2018-05-03

 

 

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO nR. viii-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI nR. xIIIP-1596

 

 

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

N

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad socialinė partnerystė ir kolektyvinės derybos valstybiniame sektoriuje yra labai ribotos dėl akivaizdaus lėšų trūkumo, sudarytos kolektyvinės sutartys yra daugiau deklaratyvios ir neatlieka savo pagrindinės funkcijos – gerinti darbuotojų darbo, socialines ir ekonomines garantijas, projekte siūloma nustatyti, kad dalis įstaigos biudžeto lėšų skiriama tiesiogiai kolektyvinės sutartie sudarymui ir vykdymui. Tokia nuostata paskatins kolektyvines derybas valstybės tarnyboje, įgalins valstybės tarnautojus derėtis dėl geresnių sąlygų nei nustatyta įstatyme. Pažymėtina, kad Tarptautinės darbo organizacijos konvencija Nr. 154 nustato, kad valstybė turi teisę imtis priemonių, kurios skatintų kolektyvines derybas ir apibrėžia, kad skatinimo priemonėmis kolektyvinių derybų galimybės būtų suteikiamos visiems darbdaviams ir visoms darbuotojų grupėms. Kadangi valstybė yra suinteresuota kolektyvinių derybų skatinimu, darbuotojų įgalinimu derėtis dėl savo garantijų ir gerintis darbo, ekonomines ir socialines sąlygas per kolektyvines sutartis, tikslinga numatyti finansines galimybes valstybes tarnyboje, kurios padėtų išjudinti kolektyvines derybas šioje srityje.

 

Pasiūlymas: Papildyti Projektą nauju straipsniu, jį išdėstyti taip ir atitinkamai pataisyti sekančių straipsnių numeraciją:

N straipsnis. Kolektyvinės sutartys valstybės tarnyboje

1.                   Kolektyvinėms deryboms ir kolektyvinių sutarčių sudarymui valstybės tarnyboje taikomos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatos

2.                   Įstaigos kolektyvinės sutarties sudarymui ir vykdymui kiekvieniems metams turi būti skiriama ne mažiau kaip 3 procentai metinių įstaigos biudžeto lėšų.

 

 


 

 

Teikia

 

Seimo narys

Aušra Papirtienė

Tomas Tomilinas

Gediminas Vasiliauskas