PASIŪLYMAS
DĖL STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240 28 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3895 PAPILDYMO
2024-06-18
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
47 |
2-3 |
|
Argumentai: Siūloma suderinant Statybos įstatymo 47 straipsnio 2 ir 3 dalies nuostatas su Aplinkos apsaugos įstatymo 19, 191 ir 192 straipsnių nuostatomis, nustatyti, kad Statybos įstatymo 47 straipsnio 2 ir 3 dalyse įrašyti apribojimai nebūtų taikomi leidimams, išduodamiems pagal Aplinkos apsaugos įstatymo 191 ir 192 straipsnius. Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau – TIPK) leidimo ir taršos leidimo išdavimas gali užtrukti kelis mėnesius, todėl jie galėtų būti išduodami nepabaigus statinio, kuriame vykdytina ūkinė veikla, statybos, t. y. lygiagrečiai įgyvendinant šiuos procesus ir sutrumpinant laiką, per kurį išduodami visi ūkinės veiklos vykdymui reikalingi leidimai. Tikslai, kurių buvo siekiama nustatant, kad leidimai statiniuose vykdytinai ūkinei veiklai būtų išduodami tik užbaigus statinio statybą, TIPK leidimo ir taršos leidimo atvejais pasiekiami kitomis priemonėmis – prieš fiziniam ar juridiniam asmeniui pradedant eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti ūkinę veiklą atliekamas patikrinimas prieš veiklos pradžią. Pradėti eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir (ar) vykdyti ūkinę veiklą galima tik aplinkos ministro įgaliotai institucijai įsitikinus ir priėmus sprendimą, kad ūkinės veiklos objektas atitinka Aplinkos apsaugos įstatymo 19 straipsnyje nustatytas sąlygas. Statinio statybos užbaigtumas yra vienas iš aspektų tikrinamų patikrinimo prieš veiklos pradžią metu. Pažymėtina, kad tam tikrais atvejais dokumentas, patvirtinantis statybos užbaigimą gali būti gaunamas tik atlikus statinyje sumontuotų įrenginių (pvz., vėdinimo ar nuotekų tinklų) bandymus, tuo tarpu vadovaujantis 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2010/75/ES dėl pramoninių išmetamų teršalų (taršos integruotos prevencijos ir kontrolės) 14 straipsnio 1f dalimi į leidimą turi būti įrašytos priemonės, nesusijusios su įprastinėmis eksploatacijos sąlygomis, pvz., su paleidimu ir sustabdymu, t. y. aplinkos apsaugos požiūriu minėtų bandymų, reikalingų gauti statinio statybos užbaigimą patvirtinantį dokumentą, atlikimui privalu turėti TIPK leidimo ar taršos leidimą ir bandomąjį paleidimą atlikti laikantis leidime nustatytų sąlygų. Papildžius Statybos įstatymo 47 straipsnio 2 ir 3 dalį siūlomomis nuostatomis, bus užtikrintas Statybos ir Aplinkos apsaugos įstatymų suderinamumas, išvengiama atskirų įstatymų nuostatų teisinės kolizijos, o tikslai, kurių buvo siekiama pakeičiant Statybos įstatymo 47 straipsnio 2 ir 3 dalį pasiekiami įgyvendinant Aplinkos apsaugos įstatymo 19 straipsnyje nustatytą prievolę – prieš fiziniam ar juridiniam asmeniui pradedant eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti ūkinę veiklą atlikti patikrinimą prieš veiklos pradžią.
Pasiūlymas: Papildyti projektą nauju 2 straipsniu: „2 straipsnis. 47 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 47 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Pastatytą naują ypatingąjį ar neypatingąjį statinį (jo dalį) naudoti ir (ar) su fiziniais asmenimis sudaryti sandorius dėl patalpų, esančių gyvenamosios paskirties pastatuose (trijų ir daugiau butų (daugiabučiuose pastatuose), ar gyvenamosios paskirties patalpų, esančių kitų paskirčių pastatuose, nuosavybės teisės perleidimo kitiems naudotojams ir (ar) išduoti jame vykdytinos ūkinės veiklos leidimus, nurodytus Paslaugų įstatymo 2 straipsnio 6 dalyje, galima šio įstatymo 28 straipsnyje nustatyta tvarka užbaigus šių statinių (jų dalių) statybą. Šios dalies nuostatos neprivalomos statant vieno ir dviejų butų gyvenamuosius pastatus, tiesiant inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas, išskyrus atvejus, kai yra sudaryta savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartis. Šios dalies nuostatos dėl vykdytinos ūkinės veiklos leidimų išdavimo netaikomos, kai išduodami Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 ir 192 straipsniuose nurodyti leidimai.“ 2. Pakeisti 47 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Rekonstruoto ypatingojo ar neypatingojo statinio naujas dalis pradėti naudoti ir (ar) sudaryti sandorius dėl naujose dalyse esančių gyvenamųjų patalpų perleidimo kitiems naudotojams ir (ar) išduoti jame vykdytinos ūkinės veiklos leidimus, nurodytus Paslaugų įstatymo 2 straipsnio 6 dalyje, galima šio įstatymo 28 straipsnyje nustatyta tvarka užbaigus šio statinio (jo dalies) statybą. Šios dalies nuostatos neprivalomos rekonstruojant gyvenamuosius pastatus, tiesiant inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas, išskyrus atvejus, kai yra sudaryta savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartis. Šios dalies nuostatos dėl vykdytinos ūkinės veiklos leidimų išdavimo netaikomos, kai išduodami Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 ir 192 straipsniuose nurodyti leidimai.“
|
2. |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad siekiant išvengti atskirų įstatymų nuostatų teisinės kolizijos reikia kuo skubiau suderinti Statybos įstatymo 47 straipsnio 2 ir 3 dalies nuostatas su Aplinkos apsaugos įstatymo 19, 191 ir 192 straipsnių nuostatomis, siūloma nustatyti, kad šis pakeitimas įsigaliotų iš karto po jo priėmimo.
Pasiūlymas: Papildyti projekto 2 straipsnį, kuris po papildymo nauju 2 straipsniu pernumeruojamas į 3 straipsnį: „3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas išskyrus 2 straipsnį įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.“
|
Teikia
Seimo narys Simonas Gentvilas