PASIŪLYMAS
DĖL PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-675 5, 12, 17, 30, 33, 34, 35, 38-2, 41 IR 43 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 30-2 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3877
2024-06-12
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 |
|
|
Gynybos fondo finansavimui reikia tvaraus ir ilgalaikio sprendimo. Pelno mokesčio pakėlimas 1 procentiniu punktu stambioms ar didelį pelną gaunančioms įmonėms ilguoju laikotarpiu nėra pakankamas viešųjų reikmių finansavimui padengti. Per artimiausią dešimtmetį įgyvendinant Tarybos direktyvą (ES) 2022/2523, dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Europos Sąjungoje, Lietuvoje galiojantis žemesnis pelno mokesčio tarifas neteks patrauklumo, nes nesumokėtas pelno mokestis Lietuvoje bus perkeltas į kitas ES jurisdikcijas. Todėl nėra jokių racionalių priežasčių Lietuvoje nesurinkti šio pelno mokesčio iš stambių įmonių. Geopolitinis nesaugumas, o ne mokesčių lygmuo šiuo metu yra didžiausia kliūtis investicijoms į Lietuvą. Lietuvos patrauklumas investicijoms turi būti transformuotas iš žemų atlyginimų ir žemų mokesčių į aukšto produktyvumo ir aukštos kokybės viešosiomis paslaugomis grįstą šalies ekonominį modelį. Dėl šių priežasčių siūloma visame įstatyme pakeisti bazinį pelno mokesčio tarifą, taikomą didelėms įmonėms, nuo įstatymo projekte siūlomo 16 iki 18 procentų. Šis tarifas, nekeičiant kitų įstatymo nuostatų, galiotų vidutinėms ir stambesnėms įmonėms gaunančioms reikšmingą pelną, kai smulkioms įmonėms ir toliau galiotų įstatymo projekte siūlomas 6 procentų pelno mokesčio tarifas. Numatomi pakeitimai į valstybės biudžetą papildomai galėtų sunešti apie 200 milijonų eurų per metus. Pasiūlymas: Siūlome pakeisti šio įstatymo projekto 1 straipsnį, jį išdėstant taip:
„1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Taikomi šie pelno mokesčio tarifai: 1)
Lietuvos vieneto, nuolatinių buveinių apmokestinamasis pelnas apmokestinamas
taikant 18 2)
užsienio vienetų pajamos, kurių šaltinis yra Lietuvos Respublikoje, gautos ne
per jų nuolatines buveines Lietuvos Respublikoje, išvardytos šio Įstatymo 4
straipsnio 4 dalies 3 ir 5 punktuose, apmokestinamos be atskaitymų
taikant 10 procentų mokesčio tarifą, o išvardytos šio Įstatymo 4 straipsnio 4
dalies 4, 6 ir 7 punktuose, – taikant 18 3)
pajamos iš paskirstytojo pelno apmokestinamos taikant 18 4)
gauta parama, panaudota ne pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos
įstatyme nustatytą paramos paskirtį, taip pat iš vieno paramos teikėjo per
mokestinį laikotarpį grynais pinigais gautos paramos dalis, viršijanti 250
MGL dydžio sumą, apmokestinama be atskaitymų, taikant 18
|
2 |
6 |
|
|
Argumentai: Gynybos fondo finansavimui reikia tvaraus ir ilgalaikio sprendimo. Pelno mokesčio pakėlimas 1 procentiniu punktu stambioms ar didelį pelną gaunančioms įmonėms ilguoju laikotarpiu nėra pakankamas viešųjų reikmių finansavimui padengti. Per artimiausią dešimtmetį įgyvendinant Tarybos direktyvą (ES) 2022/2523, dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Europos Sąjungoje, Lietuvoje galiojantis žemesnis pelno mokesčio tarifas neteks patrauklumo, nes nesumokėtas pelno mokestis Lietuvoje bus perkeltas į kitas ES jurisdikcijas. Todėl nėra jokių racionalių priežasčių Lietuvoje nesurinkti šio pelno mokesčio iš stambių įmonių. Geopolitinis nesaugumas, o ne mokesčių lygmuo šiuo metu yra didžiausia kliūtis investicijoms į Lietuvą. Lietuvos patrauklumas investicijoms turi būti transformuotas iš žemų atlyginimų ir žemų mokesčių į aukšto produktyvumo ir aukštos kokybės viešosiomis paslaugomis grįstą šalies ekonominį modelį. Dėl šių priežasčių siūloma visame įstatyme pakeisti bazinį pelno mokesčio tarifą, taikomą didelėms įmonėms, nuo įstatymo projekte siūlomo 16 iki 18 procentų. Šis tarifas, nekeičiant kitų įstatymo nuostatų, galiotų vidutinėms ir stambesnėms įmonėms gaunančioms reikšmingą pelną, kai smulkioms įmonėms ir toliau galiotų įstatymo projekte siūlomas 6 procentų pelno mokesčio tarifas. Numatomi pakeitimai į valstybės biudžetą papildomai galėtų sunešti apie 200 milijonų eurų per metus. Pasiūlymas: Siūlome pakeisti šio įstatymo projekto 6 straipsnį,
