LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Aplinkos apsaugos komitetas

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) ĮSTATYMO NR. I-2455 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2366 

 

2024-03-20  Nr. 107-P-7

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Aidas Gedvilas, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus. Komiteto biuras: biuro vedėja Birutė Pūtienė, patarėjai: Evelina Bulotaitė, Aistrida Latvėnė, Rasa Matusevičiūtė, Audrius Želvys, padėjėja Vida Katinaitė. Kviestieji asmenys: aplinkos viceministrė Daiva Matusevičė, Aplinkos ministerijos Būsto politikos grupės vadovė Laura Lukoševičienė, patarėja  Živilė Liberienė; Aplinkos projektų valdymo agentūros Klimato neutralumo kompetencijų skyriaus ekspertė Giedrė Vaškienė.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2022-12-21)

1

(3)

 

(1)

 

(7)

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu dėstomo Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 3 straipsnio 1 dalies 6 punktą siūloma papildyti, įrašant naujus asmenimis, kuriems būtų teikiama valstybės parama įgyvendinant daugiabučio namo butų ir kitų patalpų atnaujinimo projektus pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ar ją atitinkančias savivaldybių programas. Priėmus įstatymą, valstybės parama būtų teikiama žuvusių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų šeimos nariams (vaikams (įvaikiams), našliams (našlėms ir tėvams (įtėviams), apmokant tenkančias atnaujinimo projekto parengimo, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, jo įgyvendinimo administravimo, statybos techninės priežiūros išlaidas, kredito draudimo įmoką, kiekvieno mėnesio kredito ir palūkanų įmokas.

Projektu siūlomas teisinis reguliavimas svarstytinas šiais aspektais.

Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad dalis žuvusių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų šeimos narių (vaikai (įvaikiai), našliai (našlės) ir tėvai (įtėviai) iki teikiamu įstatymo projektu siūlomo keičiamo įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo jau galėjo dalyvauti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projekte ir projekto įgyvendinimo metu galiojusia tvarka ir būdais galėjo gauti valstybės paramą. Pažymėtina, kad, priėmus įstatymą, kita dalis aukščiau nurodytų asmenų valstybės paramą gautų kitomis sąlygomis, tvarka bei paramos apimtimi, nei jau minėti daugiabučių namų atnaujinimo projektuose jau dalyvavę asmenys. Taigi, teikiamu įstatymo projektu būtų sudarytos sąlygos daliai tai pačiai asmenų grupei priskiriamų asmenų gauti valstybės paramą daugiabučių namų atnaujinimui (modernizavimui) palankesnėmis sąlygomis. Atsižvelgiant į tai, kyla abejonių, ar siūlomas teisinis reguliavimas atitinka teisingumo ir asmenų lygiateisiškumo principus.

Antra, pažymėtina, kad Seime jau buvo įregistruotas analogiško turinio Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas reg. Nr. XIIIP-3504. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2019 m. gruodžio 4 d. nutarimu Nr.1221 ,,Dėl Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-3504” nutarė įstatymo projektui nepritarti.

Trečia, atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nustatyta, jog valstybės parama daugiabučiams namams atnaujinti teikiama ir jos administravimo išlaidos, taip pat lengvatinio kredito bendra metinių palūkanų dalis, viršijanti šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytą lengvatinio kredito palūkanų dydį, padengiamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis ir (ar) Europos Sąjungos fondų, ir (ar) kitomis teisėtai gautomis lėšomis. Atsižvelgiant į keičiamame įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, taip pat į tai, kad valstybės parama asmenims teikiama naudojant valstybės biudžeto lėšas, o Vyriausybės pagal įstatymus yra atsakinga už valstybės biudžeto pajamų ir išlaidų planavimą, dėl teikiamo įstatymo projekto reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.

 

 

Atsižvelgti.

 

Pateiktos pastabos įvertintos. Dėl įstatymo projekto Nr. XIVP-2366 gauta Vyriausybės išvada (projektui siūloma pritarti). Atitinkamai teisės akto projektas Komitete patobulintas atsižvelgiant į Vyriausybės išvadoje pateiktus pasiūlymus, Seimo nario S. Gentvilo ir Aplinkos ministerijos pasiūlymus, galiojančias  Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo nuostatas, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas. Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą ir komiteto išvadą.

