.

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 17, LT-01505 Vilnius, tel. (8 5) 261 2363,

faks. (8 5) 212 4335, el. p. [email protected].

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188620589


Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai, 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai,

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai,

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai,

Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai,

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai,

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai,

Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie

Susisiekimo ministerijos,

Lietuvos transporto saugos administracijai,

 

  2018-07-            Nr.       

 

 

Lietuvos savivaldybių asociacijai,

Lietuvos nacionalinei vežėjų automobiliais asociacijai „Linava“,

Lietuvos vežėjų sąjungai,

Asociacijai „Lietuvos keliai“

 

 

 

 

DĖL ĮSTATYMŲ PROJEKTŲ

 

 

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija) teikia išvadoms gauti Lietuvos Respublikos kelių įstatymo Nr. I-891 2 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (toliau – įstatymo projektas Nr. 1) ir Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 3, 6, 7 ir 9 straipsnių ir 3 priedo pakeitimo įstatymo projektą (toliau – įstatymo projektas Nr. 2) (toliau kartu – įstatymų projektai).

Įstatymų projektų rengimą paskatino poreikis Lietuvos Respublikos kelių įstatyme ir Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme aiškiau reglamentuoti leidimų važiuoti valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės viešaisiais keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (toliau – leidimas) išdavimą, įstatymo lygiu nustatyti atvejus, kada leidimas važiuoti valstybinės reikšmės keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis nereikalingas ir kada leidimas gali būti išduotas, nesumokėjus įstatymų nustatyto dydžio mokesčio už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, taip pat sąlygas ir atvejus, kada didžiagabaritę ir (ar) sunkiasvorę transporto priemonę turi lydėti palydos automobilis.

Siūlomu Įstatymo projektu Nr. 1 siekiama nustatyti, kad leidimus išdavinės tik kelio savininkas, todėl atsisakoma nuostatos, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos važiavimo maršrutą turi derinti su savivaldybėmis, kai važiuojama jų teritorijose esančiomis gatvėmis, kurios yra valstybinės reikšmės kelių tąsos, o Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje nurodytoms didžiagabaritėms ir (ar) sunkiasvorėms transporto priemonėms leidimas bus išduodamas nemokamai pateikus važiavimo valstybinės reikšmės keliais deklaraciją. Įstatymo projekte Nr. 1 įtvirtinamos nuostatos savaeigei žemės ūkio technikai be leidimo važiuoti į lauką, iš vieno lauko į kitą ar grįžti iš jo, taip pat nustatoma, kad tarnybos, atsakingos už įvykių likvidavimą ar jų padarinių šalinimą, mokestį už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis galėtų sumokėti gavusios leidimą.

Siūlomu Įstatymo projektu Nr. 2 siekiama suteikti Lietuvos Respublikos karinės apsaugos sistemai priklausiančioms didžiagabaritėms ir (ar) sunkiasvorėms transporto priemonėms išimtį dėl kelių naudotojo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais ir mokesčio už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis mokėjimo; atsisakyti nuolatinės Kelių priežiūros ir plėtros programos komisijos; nustatyti, kad persikėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos bilieto kaina kompensuojama Klaipėdos miesto savivaldybės tarnybinio transporto priemonėms ir jos įstaigoms priklausančioms transporto priemonėms. Taip pat, siekiant užtikrinti asmenų lygiateisiškumo principus, nustatyti, kad neįgalieji ir jų nuosavybės ar patikėjimo teise valdomi ir naudojami lengvieji automobiliai, kuriuos jie vairuoja arba kuriais jie važiuoja, turėtų teisę nemokamai keltis keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos.

Detalesnė informacija dėl įstatymų projektų ir keistinų Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su įstatymų projektuose reglamentuojamais klausimais, pateikta pridedamame aiškinamajame rašte.

Įstatymų projektai nėra notifikuotini Europos Komisijai pagal Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus.                  

Įstatymų projektais iš esmės nėra nustatomas naujas ar keičiamas esamas teisinis reguliavimas, todėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas, vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 6 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, 4 punktu, neatliekamas.

Įstatymų projektai atitinka Septynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XIII-82 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, tačiau tiesiogiai šios programos nuostatų neįgyvendina.

Įstatymų projektuose nepateikiama naujų sąvokų ir jas įvardijančių terminų, todėl jie nevertintini Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymams įgyvendinti papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės fondų lėšų nereikės. Įgyvendinant įstatymų nuostatas valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų sutaupyta nebus.

Įstatymų projektai paskelbti Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje ir Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje ir visi suinteresuoti asmenys 12 darbo dienų nuo įstatymų projektų paskelbimo gali teikti pastabas ir pasiūlymus dėl įstatymų projektų.

Įstatymų projektus parengė Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento (l. e. direktoriaus pareigas – Vladislavas Kondratovičius, tel. 239 3867, el. p. [email protected]) Kelių transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Aleksandras Stupenko (tel. 239 3979, el. p. [email protected]).

PRIDEDAMA:

1.    Lietuvos Respublikos kelių įstatymo Nr. I-891 2 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 11 lapų.

2.    Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo             Nr. VIII-2032 3, 6, 7 ir 9 straipsnių ir 3 priedo pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 5 lapai.

3.    Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos kelių įstatymo Nr. I-891 2 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 3, 6, 7 ir 9 straipsnių ir 3 priedo pakeitimo įstatymo projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ projektas, 1 lapas.

4.    Lietuvos Respublikos kelių įstatymo Nr. I-891 2 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 3, 6, 7 ir 9 straipsnių ir 3 priedo pakeitimo įstatymo projektų aiškinamasis raštas, 5 lapai.

 

 

 

Susisiekimo viceministras                                                                                           Paulius Martinkus

 

 

 

A.    Stupenko, tel. (8 5) 239 3874, el. p. [email protected]