, reikalavimų taikymas implikuoja ir tam tikrų papildomų garantijų taikymą valstybės tarnautojams.

Siūlome grąžinti šiuo metu Valstybės tarnybos įstatyme galiojančią kasmetinių atostogų tvarką.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo projekto 30 straipsnio 1 ir 2 dalis ir jas išdėstyti taip:

„30 straipsnis. Atostogos

1. Valstybės tarnautojui suteikiamos 22 darbo dienų trukmės kasmetinės minimalios atostogos. Valstybės tarnautojui, vienam auginančiam vaiką (įvaikį) iki 14 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat valstybės tarnautojui, kuris pripažintas neįgaliuoju, suteikiamos 27 darbo dienų trukmės kasmetinės minimalios atostogos. Valstybės tarnautojui už kiekvienų 5 metų tarnybos stažą suteikiamos 3 darbo dienos kasmetinių papildomų atostogų, tačiau bendra kasmetinių atostogų trukmė negali būti ilgesnė kaip 37 darbo dienos.

2. Be šio straipsnio 1 dalyje ir Darbo kodekse numatytų atostogų, valstybės tarnautojams suteikiamos šios atostogos:“

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                              Algirdas Sysas