PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240 1, 2, 3, 4, 5, 6, 111, 12, 14, 15, 17, 18, 22, 24, 26, 27, 271, 28, 29, 31, 32, 34, 37, 38, 39, 47, 49, 51, 521, 53, 55 STRAIPSNIŲ, ŠEŠTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO, 1 PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 112, 272, 68 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3143
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
||
1. |
27 27 27 27 27 271 271 271 29 37 |
2 3 4 10 18 1 1 1 2 1 |
1 3 4 5 |
Argumentai: Statybos įstatymo Nr. I-1240 pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3143 siūloma pakeisti Statybos įstatymą nustatant, kad meras, statybą leidžiančio dokumento išdavimui ir kitoms funkcijoms atlikti gali įgalioti savivaldybės administracijos direktorių. Pagal dabartinį reglamentavimą nurodytus dokumentus išduoda savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas. Atkreiptinas dėmesys, kad savivaldybės per metus per Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinę sistemą „Infostatyba“ išduoda apie 12 000 statybą leidžiančių dokumentų (Vilniaus miesto savivaldybė išduoda apie 2000 statybą leidžiančių dokumentų per metus) ir tai būtų per didelė našta savivaldybės administracijos direktoriui. Atsižvelgiant į tai, siūlome, kad statybą leidžiantį dokumentą išduoti ar kitas merui priskirtas funkcijas atlikti galėtų meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius arba administracijos direktorius galėtų pavesti tai atlikti kitiems savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams. Pakeitimu siūloma nesiaurinti statybą leidžiančius dokumentus galinčių išduoti subjektų rato ir nedidinti savivaldybės administracijos direktoriaus darbo krūvio, nustatant galimybę paskirstyti jį tarnautojams.
Pasiūlymo tikslas: Nustatyti, kad statybą leidžiantį dokumentą išduoti ar kitas merui priskirtas funkcijas atlikti galėtų meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius arba administracijos direktorius galėtų pavesti tai atlikti kitiems savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams.
Pasiūlymo esmė: Nustatyti, kad administracijos direktorius turėtų galimybę mero pavestas atlikti funkcijas pavesti atlikti kitiems savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams. Pažymėtina, kad taip nebus siaurinamas statybą leidžiančius dokumentus galinčių išduoti subjektų ratas ir nebus didinamas savivaldybės administracijos direktoriaus darbo krūvis.
Pasiūlymas:
Pasiūlymas: 27 straipsnio pakeitimas Pakeisti 27 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Statybą leidžiančius dokumentus, išskyrus šio
straipsnio 3 dalyje ir kituose Lietuvos
Respublikos įstatymuose nurodytus dokumentus, išduoda savivaldybės meras ar
jo įgaliotas savivaldybės administracijos
Pakeisti 27 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: 3. Statybą
leidžiančius dokumentus Lietuvos Respublikos teritoriniuose vandenyse,
išskirtinėje ekonominėje zonoje ir kontinentiniame šelfe (įskaitant
atvejus, kai projektuojami statiniai (jų dalys) yra ir jūrinėje
dalyje, ir sausumoje), taip pat įgyvendinant ypatingos valstybinės
svarbos projektus ir leidimus tęsti sustabdytą statybą išduoda Valstybinė
teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos.
Statybą leidžiančius dokumentus naujų ypatingųjų ir neypatingųjų statinių
statybai pajūrio juostoje išduoda
Nekeisti 27 straipsnio 4 dalies, kiek tai susiję su sąvoka „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“, t. y. šioje apimtyje palikti dabar galiojančią Statybos įstatymo 27 straipsnio 4 dalies redakciją.
Nekeisti 27 straipsnio 10 dalies, kiek tai susiję su sąvoka „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“, t. y. šioje apimtyje palikti dabar galiojančią Statybos įstatymo 27 straipsnio 10 dalies redakciją.
