Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
|
|
|
Vertinant įstatymo projekte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą,
atkreipiame dėmesį, kad Konstitucinis Teismas savo nutarimuose ne kartą yra
pažymėjęs, kad konstitucinis teisinės valstybės principas suponuoja įvairius
reikalavimus teisėkūros subjektams, inter alia tai, kad įstatymuose ir
kituose teisės aktuose nustatytas teisinis reguliavimas turi būti aiškus,
suprantamas, neprieštaringas, turi būti užtikrinami teisės sistemos
nuoseklumas ir vidinė darna (inter alia 2004 m. gruodžio 13 d., 2006
m. sausio 16 d. nutarimai); teisės normos turi būti formuluojamos tiksliai,
jose negali būti dviprasmybių (inter alia 2004 m. gruodžio 13 d., 2013
m. vasario 15 d., 2020 m. rugpjūčio 28 d. nutarimai). Pažymėtina, kad daug
projekto nuostatų nėra pakankamai aiškios ir tikslios, taikant įstatymą jos
gali būti nevienodai aiškinamos. Įstatymo projekto nuostatos taip pat dažnais
atvejais nėra suderintos tarpusavyje. Europos Parlamento ir Tarybos 2019 m.
balandžio 17 d. direktyvos (ES) 2019/633 dėl įmonių vienų kitoms taikomos
nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo
grandinėje, kurią teikiamu įstatymo projektu siūloma įgyvendinti, nuostatos
yra pažodžiui perkeliamos į įstatymo projektą, tačiau gali būti įstatymų
taikymo problemų, nes perkeliamos nuostatos nėra suderintos su galiojančių
įstatymų nuostatomis bei kitu projekte siūlomu nustatyti teisiniu
reguliavimu. Todėl įstatymo projekto nuostatos neatitinka Konstitucinio
Teismo suformuotos oficialiosios doktrinos. Aukščiau nurodytas išvadas
detalizuojančios pastabos yra pateiktos žemiau.
|
Pritarti
|
|
2
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
1
|
1
|
|
Projekto 1 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad šis įstatymas
nustato ,,draudžiamų veiksmų priežiūrą“. Pažymėtina, kad projekte siūloma
reglamentuoti draudžiamų veiksmų nustatymą, jų tyrimą, bylų nagrinėjimą,
sankcijų skyrimą ir panašiai. Kokius veiksmus apimtų nuostata ,,draudžiamų
veiksmų priežiūra“ nėra pakankamai aišku. Svarstytina, ar siekiant aiškumo,
vertinamosios projekto nuostatos nereikėtų patikslinti.
|
Pritarti
|
|
3
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
1
|
2
|
1
|
Svarstytina, ar, siekiant suderinti įstatyme vartojamus terminus,
projekto 1 straipsnio 2 dalies 1 punkte po žodžių „pirkėjai, nepriklausomai
nuo jų“ nereikėtų įrašyti žodžio „metinės“.
|
Pritarti
|
|
4
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
1
2
|
4
10,
14
|
|
Pastebėtina, kad iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo
nėra aiškus projekto 1 straipsnio 4 dalies bei projekto 2 straipsnio 10 ir 14
dalių santykis. Projekto 1 straipsnio 4 dalyje nurodoma, kad „šis įstatymas
taikomas vykdant pardavimus, kai žemės ūkio ir maisto produktų tiekėjas arba
šių produktų pirkėjas, arba jie abu yra įsisteigę Europos Sąjungoje“, t. y.
šioje dalyje įtvirtinama prievolė bent vienam tiekimo grandinės subjektui –
tiekėjui ar pirkėjui – būti įsisteigusiam Europos Sąjungoje. Tuo tarpu tiek
projekto 2 straipsnio 10 dalyje, tiek ir šio straipsnio 14 dalyje,
apibrėžiant „pirkėją“ bei „tiekėją“, nurodoma, kad šie subjektai veikia
„nepriklausomai nuo jų įsisteigimo vietos“. Atsižvelgiant į tai, projekto
nuostatos derintinos tarpusavyje.
Be to, šiose projekto nuostatose
nėra aiškus formuluotės „vykdant pardavimus“ turinys, t. y. neaišku, kokie
„pardavimai“ turimi omenyje.
|
Pritarti
iš dalies
|
Atkreiptinas dėmesys, kad Projekto 1 straipsnio
4 dalies nuostatos ir Projekto 2 straipsnio 10 dalyje nurodytos sąvokos
„žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjas“ ir 14 dalyje nurodytos sąvokos
„žemės ūkio ir maisto produktų tiekėjas“ apibrėžtys parengtos pagal
Direktyvos 2019/633/ES 1 straipsnio 2 dalies nuostatas ir 2 straipsnio 2 ir 4
dalyse nurodytų analogiškų sąvokų apibrėžtis. Atsižvelgiant į tai, kad ši
Direktyva 2019/633/ES taikoma visoms ES valstybės narėms, manytina, kad
netikslinga būtų minėtas nuostatas interpretuoti kitaip.
Atsižvelgiant į
šios pastabos antrąją dalį, siūloma pakeisti Projekto 1 straipsnio 4 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„4. Šis įstatymas taikomas vykdant žemės
ūkio ir maisto produktų pardavimus, kai žemės ūkio ir maisto produktų
tiekėjas arba šių produktų pirkėjas, arba jie abu yra įsisteigę Europos
Sąjungoje.“.
|
5
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
1
1
2
4
10
13
15
18
|
5
7
11
7
4
6
1
11
|
|
Projekto 1 straipsnio 5 dalyje dalis nuostatų yra dėstoma
skliaustuose „(išskyrus pirkėją, kurio metinė apyvarta per praėjusius
finansinius metus yra 2 milijonai eurų ir mažiau)“. Pažymėtina, jog toks savarankiškų teisės normų, ar jų sudėtinių
elementų dėstymas skliaustuose neatitinka teisės technikos taisyklių ir
turėtų būti pakeistas. Ta pati pastaba taikytina ir projekto 1 straipsnio 7
daliai, 2 straipsnio 11 daliai, 4 straipsnio 7 daliai, 10 straipsnio 4
daliai, 13 straipsnio 6 daliai, 15 straipsnio 1 daliai, 18 straipsnio 11
daliai.
|
Pritarti
|
|
6
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
1
|
5
|
|
Projekto 1 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Šio įstatymo
nuostatos taikomos ir paslaugoms, kurias žemės ūkio ir maisto produktų
pirkėjas (išskyrus pirkėją, kurio metinė apyvarta per praėjusius finansinius
metus yra 2 milijonai eurų ir mažiau) teikia žemės ūkio ir maisto produktų
tiekėjui, tiek, kiek tai aiškiai nurodyta šio įstatymo 4 straipsnio 5
dalyje“. Atkreipiame dėmesį, kad projekto 4 straipsnio 5 dalyje nurodoma
draudžiama prekybos praktika, todėl nėra aišku, ar teikiant paslaugas draudžiami
analogiški draudžiamai prekybos praktikai veiksmai, ar vertinamoji projekto
nuostata turėtų būti aiškinama kitaip. Nuostata ,,tiek, kiek tai aiškiai
nurodyta šio įstatymo 4 straipsnio 5 dalyje“ taikant įstatymą gali būti
aiškinama nevienodai. Nuostata ,,tiek, kiek tai aiškiai nurodyta“ yra
vertinamojo pobūdžio, todėl taikant įstatymą, vieni subjektai galėtų
traktuoti, kad tam tikros nuostatos yra aiškiai nurodytos įstatymo 4
straipsnio 5 dalyje, o kiti pastarojoje dalyje nurodytą teisinį reguliavimą galėtų
vertinti priešingai. Atsižvelgiant į tai, kas aukščiau išdėstyta, projekto
nuostatos tikslintinos pašalinant minėtus neaiškumus.
