AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL  LIETUVOS RESPUBLIKOS MENO KŪRĖJO IR MENO KŪRĖJŲ ORGANIZACIJŲ STATUSO  ĮSTATYMO NR. I-1494   10  STRAIPSNIO

PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

1.     Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

Įstatymo projektas parengtas siekiant patikslinti meno kūrėjų organizacijų veiklai, kūrybinėms programoms ir projektams iš valstybės biudžeto lėšų skyrimo reikalavimus, užtikrinant gautų lėšų panaudojimą pagal paskirtį, užkardant galimus meno kūrėjų organizacijų  vadovų piktnaudžiavimo valdžia atvejus, jų veikla galimus sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktus, kas diskredituotų meno kūrėjų organizacijos autoritetą.

Įstatymo projekto iniciatorius - Seimo narys Vytautas Juozapaitis. 

 

2.      Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai

          Sukonkretinti reikalavimus meno kūrėjų organizacijų veiklai ir  kūrybinių programų finansavimui iš valstybės biudžeto gauti, užtikrinti skiriamų lėšų panaudojimą pagal paskirtį.

 

3.      Kaip šiuo metu yra teisiškai reguliuojami įstatymo projekte aptarti klausimai                                                             

Pagal šiuo metu galiojančio  Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo nuostatas nepakankamai reglamentuotos meno kūrėjų organizacijų teisės į valstybės paramą. 

 

4.     Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.                                                                                                    

            Projektu  siūloma papildyti įstatymo 10 straipsnį ir sukonkretinti reikalavimus meno kūrėjų organizacijų veiklai ir  kūrybinių programų bei projektų finansavimui iš valstybės biudžeto gauti vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo ir Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nuostatomis ir užtikrinti gautų lėšų panaudojimą pagal paskirtį.  

5.     Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis,

kad tokių pasekmių būtų išvengta

               Neigiamų pasekmių nenumatoma. 

 

6.     Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

      Priimtas įstatymas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7.     Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Tiesioginės įtakos neturės.

 

8.      Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Priėmus įstatymo projektą kitų įstatymų keisti nereikės.

 

9.     Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

        Įstatymo projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.

 

10.  Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

 

11. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi lydimieji  aktai

                 Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės  aktus.    

     

         12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas

Įstatymo įgyvendinimui papildomų biudžeto lėšų nereikės.

     

13.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

         Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

          14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

Įstatymo projektą parengė Seimo narys Vytautas  Juozapaitis.

    

15.  Reikšminiai šio įstatymo projekto žodžiai:

                                                         valstybė biudžeto lėšų skyrimas ir naudojimas

 

Teikia

Seimo narys                                                                               Vytautas Juozapaitis