LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETO
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 1, 2, 3, 4, 5, 6 straipsnių ir priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo antruoju1 skirsniu ir 12 straipsniu įstatymo projektO nR. XIVP-2059ES
2022-11-23 Nr. 110-P-36
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Vigilijus Jukna, Kęstutis Mažeika.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
2 (2) |
3 (151) |
|
1. Projekto 2 straipsnio 3 dalyje dėstomos Pluoštinių kanapių įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 151 dalies siūloma nuostata ,,po tam tikrų metų birželio 30 d.” nėra pakankamai aiški, nes neaišku, kuriais metais pasėtas pluoštinių kanapių pasėlis turimas omenyje. Jeigu turimi omenyje kiti metai, kurie eina po tų metų, kuriais sėjomainos lauke nebuvo pasėtas pluoštinių kanapių pasėlis, tai projekto nuostatą reikėtų atitinkamai patikslinti.
|
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 2 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
3 (3) |
(4) |
|
2. Svarstytina, ar projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje nereikėtų nustatyti termino, per kurį Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos turėtų pranešti Policijos departamentui apie jos nustatytus atitinkamus pažeidimus. Kitu atveju, apie nustatytus pažeidimus galėtų būti pranešta po nepagrįstai ilgo laiko tarpo. |
Nepritarti |
Netikslinga nustatyti termino, per kurį Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos turėtų pranešti Policijos departamentui apie jos nustatytus atitinkamus pažeidimus, kadangi pranešimo terminai yra nustatyti Pluoštinių kanapių įstatymą įgyvendinančiame Pluoštinių kanapių auginimo priežiūros ir pluoštinių kanapių produktų tiekimo rinkai kontrolės tvarkos aprašo, patvirtinto 2013 m. gruodžio 19 d. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu Nr. 3D-867, 17, 20 ir 21 punktuose.
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
3 (3) |
(8) |
|
3. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 8 dalyje siūloma nustatyti, kad „Tarpinius pluoštinių kanapių pasėlius auginantys augintojai gali auginti pluoštines kanapes ne trumpiau kaip iki vegetacijos laikotarpio pabaigos ir laikytis šio straipsnio 3 dalies 1, 2, 3 ir 4 punktuose nustatytų reikalavimų“. Šios projekto nuostatos nėra pakankamai aiškios ir yra diskutuotinos keliais aspektais. Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto nuostatas augintojai gali auginti pluoštines kanapes, kaip tarpinius pasėlius, iki vegetacijos laikotarpio pabaigos. Projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad tokie „pasėliai gali būti auginami iki pluoštinių kanapių augalų vegetacijos pabaigos“. Tačiau iš projekto nuostatų nėra aišku, kokių augalų – visų auginamų augalų ar tik pluoštinių kanapių, auginamų kaip tarpiniai pasėliai, - vegetacijos laikotarpio pabaiga turima omenyje. Jei turima omenyje tarpinių pluoštinių kanapių pasėlių vegetacinio laikotarpio pabaiga (t. y. pluoštinės kanapės auginamos iki jų tinkamumo vartoti), tai tokiu atveju nėra aišku, kodėl tokių pasėlių augintojas privalo laikytis tik keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 1 – 4 punktuose nustatytų reikalavimų, o kitos šioje dalyje nustatytos pareigos, susijusios su užaugintų pluoštinių kanapių produktų laikymu, ataskaitų ir informacijos teikimu, šiems pluoštinių kanapių augintojams nebūtų privalomos. Antra, šiose projekto nuostatose nėra aiškus sąvokos „augintojai“ turinys, t. y. neaišku, ar turimi omenyje keičiamo įstatymo 2 straipsnio 6 dalyje apibrėžti pluoštinių kanapių augintojai, ar ši sąvoka suprantama kaip nors kitaip. Pastebėtina, kad Konstitucinio Teismo oficialiojoje doktrinoje nurodoma, kad „<...> įstatymų leidėjas gali apibrėžti įstatymuose vartojamų sąvokų turinį, tačiau iš Konstitucijos, inter alia konstitucinio teisinės valstybės principo, kylantis reikalavimas paisyti teisės aktų hierarchijos suponuoja, kad įstatymuose vartojamų sąvokų turinys gali būti apibrėžiamas (inter alia aiškinamas) tik įstatymu, o ne žemesnės galios teisės aktu“ (2011 m. rugsėjo 28 d. nutarimas). Trečia, projekto nuostatų konstrukcija „augintojai gali auginti pluoštines kanapes <...> ir laikytis šio straipsnio <...> nustatytų reikalavimų“ tikslintina loginiu ir kalbiniu aspektu, nes iš tokios nuostatų formuluotės konstrukcijos darytina prielaida, kad augintojai, augindami tarpinius pluoštinių kanapių pasėlius, gali ir nesilaikyti keičiamame įstatyme pluoštinių kanapių augintojams nustatytų pareigų. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos tikslintinos.