Jeigu būtų
pritarta šiai pastabai, vadovaujantis aukščiau nurodytais argumentais,
reikėtų atitinkamai patikslinti ir projekto 4 straipsnio 2 dalies 2 punkto
nuostatas.
|
Pritarti
|
|
7
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
1
|
6
|
|
Projekto 1 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Jeigu didelę
rinkos galią turinti mažmeninės prekybos įmonė pažeidžia ir šio įstatymo, ir
Lietuvos Respublikos mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo
įstatymo nuostatas, ji atsako Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų
draudimo įstatymo tvarka“. Vertinamoji projekto nuostata taikant įstatymą
gali būti nevienodai aiškinama. Nėra aišku, ar didelę rinkos galią turinčiai
mažmeninės prekybos įmonei atsakomybė už Nesąžiningos prekybos praktikos
žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje draudimo įstatymo
reikalavimų pažeidimus nebūtų taikoma tik tada, jeigu ji tais pačiais
veiksmais būtų pažeidusi ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų
draudimo įstatymo nuostatas, ar atsakomybėn nebūtų traukiama ir tuomet, kai
abiejų įstatymų nuostatos būtų pažeidžiamos skirtingais veiksmais. Projekto
nuostatos tikslintinos, pašalinant šį neaiškumą.
|
Pritarti
|
|
8
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
|
1
|
|
Projekto 1 straipsnio 6 dalyje yra vartojamas
pilnas „Lietuvos Respublikos mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų
draudimo įstatymo“ pavadinimas. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo
rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m.
gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 6.1. punktu, jei teisės akto pavadinimas,
kuris prasideda žodžiais „Lietuvos Respublika“, minimas ne kartą, pirmą kartą
parašius visą pavadinimą, toliau jis gali būti rašomas be žodžių „Lietuvos
Respublika“. Atsižvelgiant į tai, tikslintinos projekto 2 straipsnio 1 dalies
ir kitos projekto nuostatos, kuriose vartojamas pilnas minėto įstatymo
pavadinimas.
Analogiško turinio pastaba taikytina ir toms
projekto nuostatoms, kuriose antrą ir kitus kartus vartojamas pilnas
„Lietuvos Respublikos atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją įstatymo“
pavadinimas.
|
Pritarti
|
|
9
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
4
4
12
14
16
20
21
21
|
2
1
(1,2)
2(4)
4,5
3,5
5,6
2
3
|
2
|
Projekto 2 straipsnio 2 dalyje vartojamas terminas „30 dienų“ nėra
aiškus, nes neaišku, ar turima omenyje 30 kalendorinių dienų ar 30 darbo
dienų. Siūlytina tikslinti šias projekto nuostatas.
Jeigu būtų pritarta šiai pastabai, tai
atitinkamai reikėtų tikslinti ir kitas projekto nuostatas, kuriose vartojamas
terminas nėra aiškiai apibrėžtas (pavyzdžiui, projekto 4 straipsnis).
|
Pritarti
|
|
10
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
|
6
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsnio 6 dalyje
įtvirtinta „susijusių įmonių“ sąvoka nėra vartojama projektu teikiamame
įstatyme. Be to, iš siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, kodėl
„susijusiomis įmonėmis“ yra siūloma laikyti Lietuvos Respublikos mažmeninės
prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatyme apibrėžtus „susijusius
ūkio subjektus“, kai projektu teikiamame įstatyme „susijusių ūkio subjektų“
sąvoka taip pat nėra vartojama. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 3
straipsnio 2 dalyje nurodoma, kad nustatant metines apyvartas, tiekėjų ir
pirkėjų pardavimo pajamos per praėjusius finansinius metus apskaičiuojamos pagal
Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą (pabraukta
mūsų), įskaitant „susijusios įmonės“ apibrėžtį. Atsižvelgiant į tai, projekto
nuostatos tikslintinos, atsisakant teikiamame įstatyme nenaudojamų sąvokų
arba atitinkamai tikslinant, kuris įstatymas (Mažmeninės prekybos įmonių
nesąžiningų veiksmų draudimo ar Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros) apibrėžia
„susijusių įmonių“ sąvoką.
|
Pritarti
|
|
11
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
|
7
(8)
|
|
Atsižvelgiant į įstatyme vartojamas formuluotes, projekto
2 straipsnio 7 dalis tikslintina, vietoj formuluotės „perkančioji
organizacija, kaip tai“ įrašant formuluotę „sąvoka suprantama taip, kaip
sąvoka „perkančioji organizacija“.
|
Pritarti
|
|
12
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
|
9
(10)
|
|
Projekto 2 straipsnio 9 dalyje siūloma nustatyti, kad
„Žemės ūkio ir maisto produktų įkainojimo trukmė - sąvoka suprantama taip,
kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos atsiskaitymo už žemės ūkio
produkciją įstatyme“. Atkreiptinas dėmesys, kad Atsiskaitymo už žemės ūkio
produkciją įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje yra apibrėžta sąvoka „žemės ūkio
produkcijos įkainojimo trukmė“. Atsižvelgiant į tai, iš projekto nuostatų
nėra aišku, ar projektu siūloma apibrėžti sąvoka „žemės ūkio ir maisto
produktų įkainojimo trukmė“ būtų suprantama taip, kaip sąvoka „žemės ūkio
produkcijos įkainojimo trukmė“ apibrėžta Atsiskaitymo už žemės ūkio
produkciją įstatyme, ar būtų suprantama kaip nors kitaip. Siūlytina tikslinti
projekto nuostatas.
|
Pritarti
|
|
13
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
|
11
(12)
|
|
Pagal projekto 2 straipsnio 11 dalyje pateiktą sąvokos ,,žemės ūkio
ir maisto produktų pirkimo-pardavimo sutartis“ apibrėžimą žemės ūkio ir
maisto produktų pirkimo-pardavimo sutartis yra rašytinė sutartis, pagal kurią
už sutartą kainą ir (ar) apskaičiuotą pinigų sumą nuperkami parduodami žemės
ūkio ir maisto produktai. Atkreiptinas dėmesys, kad Atsiskaitymo už žemės
ūkio produkciją įstatymo 3 straipsnyje nustatyta, kad žemės ūkio produkcijos pirkimo–pardavimo sutartis turi būti ne tik
rašytinės formos, bet ir turi atitikti minėto įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje
ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos
nustatytas žemės ūkio produkcijos pirkimo–pardavimo sutarties tipines
sąlygas. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų
suderinti su minėtomis Atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją įstatymo
nuostatomis.
|
Pritarti
|
|
14
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
|
13
(14)
|
|
Projekto 2 straipsnio 13 dalyje siūlytina vietoj žodžio „tiekėjas“
įrašyti žodžius „žemės ūkio ir maisto produktų tiekėjas“, nes santrumpa
„tiekėjas“ yra apibrėžta projekto 2 straipsnio 14 dalyje.
|
Pritarti
|
|
15
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
3
|
2
|
|
Projekto 3 straipsnio 2 dalies nuostatos tikslintinos, nes nėra aišku,
ar nustatant tiekėjų ir pirkėjų metines apyvartas, pavyzdžiui, būtų
įskaitomos ir susijusių įmonių, taip pat partnerinių įmonių pajamos, ar
Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme apibrėžtos sąvokos
,,savarankiška įmonė”, „susijusi įmonė”, ,,partnerinė įmonė” įstatymo
projekte nurodomos turint kitus tikslus. Kartu atkreipiame dėmesį, kad sąvoka
,,susijusios įmonės“ yra siūloma apibrėžti ir projekto 2 straipsnio 6 dalyje.
Taigi ta pati įstatymo sąvoka būtų aiškinama pagal dviejuose teisės aktuose
nustatytus jos turinio apibrėžimus. Be to, nėra aišku, kokių teisinio
reguliavimo tikslų siekiant vartojama nuostata, kad pajamos ,,apskaičiuojamos
pagal Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą, visų pirma pagal jo 2,
3 ir 4 straipsnių nuostatas <...>“, t. y., kokiais argumentais
remiantis išskiriami būtent aukščiau nurodyti trys įstatymo straipsniai,
teikiant jiems pirmenybę. Svarstytina, ar nuostatos ,,visų pirma“ ir
atitinkamų straipsnių nurodymo nereikėtų atsisakyti.
|
Pritarti
|
|
16
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
4,
21
|
|
|
Pažymėtina, kad Teisėkūros pagrindų įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje
yra nustatyta, jog įstatymo straipsnį sudaro dalys ir dalių punktai, punktai
gali būti skaidomi į papunkčius, o vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų,
patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d.
įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų
patvirtinimo“ 35.4. punktu, įstatymo
straipsnį sudaro dalys ir jų punktai, kurie gali būti skaidomi į papunkčius.
Įstatymo straipsnių dalys pradedamos rašyti iš naujos eilutės ir numeruojamos
arabiškais skaitmenimis iš eilės. Po straipsnio dalies numerio dedamas
taškas. Straipsnio dalių punktai iš eilės numeruojami arabiškais
skaitmenimis, po jų rašomi uždaromieji skliaustai. Punktų papunkčiai žymimi
mažosiomis raidėmis abėcėlės tvarka, po jų rašomi uždaromieji skliaustai.
Atsižvelgiant į tai, kad Teisėkūros pagrindų įstatyme mažiausia įstatymo
struktūrinė dalis yra numatytas punkto papunktis, o ne papunkčio papunktis,
atitinkamai redaguotina projekto 4 straipsnio struktūra.