 

1.2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2022-12-21)

5

3

 

2.    Projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad „daugiabučių namų atnaujinimo projekto išlaidų kompensacijos taikomos tik atnaujinimo projektų paraiškoms, pateiktoms po 2024 m. sausio 1 d.“. Vertinamoji projekto nuostata svarstytina šiais aspektais.

Pirma, nėra aišku, kokius konkrečiai daugiabučių namų atnaujinimo projekto išlaidų kompensacijos turimos omenyje, nes valstybės parama įgyvendinant daugiabučių namų atnaujinimo projektus asmenims teikiama keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 1-6 punktuose nurodytais būdais. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostata tikslintina, detalizuojant kuris ar kurie valstybės paramos būdai turimi omenyje.

Antra, projekto nuostata, taikant įstatymą, galėtų būti aiškinama taip, kad visi keičiamame įstatyme, t.y. ne tik projekte, nurodyti valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti būdai (daugiabučių namų atnaujinimo projekto išlaidų kompensacijos) taikomos paraiškoms, pateiktoms tik po 2024 m. sausio 1 d. Siekiant to išvengti, projekto 2 straipsnio 2 dalyje turėtų būti reglamentuojamas tik projekto 3 straipsnyje dėstomų keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostatų dėl valstybės paramos naujiems paramos gavėjams, t.y. žuvusių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų šeimos nariams (vaikams (įvaikiams), našliams (našlėms ir tėvams (įtėviams), taikymo.

 

Pritarti.

Įstatymo projektas patobulintas (žr. projekto Nr. XIVP-2366(2) 5 str. 3 d.).

 

1.3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2022-12-21)

 

 

 

3.    Atkreiptinas dėmesys, jog Seime yra registruotas Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIVP-2332), kurio 1 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 6 punktą siūloma išdėstyti kiek kitaip nei teikiamame įstatymo projekte. Abiejuose projektuose nustatyta, kad įstatymai įsigalioja 2024 m. sausio 1 d. Atsižvelgus į tai, projektų nuostatos derintinos tarpusavyje.

Atsižvelgti.

Pastaba įvertinta.

Siūloma projekte Nr. XIVP-2366(2) įstatymo įsigaliojimo data – 2024 m. birželio 1 d.

 

2.

Teisingumo ministerija (Europos Sąjungos teisės grupė)

(2023-01-17)

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2366 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.

Atsižvelgti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Aplinkos ministerija

(2024-02-08 Nr. G-2024-1437)

1

(3)

 

(1)

 

(7)

Įvertinę Įstatymo projektą ir rengdami jį įgyvendinantį poįstatyminį teisės aktą suprantame, kad  2023-11-22 Nutarimu Nr. 901 Dėl Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2366 pasiūlyta 7 punkto formuluotė dėl valstybės paramos teikimo pirmenybės taikymo tais atvejais, kai, gyventojas atitiktų tiek nepasiturintiems gyventojams, tiek nukentėjusiems asmenims nustatytas valstybės paramos teikimo sąlygas, pirmenybė būtų teikiama nepasiturintiems asmenims. Išanalizavus galimus scenarijus, paaiškėjo, kad, tinkamesnis variantas būtų atvirkštinis, dėl šių priežasčių:

1. Nepasiturinčio asmens statusą galima gauti kas metus, tačiau tik tuo atveju, kai asmuo kreipiasi dėl statuso nustatymo ir atitinka sąlygas. Todėl iš anksto žinant kompensacijos išmokėjimo sąlygas, asmuo nebesikreips, nes nebeapsimokės nepasiturintiems gyventojams kompensacija kas mėnesį, o nukentėjusiems – už viską kompensuojant vienu metu.

2. Nukentėjusių asmenų statusas, nuolat keičiasi, pvz. našlys, vaikas, gali taip nutikti, kad nebespės pasinaudoti nukentėjusiojo kompensacija.

