aiškinamasis raštas

dėl LietuVos respublikos seimo nutarimo

DĖL NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS SUDĖTIES PATVIRTINIMO

PROJEKTO

 

 

1. Teisės akto rengimą paskatinusios priežastys, projekto tikslai ir uždaviniai:

Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo projektas „Dėl Nacionalinės šeimos tarybos sudėties patvirtinimo“ (toliau – Nutarimo projektas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatymo 8 ir 9 straipsniais bei Seimo nutarimu 2019-12-17 Nr. XIII-2704 patvirtintais Nacionalinės šeimos tarybos nuostatais (toliau – Nuostatai), reglamentuojančiais Nacionalinės šeimos tarybos veiklą.

Nutarimo projekto tikslas – patvirtinti Nacionalinės šeimos tarybos (toliau – Taryba) sudėtį, kad būtų sudaryta galimybė Tarybai, kaip šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo vertinimo patariamajai institucijai, pradėti veiklą.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

Nutarimo projekto iniciatoriai – Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas.

 

3. Kaip šiuo metu yra reglamentuojami teisės akte aptarti teisiniai santykiai:

Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad Nacionalinė šeimos taryba yra institucinės šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo sistemos sudedamoji dalis. Šio įstatymo 8 straipsnio 2 punkte įtvirtinta, kad Seimas sudaro Nacionalinę šeimos tarybą ir tvirtina jos nuostatus. Įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje apibrėžiamas Tarybos statusas: Taryba – Seimui atskaitinga šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo vertinimo patariamoji institucija. Taryba yra valstybės biudžeto lėšomis finansuojama biudžetinė įstaiga. Tarybos savininko teises ir pareigas įgyvendina Seimas. Taryba sudaroma 4 metų kadencijai ir veikia pagal Seimo patvirtintus Tarybos nuostatus. Nuostatų 8 punkte nustatyta, kad Tarybos sudėtis tvirtinama Socialinių reikalų ir darbo komiteto (toliau – Komitetas) teikimu. Tarybą sudaro 15 narių:

- penki Komiteto deleguoti savivaldybių šeimų tarybų pirmininkų atstovai, kuriuos Komitetui rekomenduoja Lietuvos savivaldybių asociacija;

- septyni Komiteto deleguoti šeimas vienijančių ir su šeimomis dirbančių nevyriausybinių organizacijų atstovai. Prioritetas teikiamas organizacijoms, turinčioms narių trijuose ar daugiau Lietuvos regionų, ir (ar) organizacijoms, kurių atstovai per pastaruosius 5 metus dalyvavo valstybės (savivaldybių) institucijų patvirtintos sudėties tarybose, komitetuose, komisijose, darbo grupėse, teikė (inicijavo) pasiūlymus (iniciatyvas) dėl viešojo valdymo sprendimo (sprendimų) šeimos politikos srityje;

- trys Komiteto deleguoti mokslo ir studijų institucijų atstovai, tyrinėjantys šeimos politikos klausimus, kurių kandidatūras Komitetui pateikia šių institucijų valdymo organai.

Tarybos sudėtis šiuo metu nėra patvirtinta.

 

4. Kokios siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Teikiamu Seimo nutarimo projektu siūloma patvirtinti Tarybos sudėtį. Seimui patvirtinus Tarybos sudėtį ji galės pradėti savo, kaip šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo vertinimo patariamosios institucijos, veiklą.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Neigiamos įtakos neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Neigiamos įtakos neturės.

 

8. Teisės akto inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Galiojančių teisės aktų keisti nereikės.

 

9. Ar teisės aktas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o teisės akto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Nutarimo projektas atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimus ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Naujų sąvokų nėra pateikiama.

 

10. Ar teisės aktas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus:

Nutarimo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.

 

11. Jeigu teisės aktui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

Įgyvendinamųjų teisės aktų rengti ir priimti nereikės.

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įstaigų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme Nacionalinei šeimos tarybai yra numatyti valstybės biudžeto asignavimai (62 tūkst. eurų).

 

13. Teisės akto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Negauta.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

Nacionalinė šeimos taryba, tarybos sudėtis.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

 

 

 

Teikia

Socialinių reikalų ir darbo komiteto vardu

Komiteto pirmininkė                                                                         Rimantė Šalaševičiūtė