Analogiško turinio pastaba dėl straipsnio
dalių dėstymo ir numeravimo taikytina ir projekto 21 straipsnio struktūrai.
|
Pritarti
|
|
17
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
4
|
1
|
3
|
Projekto 4 straipsnio 1 dalies 3 punkto a ir b
papunkčiuose vietoj formuluotės „1 dalies“ įrašytina formuluotė „šios
dalies“.
|
Pritarti
|
|
18
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
4
4
|
11
2
5,
8
|
2
|
Atsižvelgiant į projekto 2 straipsnio 11 dalies
nuostatas, projekto 4 straipsnio 2 dalies 2 punkto formuluotėje „žemės ūkio
ir maisto produktų pirkimo – pardavimo sutarties“ brauktini žodžiai „žemės
ūkio ir maisto produktų“.
Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 4
straipsnio 5 ir 8 dalių nuostatoms.
|
Pritarti
|
|
19
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
4
1
|
2
7
|
5
3
|
Siekiant aiškumo reikėtų suvienodinti projekte vartojamas
sąvokas „kooperatyvas“ (projekto 4 straipsnio 2 dalies 5 punktas) ir
„kooperatinė bendrovė (kooperatyvas)“ (projekto 1 straipsnio 7 dalies 3
punktas).
|
Pritarti
|
|
20
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
4
|
4
|
|
Projekto 4 straipsnio 4 dalies b punkte
prieš žodžius „valstybė narė“ ir „valstybės narės“ įrašytini žodžiai „Europos
Sąjungos“.
Be to, šiose projekto nuostatose vartojamos
tokios sąvokos kaip „tiesioginis pirkėjas“, „tiekimo sutartis“, „prekybos
sandoriai“, „standartinės sutartys“, „daugiametės tiekimo sutartys“, kurių
turinys projekto nuostatose nėra apibrėžtas, todėl šios projekto nuostatos
nėra aiškios.
|
Pritarti
|
|
21
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
4
|
5
|
1
|
Projekto 4 straipsnio 5 dalies 1 punkto nuostatose nėra
aišku, koks „produktų pašalinimas“ turimas omenyje. Projekto nuostatos
tikslintinos.
|
Pritarti
|
|
22
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
4
|
7
|
2
|
Projekto 4 straipsnio 7 dalies 2 punkto nuostatose nėra
aiški formuluotė „pateikti <...> išlaidų sąmatą bei tos sąmatos
pagrindimą“, t. y. neaišku, kokių prekybos veiksmų išlaidų sąmata turima
omenyje (ar projekto 4 straipsnio 5 dalies 2, 4, 5 ir 6 punktuose nurodytų
prekybos veiksmų ar kokių kitų veiksmų). Projekto nuostatos tikslintinos.
|
Pritarti
|
|
23
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
4
|
8
|
|
Projekto 4 straipsnio 8 dalies nuostatos ,,Šio straipsnio 1, 2, 5 ir
6 dalyse nustatyti draudimai yra laikomi viršesnėmis privalomomis
nuostatomis” turinys nėra aiškus. Jos turinys taikant įstatymą gali būti
nevienodai aiškinamas. Neaišku, kaip turėtų būti suprantama projekto nuostata
,,viršesnė privaloma nuostata“ ir kokių kitų nuostatų atžvilgiu ji būtų
laikoma ,,viršesne“. Projektu siūlomas teisinis reguliavimas tobulintinas
kaip stokojantis teisinio aiškumo.
|
Pritarti
|
|
24
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
5
|
1(3)
|
|
Projekto 5 straipsnio 1 dalis tikslintina, nes nėra aišku, kurių
subjektų atrinkti žemės ir maisto ūkio produktai būtų priskiriami prie
greitai gendančių žemės ūkio ir maisto produktų.
|
Pritarti
|
|
25
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
5
|
3(2)
|
|
Pagal projekto 5 straipsnio 3 dalyje siūlomą nustatyti teisinį
reguliavimą Vyriausybė arba jos įgaliota institucija patvirtintų žemės ūkio
ir maisto produktų priskyrimo prie greitai gendančių žemės ūkio ir maisto
produktų tvarkos aprašą. Atkreipiame dėmesį, kad pagal teikiamą įstatymo
projektą lydinčiojo Atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją įstatymo Nr.
VIII-1422 2, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo
projekto (reg. Nr. XIVP-396) 3 straipsniu Atsiskaitymo už žemės ūkio
produkciją įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje siūlomą nustatyti teisinį
reguliavimą Vyriausybė arba jos įgaliota institucija parengia tvarkos aprašą
greitai gendantiems žemės ūkio ir maisto produktams atrinkti. Nėra aiškus
abiejų projektų nuostatų santykis, t. y., ar abiejuose teisės aktuose būtų
nustatyta ta pati žemės ūkio ir maisto produktų priskyrimo prie greitai
gendančių žemės ūkio ir maisto produktų tvarka, ar žemės ūkio ir maisto
produktų priskyrimo prie greitai gendančių žemės ūkio ir maisto produktų
tvarka bei greitai gendančių žemės ūkio ir maisto produktų atrinkimo tvarka
reglamentuotų skirtingus dalykus. Svarstytina, ar abiejų projektų nuostatų
nereikėtų suderinti tarpusavyje.
|
Nepritarti
|
Bus parengti du
tvarkų aprašai, reglamentuojantys skirtingus dalykus, t. y.:
1) Projekto 5
straipsnio 2 dalyje (buvusi 3 dalis) nurodoma, kad „Vyriausybė
arba jos įgaliota institucija, vadovaudamasi šio straipsnio 1 dalimi,
patvirtina žemės ūkio ir maisto produktų priskyrimo prie greitai gendančių
žemės ūkio ir maisto produktų tvarkos aprašą;
2) siekiant
išsaugoti galiojančias atsiskaitymo už tam tikrą žemės ūkio produkciją
nuostatas bei vadovaujantis Atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją įstatymo
nuostatomis, Vyriausybė arba jos įgaliota institucija parengs tvarkos
aprašą, pagal kurį bus atrenkami kiti, nepriskirtini
prie greitai gendančių, žemės ūkio produktai, už kuriuos
turės būti atsiskaitoma per 30 kalendorinių dienų.
Pažymėtina, kad šiuo metu Vyriausybės 2000
m. balandžio 6 d. nutarimo Nr. 393 „Dėl atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją
ir jos įkainojimo terminų patvirtinimo“ 1 priedu yra patvirtintas Žemės
ūkio ir maisto produktų, už kuriuos sumokama per 30 dienų nuo produkcijos
gavimo, sąrašas. Dalis šiame sąraše nurodytų produktų atitinka greitai
gendančių žemės ūkio ir maisto produktų sampratą ir už juos, pagal Projekto 4
straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytą reglamentavimą, turės būti atsiskaitoma ne
vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų.
Pažymėtina, kad kai kurie žemės
ūkio ir maisto produktai, esantys šiame sąraše (pvz., ūkiniai gyvūnai
(galvijai, kiaulės, avys, paukščiai ir kt.), neatitinka greitai gendančių
produktų sampratos, tačiau už juos turi būti atsiskaitoma ne vėliau kaip per
30 kalendorinių dienų, nes jų auginimui yra būdingas tam tikras
specifiškumas, reikalaujantis laiko jų užauginimui iki realizacinio svorio,
bei pasireiškiantis nuolatiniu poreikiu apsirūpinti savos gamybos ar
pirktiniais pašarais, medikamentais ir kitais būtinais ištekliais jų auginimui
ir priežiūrai.
|
26
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
6
|
|
|
Projekto 6 straipsnyje siūloma nustatyti, kad ,,Šio įstatymo nuostatų
laikymosi priežiūrą, taikytiną tiekėjams ir pirkėjams, išskyrus didelę rinkos
galią turinčias mažmenines prekybos įmones, atlieka priežiūros institucija – viešoji
įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra (toliau – Agentūra)“.