|
Pritarti iš dalies |
Pluoštines kanapes kaip tarpinius pasėlius gali auginti bet kokių augalų augintojai. Jeigu pluoštinės kanapės auginamos kaip tarpiniai pasėliai, jas privaloma auginti iki pluoštinių kanapių vegetacijos laikotarpio pabaigos. T. p. Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 3 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
4 (4),
|
1 (11),
|
|
4. Projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 4 straipsnio 11 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,tiekiamiems rinkai pluoštinių kanapių gaminiams turi būti aiškiai nurodyta galutinė gaminio vartojimo paskirtis“. Iš šios projekto nuostatos turinio nėra aišku, kur turėtų būti nurodyta pluoštinių kanapių gaminio galutinės vartojimo paskirtis, t. y. ar gaminio pakuotėje, ar prekių tiekimo sutartyje ar kitame dokumente. Svarstytina, ar projekto nuostatą nereikėtų patikslinti, taip, kad būtų pašalintas šis neaiškumas. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 6 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 5 straipsnio 8 dalies nuostatoms „importuojamiems pluoštinių kanapių gaminiams turi būti nurodyta gaminio paskirtis“. Be to, nėra aišku, kodėl pagal minėtas projekto nuostatas tiekiamiems rinkai pluoštinių kanapių gaminiams turi būti aiškiai nurodyta galutinė gaminio vartojimo paskirtis, o importuojamiems analogiškiems gaminiams turi būti nurodyta gamino paskirtis, t. y. nėra aišku, kuo skiriasi „gaminio paskirtis“ nuo „galutinės gaminio vartojimo paskirties“.
|
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymus Nr. 4, 6 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2) |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
4 (4) |
3 (4) |
|
5. Projekto 4 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje bei kitose projektu keičiamose keičiamo įstatymo nuostatose vartojamos dvejopos formuluotės „THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suma)“ bei „THC kiekis“. Pastebėtina, kad, atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje apibrėžtą sąvoką, projekto ir keičiamo įstatymo nuostatose vartojama sąvoka „THC kiekis“ būtų suprantama, kaip „tetrahidrokanabinolio kiekis“. Taigi, šių formuluočių turinys būtų suprantamas skirtingai. Atsižvelgiant į tai ir siekiant teisinio aiškumo, svarstytina, ar minėtas projekto nuostatas nereikėtų tikslinti vartojant vieną kurią iš pasirinktų formuluočių. Be to, atsižvelgiant į tai, kad projekto nuostatose vartojamos dvejopos sąvokos „THC kiekis“ (su paaiškinimu skliaustuose ir be jo) bei siekiant teisinio aiškumo, svarstytina, ar projekto 2 straipsnio nereikėtų papildyti nuostatomis, kuriose būtų apibrėžtas sąvokų „THC kiekis“ bei „bendras THC kiekis“ (kuri galėtų būti suprantama kaip „delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suma“) turinys. Pritarus šiai pastabai, projekto nuostatas reikėtų tikslinti, vartojant šias sąvokas pagal nuostatų tikslingumą. |
Nepritarti |
Netikslinga pritarti šiai pastabai, kadangi THC kiekio sąvokos pluoštinių kanapių augaluose ir pluoštinių kanapių tarpiniuose produktuose bei gaminiuose skiriasi. Projekte vartojamos dvejopos formuluotės „THC kiekis“ ir „THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suma)“ dėl to, kad vadovaujantis 2021 m. gruodžio 7 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2022/126 THC pluoštinių kanapių augaluose turi būti nustatinėjamas tik delta-9-tetrahidrokanabinolis (Δ9-THC), o vadovaujantis 2022 m. rugpjūčio 11 d. Komisijos reglamentu (ES) 2022/1393 pluoštinių kanapių tarpiniuose produktuose ir gaminiuose – delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suma. Taip yra todėl, kad perdirbant pluoštinių kanapių žaliavą delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgštį (Δ9-THCA) galima paversti delta-9-tetrahidrokanabinoliu (Δ9-THC). |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 |
|
S |
6. Siekiant aiškumo, projekto 5 straipsnyje nurodytas keičiamo įstatymo antrojo1 skirsnio pavadinimas tikslintinas kalbiniu aspektu. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymus Nr. 8 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2) |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (12) |
(5) |
|
7. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 5 dalyje, be kita ko, siūloma nustatyti atsakomybę už keičiamo įstatymo 5 straipsnio 6 ir 7 dalyse, reglamentuojančiose pluoštinių kanapių importą, nustatytų reikalavimų pažeidimus. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 5 straipsniu keičiamas įstatymas pildomas nauju antruoju1 skirsniu, kuriame reglamentuojama atsakomybė už pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimus. Pastebėtina, kad iš keičiamo įstatymo 2 straipsnio 12 ir 13 dalyse apibrėžtų sąvokų turinio nėra pakankamai aišku, ar importas yra laikytinas tiekimu rinkai. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo antrojo1 skirsnio pavadinimo, šiame skirsnyje dėstomų naujų straipsnių nuostatų nereikėtų patikslinti taip, kad iš jų būtų aišku, jog šiame skirsnyje dėstomos normos yra susijusios ir su pluoštinių kanapių importo reikalavimų pažeidimais. Be to, siekiant išlaikyti nuoseklią keičiamo įstatymo struktūrą, svarstytina, ar projekto 5 straipsniu siūlomas keičiamo įstatymo antrojo1 skirsnio nuostatas nereikėtų dėstyti naujame keičiamo įstatymo ketvirtajame skirsnyje.