3. Svarbu nustatyti, statuso galiojimo laiką, pvz. nuo projekto pradžios iki projekto įgyvendinimo, nes taip bus užtikrinta, kad galės pasinaudoti kompensacija nukentėjusiems, ir laiką, per kurį gali kreiptis dėl kompensacijos, pvz. 12 mėn. po projekto įgyvendinimo.

Atsižvelgus į išdėstytus argumentus, prašome sukeisti prioritetą, pagal kurį būtų teikiama valstybės parama tais atvejais, kai gyventojas atitinka  tiek nepasiturintiems gyventojams, tiek nukentėjusiems asmenims nustatytas valstybės paramos teikimo sąlygas, ir pirmenybė būtų teikiama nukentėjusiems asmenims.

Pritarti.

Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalį siūloma išdėstyti taip: ,,2. Jeigu teikiant valstybės paramą šio straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodyti asmenys atitinka šio straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatytas sąlygas, valstybės parama šiems asmenims teikiama šio straipsnio 1 dalies 7 punkte nustatytu būdu.“

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

(2023-11-22 nutarimo Nr. 901, TAR, 2023-11-23, Nr. 22549)

 

1

(3)

 

(1)

 

(7)

 

N

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2023 m. sausio 18 d. sprendimo Nr. SV-S-790 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2366 (toliau – Įstatymo projektas) ir pasiūlyti Seimui tikslinti jį atsižvelgiant į šias pastabas ir pasiūlymus:

 1. Siekiant nepažeisti lygiateisiškumo principo ir atsižvelgus į tai, kad keičiamo Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (toliau – Įstatymas) 3 straipsnio 1 dalies 6 punkto pakeitimas apima ne visas socialines asmenų grupes pagal Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų ir kitų nukentėjusių nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenų teisinio statuso pripažinimo įstatymą, taip pat siekiant užtikrinti tinkamesnį ir aiškesnį valstybės paramos teikimo Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, žuvusių ir nukentėjusių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų šeimos nariams (vaikams (įvaikiams), našliams (našlėms) ir tėvams (įtėviams)) būdo nuostatų reglamentavimą, siūloma tai nustatyti atskiru punktu. Atsižvelgus į tai, kad gana maža asmenų grupė galės gauti šią valstybės paramą, siekiant optimizuoti administravimo procesą ir išlaidas, siūloma, kad vietoj lengvatinio kredito mėnesinių išmokų ir palūkanų kompensavimo 20 metų būtų išmokama vienkartinė kompensacija už kreditą, paimtą daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir (ar) palūkanas, jeigu jos buvo apskaičiuotos. Vienkartinė kompensacija būtų išmokama ir tuo atveju, jeigu daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) kreditas nebuvo paimtas, tačiau buvo apmokėtas nuosavomis lėšomis. Valstybės parama būtų teikiama asmenims tik už vieną nuosavybės teise valdomą būstą. Jeigu, teikiant valstybės paramą, gyventojas atitiktų tiek nepasiturintiems gyventojams, tiek nukentėjusiems asmenims nustatytas valstybės paramos teikimo sąlygas, pirmenybė būtų teikiama nepasiturintiems asmenims. Kadangi šių paramos būdų administravimas, finansavimo šaltinis ir kompensacijos apskaičiavimas ir išmokėjimas iš esmės skiriasi, siūloma Įstatymo projektą papildyti nauju punktu, t. y. papildyti Įstatymo 3 straipsnio 1 dalį 7 punktu,  atitinkamai pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies 6 punktą – išbraukti žodžius „ir Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, žuvusių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų šeimos nariams (vaikams (įvaikiams), našliams (našlėms) ir tėvams (įtėviams))“ – ir 7 punktą išdėstyti taip:

„7) pagal šio straipsnio 3 dalyje nurodytose taisyklėse nustatytą tvarką apmokant Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, žuvusių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų šeimos nariams (vaikams (įvaikiams), našliams (našlėms) ir tėvams (įtėviams)), Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų, pripažintų nedarbingais ar iš dalies darbingais dėl 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, šeimos nariams (nepilnamečiams vaikams (įvaikiams), sutuoktiniams (sutuoktinėms) ir tėvams (įtėviams)), tenkančias atnaujinimo projekto parengimo, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, jo įgyvendinimo administravimo, statybos techninės priežiūros išlaidas, kredito draudimo įmoką ir išmokant vienkartinę kompensaciją už kreditą, paimtą daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir (ar) palūkanas, jeigu jos buvo apskaičiuotos. Vienkartinė kompensacija išmokama šioje dalyje nurodytiems asmenims ir tuo atveju, jeigu daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) kreditas nebuvo paimtas, tačiau buvo apmokėtas nuosavomis lėšomis. Valstybės parama teikiama asmenims, kurie yra būsto savininkai, tik už vieną nuosavybės teise valdomą būstą. Jeigu teikiant valstybės paramą asmuo atitinka šio straipsnio 1 dalies 6 ir 7 punktuose nustatytas valstybės paramos teikimo sąlygas, pirmenybė teikiama 6 punkte nurodytiems asmenims.“

 

Pritarti

iš dalies.

Vyriausybės pasiūlymams Komitete iš esmės pritarta ir projektas atitinkamai patobulintas. Tačiau atsižvelgiant į Aplinkos ministerijos pasiūlymą įstatymo projektui (žr. Komiteto išvados 4 d.), Komitete pritarta siūlymui LR nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos (taip pat projekte nurodytiems jų šeimų nariams ir žuvusių nepriklausomybės gynėjų šeimų nariams), atitinkantiems ir nepasiturinčio asmens statusą valstybės paramai gauti daugiabučiams namams atnaujinti, šią paramą teikti kaip LR nepriklausomybės gynėjams, o įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: ,,2. Jeigu teikiant valstybės paramą šio straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodyti asmenys atitinka šio straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatytas sąlygas, valstybės parama šiems asmenims teikiama šio straipsnio 1 dalies 7 punkte nustatytu būdu.“

 

 

1.2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

(2023-11-22 nutarimo Nr. 901, TAR, 2023-11-23, Nr. 22549)

 

5

3

 

 

2. Atsižvelgus į tai, kad Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų, nukentėjusių nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, asmenų grupė į Įstatymą, pagal kurį daugiabučių namų atnaujinimo projekto išlaidų kompensacijos taikomos tik atnaujinimo projektų paraiškoms, pateiktoms po 2019 m. sausio 1 d., įrašyta nuo 2019 m., siūloma Nutarimo projektu papildomai įrašomiems asmenims vietoje 2024 metų sausio 1 d. nustatyti tą pačią datą, nuo kurios būtų mokamos vienkartinės kompensacijos, t. y. po 2019 m. sausio 1 d., todėl Įstatymo projekto 2 straipsnio 2 punktą siūlytume pakeisti jį išdėstant taip:

„2. Daugiabučių namų atnaujinimo projekto išlaidų kompensacijos taikomos tik atnaujinimo projektų paraiškoms, pateiktoms po 2019 m. sausio 1 d.“

 

Pritarti.

Atsižvelgiant į tai, kad įstatymui įgyvendinti  turės būti parengti ir poįstatyminiai teisės aktai, įstatymo projekto 5 straipsnį siūloma išdėstyti taip:

,,5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. birželio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2024 m. gegužės 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytos daugiabučių namų atnaujinimo projekto išlaidų kompensacijos taikomos atnaujinimo projektų paraiškoms, pateiktoms po 2019 m. sausio 1 d.“

2.1.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

1

(3)

 

(1)

 

 

nuostata iki dvitaškio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N

Argumentai:

Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 (toliau – Įstatymas) 3 straipsnyje apibrėžta sąlyga pasiekti ne mažesnę kaip C pastato energinio naudingumo klasę. Šis reikalavimas nesudarys prielaidų efektyviai transformuoti pastatų fondą.

Pagal energinio naudingumo ir energijos vartojimo direktyvas, Lietuva pasirengė ir pasitvirtino Ilgalaikę Lietuvos renovacijos strategiją, kurios tikslas – taip transformuoti esamą pastatų fondą, kad jis taptų efektyviai energiją vartojančiu, su galimybe persitvarkyti į beveik nulinės energijos pastatus ir tapti nepriklausomu nuo iškastinio turto. Strategijos rezultatai parodė, jog didžiausia ekonominė grąža sukuriama ties 45–55 proc. energijos sutaupymų zonoje, o tai reiškia, kad renovacijai keliamas tikslas – atnaujinti (modernizuoti)  pastatus iki B, A bei aukštesnių energinio naudingumo klasių, pritaikant atsinaujinančių energijos išteklių priemones.

