AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MENO KŪRĖJO IR MENO KŪRĖJŲ ORGANIZACIJŲ STATUSO ĮSTATYMO NR. I-1494 10 STRAIPSNIO
PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą
Įstatymo projektas parengtas siekiant patikslinti meno kūrėjų organizacijų veiklai, kūrybinėms programoms ir projektams iš valstybės biudžeto lėšų skyrimo reikalavimus, užtikrinant gautų lėšų panaudojimą pagal paskirtį, užkardant galimus meno kūrėjų organizacijų vadovų piktnaudžiavimo valdžia atvejus, jų veikla galimus sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktus, kas diskredituotų meno kūrėjų organizacijos autoritetą.
Įstatymo projekto iniciatorius - Seimo narys Vytautas Juozapaitis.
2. Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai
Sukonkretinti reikalavimus meno kūrėjų organizacijų veiklai ir kūrybinių programų finansavimui iš valstybės biudžeto gauti, užtikrinti skiriamų lėšų panaudojimą pagal paskirtį.
3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reguliuojami įstatymo projekte aptarti klausimai
Pagal šiuo metu galiojančio Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo nuostatas nepakankamai reglamentuotos meno kūrėjų organizacijų teisės į valstybės paramą.
4. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Projektu siūloma papildyti įstatymo 10 straipsnį ir sukonkretinti reikalavimus meno kūrėjų organizacijų veiklai ir kūrybinių programų bei projektų finansavimui iš valstybės biudžeto gauti vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo ir Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nuostatomis ir užtikrinti gautų lėšų panaudojimą pagal paskirtį.
5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis,
kad tokių pasekmių būtų išvengta
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimtas įstatymas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.
7. Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Tiesioginės įtakos neturės.
8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys
Priėmus įstatymo projektą kitų įstatymų keisti nereikės.
9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
Įstatymo projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.
10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus
Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.
11. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi lydimieji aktai
Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas
Įstatymo įgyvendinimui papildomų biudžeto lėšų nereikės.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.
14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai
Įstatymo projektą parengė Seimo narys Vytautas Juozapaitis.
15. Reikšminiai šio įstatymo projekto žodžiai:
„ valstybė biudžeto lėšų skyrimas ir naudojimas“
Teikia
Seimo narys Vytautas Juozapaitis