Siūlomas teisinis reguliavimas svarstytinas
šiais aspektais:
Pirma, projektu viešojo administravimo
funkcijas siūloma perduoti viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros
agentūrai. Viešojo administravimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 2 punkte
nustatyta, kad viešosioms įstaigoms, kurių savininkė ar dalininkė yra
valstybė ar savivaldybė, gali būti suteikiami įgaliojimai atlikti funkcijas
tik šio įstatymo 6 straipsnio 2, 3 ir 4 punktuose nustatytose viešojo
administravimo srityse, kai tokie įgaliojimai yra tiesiogiai susiję su
viešosios įstaigos veiklos tikslais ir kai nėra valstybės ar
savivaldybių institucijų ar įstaigų, kurioms šie įgaliojimai gali būti
suteikti. Svarstytina, ar projekte aukščiau minėtai viešajai įstaigai
siūlomos pavesti viešojo administravimo funkcijos yra tiesiogiai susiję su
šios įstaigos veiklos tikslais ir nėra nei vienos valstybės institucijos ar
įstaigos, kuriai tokios funkcijos galėtų būti pavestos. Pagal Viešojo
administravimo įstatyme nustatytą teisinį reguliavimą viešosioms įstaigoms
viešojo administravimo funkcijos, tame tarpe ir teisės aktų ir
administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūra, gali būti
pavedamos vykdyti tik išimtiniais atvejais, kai nėra jokios kitos tokias
funkcijas galinčios vykdyti valstybės institucijos ar įstaigos. Kartu kyla
abejonių, ar pavedamos vykdyti funkcijos yra tiesiogiai susiję su minėtos
viešosios įstaigos veiklos tikslais. Atsižvelgus į tai, kyla abejonių dėl
projekto nuostatų atitikties minėtoms Viešojo administravimo įstatymo
nuostatoms.
Antra, iš projekto nuostatų nėra aišku, kuri
institucija prižiūrėtų, kaip didelę rinkos galią turinčios mažmenines
prekybos įmonės laikosi šio įstatymo reikalavimų. Svarstytina, ar siekiant
aiškumo, projekto 6 straipsnį nereikėtų atitinkamai papildyti, pašalinant šį
neaiškumą.
|
Pritarti
iš dalies
|
Argumentai dėl
siūlymo paskirti viešąją įstaigą Kaimo verslo ir rinkų
plėtros agentūrą (toliau – Agentūra) šio įstatymo priežiūros institucija yra išdėstyti Projekto aiškinamajame rašte (žr. Dėl
NPPD įstatymo projekto 6 straipsnio).
Žemės ūkio
ministerija, vadovaudamasi Vyriausybės posėdžio, įvykusio 2021-03-31
(protokolas Nr. 20, 12 kl.), sprendimu peržiūrės Agentūros vykdomas viešojo
administravimo funkcijas ir, pasitelkusi kitas suinteresuotas ministerijas,
parengs reikiamų teisės aktų pakeitimus, kuriais bus užtikrinama, kad nuo
2022-07-01 šios įstaigos viešojo administravimo funkcijos būtų pavestos
esančiai arba naujai biudžetinei įstaigai prie ministerijos.
Papildyti
Projekto 6 straipsnį nauja 2 dalimi:
„2. Šio įstatymo nuostatų, taikytinų ir didelę rinkos galią
turinčioms mažmeninės prekybos įmonėms, laikymosi priežiūrą atlieka Lietuvos
Respublikos konkurencijos taryba (toliau – Konkurencijos taryba),
vadovaudamasi ir šio įstatymo, ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų
veiksmų draudimo įstatymo nuostatomis.“.
|
27
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
7
|
2
|
2
|
Projekto 7 straipsnio 2 dalies 2 punkte vartojama sąvoka ,,pažeidimo
tyrimą atliekantis įgaliotas pareigūnas“. Atkreipiame dėmesį, kad projekto 15
ir 20 straipsnių pavadinimuose vartojama sąvoka ,,priežiūros institucijos
įgalioti pareigūnai. Tuo tarpu projekto 15 straipsnio 1 dalyje ir šios dalies
3, 4 punktuose, 15 straipsnio 3 ir 4 dalyse, 16 straipsnio 1 ir 2 dalyse, 20
straipsnyje, 21 straipsnio 6 dalyje, 7 dalies 3 punkte, 8 dalies 1 punkte ir
8 dalies 3 punkte vartojama sąvoka ,,Agentūros įgalioti pareigūnai”. Siekiant
teisinio aiškumo, svarstytina, ar projekte nereikėtų suvienodinti vartojamas
sąvokas.
Kartu kyla abejonių, ar viešosios įstaigos
Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros darbuotojai galėtų būti įvardinami
pareigūnais. Viešojo administravimo įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 2 punkte
nustatyta, kad viešosioms įstaigoms, kurių savininkė ar dalininkė yra
valstybė ar savivaldybė, suteiktų viešojo administravimo įgaliojimų
įgyvendinimas reglamentuojamas vidaus administravimo dokumentuose taip, kad
būtų galima nustatyti, kurioms darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis,
pareigybėms yra priskirta atlikti funkcijas, tiesiogiai susijusias su šioms
įstaigoms suteiktų viešojo administravimo įgaliojimų įgyvendinimu.
Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti.
Be to, iš projekto 7 straipsnio 2 dalies 2
punkto nuostatų lieka neaišku, kurios patalpos tokiu atveju būtų priskiriamos
,,įgaliotų pareigūnų tarnybinėms patalpoms”. Svarstytina, ar projektą
nereikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą.
|
Pritarti
|
|
28
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
7
|
2
|
3
|
Projekto 7 straipsnio 2 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad
viešoji įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra, atlikdama šiame įstatyme
nustatytas funkcijas, turi teisę ,,šio įstatymo pažeidimų tyrimo metu naudoti
technines priemones“. Svarstytina, ar projekte, siekiant išvengti galimo
piktnaudžiavimo naudojant technines priemones bei siekiant apsaugoti asmenų
teises, reikėtų aiškiai nustatyti, kokiais tikslais techninės priemonės
galėtų būti naudojamos bei įvardinti konkrečias technines priemones, kurias
minėtoji viešoji įstaiga galėtų naudoti pažeidimų tyrimo metu.
|
Pritarti
|
|
29
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
7
|
2
|
5
|
Projekto 7
straipsnio 2 dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad viešoji įstaiga Kaimo
verslo ir rinkų plėtros agentūra (toliau – Agentūra), atlikdama šiame
įstatyme nustatytas funkcijas, turi teisę dalyvauti Seimo, Vyriausybės, kitų
valstybės institucijų posėdžiuose arba pasitarimuose, kai svarstomi klausimai
yra susiję su šio įstatymo nuostatų taikymu. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal
projektu siūlomą teisinį reguliavimą bet kuris Agentūros darbuotojas turėtų
teisę dalyvauti bet kurios valstybės institucijos posėdžiuose ir
pasitarimuose. Atsižvelgiant į tai, svarstytinas projekto nuostatos
atitikimas teisėkūros proporcingumo principui. Be to, siūlomas teisinis
reguliavimas nedera su Seimo statuto 102 straipsnio, reglamentuojančio, kurie
asmenys gali dalyvauti Seimo posėdžiuose, nuostatomis.
|
Pritarti
|
|
30
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
7
22
|
3
|
1,
3
1, 3
|
Projekto 7 straipsnio 3 dalies 1 punkto nuostatose nėra aiškus jose
vartojamų sąvokų „Lietuvos Respublikos institucijos“ (neaišku, ar turimos
omeny valstybės institucijos ir įstaigos, ar ir savivaldybių institucijos ir
įstaigos, o gal ši sąvoka būtų suprantama ir aiškinama dar kaip nors
plačiau), „Europos Sąjungos valstybių narių vykdymo užtikrinimo
institucijos“ turinys. Siūlytina tikslinti projekto nuostatas.
Analogiško turinio pastaba taikytina ir
projekto 7 straipsnio 3 dalies 3 punkto, 22 straipsnio 1 ir 3 punktų
nuostatoms.
|
Pritarti
|
|
31
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
10
|
1
|
|
Projekto 10 straipsnio pavadinime ir 1 dalyje vartojamos sąvokos
„pareiškėjas“ turinys nėra aiškus, nes santrumpa „pareiškėjas“ apibrėžiama
tik projekto 11 straipsnio 1 dalyje. Be to, projekto 10 straipsnio kitose
nuostatose kalbant apie tą patį asmenį vartojamos skirtingos formuluotės
„prašymą pateikęs asmuo“ (2 ir 4 dalys), „asmuo“ (4 ir 5 dalys), „tiekėjas“
(5 dalis). Siekiant aiškumo, projekto nuostatose reikėtų suvienodinti šių
sąvokų vartojimą.