Siekiant B, A ar aukštesnės pastato energinio naudingumo klasės, vietoje C, skiriama valstybės parama gyventojams renovuoto būsto  gyvavimo ciklą prailgina iki 30 metų.

 

Siekiant nustatyti teisinį pagrindą naudoti pažangos lėšas, įgyvendinant Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“ (toliau – Programa) naujuoju laikotarpiu – 2021–2030 metais, siūloma papildyti tas Įstatymo nuostatas, kurios derėtų su Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo ir Programos nuostatomis. Dėl šios priežasties siūloma Valstybės paramą daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams, įgyvendinantiems atnaujinimo projektus teikti ne tik pagal Programą ar ją atitinkančias savivaldybių programas, bet „ir (ar) pagal  siektinus tikslus, uždavinius ir rodiklius pagal kompetenciją daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) srityje, atitinkančią ir ją papildančią plėtros programą, kurią tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įgyvendindama 2021–2030 metų nacionalinį pažangos planą (toliau – Plėtros programa)“. Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašomas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio 11, 4 dalies nuostatą iki dvitaškio ir 4 dalies 1 ir 7 punktus, 5 straipsnio 1 dalį, papildant žodžiais: „ir (ar) Plėtros programa“.

Projektu siekiama, kad Įstatymas atitiktų Strateginio valdymo įstatymo nuostatas ir projektai 2021–2030 metais galėtų būti finansuojami pažangos lėšomis vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programa.

Galiojančiame Įstatyme nenumatyti 2021–2030 metų daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) siektini tikslai, uždaviniai ir rodikliai, kurie nustatyti 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“. Taip būtų sukurtas teisinis pagrindas tęsti Programos įgyvendinimą pagal Valstybės paramos įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje ir kituose teisės aktuose nustatytas nuostatas. Pasiūlymu siekiama užtikrinti tikslų, uždavinių ir rodiklių siekimo tęstinumą, taip kaip  nustatyta Programoje.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją  išdėstyti taip:

1. Valstybės parama daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams, įgyvendinantiems atnaujinimo projektus pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ar ją atitinkančias savivaldybių programas, ir (ar) siektinus tikslus, uždavinius ir rodiklius pagal kompetenciją daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) srityje, atitinkančią ir ją papildančią plėtros programą, kurią tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įgyvendindama 2021–2030 metų nacionalinį pažangos planą (toliau – Plėtros programa) teikiama, jeigu pagal atnaujinimo projekte numatytas priemones pasiekiama ne mažesnė kaip C B, A ar aukštesnė pastato energinio naudingumo klasė, nustatoma pagal Statybos įstatymą įgyvendinančius statybos techninius reglamentus, ir skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos įgyvendinus atnaujinimo projektą sumažinamos ne mažiau kaip 40 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki atnaujinimo projekto įgyvendinimo. Jeigu atnaujinamas daugiabutis, kuriam pagal Statybos įstatymą minimalūs privalomi pastatų energinio naudingumo reikalavimai nenustatomi, valstybės parama pagal šį įstatymą teikiama, jeigu skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 25 procentais, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki atnaujinimo projekto įgyvendinimo. Valstybės parama teikiama šiais būdais:“

 

Pritarti iš dalies.

 

Komitete pritarta Seimo nario pasiūlymui dėl įstatymo papildymo nuostatomis, kurios derėtų su LR Strateginio valdymo įstatymo ir Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos nuostatomis. Tačiau atsižvelgiant į Pasiūlymo rengėjo nuomonę (išsakyta komiteto posėdžio metu), kad dabartiniame etape energinio naudingumo klasių nekeisti ir palikti kol kas esamą tvarką, siekiant atitinkamoms institucijoms išsamiai įvertinti 2024-03-13 Komiteto posėdžio metu išsakytas pastabas bei pasiūlymus dėl daugiabučių namų atnaujinimo programos įgyvendinimo eigos, siūlymui dėl energinio naudingumo klasių pakeitimo nepritarta.

