PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

2023 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2146

 

2022-10-

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

Argumentai:

Šiuo metu Lietuvoje geležinkeliai yra vieni mažiausiai elektrifikuotų Europoje. Šalyje elektrifikuoti geležinkelio keliai sudaro tik 8 proc. viso tinklo. Kuriant draugišką aplinkai transporto sistemą, Vyriausybė yra numačiusi iki 2030 m. įgyvendinti geležinkelių infrastruktūros tinklo elektrifikavimą. Tokiu būdu į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažėtų 150 tūkst. tonų per metus, 30 proc. sumažėtų degalų ir 40 proc. eksploatacijos sąnaudos. Tai ženkliai leistų padidinti geležinkelių transporto konkurencingumą.

2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamiems projektams užbaigti reikalingos valstybės biudžeto lėšos bendrajam finansavimui (2014–2020 m. ES fondų lėšomis įgyvendinamiems investicijų projektams „Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimas“ ir „Ruožo Kaišiadorys - Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas“).

Suprasdami darnios, ekologiškos ir Europos Sąjungos žaliojo kurso kryptį atitinkančios transporto infrastruktūros vystymo poreikį, siūlome 2023 m. valstybės biudžeto projekte numatyti  papildomas lėšas geležinkelių infrastruktūros tinklo elektrifikavimui.

 

Pasiūlymas:

2023 m. valstybės biudžete skirti 36 mln. eurų Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinklo elektrifikavimui.

 

Lėšų šaltinis:

Valstybės biudžeto viršplaninės pajamos ir skolintos lėšos.

 

Teikia

Seimo nariai:

 

Lukas Savickas

Kęstutis Mažeika

Laima Nagienė

Rima Baškienė

Algirdas Butkevičius

Saulius Skvernelis

Linas Kukuraitis

Tomas Tomilinas

Domas Griškevičius

Algirdas Stončaitis

Laima Mogenienė