Be to, įstatymo nuostatos turėtų būti
tikslios ir aiškios, todėl projekto 10 straipsnio 1 dalies antrajame sakinyje
reikėtų atsisakyti žodžio ,,pavyzdžiui“ ir aiškiai nustatyti, kokia
informacija galėtų būti laikoma konfidencialia.
|
Pritarti
|
|
32
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
10
|
3
|
1
|
Projekto 10 straipsnio 3 dalies 1 punkto nuostatas reikėtų
patikslinti, nurodant koks „ankstesnis tyrimas“ (pavyzdžiui, pažeidimo
tyrimas ar koks kitas tyrimas) turimas omenyje.
|
Pritarti
|
|
33
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
2
|
10
(11)
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto 2
straipsnio 10 dalį žemės ūkio ir maisto produktų pirkėju yra laikomas ne tik
juridinis asmuo, bet ir fizinis asmuo. Atsižvelgiant į tai, iš projekto
nuostatų (ypač penktojo skirsnio nuostatų) nėra aišku, kokiems žemės ūkio ir
maisto produktų pirkėjams – fiziniams ir juridiniams asmenims ar tik
juridiniams asmenims, būtų taikoma atsakomybė už šio įstatymo pažeidimus
skiriant šiame įstatyme nustatytas sankcijas. Atkreiptinas dėmesys, kad
specialiuosiuose įstatymuose paprastai nustatoma tik juridinių asmenų
atsakomybė, tuo tarpu fiziniai asmenys už įstatymų pažeidimus atsako
Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka. Atsižvelgiant į tai,
projekto nuostatos turėtų būti peržiūrėtos ir tikslinamos, aiškiai nustatant,
kad šiuo įstatymu nustatoma žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjų, kai jie
yra juridiniai asmenys, atsakomybė už šio įstatymo pažeidimus.
|
Nepritarti
|
Sankcijos turėtų būti (ir nagrinėjamu atveju yra) numatytos ne
keliuose, o viename teisės akte.
Pažymėta, kad NPPD įstatymo projekte yra
detaliai sureglamentuota sankcijų skyrimo procedūra, be to taip pat bus
parengtas sancijų skyrimo tvarkos aprašas.
Manytina, kad sancijų skyrimo mechanizmas
turėtų būti vienodas tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims. Kitu atveju
būtų rizikuojama pažeisti asmenų lygiateisiškumo principą.
Be kita ko, pažymėtina, jog Direktyva
2019/633/ES sąvoką „pirkėjas“ apibrėžia taip: „pirkėjas – Sąjungoje
veikiantis fizinis ar juridinis asmuo, nepriklausomai nuo to asmens
įsisteigimo vietos, arba valdžios institucija, perkantys žemės ūkio ir maisto
produktus; terminas „pirkėjas“ gali apimti tokių fizinių ar juridinių asmenų
grupę“.
Atsižvelgiant į tai, kad Direktyvoje
2019/633/ES įtvirtinti draudimai yra taikytini tiek fiziniams, tiek
juridiniams asmenims, manytina, jog dalį nuostatų iš NPPD įstatymo projekto
„iškelti“ į Adminsitracinių nusižengimų kodeksą (toliau – ANK) būtų netikslinga.
Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad Agentūra būtų priversta atlikti du
visiškai skirtingus pažeidimo tyrimus (dėl juridinių asmenų pagal NPPD
įstatymo nuostatas, o dėl fizinių – pagal ANK), tokiu būdu galimai
nepagrįstai didėtų administracinė našta Agentūrai.
Galiausiai, pabrėžtina, kad šalyje
egzistuoja ne vienas specialusis įstatymas, numatatantis atsakomybę tiek
fiziniams, tiek juridiniams asmenims. Pavyzdžiui, Konkurencijos įstatymas;
Ūkio subjektų, perkančių–parduodančių žalią pieną ir prekiaujančių pieno
gaminiais, nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymas; Pridėtinės vertės mokesčio
įstatymas; Mokesčio už aplinkos teršimą ir kt. įstatymai.
|
34
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
11
|
1
|
|
Projekto 11 straipsnio 1 dalies antrajame sakinyje siūloma nustatyti,
kad kitos organizacijos, turinčios teisėtą interesą atstovauti tiekėjams,
turi teisę pateikti pareiškimą viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų
plėtros agentūrai tiekėjo prašymu ir jo interesais su sąlyga, kad tokios
organizacijos yra nuo pirkėjų nepriklausomi pelno nesiekiantys juridiniai
asmenys. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kokiais kriterijais remiantis būtų
nustatoma, kad viena ar kita organizacija yra nepriklausoma nuo pirkėjo.
Svarstytina, ar projekte tokie kriterijai neturėtų būti nustatyti. Kitu
atveju, priimdama atitinkamos organizacijos prašymą, aukščiau minėta viešoji
įstaiga galėtų pareiškėjo nepriklausomumą (priklausomumą) nuo pirkėjo
vertinti subjektyviais kriterijais. Be to, nėra aišku, ar teikdama prašymą tokia
organizacija privalėtų pateikti įrodymus, kad ji yra nepriklausoma nuo
atitinkamo pirkėjo. Projektą reikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis
šiuos neaiškumus.
|
Pritarti
|
|
35
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
11
|
2
|
|
Projekto 11 straipsnio 2 dalies nuostata ,,teikti skundus <…>
ir kitos Europos Sąjungos valstybės nares <…> vykdymo užtikrinimo
institucijai”. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, nereikėtų aiškiau įvardinti
ar apibūdinti kitos Europos Sąjungos valstybės narės instituciją, į kurią
būtų galima kreiptis su atitinkamu skundu, nes nuostata ,,vykdymo užtikrinimo
institucija” nėra pakankamai informatyvi.
Be to, šiose projekto nuostatose nėra aiškus
formuluotės „draudžiamos prekybos žemės ūkio ir maisto produktais praktikos“
turinys, t. y. neaišku, ar turima omenyje šio įstatymo 4 straipsnyje
reglamentuojama draudžiama nesąžiningos prekybos praktika, ar kokia
kita draudžiamos prekybos praktika.
|
Pritarti
|
|
36
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
12
|
2
|
|
Iš projekto 12 straipsnio 2 dalies turinio nėra aišku, ar šios dalies
1-4 punktuose išvardinti asmenys privalo ar turi teisę dalyvauti tiriant pažeidimą
ir nagrinėjant bylą. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto nuostatos
nereikėtų patikslinti.
|
Pritarti
|
|
37
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
12
|
2
|
1
|
Manytina, kad tiek tiriant pažeidimą, tiek nagrinėjant
bylą, pirkėjui turėtų būti suteikta galimybė dalyvauti kartu su savo atstovu,
pavyzdžiui, advokatu. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 12
straipsnio 2 dalies 1 punkte jungtuką ,,arba“ nereikėtų pakeisti junginiu
,,ir (arba)“. Pastebėtina ir tai, kad iš projekto 12 straipsnio 2 dalimi
siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, kodėl tiriant pažeidimą ir
nagrinėjant bylą ekspertus ir kitus asmenis turi teisę kviestis tik Agentūra,
o proceso šalims tokia teisė nesuteikiama.
|
Pritarti
|
|
38
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
12
12
|
2
4
|
2
|
Projekto 12 straipsnio 2 dalies 2 punkte nėra aiškus
formuluotės „tiekėjo interesams atstovaujanti organizacija ar asociacija“
turinys, t. y., neaišku, ar turimos omenyje projekto 11 straipsnio 1 dalyje
nurodytos gamintojų organizacijos, kitos tiekėjų organizacijos ir tokių
organizacijų asociacijos, ar kokios kitos organizacijos ar asociacijos.
Analogiško turinio pastaba taikytina ir dėl projekto 12
straipsnio 4 dalies nuostatų.
|
Pritarti
|
|
39
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
12
|
3
|
|
Projekto 12 straipsnio 3 dalyje vartojama sąvoka ,,proceso šalys“,
kurios turinys projekte nėra atskleistas. Siekiant aiškumo bei galimo
nevienodo įstatymo nuostatų aiškinimo taikant įstatymą, projekte reikėtų
įvardinti, kurie asmenys būtų laikomi proceso šalimis.
|
Pritarti
|
|
40
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
12
|
2
|
1
|
Reikėtų suvienodinti projekto 12 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotę
„pirkėjas, įtariamas galimai pažeidęs šio įstatymo reikalavimus“, šio
straipsnio 5 dalies formuluotę „pirkėjas, įtariamas galimai pažeidęs šį
įstatymą“, 13 straipsnio 6 dalies, 14 straipsnio 3 dalies formuluotes
„pirkėjas, įtariamas pažeidęs šį įstatymą“ ir 14 straipsnio 2 dalies, 15
straipsnio 1 dalies 1 punkto, 16 straipsnio formuluotes „pirkėjui, įtariamam
padarius šio įstatymo pažeidimą“.
|
Pritarti
|
|
41
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
13
|
3
|
1,
2
|
Siekiant aiškumo, projekto 13 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktuose
formuluotės „ryšio duomenys“ keistinos formuluotėmis „kontaktiniai duomenys“.
|
Pritarti
|
|
42
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
13
|
4
|
4
|
Projekto 13 straipsnio 4 dalies 4 punkte siūloma nustatyti, kad
Agentūra motyvuotu sprendimu atsisako pradėti tyrimą, jeigu ,,pareiškimas
priskirtas prie mažos rizikos galimų pažeidimų grupės”. Nėra aišku, kokias
argumentais remiantis būtent pats pareiškimas būtų vertinamas dėl jo
atitikties mažos rizikos galimų pažeidimų grupei. Manytina, kad ne pats
pareiškimas, bet pareiškime nurodyti veiksmai galėtų būti vertinami dėl jų
priskyrimo prie mažos rizikos galimų pažeidimų grupės. Be to, nėra aišku,
kokiais kriterijais remiantis atitinkami veiksmai būtų priskiriami prie galimai
mažos rizikos pažeidimų grupės. Atsižvelgus į tai, projekto nuostatos
tobulintinos.