 

2.2.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

 

 

1

(3)

 

 

(1)

 

 

(4)

 

 

N

Argumentai:

Papildyti nuostatomis, siekiant, kad Vyriausybė galėtų įgalioti Aplinkos ministeriją rengti ir tvirtinti teisės aktus. Siekiant spartesnio ir lankstesnio teisės aktų keitimo proceso, sutrumpėtų kvietimų teikti paraiškas sąlygų keitimo procesas, dėl ko būtų efektyvesnis visas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesas ir gyventojams bei kitiems rinkos dalyviams taptų patrauklesnis. Sutrumpėjus teisės aktų keitimo laikui, atitinkamai anksčiau galėtų būti vykdomi kvietimai teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti).

Siekiant sutrumpinti ir supaprastinti sprendimų priėmimo procesus bei sumažinti Vyriausybei tenkančią teisės aktų keitimo skaičių, siūloma Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4) pagal šio straipsnio 3 dalyje nurodytose taisyklėse nustatytus dydžius subsidijuojant ar dotuojant iki 30 procentų investicijų, tenkančių Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytoms energinio efektyvumo didinimo priemonėms, arba joms taikant šiose taisyklėse nustatytą fiksuotą įkainį, ir“

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2366(2).

 

2.3.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

1

(3)

 

 

(3)

 

 

N

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio 11 dalį. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Valstybės parama daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams ir šilumos tiekėjams teikiama subsidijuojant ar dotuojant aplinkos ministro įsakymu nustatytą dalį, iki 80 procentų priemonių įgyvendinimo kainos, jeigu įgyvendinant atnaujinimo projektą daugiabučiame name įrengiamas atskiras automatizuotas šilumos punktas ar modernizuojamas esamas neautomatizuotas šilumos punktas, įrengiami balansiniai ventiliai ant stovų ir (ar) pertvarkomos ar keičiamos šildymo ir (ar) karšto vandens sistemos, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar šilumos daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius; šiuo atveju šio straipsnio 1 dalyje nustatyti valstybės paramos teikimo reikalavimai netaikomi. Įgyvendinant šioje dalyje išvardytas priemones, taikomas siekiant užtikrinti nustatytus daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomuosius reikalavimus, subsidijuojama ar dotuojama ne mažiau kaip 60 ir ne daugiau kaip 80 procentų šių priemonių įgyvendinimo kainos. Šio straipsnio 1 dalyje nustatyti valstybės paramos teikimo reikalavimai taikomi, jeigu įgyvendinus šioje dalyje nurodytą priemonę vėlesniu etapu yra įgyvendinamos likusios energinį efektyvumą didinančios ir (ar) kitos priemonės pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ir (ar) Plėtros programą.“ 

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2366(2).

2.4.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

1

(3)

 

(5)

 

 

Argumentai:

Papildyti nuostatomis, siekiant, kad Vyriausybė galėtų įgalioti Aplinkos ministeriją rengti ir tvirtinti teisės aktus. Siekiant spartesnio ir lankstesnio teisės aktų keitimo proceso, sutrumpėtų kvietimų teikti paraiškas sąlygų keitimo procesas, dėl ko būtų efektyvesnis visas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesas ir gyventojams bei kitiems rinkos dalyviams taptų patrauklesnis. Sutrumpėjus teisės aktų keitimo laikui, atitinkamai anksčiau galėtų būti vykdomi kvietimai teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti).

Siekiant sutrumpinti ir supaprastinti sprendimų priėmimo procesus bei sumažinti Vyriausybei tenkančią teisės aktų keitimo skaičių, siūloma Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti teikimo ir atnaujinimo projektų įgyvendinimo priežiūros taisykles tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“

Pritarti.

Žr.  Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2366(2).

2.5.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

 

1

(3)

 

(6)

 

nuostata iki dvitaškio

 

 

N

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio 4 dalį iki dvitaškio. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 3 straipsnio 4 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:

„4. Vyriausybės patvirtintos patvirtintų Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos ir (ar) Plėtros programos įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos įgaliota institucija, kuri atlieka šias funkcijas:“

 

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2366(2).