|
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymus Nr.9 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (12) |
(6) |
|
8. Atsižvelgiant į projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 49 straipsnio 3 dalies nuostatas ir siekiant įstatymo nuostatų suderinamumo, siūlytina projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 6 dalies nuostatose nustatyti, kad konkretus skiriamos baudos dydis nustatomas atsižvelgiant ne tik į pažeidimo pobūdį, bet ir jo mastą. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymus Nr.10 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (12) |
(6) |
|
9. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 6 dalies antrąjį sakinį siūlytume išdėstyti taip: „Jeigu yra atsakomybę vien lengvinančių aplinkybių, baudos dydis mažinamas nuo jos vidurkio iki minimalaus dydžio, o jeigu yra atsakomybę vien sunkinančių aplinkybių, baudos dydis didinamas nuo jos vidurkio iki maksimalaus dydžio“.
|
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymus Nr.10 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (12),
|
(7,8)
|
|
10. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 7 dalyje yra pateikiamos kelios lengvinančių aplinkybių sąlygos. Siekiant aiškumo, siūlytina šias sąlygas dėstyti atskirais punktais. Analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 8 dalyje išdėstytų sunkinančių aplinkybių sąlygų. Taip pat svarstytina, ar projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 7 dalyje turi būti nustatytas baigtinis lengvinančių aplinkybių sąrašas. Šiame kontekste, kaip pavyzdinis reguliavimas, pateiktinas Administracinių nusižengimų kodekso 35 straipsnio 2 dalis ir Baudžiamojo kodekso 59 straipsnio 2 dalis.
|
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymus Nr. 11, 12 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (13) |
(1) |
(3) |
11. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 3 punkte nėra aiškus jame vartojamos sąvokos „ūkio subjektas“ turinys, nes jis nėra atskleistas nei projekto, nei keičiamo įstatymo nuostatose. Siūlytina tikslinti projekto nuostatas. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 47 straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatoms. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 11 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (13) |
(1) |
(3) |
12. Siekiant suderinti projekte vartojamas formuluotes, projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 3 punkte prieš žodį „gamybos“ įrašytinas žodis „gaminių“. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 13 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2) |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (13) |
(1) |
(6) |
13. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 6 punkte siūloma nustatyti, kad šio įstatymo 41 straipsnio 1 dalyje nurodytų institucijų įgalioti darbuotojai (pareigūnai), nustatę pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą, surašo protokolą, kuriame nurodoma ,,pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą pagrindžiantys dokumentai“. Atkreipiame dėmesį, kad pagal projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 47 straipsnio 2 dalies 5 punkte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą, išnagrinėjus bylą, priimtame nutarime turi būti nurodyti pažeidėjo kaltės įrodymai, kuriais grindžiamas nutarimas. Taigi, išnagrinėjus bylą, nutarime turėtų būti nurodyti ne tik pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą pagrindžiantys dokumentai, bet ir kiti pažeidėjo kaltės įrodymai, kuriais grindžiamas nutarimas. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar atitinkamų institucijų įgaliotų darbuotojų surašytuose protokoluose turėtų būti nurodyti ne tik pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą pagrindžiantys dokumentai, bet ir kiti įrodymai, kuriais remiantis yra nustatytas pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimas, jeigu jų yra, o projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostatų nereikėtų atitinkamai papildyti.