Taip pat, šiose projekto
nuostatose turėtų būti nurodytas pilnas įstatymo pavadinimas, prieš žodžius
„viešojo administravimo įstatyme“ įrašant žodžius „Lietuvos Respublikos“.
|
Pritarti
|
|
43
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
13
|
4
|
5
|
Projekto 13 straipsnio 4 dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad
Agentūra motyvuotu sprendimu atsisako pradėti tyrimą, jeigu nuo šio įstatymo
pažeidimo padarymo dienos iki pareiškimo gavimo dienos praėjo daugiau kaip
vieni metai, o jeigu pažeidimas yra tęstinis ar trunkamasis, – daugiau
kaip vieni metai nuo paskutinių veiksmų atlikimo dienos. Svarstytina, ar
siūlomi nustatyti terminai nėra per trumpi. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal
projekto 12 straipsnio 6 dalies 1 ir 2 punktuose siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą
Agentūrai siūlomi nustatyti santykinai ilgi maksimalūs pažeidimų ištyrimo
terminai (atitinkamai 1,5 metai bei 2 metai, kai pažeidimas tęstinis arba
trunkamasis). Svarstytina, ar, atsižvelgiant į asmenų, kurių atžvilgiu
vykdomi neteisėti, šio įstatymo draudžiami veiksmai, interesus bei apsaugoti
jų teises, pareiškimų padavimo terminai neturėtų būti prailginti, trumpinant
pažeidimų ištyrimo maksimalius terminus, nustatytus projekto 12 straipsnio 6
dalyje.
|
Nepritarti
|
Šiuo metu
galiojančio MPĮNVD įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 6 punkte įtvirtinta, jog Konkurencijos
taryba motyvuotu nutarimu atsisako pradėti pažeidimo tyrimą, jeigu: „nuo šio
įstatymo pažeidimo dienos iki šio straipsnio 1 dalyje nurodytus reikalavimus
atitinkančio pareiškimo gavimo dienos praėjo daugiau kaip vieni metai, o
jeigu pažeidimas yra tęstinis ar trunkamasis, – daugiau kaip vieni metai nuo
pažeidimo paaiškėjimo dienos“. Be to, MPĮNVD įstatymo 10 straipsnio 10 dalyje
įtvirtinta, jog „šio straipsnio 6 dalies 1 ir 2 punktuose nurodyti nutarimai
turi būti priimti ne vėliau kaip per dvejus metus nuo pažeidimo padarymo
dienos, o kai pažeidimas yra tęstinis ar trunkamasis, – nuo pažeidimo
paaiškėjimo dienos“.
Pažymėtina, kad
minėtos MPĮNVD įstatymo nuostatos galioja šiuo metu ir yra Konkurencijos
tarybos, tiriančios tokios pobūdžio pažeidimus, praktikos rezultatas.
Atkreiptinas dėmesys, jog iš esmės tokio paties pobūdžio pažeidimus
tirs ir Agentūra, todėl manytina, kad MPĮNVD įstatyme bei NPPD įstatyme
įtvirtinti pažeidimų tyrimo bei senaties terminai turėtų sutapti.
|
44
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
13
|
6
|
|
Projekto 13 straipsnio 6 dalyje atitinkamo
sprendimo kopijos išsiuntimo terminas siejamas su pažeidimo tyrimo veiksmų
pradžia, tačiau iš projekto nuostatų nėra aišku, kurie veiksmai būtų
laikomi pažeidimo tyrimo veiksmų pradžia. Svarstytina, ar projekto nuostatų
nereikėtų patikslinti, pašalinant šį neaiškumą.
|
Nepritarti
|
Pažeidimo tyrimo veiksmų pradžia galėtų būti laikomi bet kokie veiksmai,
kurių imasi Agentūra, pradėdama pažeidimo tyrimą. Dėl šios priežasties negali
būti sudarytas baigtinis pažeidimo tyrimo veiksmų sąrašas. Atsižvelgiant į
tai, manytina, jog nėra poreikio tikslinti aptariamas nuostatas.
Taip pat
pažymėtina, kad proceso šalims nesuteikta teisė skųsti Agentūros sprendimą
pradėti pažeidimo tyrimą, todėl vėlesnis pranešimo apie pradėtą tyrimą
gavimas neturi įtakos pirkėjo (ar tiekėjo) teisėms. Tačiau paminėtina, kad
tam tikrais atvejais Agentūra gali pagrįstai įtarti, jog pirkėjui iš karto
pranešus apie pradėtą pažeidimo tyrimą, šis gali imtis veiksmų, apsunkinančių
tyrimą (pvz. paslėpti ar sunaikinti dokumentus, susijusius su pažeidimu),
todėl siekiant išvengti tokių pasekmių, NPPD įstatymo projekte yra numatoma
galimybė apie sprendimą pradėti pažeidimo tyrimą proceso šalis informuoti ne
per 3 darbo dienas nuo minėto sprendimo priėmimo, o per 3 darbo dienas nuo
pažeidimo tyrimo veiksmų atlikimo pradžios.
Be kita ko, pažymėtina, kad aptariama nuostata šiuo metu yra
įtvirtinta galiojančiame MPĮNVD įstatymo 8 straipsnio 5 dalyje. Atsižvelgiant
į tai, manytina, kad teisinis reguliavimas turėtų būti nuoseklus, todėl šios
nuostatos tiek NPPD įstatyme, tiek MPĮNVD įstatyme neturėtų skirtis.
|
45
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
15
16
|
1
5,
6
|
1
|
Pastebėtina, kad projekto 15 straipsnio
1 dalies 1 punkto c papunktyje nurodyta, kad Agentūros įgalioti pareigūnai, pažeidimų tyrimo metu be
išankstinio įspėjimo įeiti į pirkėjo, įtariamo padarius šio įstatymo
pažeidimą, teritoriją ir (ar) jo naudojamas patalpas bei jose atlikti
patikras tik turėdami „teismo nutartį dėl leidimo“. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto 16 straipsnio 5
ir 6 dalyse taip pat vartoti „teismo nutarties“, o ne „teisėjo nutarties“
sąvoką.
|
Pritarti
|
|
46
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
15
|
1
|
|
Projekto 15 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti įgaliotų Agentūros
pareigūnų teises ir pareigas. Siekiant teisinio aiškumo bei teisinio
reguliavimo nuoseklumo, atitinkamų pareigūnų teises ir pareigas siūlytina
dėstyti atskirose projekto 15 straipsnio struktūrinėse dalyse.
|
Pritarti
|
|
47
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
15
|
1
|
1
|
Projekto 15 straipsnio 1 dalies 1 punkto a, b ir c papunkčiuose
siūloma nustatyti sąlygas, kurioms esant Agentūros įgaliotiems pareigūnams
būtų leidžiama be išankstinio įspėjimo įeiti į pirkėjo, įtariamo padarius šio
įstatymo pažeidimą, teritoriją ir (ar) jo naudojamas patalpas bei jose
atlikti patikras. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekte nereikėtų
aiškiai įvardinti, ar tam, kad Agentūros įgalioti pareigūnai galėtų
įgyvendinti jiems suteiktą teisę, turėtų būti visos trys 15 straipsnio 1
dalies 1 punkto a, b ir c papunkčiuose nurodytos sąlygos kartu. Be to, nėra
aiški nuostatos ,,pirkėjo teritorija” turinys. Taikant įstatymą, ši nuostata
gali būti nevienodai aiškinama, nes nėra aišku, ar turimi omenyje pirkėjui
nuosavybės teise priklausantys ar valdomi žemės sklypai, ar jam nuosavybės
teise priklausančių ar valdomų statinių užimamų žemės sklypų dalis, ar minėta
nuostata būtų aiškinama kitaip. Siekiant aiškumo, minėtą projekto nuostatą
reikėtų patikslinti.