jį išdėstant taip: Pakeisti 33 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Lietuvos vieneto gaunami dividendai už turimas
Lietuvos vienetų akcijas, kapitalo dalį ar kitų teisių turėjimą
apmokestinami taikant 18
|
3 |
7 |
|
|
Argumentai: Gynybos fondo finansavimui reikia tvaraus ir ilgalaikio sprendimo. Pelno mokesčio pakėlimas 1 procentiniu punktu stambioms ar didelį pelną gaunančioms įmonėms ilguoju laikotarpiu nėra pakankamas viešųjų reikmių finansavimui padengti. Per artimiausią dešimtmetį įgyvendinant Tarybos direktyvą (ES) 2022/2523, dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Europos Sąjungoje, Lietuvoje galiojantis žemesnis pelno mokesčio tarifas neteks patrauklumo, nes nesumokėtas pelno mokestis Lietuvoje bus perkeltas į kitas ES jurisdikcijas. Todėl nėra jokių racionalių priežasčių Lietuvoje nesurinkti šio pelno mokesčio iš stambių įmonių. Geopolitinis nesaugumas, o ne mokesčių lygmuo šiuo metu yra didžiausia kliūtis investicijoms į Lietuvą. Lietuvos patrauklumas investicijoms turi būti transformuotas iš žemų atlyginimų ir žemų mokesčių į aukšto produktyvumo ir aukštos kokybės viešosiomis paslaugomis grįstą šalies ekonominį modelį. Dėl šių priežasčių siūloma visame įstatyme pakeisti bazinį pelno mokesčio tarifą, taikomą didelėms įmonėms, nuo įstatymo projekte siūlomo 16 iki 18 procentų. Šis tarifas, nekeičiant kitų įstatymo nuostatų, galiotų vidutinėms ir stambesnėms įmonėms gaunančioms reikšmingą pelną, kai smulkioms įmonėms ir toliau galiotų įstatymo projekte siūlomas 6 procentų pelno mokesčio tarifas. Numatomi pakeitimai į valstybės biudžetą papildomai galėtų sunešti apie 200 milijonų eurų per metus. Pasiūlymas: Siūlome pakeisti šio įstatymo projekto 7 straipsnį, jį išdėstant taip: „7 straipsnis. 34 straipsnio pakeitimas Pakeisti 34 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Užsienio vienetų gaunami už turimas Lietuvos
vieneto akcijas, kapitalo dalį ar kitų teisių turėjimą dividendai
apmokestinami taikant 18
|
4 |
8 |
|
|
Argumentai: Gynybos fondo finansavimui reikia tvaraus ir ilgalaikio sprendimo. Pelno mokesčio pakėlimas 1 procentiniu punktu stambioms ar didelį pelną gaunančioms įmonėms ilguoju laikotarpiu nėra pakankamas viešųjų reikmių finansavimui padengti. Per artimiausią dešimtmetį įgyvendinant Tarybos direktyvą (ES) 2022/2523, dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Europos Sąjungoje, Lietuvoje galiojantis žemesnis pelno mokesčio tarifas neteks patrauklumo, nes nesumokėtas pelno mokestis Lietuvoje bus perkeltas į kitas ES jurisdikcijas. Todėl nėra jokių racionalių priežasčių Lietuvoje nesurinkti šio pelno mokesčio iš stambių įmonių. Geopolitinis nesaugumas, o ne mokesčių lygmuo šiuo metu yra didžiausia kliūtis investicijoms į Lietuvą. Lietuvos patrauklumas investicijoms turi būti transformuotas iš žemų atlyginimų ir žemų mokesčių į aukšto produktyvumo ir aukštos kokybės viešosiomis paslaugomis grįstą šalies ekonominį modelį. Dėl šių priežasčių siūloma visame įstatyme pakeisti bazinį pelno mokesčio tarifą, taikomą didelėms įmonėms, nuo įstatymo projekte siūlomo 16 iki 18 procentų. Šis tarifas, nekeičiant kitų įstatymo nuostatų, galiotų vidutinėms ir stambesnėms įmonėms gaunančioms reikšmingą pelną, kai smulkioms įmonėms ir toliau galiotų įstatymo projekte siūlomas 6 procentų pelno mokesčio tarifas. Numatomi pakeitimai į valstybės biudžetą papildomai galėtų sunešti apie 200 milijonų eurų per metus. Pasiūlymas: Siūlome pakeisti šio įstatymo projekto 8 straipsnį, jį išdėstant taip: „8 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas Pakeisti 35 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Lietuvos vieneto už turimas ar nuolatinės
buveinės už jai priskirtas užsienio vienetų akcijas, kapitalo dalį ar
kitų teisių turėjimą gaunami dividendai apmokestinami taikant 18
