LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL Lietuvos Respublikos ŽEMĖS MOKESČIO ĮSTATYMO NR. I-2675

8 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1151

 

2021-12-15  Nr. 109-P-62

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Matas Maldeikis, Liudas Jonaitis, Algirdas Butkevičius, Simonas Gentvilas, Vytautas Gapšys, Vytautas Mitalas, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr..

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-11-25

2

1

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Kadangi Žemės mokesčio įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje yra įvestas Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavadinimo trumpinys „Vyriausybė“, tai projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatose prieš žodį „Vyriausybės“ brauktini žodžiai „Lietuvos Respublikos“.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-11-25

2

 

 

2. Projekto nuostatos įsigaliotų 2022 m. sausio 1 d., tačiau tai prieštarautų Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 daliai bei Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 daliai, pagal kurią Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys <...> mokesčio lengvatą <...> turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-11-25

 

 

3. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIVP-966), kuriame valstybės biudžeto pajamos iš žemės mokesčio jau yra suplanuotos, yra pateiktas Seimui svarstyti, todėl manytina, kad dėl siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės kaip biudžeto planuotojos nuomonė.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-11-25

2

 

 

      4. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 2 straipsnis pildytinas nuostatomis dėl jo taikymo.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr..

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2021-12-08

 

 

 Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2021 m. gruodžio 1 d. sprendimo Nr. SV-S-320 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 22, 23 ir 24 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 4 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1149, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo Nr. X-233 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1150 ir Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo Nr. I-2675 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1151 ir kartu atkreipti Lietuvos Respublikos Seimo dėmesį, kad pagal Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 dalį ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 dalį bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2021 m. gegužės 13 d. nutarimą, pagal kurį net su Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu susiję Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymų pakeitimai negali įsigalioti greičiau nei po 6 mėnesių, Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys naują mokestį, naują mokesčio tarifą, mokesčio lengvatą, sankcijas už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus, įsigaliotų ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos.

Pritarti

Komitetas siūlo patikslinti projekto įsigaliojimo datą ir numatyti, kad įstatymas įsigalioja ir taikomas nuo  2022 m. liepos 1 d.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas.

7.1. Pritarti Komiteto patobulintam Žemės mokesčio įstatymo Nr. I-2675 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1151, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo Kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadą, kurioms Komitetas pritarė bei Komiteto išvadai.

7.2. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 162 str. 2 dalimi, Biudžeto ir finansų komitetas siūlo Projektą svarstyti skubos tvarka.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Mykolas Majauskas, Andrius Palionis.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Žemės mokesčio įstatymo Nr. I-2675 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-1151 ir jo lyginamasis variantas.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                        Mykolas Majauskas

 

                                  

 

 

 

 

 

                                                                                                                                              

 

Komiteto biuro patarėja Dalia Mudėnienė