|
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 14 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2) |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (13) |
(1) |
(7) |
14. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 7 punkte yra vartojama formuluotė „atsakomybėn traukiamo asmens paaiškinimas“. Atsižvelgiant į tai, kad teikiamo įstatymo nuostatose yra vartojamos formuluotės „asmuo, įtariamas pažeidęs pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo tinkai reikalavimus (įtariamas pažeidėjas)“, siūlytina šias vartojamas formuluotes suvienodinti ir atitinkamai patikslinti projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 7 punktą. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 15 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2) |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (16) |
(2) |
|
15. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 2 dalies nuostatose nėra aiškus formuluotės „gauna pranešimą apie šio pažeidimo tyrimo pradžią“ turinys, nes, nėra aišku, koks pranešimas (ar projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 44 straipsnyje numatytas pranešimas apie pažeidimo bylos nagrinėjimą ar koks kitas pranešimas) turimas omenyje. Siekiant aiškumo, projekto nuostatos tikslintinos. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 17 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2) |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (16) |
(4) |
|
16. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 45 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,proceso šalys taip pat turi teisę siūlyti savo liudytojus“. Iš projekto turinio nėra aišku, kuriam subjektui turėtų būti teikiamas siūlymas. Be to, svarstytina, ar turėtų būti ne siūloma, bet prašoma bylos nagrinėjimo metu apklausti liudytojus. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų atitinkamai patikslinti. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 18 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2) |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (17) |
(2) |
|
17. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 46 straipsnio 2 dalyje siūloma vartoti sąvoką ,,proceso dalyviai“. Atkreipiame dėmesį, kad projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 43 straipsnyje, įvardinant tuos pačius subjektus, siūloma vartoti kiek kitokią sąvoką - ,,bylos nagrinėjimo proceso dalyviai“. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekte vartojamų sąvokų nereikėtų suvienodinti arba projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 43 straipsnyje nustatyti, kad toliau projekte bus vartojama sąvokos ,,bylos nagrinėjimo proceso dalyviai“ trumpinys - ,,proceso dalyviai“. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 19 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (18) |
(1) |
(4) |
18. Pagal projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 47 straipsnio 1 dalies 4 punkte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą ,,šio įstatymo 41 straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos” išnagrinėjusios bylą, gali priimti motyvuotą nutarimą ,,grąžinti bylą papildomam tyrimui atlikti“. Atkreipiame dėmesį, kad iš teikiamo projekto turinio nėra aišku, kuris subjektas turėtų atlikti papildomą tyrimą. Keičiamo įstatymo 42 straipsnyje siūloma reglamentuoti pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo protokolo surašymą. Tuo tarpu kituose projekto 5 straipsnyje dėstomo antrojo1 skirsnio, kuriame siūloma nustatyti atsakomybę už pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir jų tiekimo rinkai (įskaitant importą) reikalavimų pažeidimus, straipsniuose siūloma reglamentuoti bylų nagrinėjimo pagal surašytus atitinkamus protokolus procesą, bet ne bylų tyrimo procesą. Šiame kontekste svarbu, kad pagal projekto nuostatas atitinkamus protokolus surašyti ir bylas nagrinėti būtų įgaliotos tos pačios projekto 5 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 41 straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, projekte turėtų būti aiškia nurodyta, kuris subjektas vykdo bylos tyrimą iki jos nagrinėjimo kompetentingoje institucijoje pradžios, bei reglamentuojamas pats tyrimo procesas. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 20 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
4 (4) |
7 (18) |
N |