2.6.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

1

(3)

 

(6)

 

(1)

 

N

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio 4 dalies 1 punktą. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 3 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) vertina savivaldybių programų atitiktį Vyriausybės patvirtintai Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programai ir (ar) Plėtros programai;“

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2366(2).

2.7.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

 

1

(3)

 

(6)

 

(6)

 

N

Argumentai:

Siekiant nuolat tobulinti renovacijos sistemą ir efektyvinti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesą ir mechanizmus, koordinuojant energiniam efektyvumui didinti ir klimato kaitai švelninti skirtas finansinės paramos priemones, svarbu užtikrinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – Agentūra) lyderystę, teikiant metodinę ir konsultacinę pagalbą visiems renovacijos proceso dalyviams. Siūloma pakeisti galiojančio įstatymo 3 straipsnio 4 dalies 6 punkto nuostatas, siekiant suteikti daugiau kompetencijų Agentūrai.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio  6 punktą ir jį išdėstyti taip:

„6) konsultuoja ir didina daugiabučio namo atnaujinimo proceso dalyvius dalyvių kompetencijas dalyvius (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkus, bendrojo naudojimo objektų valdytojus, savivaldybes ir savivaldybių programų įgyvendinimo administratorius) atnaujinimo ir valstybės paramos teikimo klausimais, organizuoja ir vykdo visuomenės informavimą, švietimą ir mokymą;“

 

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2366(2).  

2.8.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

 

1

(3)

 

(6)

 

(7)

 

N

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 4 straipsnio 4 dalies 7 punktą. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 4 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

„7) organizuoja ir vykdo Vyriausybės patvirtintos Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos ir (ar) Plėtros programos įgyvendinimo stebėseną.“

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2366(2).

2.9.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

 

1

(3)

 

 

(7)

 

N

Argumentai:

Siekiama Įstatymo lygmeniu įteisinti Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS), nurodant, kad projektų rengimas, įgyvendinimas ir valstybės paramos teikimo administravimas bei įgyvendintų projektų stebėsena vykdoma APVIS. Vadovaujantis LRV 2022 m. lapkričio 23 d. priimtu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ pakeitimo“ prašymai pateikiami APVIS.

Atsižvelgus į tai, nuo 2022 metų visi kvietimai, investicinių planų rengimas ir kiti dokumentai, (privalomai visiems – tiek privatiems, tiek viešiesiems nepavaldiems subjektams) teikiami ir gaunami per APVIS informacinę sistemą, o  Agentūrai suteiktas įgaliojimas skelbti kvietimą teikti paraiškas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo), tikslinga šiomis nuostatomis atitinkamai papildyti galiojančio Įstatymo nuostatas. Kvietimas teikti paraiškas dėl finansavimo gavimo buvo paskelbtas gruodžio mėnesį – juo siekiama sumažinti biurokratinių slenksčių mynimą, sutrumpinti procesus ir palengvinti tiek patį paraiškų teikimą, tiek administravimo procesą. Visi šio kvietimo veiksmai vyksta elektroninėje erdvėje, atsisakius popierinių dokumentų. Atsižvelgus į tai siūloma papildyti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio nuostatas 5 dalimi.

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo 3 straipsnį 5 dalimi:

„5. Projektų rengimas, įgyvendinimas ir valstybės paramos teikimo administravimas bei įgyvendintų projektų stebėsena vykdoma Aplinkos projektų valdymo informacinėje sistemoje.“

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2366(2).

2.10.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

2

(5)

 

(1)

 

 

N

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 5 straipsnio 1 dalį. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Sprendimą dėl atnaujinimo projekto įgyvendinimo pagal Vyriausybės patvirtintą Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ar ją atitinkančias savivaldybių programas ir (ar) Plėtros programą ir investicijų plano patvirtinimo, lėšų skolinimosi atnaujinimo projekto daliai (techniniam darbo projektui) parengti, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, ir (ar) įgyvendinti (rangos darbams atlikti) ir kreditavimo sutarties sąlygų butų ir kitų patalpų savininkai priima balsų dauguma Civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka. Butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo dėl daugiabučio namo atnaujinimo protokolo pavyzdinę formą nustato Vyriausybės įgaliota institucija.“

 

Pritarti.

