Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių
priedas
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
2020-02-07 Nr. IVL-199
Teisės akto projekto pavadinimas: Ne valstybėje narėje akredituotų sertifikavimo įstaigų ir jų išduodamų loterijos įrenginių programinės įrangos atitikties sertifikatų pripažinimo tvarkos aprašo projektas (toliau – Projektas).
Projekto tiesioginis rengėjas: Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė, laikinai atliekanti Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus vedėjos funkcijas, Živilė Babrauskaitė.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]: nėra
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]: nėra
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
|
|
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Projekte nustatytos sąlygos ir kriterijai iš esmės yra aiškūs ir nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Iš esmės Projekto nuostatos yra aiškios ir nesudaro galimybės dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto
|
Neaktualu
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Funkcijos ir pareigos nustatytos Lietuvos Respublikos loterijų įstatyme. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Neaktualu
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Neaktualu
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3] |
Skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemones reglamentuoja kiti teisės aktai taip pat vidaus kontrolės procedūros.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Tokios priemonės Projekte negali būti nustatytos. Subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė ir atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai), atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, nustatytos kituose teisės aktuose. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Numato kiti teisės aktai. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
|
|
|
|||||
Teisės akto projekto tiesioginiai rengėjai: |
Teisėkūros, personalo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė, laikinai atliekanti Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus vedėjos funkcijas Živilė Babrauskaitė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė |
||
|
(pareigos) |
(vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) |
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
||
|
|
2020-01-24 |
|
|
2020-01-24 |
|
(parašas) |
(data) |
|
(parašas) |
(data) |
––––––––––––––––––––
[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
[2] Tas pat.
[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.