19. Atsižvelgiantį į tai, kad projekto 5 straipsniu keičiamas įstatymas pildomas nauju antruoju1 skirsniu, kuriame siūloma nustatyti atsakomybę už pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir jų tiekimo rinkai (įskaitant importą) reikalavimų pažeidimus, siūlytina projektu tikslinti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 18 dalies nuostatas, nustatančias, kad „Pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklą vykdantys asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka“ bei iš esmės analogiškas keičiamo įstatymo 8 straipsnio 5 dalies nuostatas, nustatant jose, kad šiose keičiamo įstatymo nuostatose minimi asmenys atsako „šio įstatymo ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka“. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 5 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
9
|
|
|
20. Projekto 8 straipsniu siūloma keičiamą įstatymą papildyti nauju 12 straipsniu, kuris reglamentuotų ginčus dėl šio įstatymo pažeidimų. Atkreiptinas dėmesys, kad šis naujas įstatymo straipsnis būtų keičiamo įstatymo trečiojo skirsnio, reglamentuojančio importą, sudėtyje, todėl šio straipsnio turinys nederėtų su minėto skirsnio nuostatomis. Atsižvelgus į tai, siūlytina projektu keičiamą įstatymą papildyti nauju skirsniu, reglamentuojančiu baigiamąsias nuostatas, ir naują keičiamo įstatymo 12 straipsnį išdėstyti būtent šiame skirsnyje. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 22 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-10-10 Nr. XIVP-2059 |
8 (12) |
(7,8) |
|
21. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais, projektas tikslintinas: 21.1. projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 7 ir 8 dalyse vartojamoje nuorodoje „šio įstatymo 41 straipsnio 1 dalyje“ brauktinas žodis ir skaičius „įstatymo 41“; 21.2. projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 44 straipsnio norminio pobūdžio nuostatas, išdėstytas skliaustuose, siūlytina dėstyti atskirame sakinyje atsisakant skliaustų. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymus Nr. 11, 12, 16 ir patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2059ES(2)
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Žemės ūkio rūmai 2022-10-05 Nr. 1.02-0408 (2022-10-05 Nr. G-2022-8207) persiunčia Kanapių augintojų, perdirbėjų ir verslo inovatorių asociacijos (KAPVIA) direktoriaus R. Čiūto Lobistines organizacijos pažymėjimo Nr. LOB-JA-2022-0014 2022-09-30 Nr. 22/9/30 -1 |
2 |
81 |
N |
Išrašas iš 2022-09-30 KAPVIA rašto Nr. 22/9/30 -1: „<...>Įstatymo projektu įvedant naują pluoštinių kanapių pluošto sąvoką, visiškai nepagrįstai yra susiaurinamos galimybės išgauti pluoštą iš viso augalo dalių. Įstatymo projekte pateikta pluoštinių kanapių pluošto sąvoka apriboja kanapių augintojų galimybes efektyviai išnaudoti visas pluoštinių kanapių augalo dalis, išgaunant pluoštą. Pasiūlymas: Atsižvelgiant į išdėstytą, siūlome Įstatymo projekto 2 straipsnį papildyti 81 dalimi ir ją išdėstyti taip: „81 Pluoštinių kanapių pluoštas – iš pluoštinių kanapių augalo fitomasės gaunamas pluoštas.“ |
Nepritarti |
Posėdžio metu informuota, kad pasiūlymas atsiimtas
|
2. |
Žemės ūkio rūmai 2022-10-05 Nr. 1.02-0408 (2022-10-05 Nr. G-2022-8207) persiunčia Kanapių augintojų, perdirbėjų ir verslo inovatorių asociacijos (KAPVIA) direktoriaus R. Čiūto Lobistines organizacijos pažymėjimo Nr. LOB-JA-2022-0014 2022-09-30 Nr. 22/9/30 -1 |
3 |
1 |
|
Išrašas iš 2022-09-30 KAPVIA rašto Nr. 22/9/30 -1: „<...> įteisinus galimybę perdirbti visas pluoštinių kanapių dalis yra itin svarbu įsisavinti ir vystyti produktyvių pluoštinių kanapių augalų dauginimo ir auginimo technologijas. Sukuriant ir plečiant pluoštinių kanapių gaminių ir produktų rinką, didėja žaliavos paklausa ir keliamas žaliavos kokybės standartas. Formuojantis pluoštinių kanapių rinkai, geriau suprantant šios industrijos ypatumus, didėja poreikis geresnės ar net specifinės kokybės pluoštinės kanapės žaliavai. Būtent kanapių sodinukų auginimas leis kelis kartus padidinti biologiškai vertingų medžiagų kiekį, kuris išgaunamas iš pluoštinių kanapių augalo. Sodinukų auginimas yra neatsiejamas nuo mokslo tyrimų ir pluoštinių kanapių augalo auginimo technologijų plėtros, todėl leidimas auginti pluoštinių kanapių sodinukus, t. y. šios ūkinės veiklos reglamentavimas, turės didžiulį teigiamą poveikį biotechnologijų pažangai ir bus tinkamai išplėstos galimybės auginti pluoštines kanapes. Įstatymo projektu siūloma padidinti leistiną tetrahidrokanabinolio (toliau – THC) koncentraciją auginamose pluoštinėse kanapėse iki 0,3 proc. Specialistų vertinimu, padidinus pluoštinių kanapių