PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
2023 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2146
2022-10-
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
|
|
|
Argumentai: Šiuo metu Lietuvoje geležinkeliai yra vieni mažiausiai elektrifikuotų Europoje. Šalyje elektrifikuoti geležinkelio keliai sudaro tik 8 proc. viso tinklo. Kuriant draugišką aplinkai transporto sistemą, Vyriausybė yra numačiusi iki 2030 m. įgyvendinti geležinkelių infrastruktūros tinklo elektrifikavimą. Tokiu būdu į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažėtų 150 tūkst. tonų per metus, 30 proc. sumažėtų degalų ir 40 proc. eksploatacijos sąnaudos. Tai ženkliai leistų padidinti geležinkelių transporto konkurencingumą. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamiems projektams užbaigti reikalingos valstybės biudžeto lėšos bendrajam finansavimui (2014–2020 m. ES fondų lėšomis įgyvendinamiems investicijų projektams „Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimas“ ir „Ruožo Kaišiadorys - Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas“). Suprasdami darnios, ekologiškos ir Europos Sąjungos žaliojo kurso kryptį atitinkančios transporto infrastruktūros vystymo poreikį, siūlome 2023 m. valstybės biudžeto projekte numatyti papildomas lėšas geležinkelių infrastruktūros tinklo elektrifikavimui.
Pasiūlymas: 2023 m. valstybės biudžete skirti 36 mln. eurų Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinklo elektrifikavimui.
Lėšų šaltinis: Valstybės biudžeto viršplaninės pajamos ir skolintos lėšos. |
Teikia
Seimo nariai:
Lukas Savickas
Kęstutis Mažeika
Laima Nagienė
Rima Baškienė
Algirdas Butkevičius
Saulius Skvernelis
Linas Kukuraitis
Tomas Tomilinas
Domas Griškevičius
Algirdas Stončaitis
Laima Mogenienė