|
5 |
9 |
|
|
Argumentai: Gynybos fondo finansavimui reikia tvaraus ir ilgalaikio sprendimo. Pelno mokesčio pakėlimas 1 procentiniu punktu stambioms ar didelį pelną gaunančioms įmonėms ilguoju laikotarpiu nėra pakankamas viešųjų reikmių finansavimui padengti. Per artimiausią dešimtmetį įgyvendinant Tarybos direktyvą (ES) 2022/2523, dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Europos Sąjungoje, Lietuvoje galiojantis žemesnis pelno mokesčio tarifas neteks patrauklumo, nes nesumokėtas pelno mokestis Lietuvoje bus perkeltas į kitas ES jurisdikcijas. Todėl nėra jokių racionalių priežasčių Lietuvoje nesurinkti šio pelno mokesčio iš stambių įmonių. Geopolitinis nesaugumas, o ne mokesčių lygmuo šiuo metu yra didžiausia kliūtis investicijoms į Lietuvą. Lietuvos patrauklumas investicijoms turi būti transformuotas iš žemų atlyginimų ir žemų mokesčių į aukšto produktyvumo ir aukštos kokybės viešosiomis paslaugomis grįstą šalies ekonominį modelį. Dėl šių priežasčių siūloma visame įstatyme pakeisti bazinį pelno mokesčio tarifą, taikomą didelėms įmonėms, nuo įstatymo projekte siūlomo 16 iki 18 procentų. Šis tarifas, nekeičiant kitų įstatymo nuostatų, galiotų vidutinėms ir stambesnėms įmonėms gaunančioms reikšmingą pelną, kai smulkioms įmonėms ir toliau galiotų įstatymo projekte siūlomas 6 procentų pelno mokesčio tarifas. Numatomi pakeitimai į valstybės biudžetą papildomai galėtų sunešti apie 200 milijonų eurų per metus. Pasiūlymas: Siūlome pakeisti šio įstatymo projekto 9 straipsnį, jį išdėstant taip: „9 straipsnis. 382 straipsnio pakeitimas Pakeisti 382 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Fiksuoto
pelno mokesčio bazei be jokių atskaitymų taikomas 18
|
6 |
10 |
|
|
Argumentai: Gynybos fondo finansavimui reikia tvaraus ir ilgalaikio sprendimo. Pelno mokesčio pakėlimas 1 procentiniu punktu stambioms ar didelį pelną gaunančioms įmonėms ilguoju laikotarpiu nėra pakankamas viešųjų reikmių finansavimui padengti. Per artimiausią dešimtmetį įgyvendinant Tarybos direktyvą (ES) 2022/2523, dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Europos Sąjungoje, Lietuvoje galiojantis žemesnis pelno mokesčio tarifas neteks patrauklumo, nes nesumokėtas pelno mokestis Lietuvoje bus perkeltas į kitas ES jurisdikcijas. Todėl nėra jokių racionalių priežasčių Lietuvoje nesurinkti šio pelno mokesčio iš stambių įmonių. Geopolitinis nesaugumas, o ne mokesčių lygmuo šiuo metu yra didžiausia kliūtis investicijoms į Lietuvą. Lietuvos patrauklumas investicijoms turi būti transformuotas iš žemų atlyginimų ir žemų mokesčių į aukšto produktyvumo ir aukštos kokybės viešosiomis paslaugomis grįstą šalies ekonominį modelį. Dėl šių priežasčių siūloma visame įstatyme pakeisti bazinį pelno mokesčio tarifą, taikomą didelėms įmonėms, nuo įstatymo projekte siūlomo 16 iki 18 procentų. Šis tarifas, nekeičiant kitų įstatymo nuostatų, galiotų vidutinėms ir stambesnėms įmonėms gaunančioms reikšmingą pelną, kai smulkioms įmonėms ir toliau galiotų įstatymo projekte siūlomas 6 procentų pelno mokesčio tarifas. Numatomi pakeitimai į valstybės biudžetą papildomai galėtų sunešti apie 200 milijonų eurų per metus. Pasiūlymas: Siūlome pakeisti šio įstatymo projekto 1 straipsnį, jį išdėstant taip: „10 straipsnis. 41 straipsnio pakeitimas Pakeisti 41 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Vienetų, jų dalyvių pajamos bei nuostoliai kituose šio skyriaus straipsniuose nustatyta tvarka pripažįstami šiame straipsnyje nustatytais reorganizavimo ar perleidimo atvejais, kai: 1)
vienetų turtas, teisės ir pareigos perleidžiamos tarp Lietuvos vienetų, kurių
apmokestinamasis pelnas yra apmokestinamas taikant šio Įstatymo 5 straipsnyje
nustatytus 18 2) vienetų turtas, teisės ir pareigos perleidžiamos tarp
Lietuvos vienetų, kurių apmokestinamasis pelnas yra apmokestinamas taikant
šio Įstatymo 5 straipsnyje nustatytus 18 3) perkeliama vieneto (Europos bendrovės ar Europos kooperatinės bendrovės) registruota buveinė.“
|