augaluose leistiną THC koncentracijos normą iki 0,3 proc., Europos Sąjungos šalyse naujai leidžiamų auginti pluoštinių kanapių veislių skaičius ženkliai padidės ir gali siekti apie 700 veislių. Todėl labai svarbu, kad būtų išlaikytas konkurencingumas Lietuvoje ir galima būtų vykdyti ne tik naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimus, bet ir tirti naujai Lietuvoje auginamų veislių ūkinę vertę. Taip bus sukuriama palankesnė reguliacinė teisinė aplinka jau veikiantiems pluoštinės kanapės augintojams, ir turės teigiamos įtakos pluoštinių kanapių verslo plėtrai. Pasiūlymas: Atsižvelgiant į išdėstytą, siūlome pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „Pluoštines kanapes leidžiama auginti pluoštinių kanapių produktų ir pluoštinių kanapių gaminių gamybai, sodininkystei, kaip sodinukus, tarpinius pasėlius arba moksliniais eksperimentiniais tikslais, taip pat selekcijos tikslais, kai siekiama jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, bei veislių ūkinio vertingumo tyrimo tikslais, šiame straipsnyje bei žemės ūkio ministro nustatyta tvarka.“ |
Nepritarti |
Posėdžio metu informuota, kad pasiūlymas atsiimtas
|
3. |
Žemės ūkio rūmai 2022-10-05 Nr. 1.02-0408 (2022-10-05 Nr. G-2022-8207) persiunčia Kanapių augintojų, perdirbėjų ir verslo inovatorių asociacijos (KAPVIA) direktoriaus R. Čiūto Lobistines organizacijos pažymėjimo Nr. LOB-JA-2022-0014 2022-09-30 Nr. 22/9/30 -1 |
3 |
3 |
1 |
Išrašas iš 2022-09-30 KAPVIA rašto Nr. 22/9/30 -1: „<...> Kaip jau buvo minėta aukščiau, labai svarbu plečiant pluoštinių kanapių gaminių rinką, kuri sukuria didesnę pluoštinių kanapių žaliavos paklausą, sudaryti palankesnes sąlygas pluoštinių kanapių augalų auginimui. Leidus pluoštinių kanapių sodinukų auginimą uždarame grunte bus sudarytos sąlygos užtikrinti pluoštinių kanapių žaliavos šaltinį pluoštinių kanapių gaminių, skirtų galutiniam vartojimui, gamybai, t. y. maisto, pašarų, kosmetikos ir kt. pramonei. Sertifikuotų pluoštinių kanapių sodinukų auginimas neturi būti tapatinamas su pluoštinės kanapės augalo auginimu uždarame grunte. Ši ūkinė veikla, kai uždarame grunte auginami pluoštinių kanapių sodinukai, turi didelę ekonominę vertę. Sparti pluoštinių kanapės verslo pažanga globaliu mastu reikalauja šalies ūkininkams efektyviai panaudoti turimus žemės plotus auginant sodinukus ir taip išlikti konkurencingiems šioje industrijoje. Atkreiptinas dėmesys, kad dabartinė pluoštinių kanapių auginimo sodininkystės reikmėms tvarka nėra suderinta su ūkine praktika, teisinis reglamentavimas neatitinka realių ūkininkų/sodininkų lūkesčių ir poreikių, todėl šiuo metu šalyje pluoštinės kanapės sodininkystės reikmėms praktiškai neauginamos. Atsižvelgiant į išdėstytą, siūlome pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „auginti pluoštines kanapes tik atvirame grunte, išskyrus, kai žemės ūkio ministro nustatyta tvarka leidžiama pluoštinių kanapių sodininkus iki 40 dienų brandos auginti uždarame grunte. Mokslo ir studijų institucijos pluoštines kanapes, auginamas moksliniais eksperimentiniais, selekcijos tikslais, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, gali auginti uždaruose gruntuose ar laboratorijose, turėdami Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme nustatyta tvarka išduotą leidimą.“ |
Nepritarti |
Posėdžio metu informuota, kad pasiūlymas atsiimtas
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirti
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas pritarti Komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 straipsnių ir priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo ketvirtuoju ir penktuoju skirsniais įstatymo projektui Nr. XIVP-2059ES (2) ir Komiteto išvadoms bei Komiteto pasiūlymams.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
|
|
|
I |
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadoje pateiktas 7, 19, 20 pastabas, projektas buvo patobulintas, ko pasėkoje turi būti patikslintas ir Įstatymo pavadinimas Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „LIETUVOS RESPUBLIKOS PLUOŠTINIŲ
KANAPIŲ ĮSTATYMO NR. XII-336 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO
PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO |
Pritarti |
|
2. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
2 (2) |
3 (151) |
|
|
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 1 pastabą. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 2 straipsnio 3 dalyje įstatymo 2 straipsnio 151 dalį ir ją išdėstyti taip: „151.