Nekeisti 27 straipsnio 18 dalies, kiek tai susiję su sąvoka „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“, t. y. šioje apimtyje palikti dabar galiojančią Statybos įstatymo 27 straipsnio 18 dalies redakciją.
271 straipsnio pakeitimas Nekeisti 271 straipsnio 1 dalies 1 punkto, kiek tai susiję su sąvoka „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“, t. y. šioje apimtyje palikti dabar galiojančią Statybos įstatymo 271 straipsnio 1 dalies 1 punkto redakciją.
Nekeisti 271 straipsnio 1 dalies 3 punkto, kiek tai susiję su sąvoka „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“, t. y. šioje apimtyje palikti dabar galiojančią Statybos įstatymo 271 straipsnio 1 dalies 3 punkto redakciją.
Nekeisti 271 straipsnio 1 dalies 4 punkto, kiek tai susiję su sąvoka „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“, t. y. šioje apimtyje palikti dabar galiojančią Statybos įstatymo 271 straipsnio 1 dalies 4 punkto redakciją.
29 straipsnio pakeitimas Nekeisti 29 straipsnio 2 dalies 5 punkto, kiek tai susiję su sąvoka „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“, t. y. šioje apimtyje palikti dabar galiojančią Statybos įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 5 punkto redakciją.
37 straipsnio pakeitimas Nekeisti 37 straipsnio 1 dalies, kiek tai susiję su sąvoka „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“, t. y. šioje apimtyje palikti dabar galiojančią Statybos įstatymo 37 straipsnio 1 dalies redakciją. |
2. |
271 271 272 |
1 7 5 |
21
5 |
Argumentai: Pagal siūlomą reguliavimą išduodant statybą leidžiantį dokumentą (SLD), 271 straipsnyje prie tikrinančių subjektų nurodyta, kad projektinius pasiūlymus tikrina susisiekimo komunikacijų ir inžinerinių tinklų, prie kurių prijungiami sklypo ar kiti inžineriniai tinklai ir (ar) susisiekimo komunikacijos, savininkai, valdytojai ar naudotojai. Pažymėtina, kad projektinių pasiūlymų etape susisiekimo komunikacijų ir (ar) inžinerinių tinklų sprendiniai bus schematiški, nedetalūs, o juos detalizavus techniniame darbo projekte, susisiekimo komunikacijų ir (ar) inžinerinių tinklų savininkai, valdytojai ar naudotojai patikrinti projekto sprendinių prievolės nebeturi. Todėl lieka neaišku, kas prižiūrės, kad susisiekimo komunikacijų ir (ar) inžinerinių tinklų prisijungimo sąlygose nustatyti reikalavimai būtų tinkamai įgyvendinti.
Pasiūlymo tikslas: Išduodant SLD projektinių pasiūlymų etape, savivaldybių administracijos galėtų patikrinti ar projektuojamų susisiekimo komunikacijų, inžinerinių tinklų vietos (trasos) atitinka teritorijų planavimo dokumentų sprendinius ir (ar) prisijungimo sąlygų reikalavimus ir nepažeidžia trečiųjų asmenų interesų. Vėliau detalizavus projekto sprendinius, susisiekimo komunikacijų ir inžinerinių tinklų savininkai, valdytojai ar naudotojai galėtų patikrinti, kaip techninio darbo projekto sprendiniai atitinka prisijungimo sąlygose nustatytus reikalavimus. Tokiu būdu statinio projekto sprendinių tikrinimas būtų tikslingesnis ir racionalesnis.
Pasiūlymo esmė: Siekiant, kad statinio projekto sprendinių tikrinimas būtų tikslingesnis ir racionalesnis pakeisti Statybos įstatymo 271 ir 272 straipsnius.