 

2.11.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

 

2

(5)

 

(4)

 

N

Argumentai:

Papildyti nuostatomis, siekiant, kad Vyriausybė galėtų įgalioti Aplinkos ministeriją rengti ir tvirtinti teisės aktus. Siekiant spartesnio ir lankstesnio teisės aktų keitimo proceso, sutrumpėtų kvietimų teikti paraiškas sąlygų keitimo procesas, dėl ko būtų efektyvesnis visas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesas ir gyventojams bei kitiems rinkos dalyviams taptų patrauklesnis. Sutrumpėjus teisės aktų keitimo laikui, atitinkamai anksčiau galėtų būti vykdomi kvietimai teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti).

Siekiant sutrumpinti ir supaprastinti sprendimų priėmimo procesus bei sumažinti Vyriausybei tenkančią teisės aktų keitimo skaičių, siūloma Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 5 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų asmens duomenys atnaujinimo projekto parengimo, įgyvendinimo ir valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo tikslais tvarkomi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.“

Pritarti. 

 

2.12.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

 

 

3

(6)

 

(2)

 

N

Argumentai:

Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti Atnaujinimo projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų mėnesinę įmoką, tenkančią buto ar kitos patalpos naudingojo ploto vienam kvadratiniam metrui.

Papildyti nuostatomis, siekiant, kad Vyriausybė galėtų įgalioti Aplinkos ministeriją rengti ir tvirtinti šį teisės aktą. Siekiant sumažinti Vyriausybei tenkančią teisės aktų keitimo skaičių, sutrumpinti ir supaprastinti sprendimų priėmimo procesus, siūloma Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 6 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Atnaujinimo projektui įgyvendinti skirta kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų mėnesinė įmoka, tenkanti buto ar kitos patalpos naudingojo ploto vienam kvadratiniam metrui, neturi būti didesnė už Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytąją (išskyrus atvejus, kai didesniam įmokos dydžiui raštu pritaria daugiabučio namo buto ar kitos patalpos savininkas). Kaupiamojo įnašo daugiabučiam namui atnaujinti apskaičiavimo metodiką tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Kaupiamojo įnašo daugiabučiam namui atnaujinti dydį, vadovaudamasis šioje dalyje nurodyta metodika, apskaičiuoja bendrojo naudojimo objektų valdytojas ir patvirtina daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai, priimdami sprendimą balsų dauguma Civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka.“

Pritarti.

 

2.13.

Seimo narys Simonas Gentvilas

(2023-07-05)

 

 

3

(6)

 

(3)

 

 

N

Argumentai:

Atsižvelgus į tai, kad kyla problemų dėl sąskaitų,  kuriose kaupiamos daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti, siūloma papildyti žodžiais  "ar kitose sąskaitose, kuriose laikomos lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti".

Įstatymas numato, kad Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti, laikomos atskirose kaupiamųjų lėšų sąskaitose. Manome, kad, nebūtina atsidaryti tik kaupiamąją sąskaitą, pakaktų, kad tai būtų bet kokia sąskaita, kurioje būtų laikomos lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti. Siekiama sudaryti daugiau galimybių kaupti lėšas įvairiose sąskaitose.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 6 straipsnio  3 dalį išdėstyti taip:

„3. Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti, laikomos atskirose kaupiamųjų lėšų sąskaitose ar kitose sąskaitose, kuriose laikomos lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti, turi būti atskirtos nuo bendrojo naudojimo objektų valdytojo ar savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriaus lėšų ir į apskaitą įtraukiamos atskirai. Į kaupiamųjų lėšų sąskaitą šias sąskaitas draudžiama nukreipti išieškojimą pagal bendrojo naudojimo objektų valdytojo, savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriaus ar butų ir kitų patalpų savininkų prievoles.“

Pritarti.

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Romualdas Vaitkus.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta

 

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                                           Aistė Gedvilienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja E. Bulotaitė