EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTASPRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
Valstybės biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 23-7A, LT-01119 Vilnius, tel. (8 5) 266 3687, faks. (8 5) 266 3679, el. p. [email protected]. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188600362
|
2018-01- |
Nr. |
|||
|
Į 2018-01-17 |
Nr. S-2018-393 |
Lietuvos Respublikos Seimui
dėl lietuvos respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX‑751 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto nr. xIIIp-1554 derinimo
Europos teisės departamentas išnagrinėjo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato 2018 m. sausio 17 d. raštu Nr. S-2018-393 pateiktą Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX – 751 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑1554.
Įstatymo projektu siūlomoms PVM lengvatoms taikytini 2006 m. lapkričio 28 d. Tarybos direktyvos 2006/112/EB dėl pridėtinės vertės mokesčio bendros sistemos (toliau „PVM direktyva“) reikalavimai. Dėl lengvatinių PVM tarifų valstybėje narėje nustatymo būtina atsižvelgti į PVM direktyvos nustatytą PVM lengvatinių tarifų taikymo valstybėse narėse tvarką (skirtingoms prekių, paslaugų kategorijoms nustatoma skirtinga PVM lengvatų priėmimo ir taikymo procedūra), t.y. būtina įvertinti PVM direktyvos reikalavimus, apibrėžiančius prekių ar paslaugų kategorijas, nustatančius specialias nuostatas ar iki galutinių procedūrų priėmimo taikomas specialias nuostatas, leidžiančias pritaikyti PVM lengvatas.
Europos teisės departamentas ne kartą vertindamas panašius pasiūlymus papildyti ar keisti Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX – 751 19 straipsnį, pavyzdžiui, vertindamas įstatymų projektus Nr. XIIIP-928, Nr. XIIIP-928(2), nurodė, kad PVM direktyvos VIII Antraštinės dalies „Tarifai“ 4 skyriui „Iki galutinių procedūrų priėmimo taikomos specialios nuostatos“ priskirtame 122 straipsnyje numatyta, kad iki galutinių procedūrų priėmimo valstybėse narėse gali būti taikomos specialios nuostatos, tarp kurių paminėta, kad gali būti taikomas PVM lengvatinis tarifas malkoms skirtos medienos tiekimui.
Tačiau prekių tiekimas ar paslaugų teikimas, koks nėra numatytas PVM direktyvos III priede (nustatančiame tam tikroms kategorijoms priklausančių prekių ir paslaugų sąrašą, kurių teikimui gali būti taikomas lengvatinis PVM tarifas) ar 102 – 129 straipsniuose, turi būti apmokestinamas nustatytu valstybėje narėje standartiniu PVM tarifu[1]. Naujų lengvatų įvedimas (kokių nėra numatyta PVM direktyvoje) būtų aiškinamas, kaip PVM direktyvos nuostatų pažeidimas. Todėl pateiktas šiuo įstatymo projektu Nr. XIIIP-1554 siūlymas nustatyti lengvatinį PVM tarifą šilumos energijai ir karštam vandeniui gauti gyventojų namų ūkiuose naudojamoms šiaudų granulėms neatitinka PVM direktyvos reikalavimų.
Atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kaip jau esame minėję ankstesnėse savo išvadose, kad siūlymas taikyti lengvatinį PVM tarifą šilumos energijai ir karštam vandeniui gauti gyventojų namų ūkiuose naudojamiems briketams taip pat keltų klausimų dėl atitikties PVM direktyvos reikalavimams. Įvertinus PVM direktyvos 122 straipsnio nuostatoje apibrėžtą lengvatinio PVM tarifo taikymo galimybę galima teigti, kad ne visiems briketams galėtų būti taikomas lengvatinis PVM tarifas, nes briketų gamyboje naudojamos ne tik medienos pjuvenos, bet ir tokios žaliavos, kaip smulkinti šiaudai, rapsų, ryžių, grikių ir kt. grūdinių kultūrų atliekos, spaliai (linų pluošto perdirbimo atliekos), durpės, saulėgrąžų lukštai, smulkinti medvilnės stiebai, susmulkintas popierius ir kitos smulkintos biomedžiagos. Todėl manytume, kad PVM lengvatinis tarifas galėtų būti taikomas tik tokiems briketams, kurie būtų pagaminti iš medienos.
Generalinis direktorius Deividas Kriaučiūnas
Daiva Stepanienė, tel. (8 5) 266 8083, el. p. [email protected]
[1] Pagal PVM direktyvos 97 straipsnį (pakeistą 2016 m. gegužės 25 d. Tarybos direktyvos (ES) 2016/856, kuria iš dalies keičiamos Direktyvos 2006/112/EB dėl pridėtinės vertės mokesčio bendros sistemos nuostatos dėl pareigos taikyti minimalų standartinį tarifą trukmės, 1 straipsniu) standartinis PVM tarifas iki 2017 m. gruodžio 31 d. negali būti mažesnis kaip 15 % (Komisija kas dvejus metus atlieka Bendros PVM sistemos vertinimą, kurį teikia Tarybai, o pastaroji nustato terminą, kiek laiko galioja minimalus PVM standartinis tarifas, lengvatiniai PVM tarifai bei produktų ar paslaugų kategorijos, kurioms gali būti taikomos lengvatos).