Pasiūlymas:
271 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 271 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „271 straipsnis. 1. Savivaldybių administracijos tikrina <...> 21) ar projektuojamų susisiekimo komunikacijų, inžinerinių tinklų vietos (trasos) iki sklypo ribų (jei sklypas nesuformuotas – iki projektuojamo statinio) atitinka teritorijų planavimo dokumentų sprendinius ir (ar) prisijungimo sąlygų reikalavimus ir nepažeidžia trečiųjų asmenų interesų. <...>
Įstatymo papildymas 272 straipsniu
Papildyti įstatymą 272 straipsniu: „272 straipsnis. Pranešimas apie statybos pradžią <...> 5. Su pranešimu apie statybos pradžią pateikiami šie dokumentai: <...> 5) susisiekimo komunikacijų ir inžinerinių tinklų, prie kurių prijungiami sklypo ar kiti inžineriniai tinklai ir (ar) susisiekimo komunikacijos, savininkų, valdytojų ar naudotojų išvada, kad techninio darbo projekto sprendiniai atitinka prisijungimo sąlygose nustatytus reikalavimus (kai rengiant statinio projektą buvo išduotos prisijungimo sąlygos); <...>“ |
3. |
27 272 37 |
151 7 2 |
|
Argumentai: Pagal dabartinį reguliavimą neprivaloma informuoti visuomenės apie numatoma statinių ir (ar) jų dalių projektavimą, taip pat apie visuomenės dalyvavimą svarstant tokių statinių ir (ar) jų dalių projektinius pasiūlymus, kai statiniai projektuojami krašto apsaugos tikslams skirtose teritorijose. Tačiau Statybos įstatyme nėra apibrėžta situacija, kai projektuojami statiniai gali būti įslaptinti Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyta tvarka. Įslaptinimo atveju projektinių pasiūlymų (pvz., saugumo tarnybų pastatų) viešinimas būtų pati sau prieštaraujanti procedūra, nes būtų viešinama tai, kas įslaptinta. Taip pat įslaptinimo atveju neturėtų būti skelbiami nei statybą leidžiančio dokumento informacija, nei pats techninis darbo projektas.
Pasiūlymo tikslas: Siekiant teisinio aiškumo, siūloma nustatyti, kad tarp statinių, kurių projektinių pasiūlymų viešinti neprivaloma, patenka ir valstybės įslaptinti statiniai. Taip pat neviešinami tokių statinių statybą leidžiantys dokumentai ir techninio darbo projekto dalys.
Pasiūlymo esmė: Pakeisti Statybos įstatymo 27 ir 272 straipsnius, nustatant, kad nėra viešai skelbiami įslaptintų statinių statybą leidžiantys dokumentai ir techninio darbo projekto dalys. Pakeisti Statybos įstatymo 37 straipsnį nustatant, kad tarp statinių, kurių projektinių pasiūlymų viešinti neprivaloma, patenka ir valstybės įslaptinti statiniai.
Pasiūlymas:
27 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 27 straipsnio 151 dalį ir ją išdėstyti taip: „151. Apie statybą
leidžiančio dokumento išdavimą, išskyrus Valstybės ir
tarnybos paslapčių įstatyme nustatyta tvarka įslaptintus statinio projekto dokumentus
ir informaciją, siekiant sukurti galimybes visuomenei ginti teisę
gyventi sveikatai ir gerovei tinkamoje aplinkoje, visuomenė informuojama per
Topografijos, inžinerinės infrastruktūros, teritorijų planavimo ir statybos
elektroninių vartų informacinę sistemą (toliau – TPS „Vartai“) paskelbiant Lietuvos
Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje
sistemoje „Infostatyba“
272 straipsnio pakeitimas
Papildyti įstatymą 272 straipsniu: „272 straipsnis. Pranešimas apie statybos pradžią <...