|
Pritarti
|
|
48
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
15
|
1
|
2
|
Projekto 15 straipsnio 1 dalies 2 punkte siūloma nustatyti Agentūros
įgaliotų pareigūnų teisę susipažinti su pirkėjo darbuotojų užrašais,
susijusiais su darbo veikla, taip pat juos bei kompiuteriuose ir bet kokiose
laikmenose, saugyklose ir duomenų bazėse esančią informaciją kopijuoti. Ši
projekto nuostata galėtų būti aiškinama taip, kad Agentūros įgalioti
pareigūnai turės teisę susipažinti su darbuotojų asmeniniuose kompiuteriuose
esančia informacija, kuri gali būti ir nesusijusi su atliekamu tyrimu, taip
pat bet kokiose kitose darbuotojų laikmenose, pavyzdžiui, darbuotojų asmeniniuose
mobiliuosiuose telefonuose, esančia informacija ir panašiai. Svarstytina, ar
siūlomas teisinis reguliavimas atitinka teisėkūros proporcingumo principą ir
projekte nereikėtų detalizuoti, kad informacija galėtų būti gaunama tik iš
pirkėjui nuosavybės teise priklausančių ar valdomų kompiuterių ir kitų
laikmenų ar saugyklų.
|
Pritarti
|
|
49
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
15
|
2
|
|
Projekto 15 straipsnio 2 dalies formuluotės „Agentūros įgalioti
pareigūnai, įgyvendindami <...> Agentūros suteiktas teises“
turinys nėra aiškus, t. y. neaišku, kokios dar teisės be įstatyme nustatytų,
gali būti Agentūros suteikiamos pareigūnams.
|
Pritarti
|
|
50
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
16
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys,
kad projekto 16 straipsnio pavadinimas reglamentuoja „teismo leidimų įeiti į
juridinių arba fizinių asmenų, įtariamų padarius šio įstatymo pažeidimą,
teritoriją ir (ar) jų naudojamas patalpas gavimo tvarką“, tuo tarpu šio
straipsnio 1 dalies nuostatos nustato „prašymo dėl teismo leidimo atlikti
tyrimo veiksmus“ pateikimo tvarką. Projekto 16 straipsnio 3, 4, 5 ir 8 dalyse
reglamentuojamas prašymo „patekti į teritoriją ar patalpas ir atlikti tyrimo
veiksmus“ pateikimas ir leidimo gavimas. Pastebėtina, kad Agentūros teisė atlikti
tyrimo veiksmus yra įtvirtinta keičiamo įstatymo 15 straipsnyje ir teismo
leidimo minėtiems tyrimo veiksmams atlikti Agentūrai nereikia, tačiau
patekimui į pirkėjo, įtariamo padarius šio įstatymo pažeidimą, teritoriją ir
(ar) jo naudojamas patalpas bei jose atlikti patikras reikalinga teismo
nutartis dėl leidimo įeiti į patalpas ir (ar) teritoriją.
Atsižvelgiant į tai, projekto 16 straipsnio pavadinimas ir šio straipsnio
nuostatos derintini tarpusavyje.
|
Pritarti
|
|
51
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
16
|
2
|
2
|
Projekto 16 straipsnio 2 dalies 2 punkto nuostatos nėra aiškios ta
apimtimi, kurioje nurodoma, kad prašyme išduoti teismo leidimą yra nurodoma
fizinio asmens „buveinės adresas“. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Civilinio kodekso
2.49 straipsnį buveinę turi juridiniai asmenys.
|
Pritarti
|
|
52
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
16
|
3,
5
|
|
Iš projekto 16 straipsnio 3 ir 5 dalyse siūlomo nustatyti teisinio
reguliavimo nėra aišku, ar Vilniaus apygardos administracinis teismo teisėjas
turėtų teisę priimti motyvuotą nutartį dalinai tenkinti Agentūros
prašymą leisti be išankstinio įspėjimo Agentūros įgaliotiems pareigūnams
įeiti į pirkėjo, įtariamo padarius šio įstatymo pažeidimą, teritoriją ir (ar)
jo naudojamas patalpas. Projekte siūloma nustatyti, kad teisėjas gali tik
tokį prašymą patenkinti arba atmesti. Jeigu teisėjas galėtų priimti tokią nutartį,
tai iš projekte siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo nėra aišku, ar
Agentūra galėtų skųsti tokią teisėjo priimtą nutartį, nes projekte nurodoma,
kad galėtų būti skundžiami tik atmesti prašymai. Be to, manytina, kad
skundžiamos galėtų būti nutartys, kuriomis atmetami prašymai, bet ne patys
atmesti prašymai. Svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti.
|
Pritarti
|
|
53
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
16
|
6
|
|
Projekto 16 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad Agentūros
atstovas turi teisę dalyvauti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui
nagrinėjant skundą dėl Vilniaus apygardos administracinio teismo nutarties,
priimtos dėl leidimo Agentūrai įeiti į pirkėjo, įtariamo padarius šio
įstatymo pažeidimą, teritoriją ir (ar) jo naudojamas patalpas išdavimo. Taigi
siūlomas teisinis reguliavimas suponuoja, kad visais atvejais Lietuvos
vyriausiasis administracinis teismas skundą turėtų išnagrinėti žodinio
proceso tvarka, pakviesdamas į jį Agentūros atstovą. Pagal Administracinių
bylų teisenos įstatymo 142 straipsnyje ir 153 straipsnio 3 dalyje nustatytą
teisinį reguliavimą bylos apeliacinės instancijos teisme paprastai
nagrinėjamos rašytinio proceso tvarka. Kyla abejonių, ar visais atvejais
būtinas žodinis procesas. Svarstytina, ar žodinis procesas neturėtų būti
rengiamas Agentūros atstovo motyvuotu prašymu bei tais atvejais, kai pats
teismas nusprendžia skundą nagrinėti žodinio proceso tvarka. Kitais atvejais,
manytina, skundas galėtų būti išnagrinėtas ir rašytinio proceso tvarka. Atsižvelgiant į išdėstytus argumentus siūlytina
papildyti projekto 16 straipsnio 6 dalį nurodant, kad Agentūros atstovas turi
teisę dalyvauti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui žodinio proceso tvarka nagrinėjant skundą dėl Vilniaus apygardos administracinio teismo
nutarties.
|
Pritarti
|
|
54
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
18
|
1
|
|
Projekto 18 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad Agentūra turi
teisę nagrinėti bylą rašytinio proceso tvarka ir priimti sprendimą šalims
nedalyvaujant, jeigu nei viena iš šalių nepateikė prašymo atidėti bylos
nagrinėjimą arba ,,jeigu toks prašymas buvo gautas, tačiau Agentūra pripažino
neatvykimo į bylos nagrinėjimą priežastis nesvarbiomis”. Manytina, kad
Agentūra, gavusi prašymą atidėti bylos nagrinėjimą, visų pirma, turėtų
įvertinti prašymo atidėti bylos nagrinėjimą pagrįstumą, ir tik tuomet spręsti
bylos nagrinėjimo šalims neatvykus klausimą. Pažymėtina, kad prašyme atidėti
bylos nagrinėjimą gali ir nebūti nurodytos neatvykimo į bylos nagrinėjimą
priežastys. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos tikslintinos.
Be to, iš projekto 18 straipsnio 1 dalies
nuostatų nėra aišku, kurie Agentūros darbuotojai turėtų teisę nagrinėti
bylas. Projektą reikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą.
|
Pritarti
|
|
55
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
18
|
3
|
|
Projekto 18 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti ,,jeigu posėdyje
apklausiami liudytojai, juos apklausti turi teisę ir proceso šalys”.
Atkreiptinas dėmesys, kad liudytojus paprastai apklausia teismas (teisėjas),
o šalys turi teisę liudytojams užduoti klausimus, bet ne juos apklausti.
Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar vertinamosios projekto nuostatos
nereikėtų patikslinti.
|
Pritarti
|
|
56
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
18
|
8
|
|
Projekto 18 straipsnio 8 dalyje siūloma
nustatyti, kad ,,Agentūros posėdis protokoluojamas darant garso įrašą“. Ši
nuostata tikslintina, nes ne Agentūros posėdžio eigai fiksuoti daromas
garso įrašas, bet bylos nagrinėjimo posėdžio eigai fiksuoti. Be to, nuostatą
,,protokoluojamas darant garso įrašą“ taip pat reikėtų patikslinti, nes
posėdžio garso įrašas paprastai yra laikomas posėdžio protokolu ir yra
sudedamoji bylos dalis.
|
Pritarti
|
|
57
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
18
|
9
|
2
|
Atsižvelgiant į projekto 12 straipsnio 1 dalį, projekto 18 straipsnio
9 dalies 2 punkto a papunktyje vietoj žodžio „teisės“ įrašytini žodžiai „šio
įstatymo“.
|
Pritarti
|
|
58
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
18
|
9
|
3
|
Projekto 18 straipsnio 9 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad
išnagrinėjusi bylą, Agentūra gali priimti sprendimą ,,palikti pareiškimą
nenagrinėtu”. Atkreiptinas dėmesys, kad skundai (pareiškimai, prašymai)
paprastai paliekami nenagrinėtais kitais pagrindais. Kaip antai, tokie
pagrindai yra nurodyti Administracinių bylų teisenos įstatymo 105
straipsnyje. Projektu siūlomas teisinis reguliavimas kelia abejonių, nes
Agentūra bylą, iškeltą pareiškimo pagrindu, jau būtų išnagrinėjusi. Todėl,
svarstytina, ar siūlymas nustatyti, kad tokiu atveju pareiškimas paliekamas
nenagrinėtu, yra pagrįstas.
|
Pritarti
|
|
59
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
18
|
9
|
3
(d)
|
Atsižvelgiant į projekto 11 straipsnio 1
dalies nuostatas ir siekiant įstatyme vartojamų sąvokų suderinamumo, projekto
18 straipsnio 9 dalies 3 punkte vietoj sąvokos „pareiškimo teikėjas“ reikėtų
įrašyti sąvoką „pareiškėjas“.
|
Pritarti
|
|
60
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
18
|
10
|
1
|
Svarstytina, ar projekto 18 straipsnio 10 dalies 1 punkto nuostatų
nereikėtų patikslinti, nurodant, kokie konkrečiai duomenys apie proceso šalis
nurodomi Agentūros sprendime, priimtame išnagrinėjus bylą.
|
Pritarti
|
|
61
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
19
|
|
|
Siekiant įstatyme suderinti vartojamas sąvokas, projekto 19
straipsnio nuostatose reikėtų vartoti projekto 2 straipsnio 10 ir 14 dalyse
nurodytų sąvokų santrumpas.
|
Pritarti
|
|
62
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
20
|
|
|
Projekto 20 straipsnyje siūloma nustatyti, kad projekto 18 straipsnio
9 dalyje nurodyti Agentūros sprendimai skundžiami per 30 kalendorinių dienų
nuo sprendimo gavimo dienos. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto 18
straipsnio 11 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą proceso šalims
siunčiami ne Agentūros sprendimai, bet sprendimų kopijos. Atsižvelgiant į
tai, svarstytina, ar projekto 20 straipsnio nuostatų nereikėtų patikslinti.
Be to, svarstytina, ar projekto 20 straipsnyje nereikėtų nurodyti subjektų,
kurie turėtų teisę apskųsti atitinkamus Agentūros ir jos įgaliotų pareigūnų
sprendimus.
Be to, šios projekto nuostatos nėra aiškios
tuo aspektu, kad neaišku, kokius sprendimus priima Agentūros įgalioti pareigūnai,
nes projekto nuostatose, į kurias duodamos įstatymo nuorodos, nurodyti tik
Agentūros sprendimai.
|
Pritarti
|
|
63
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
21
|
2,
3, 4, 5, 6
|
|
Atsižvelgiant į tai, kad kitose galiojančių
teisės aktų nuostatose, kurios reglamentuoja baudų dydžius skiriamus asmenims
už padarytus pažeidimus, šie dydžiai yra išreiškiami ne skaičiais, o
žodžiais, siūlytina projekto 21 straipsnio 2, 3, 4, 5, 6 dalyje nurodytus
baudų dydžius apibrėžti žodžiais.
|
Pritarti
|
|
64
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
21
|
4
|
2
|
Projekto 21 straipsnio 4 dalies 2 punkto
nuostatos „Pradinis baudos dydis padauginamas iš kiekvienam iš pažeidimo
pobūdžio, trukmės ir masto įvertinimo kriterijui taikytinų atitinkamų
koeficientų, patenkančių į intervalą nuo 0,22 iki 1,78 imtinai, sandaugos“
nėra suprantamos, nes nėra aišku kokie kriterijai laikytini „pažeidimo
pobūdžio, trukmės ir masto įvertinimo kriterijais“ ir koks subjektas ir kur
nustato kriterijui taikytinus koeficientus.
|
Pritarti
iš dalies
|
Pažeidimo
pobūdžio, trukmės ir masto kriterijai bus aiškiai įvardyti poįstatyminiame
teisės akte (baudų apraše), kurį tvirtins Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Agentūra, vadovaudamasi baudų aprašo nuostatomis, nustatys konkrečius
taikytinus koeficientus.
Pakeisti Projekto
21 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) antruoju etapu apskaičiuojamas bazinis baudos
dydis, sumažinant arba padidinant šios dalies 1 punkte apskaičiuotą pradinį
baudos dydį, atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą. Pradinis
baudos dydis padauginamas iš kiekvienam iš pažeidimo pobūdžio, trukmės ir
masto kriterijams įvertinimo kriterijui taikytinų atitinkamų
koeficientų, patenkančių į intervalą nuo 0,22 iki 1,78 imtinai, sandaugos;“.
|
65
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
21
|
7(9)
|
4
|
Projekto 21 straipsnio 7 dalies 4 punkto
nuostatose nėra aiškus lengvinančios aplinkybės „atlygino padarytą žalą“
turinys tuo aspektu, kad neaišku, kokiems subjektams turi būti atlyginta žala
ir, ar ta žala buvo atlyginta savo noru ar pažeidėjas buvo priverstas tai
padaryti.
|
Pritarti
|
|
66
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
21
|
8
(10)
|
2
|
Projekto 21 straipsnio 8 dalies 2 punkte nėra aiškus formuluotės
„klastojo draudžiamų nesąžiningų veiksmų įrodymus“ turinys, nes
neaišku, ar turimi omenyje draudžiami nesąžiningos prekybos praktikos
veiksmai, ar kokie kiti veiksmai.
|
Pritarti
|
|
67
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
22
|
|
3
|
Siekiant suderinti įstatyme vartojamus terminus, projekto 22
straipsnio 3 punkto nuostatose nurodytame institucijos pavadinime „Europos
Sąjungos Komisijai“ brauktinas žodis „Sąjungos“.
|
Pritarti
|
|
68
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
24
|
3
|
|
Atsižvelgiant į tai, kad projekto 24 straipsnio 3 dalyje siūloma
reglamentuoti įstatymo taikymą, projekto 24 straipsnio pavadinimą siūlytina
išdėstyti taip: ,,24 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir
taikymas”.
|
Pritarti
|
|
69
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
24
|
3
|
|
Svarstytina, ar projekto 24 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių
,,paskelbimo” nereikėtų įrašyti žodžio ,,įsigaliojimo” bei prieš žodžius
„įstatymo“ įrašyti žodžius „šio“. Be to, manytina, kad galėtų būti
peržiūrėtos ir tikslinamos tik tos sutartys, kurios sudarytos iki šio
įstatymo įsigaliojimo bei jų galiojimas, įsigaliojus įstatymui, dar nėra
pasibaigęs. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų
patikslinti.
|
Pritarti
|
|
70
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
25
|
|
|
Projekto 25 straipsnio nuostatose vietoj formuluotės „2024 metų
balandžio 1 dienos“ įrašytina formuluotė „2024 m. balandžio 1 d.“. Be to,
atkreiptinas dėmesys, kad pagal šias projekto nuostatas Žemės ūkio
ministerija įpareigojama atlikti šio įstatymo teisinio reguliavimo ex post
vertinimą, todėl, manytina, kad ir ataskaitoje turėtų būti pateikti
pasiūlymai tik dėl šio įstatymo tobulinimo ir, prireikus dėl šį įstatymą
įgyvendinančių poįstatyminių teisės aktų tobulinimo. Atsižvelgiant į tai,
siūlytina, arba projekto nuostatose atsisakyti formuluotės „ir kitų su jo
įgyvendinimu susijusių įstatymų“ kaip perteklinės, arba šioje formuluotėje
vietoj žodžio „įstatymų“ įrašyti žodžius „teisės aktų“.
|
Pritarti
|
|
71
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
|
|
|
Projekto įstatymo pavadinime žodžiai „Lietuvos Respublikos“ dėstytini
atskiros eilutės centre“.
|
Pritarti
|
|
72
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-04-15.
|
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad
2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo Seimo statuto pataisos, kuriomis Seimo statuto
135 straipsnio 3 dalis, reglamentuojanti reikalavimus aiškinamajam raštui,
buvo papildyta nauju 8 punktu (atsirado papildomas reikalavimas aiškinamajame
rašte nurodyti ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo
dokumentams). Šio reikalavimo
pateiktame aiškinamajame rašte nesilaikyta.
|
Pritarti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|