2019-06-06

 

PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO VALSTYBINĖJE TARNYBOJE  ĮSTATYMO Nr. VIII-371 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI XIIIP-3167(2)

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

1.

6

 

2

2

     Argumentai:

 

Pateikto Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo Nr. VIII-371 pakeitimo įstatymo projekto 6 str. 2 d. 2 p. nustatyta "dėl jo, sutuoktinio, sugyventinio, partnerio ryšių su juridiniais ir fiziniais asmenimis sudarius sandorį, kurio vertė didesnė negu 3000 eurų, įskaitant individualios veiklos sandorius;".

          Mūsų manymu, vienos verslo formos išskyrimas yra diskriminacinis ir nepagrįstas. Jeigu įstatymo tikslas sumažinti korupcijos pasireiškimą ir valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų didesnį darbo skaidrumą, tai vien tik šios verslo formos išskyrimu šis tikslas nebus pasiektas. Tokia pati korupcija gali pasireikšti bet kurios formos judriniame asmenyje, kurio savininkas ir direktorius yra valstybės tarnyboje dirbantis ar tokio dirbančio artimas giminaitis, kadangi  kitos formos verslui nereikia deklaruoti sandorių, net jei jie susiję su deklaruojančiojo darboviete.    

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 6 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

 2) „dėl jo, sutuoktinio, sugyventinio, partnerio ryšių su juridiniais ir fiziniais asmenimis sudarius sandorį, įskaitant individualios veiklos sandorius;“

2.

11

9

 

Argumentai:

 

            Projekto 11 str. 9 d. yra nustatyta, kad „Informacija apie deklaruojančio asmens nusišalinimą, nušalinimą ar sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo elektroninėmis priemonėmis per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pateikiama VTEK jos nustatyta tvarka.“

            Manome, kad reikalavimai teikti papildomai duomenis apie asmens nusišalinimą ir nušalinimą ir dar per 3 darbo dienų laikotarpį yra per didelė administracinė našta ypač Savivaldybėms. Pavyzdžiui, Prienų r. savivaldybės tarybos vieno posėdžio metu yra pareiškiama vidutiniškai 20-30 skirtingų nusišalinimų, plius dar Komitetų posėdžių toks pats kiekis, o savivaldybėje nėra įsteigtas etatas vien šio įstatymo įgyvendinimui. Visgi, jeigu nesutiksite, kad privalomai būtų teikiami duomenys tik apie nepriimtus nusišalinimus, tai 5 darbo dienų terminas yra minimalus, per kurį atsakingas įstaigos darbuotojas, kuriam ši funkcija nėra pagrindinė, tokį kiekį duomenų galėtų apdoroti.

Siūlome palikti iki šiol galiojusią nuostatą.

Pasiūlymas:

Pakeisti 11 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„ 9. Informacija apie deklaruojančio asmens nusišalinimą, nušalinimą ar Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo elektroninėmis priemonėmis per tris penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pateikiamai VTEK jos nustatyta tvarka.

 

Teikia:

 

Seimo narys                                                                                                      Andrius Palionis