> 7. Apie pradedamus statybos darbus, siekiant sukurti galimybes visuomenei ginti teisę gyventi sveikatai ir gerovei tinkamoje aplinkoje, visuomenė informuojama per TPS „Vartai“ paskelbus Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ techninio darbo projekto (kai rengiama dviem etapais) arba statinio projekto (kai rengiama vienu etapu) sklypo sutvarkymo ir architektūrinę dalis, išskyrus Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyta tvarka įslaptintus statinio projekto dokumentus. Draudžiama skelbti vardą ir pavardę statytojo (užsakovo), kuris yra fizinis asmuo, ir kitų fizinių asmenų, išskyrus statinio projekto vadovą, statinio projekto dalių vadovus, statinio architektus, statinio projekto rengėjus, statinio projekto dalių rengėjus, statinio projekto ekspertizės vadovą, statinio projekto dalių ekspertizės vadovus, asmenis, dalyvaujančius išduodant specialiuosius reikalavimus, prisijungimo prie inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų sąlygas, tikrinant statinio projektą. Draudžiama skelbti fizinių asmenų asmens kodą, gimimo datą, gyvenamąją vietą. Už duomenų pateikimą be draudžiamų skelbti asmens duomenų atsako asmenys, teikiantys duomenis (dokumentus) informacinėms sistemoms. Šioje dalyje minėtų duomenų ir (ar) dokumentų paskelbimą ir jo užbaigimą užtikrina informacinių sistemų tvarkytojai.“
37 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 37 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Kai statinio projekto dokumentai įslaptinti Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyta tvarka arba projektuojami statiniai ar statinių dalys krašto apsaugos tikslams skirtose teritorijose, informuoti visuomenę apie numatomą šių statinių ir statinių dalių projektavimą, taip pat apie visuomenės dalyvavimą svarstant tokių statinių ir statinių dalių projektinius pasiūlymus neprivaloma.“
Atitinkamai papildyti 2 straipsnio 113 nuostatą Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu. |
4. |
37 |
1 |
|
Argumentai: Pagal siūlomą reguliavimą nustatyta, kokie asmens duomenys negali būti paskelbti, kai viešai paskelbiami specialieji reikalavimai, statybą leidžiantys dokumentai, techninio darbo projekto dalys, statinio projekto (jo dalies) ir statinio (jo dalies) ekspertizės aktai. Pažymėtina, kad viešai turi būti paskelbta ir apie numatomą statinių projektavimą, paviešinant ir projektinius pasiūlymus, bet įstatymo lygmenyje nenustatyta, kokius asmens duomenis galima arba draudžiama viešinti.
Pasiūlymo tikslas: Įstatymo lygmenyje nustatyti, kokius asmens duomenis draudžiama skelbti, viešinant projektinius pasiūlymus.
Pasiūlymo esmė: Pakeisti Statybos įstatymo 37 straipsnį nustatant, kokius asmens duomenis draudžiama skelbti, viešinant projektinius pasiūlymus.
Pasiūlymas:
37 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 37 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Savivaldybės meras (jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas) privalo informuoti visuomenę apie numatomą visuomenei svarbių statinių ir statinių dalių projektavimą, apie numatomą statinių ir statinių dalių projektavimą, kai Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 20 straipsnyje nustatytais atvejais neparengti vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentai ir statyba konkrečiame žemės sklype leidžiama, taip pat apie visuomenės dalyvavimą svarstant statinių ir statinių dalių projektinius pasiūlymus. Visuomenei svarbių statinių ir statinių dalių sąrašus (nurodant paskirtį), visuomenės informavimo apie numatomą statinių ir statinių dalių projektavimą ir visuomenės dalyvavimo svarstant statinių ir statinių dalių projektinius pasiūlymus tvarką nustato aplinkos ministras. Draudžiama skelbti vardą ir pavardę statytojo (užsakovo), kuris yra fizinis asmuo, ir kitų fizinių asmenų, išskyrus statinio projekto vadovą, statinio projekto dalių vadovus, statinio architektus, statinio projekto rengėjus, statinio projekto dalių rengėjus, asmenis, dalyvaujančius išduodant specialiuosius reikalavimus, prisijungimo prie inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų sąlygas, tikrinant statinio projektą. Draudžiama skelbti fizinių asmenų asmens kodą, gimimo datą, gyvenamąją vietą.“ |
Teikia
Seimo narys Simonas Gentvilas