Tarpinis pluoštinių kanapių pasėlis – tarp dviejų pagrindinių
pasėlių sėjomainos lauke po |
Pritarti |
|
3. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
3 (3) |
(8) |
|
|
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 3 pastabą. Pasiūlymas: Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 8 dalį išdėstyti taip: „8. Tarpinius pluoštinių kanapių
pasėlius auginantys augintojai šiuos pasėlius |
Pritarti |
|
4. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
4 (4) |
1 (11) |
|
|
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 4 pastabą. Pasiūlymas: Projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 4 straipsnio 11 dalį išdėstyti taip: „11. Tiekiamiems rinkai pluoštinių kanapių gaminiams ant jų pakuotės turi būti aiškiai nurodyta galutinė gaminio vartojimo paskirtis ir vartojimo būdas.“, |
Pritarti |
|
5. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
4 (4)
|
7 (18) |
|
N |
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 19 pastabą. 1. Pasiūlymas: Papildyti Projekto 4 straipsnį nauja 7 dalimi ir ją išdėstyti taip: „7. Pakeisti 4 straipsnio 18 dalį ir ją išdėstyti taip: „18. Pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklą vykdantys asmenys, pažeidę
šio įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus, atsako 2. Pasiūlymas: Buvusią Projekto 4 straipsnio 7 dalį, kuria keičiama įstatymo 4 straipsnio 19 dalis, laikyti Projekto 4 straipsnio 8 dalimi. |
Pritarti |
|
6. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
5 (5) |
4 (8) |
|
|
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 4 pastabą. Pasiūlymas: Projekto 5 (buvusio 6) straipsnio 4 dalimi siūlomą 5 straipsnio 8 dalį išdėstyti taip: „8. Importuojamiems pluoštinių kanapių gaminiams ant jų pakuotės turi būti aiškiai nurodyta galutinė gaminio vartojimo paskirtis ir vartojimo būdas.“ |
Pritarti |
|
7. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
7 (8) |
(5) |
|
N |
Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 19 pastabą. Pasiūlymas: Papildyti Projektą nauju 7 straipsniu ir jį išdėstyti taip: 7 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas Pakeisti 8 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Licencijų
turėtojai, pažeidę šio įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus, atsako šio įstatymo ir kitų Lietuvos Respublikos |
Pritarti |
|
8. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 |
|
|
S |
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 6, 7, 20 pastabas. 1. Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymą „ VEIKLOS,
SUSIJUSIOS SU PLUOŠTINIŲ KANAPIŲ GAMINIŲ GAMYBA IR JŲ TIEKIM 2. Pasiūlymas: Atitinkamai Projekto 8 (buvusio 5) straipsniu siūlytus naujus keičiamo Įstatymo 41-49 straipsnius laikyti naujais 12 - 20 keičiamo Įstatymo straipsniais. |
Pritarti |
|
9. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (12) |
(5) |
|
|
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 7 pastabą bei kadangi pluoštinių kanapių gaminių tiekimo rinkai reikalavimai išdėstyti ne vien tik šio įstatymo 4 straipsnio 3 ir 4 dalyse, 5 straipsnio 6 ir 7 dalyse, bet ir 4 straipsnio 11 dalyje, atsižvelgdami į pastabą ir siekdami tikslumo siūlome: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 12 (buvusio 41) straipsnio 5 dalį išdėstyti taip: „5. Už šio įstatymo 4 straipsnio 11, 3 ir 4 dalyse, 5 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatytų pluoštinių kanapių gaminių tiekimo rinkai ir importo reikalavimų pažeidimus juridiniam asmeniui skiriama nuo 500 iki 1 000 eurų bauda. Už šių reikalavimų pažeidimą, padarytą pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, juridiniam asmeniui skiriama nuo 1 000 iki 2 000 eurų bauda.“ Pritarta TD pastabai, kad Projekto 5 straipsniu siūlomos keičiamo įstatymo antrojo1 skirsnio nuostatos būtų dėstomos naujame keičiamo įstatymo ketvirtajame skirsnyje. |
Pritarti |
|
10. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (12) |
(6) |
|
|
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 8 pastabą Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 12 (buvusio 41) straipsnio 6 dalį išdėstyti taip: „6. Konkretus skiriamos baudos dydis nustatomas
atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, mastą ir šio straipsnio 7 ir 8
dalyse nurodytas atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes. |
Pritarti |
|
11. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (12) |
(7) |
|
|
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 10 pastabą: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu įstatymo 12 (buvusio 41) straipsnio 7 dalį išdėstyti taip: „7. Atsakomybę lengvinančiomis aplinkybėmis laikomos aplinkybės, kai padarę pažeidimą juridiniai asmenys: 1) 2)
bendradarbiavo su šio 3) savo noru atlygino nuostolius ar pašalino padarytą žalą.“ |
Pritarti |
|
12. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (12) |
(8) |
|
|
Argumentai: Pasiūlymas teikiamas Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 10 pastabą: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu įstatymo 12 (buvusio 41) straipsnio 8 dalį išdėstyti taip: „8. Atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis laikomos aplinkybės, kai padarę pažeidimą juridiniai asmenys: 1) 2) slėpė padarytą pažeidimą; 3) toliau pažeidinėjo
|
Pritarti |
|
13. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (13) |
(1) |
(3) |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 11, 12 pastabas: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 13 (buvusio 42) straipsnio 1 dalies 3 punktą išdėstyti taip: „3) duomenys
apie asmenį, įtariamą pažeidusį pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir
(ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus ( |
Pritarti |
|
14. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (13) |
(1) |
(6) |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 13 pastabą: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 13 (buvusio 42) straipsnio 1 dalies 6 punktą išdėstyti taip: „6) pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą pagrindžiantys dokumentai ir kiti įrodymai, kuriais remiantis yra nustatytas pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimas;“ |
Pritarti |
|
15. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (13) |
(1) |
(7) |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 14 pastabą: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 13 (buvusio 42) straipsnio 1 dalies 7 punktą išdėstyti taip: „7) |
Pritarti |
|
16. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (15) |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 21 pastabą: Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo Įstatymo 15 (buvusį 44) straipsnį ir jį išdėstyti taip: „15 straipsnis. Pranešimas apie pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo bylos nagrinėjimą Apie pluoštinių kanapių gaminių
gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo
bylos nagrinėjimo vietą ir laiką proceso šalims turi būti pranešta raštu ir
šio įstatymo 42 straipsnio 1 dalyje nurodyto protokolo kopija joms
turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio pradžios.
|
Pritarti |
|
17. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (16) |
(2) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 15 pastabą: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 16 (buvusio 45) straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: „2. Proceso
šalys iki bylos nagrinėjimo paaiškinimus gali teikti per šio įstatymo 12
|
Pritarti |
|
18. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (16) |
(4) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 16 pastabą: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 16 (buvusio 45) straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Jeigu bylos
nagrinėjimo metu dalyvauja liudytojai, proceso šalys turi teisę užduoti jiems
klausimų. Proceso šalys taip pat turi teisę |
Pritarti |
|
19. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (17) |
(2) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 17 pastabą: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 17 (buvusio 46) straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: “2. Byla
nagrinėjama žodinio proceso tvarka, dalyvaujant proceso šalims ir kitiems bylos
nagrinėjimo proceso dalyviams. Bylos nagrinėjimo |
Pritarti |
|
20. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (18) |
(1) |
(4) |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 18 pastabą: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusiu 5) straipsniu keičiamo įstatymo 18 (buvusio 47) straipsnio 1 dalies 4 punktą išdėstyti taip: „4) grąžinti bylą pažeidimo tyrimą atlikusiai ir protokolą surašiusiai institucijai papildomam tyrimui atlikti.“ |
Pritarti |
|
21. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
8 (18) |
(2) |
(3) |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 11 pastabą: Pasiūlymas: Pasiūlymas: Projekto 8 (buvusio 5) straipsniu keičiamo įstatymo 18 (buvusio 47) straipsnio 2 dalies 3 punktą išdėstyti taip: „3) duomenys apie pažeidėją ( |
Pritarti |
|
22. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2022-11-23 |
9 |
|
|
S |
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados 20 pastabą: Pasiūlymas: Projektu keičiamą įstatymą papildyti nauju skirsniu, reglamentuojančiu baigiamąsias nuostatas, ir naują keičiamo įstatymo 21 (buvusį 12) straipsnį išdėstyti būtent šiame (Penktajame) skirsnyje. Projekto 9 (buvusį 8) straipsnį išdėstyti taip: „9 straipsnis. Įstatymo papildymas penktuoju skirsniu Papildyti
Įstatymą „PENKTASIS SKIRSNIS BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Ginčai dėl šio įstatymo pažeidimų sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.“ |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Vigilijus Jukna.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepateikta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-2059ES(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
Komiteto biuro patarėja Simantė Kairienė