PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTATYMO NR. X-493 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTo NR. XIVP-2812(3)
2023-12-11
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 |
|
N |
Argumentai: Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 19 straipsnio 8 dalyje numatyta, kad: „8. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas privalo turėti aukštąjį išsilavinimą ir tobulinti profesinę kompetenciją. Socialinių paslaugų įstaigos vadovo veikla vertinama kiekvienais metais socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.“ Atsižvelgiant į tai, kad šios nuostatos turinys įtrauktas į šio pasiūlymo 2 punkte išdėstyto pasiūlymo turinį, siekiant teisinės įstatymo nuostatų sekos logikos bei nedubliuoti įstatymo nuostatų, siūloma papildyti Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo Nr. X-493 pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-2812(3) (toliau – Įstatymo projektas) nauju 1 straipsniu.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą nauju 1 straipsniu (atitinkamai pernumeruojant kitus projekto straipsnius) ir jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas Pripažinti netekusia galios 19 straipsnio 8 dalį.“
|
2 |
|
N |
Argumentai: Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad siekiant skatinti valstybės ir savivaldybių biudžetinių socialinių paslaugų įstaigų ir viešųjų socialinių paslaugų įstaigų, kurių savininkė ar dalininkė, turinti daugiau negu pusę balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė ar savivaldybė (toliau – socialinių paslaugų įstaigos), veiklos progresą ir pažangą, didinti vadybos efektyvumą ir aukštą vadovų kompetencijos lygį, užtikrinti skaidrų ir efektyvų socialinių paslaugų įstaigų valdymą, Įstatymo projektu (numatomas įstatymo įsigaliojimas 2024 m. liepos 1 d.) siūloma įvesti vadovams kadencijas. Socialinių paslaugų įstaigų vadovas socialinių paslaugų įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu be konkurso gali būti skiriamas antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu kiekvienais kadencijos metais jo veikla buvo įvertinta kaip viršijanti lūkesčius ir (arba) atitinkanti lūkesčius, o viešosios socialinių paslaugų įstaigos vadovas visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu be konkurso gali būti skiriamas antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu jo vadovaujama įstaiga kiekvienais kadencijos metais pasiekė tų metų planavimo dokumentuose nustatytus rodiklius. Biudžetinių įstaigų įstatymo Nr. I-1113 pakeitimo įstatyme Nr. XIV-2241 (toliau – BĮĮ), įsigaliosiančiame 2024 m. sausio 1 d., numatytos nuostatos nesudaro prielaidų tolimesniam daugiau kaip 10 metų vadovavimo patirtį ir aukštą vadovų kompetencijos lygį turinčių vadovų vadovavimo tęstinumo įgyvendinimui toje pačioje įstaigoje, tačiau didina jau esančias rizikas – susidurti su socialinių paslaugų įstaigų vadovų trūkumu, kadangi socialinių paslaugų sektorius dėl savo problematikos yra nepakankamai patrauklus, nesiūlantis konkurencingų atlyginimų ir kt., kas trukdo pritraukti naujus aukštos kompetencijos vadovus. Siekiant užtikrinti, kad būtų pasiekti Įstatymo projektu siekiami tikslai, turi būti sudarytos teisinės sąlygos nuo 2024 m. sausio 1 d. socialinių paslaugų įstaigų vadovų kadencijų teisiniam reguliavimui taikyti Socialinių paslaugų įstatymo nuostatas, tokiu būdu būtų socialinių paslaugų įstaigų vadovams būtų taikomos Įstatymo projektu siūlomos įtvirtinti nuostatos, o ne BĮĮ nuostatos. Atsižvelgiant į išdėstytą, siūloma Įstatymo projektą papildyti nauju 2 straipsniu.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu (atitinkamai pernumeruojant kitus projekto straipsnius) ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo papildymas nauju 191 straipsniu Papildyti Įstatymą nauju 191 straipsniu: „191 straipsnis. Socialinių paslaugų įstaigų vadovai 1. Valstybės ir savivaldybių biudžetinių socialinių paslaugų įstaigų ir viešųjų socialinių paslaugų įstaigų, kurių savininkė ar dalininkė, turinti daugiau negu pusę balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė ar savivaldybė (toliau šiame straipsnyje – viešoji socialinių paslaugų įstaiga), vadovai į pareigas priimami konkurso būdu penkerių metų kadencijai, išskyrus šio straipsnio 3 dalyje nurodytą atvejį, kai socialinių paslaugų įstaigos vadovas be konkurso skiriamas antrajai kadencijai. Konkursai į valstybės ir savivaldybių biudžetinių socialinių paslaugų įstaigų ir viešųjų socialinių paslaugų įstaigų vadovų pareigas organizuojami ir vykdomi Vyriausybės nustatyta tvarka. 2. Valstybės ir savivaldybių biudžetinių socialinių paslaugų įstaigų ir viešųjų socialinių paslaugų įstaigų vadovų kadencijų skaičius neribojamas. 3. Valstybės ir savivaldybės biudžetinės socialinių paslaugų įstaigos vadovas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu be konkurso gali būti skiriamas antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu kiekvienais kadencijos metais jo veikla buvo įvertinta kaip viršijanti lūkesčius ir (arba) atitinkanti lūkesčius (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – labai gerai arba gerai). Viešosios socialinių paslaugų įstaigos vadovas visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu be konkurso gali būti skiriamas antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu jo vadovaujama įstaiga kiekvienais kadencijos metais pasiekė tų metų planavimo dokumentuose nustatytus rodiklius. 4. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas, kuris be konkurso nebuvo skirtas antrajai penkerių metų kadencijai šio straipsnio 3 dalyje nurodytu atveju, turi teisę dalyvauti viešame konkurse šios socialinių paslaugų įstaigos vadovo pareigoms eiti. 5. Likus ne mažiau kaip 2 mėnesiams iki socialinių paslaugų įstaigos vadovo kadencijos pabaigos, valstybės ir savivaldybės biudžetinės socialinių paslaugų įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, viešosios socialinių paslaugų įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas skelbia konkursą socialinių paslaugų įstaigos vadovo pareigoms eiti, išskyrus šio straipsnio 3 dalyje nustatytą atvejį, kai vadovas be konkurso paskiriamas antrajai penkerių metų kadencijai. 6. Jeigu, pasibaigus socialinių paslaugų įstaigos vadovo kadencijai, konkurso į laisvą pareigybę metu pretendentas nebuvo atrinktas, valstybės ir savivaldybės biudžetinės socialinių paslaugų įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, viešosios socialinių paslaugų įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas gali paskirti eiti šias pareigas iki kadencijos pabaigos socialinių paslaugų įstaigos vadovo pareigas ėjusį ar kitą asmenį, kol konkurso būdu bus į pareigas priimtas naujas socialinių paslaugų įstaigos vadovas, bet ne ilgesniam negu vienų metų laikotarpiui. Šis asmuo turi atitikti šio straipsnio 8 dalyje nustatytus kvalifikacijos reikalavimus ir būti nepriekaištingos reputacijos, kaip nustatyta šio straipsnio 9 dalyje. 7. Jeigu socialinių paslaugų įstaigos vadovo pareigybė atsilaisvina nepasibaigus įstaigos vadovo kadencijai arba įsteigus naują pareigybę, konkursas į socialinių paslaugų įstaigos vadovo pareigas paskelbiamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo pareigybės atsilaisvinimo ar naujos pareigybės įsteigimo dienos. Konkursas turi būti baigtas ir jo rezultatai paskelbti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo konkurso paskelbimo dienos. 8. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas privalo turėti aukštojo mokslo kvalifikaciją ir tobulinti profesinę kompetenciją. Valstybės ir savivaldybės biudžetinių socialinių paslaugų įstaigų vadovų veikla vertinama kiekvienais metais socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka. Viešųjų socialinių paslaugų įstaigų vadovų veiklos vertinimas kiekvienais metais ir tvarka nustatomi viešosios įstaigos įstatuose. 9. Socialinių paslaugų įstaigų vadovai, taip pat pretenduojantys šias pareigas eiti asmenys turi būti nepriekaištingos reputacijos. Kandidatas į socialinių paslaugų įstaigos vadovus ar socialinių paslaugų įstaigos vadovas yra laikomas nepriekaištingos reputacijos šio įstatymo tikslais, jeigu jis atitinka Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme įstaigų vadovų nepriekaištingai reputacijai nustatytus reikalavimus. 10. Socialinių paslaugų įstaigos vadovą į pareigas priimantis asmuo privalo įsitikinti, kad į socialinių paslaugų įstaigos vadovo pareigas būtų priimti tik nepriekaištingos reputacijos reikalavimus atitinkantys asmenys.“
|
|
3.
|
3 |
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į šio pasiūlymo 2 punktu išdėstytus pasiūlymus bei į įstatymų keitimo ypatumus ir jų įforminimo reikalavimus, kai įstatymas pildomas nauja struktūrine dalimi, reikia pernumeruoti toliau einančias struktūrines dalis.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą nauju 3 straipsniu (atitinkamai pernumeruojant kitus projekto straipsnius) ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. Įstatymo 191–193 straipsnių pernumeravimas Buvusius Įstatymo 191–193 straipsnius laikyti atitinkamai 192–194 straipsniais.“
|
4. |
1 (4) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektą siūloma papildyti naujais 1–3 straipsniais ir dėl to esant poreikiui atitinkamai pernumeruoti kitus projekto straipsnius, siūloma pernumeruoti Įstatymo projekto 1 straipsnį.
Pasiūlymas: Pernumeruoti Įstatymo projekto 1 straipsnį, laikyti jį 4 straipsniu, ir išdėstyti taip: „
|
5. |
2 (5) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektą siūloma papildyti naujais 1–3 straipsniais ir atitinkamai pernumeruoti kitus projekto straipsnius, turi būti pernumeruojamas Įstatymo projekto 2 straipsnis ir atitinkamai tikslinamos straipsnyje išdėstytos nuorodos į pernumeruotų straipsnių nuostatas. Taip pat šiame straipsnyje tikslinga nustatyti Įstatymo projektą siūlomų papildyti naujų 1–3 straipsnių įsigaliojimo nuostatas.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 (pernumeruoto – 5) straipsnį ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„ 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2. Šio įstatymo 1, 2, 3 straipsnis ir 6 straipsnio 7 ir 8 dalis įsigalioja 2023 m. gruodžio 31 d.
„1) tvirtina savivaldybės strateginio planavimo dokumentus, nustatančius socialinių paslaugų rūšis pagal gyventojų poreikius, jų teikimo mastą ir finansavimą;“.
„1) organizuoja socialinių paslaugų rūšių pagal gyventojų poreikius ir jų teikimo masto prognozavimą, vadovaudamasis socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamomis socialinių paslaugų planavimo metodinėmis rekomendacijomis ir socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytais socialinių paslaugų išvystymo normatyvais;“.
„4. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas, vykdydamas socialinių paslaugų srities darbuotojų reguliaciją, socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka atlieka socialinių paslaugų srities darbuotojų atestaciją, renka, kaupia ir analizuoja duomenis apie socialinių paslaugų srities darbuotojus – jų skaičių, išsilavinimą (aukštąjį universitetinį, aukštąjį koleginį ir (ar) kitą turimą išsilavinimą), suteiktas kvalifikacines kategorijas, profesinės kompetencijos tobulinimą, vidutinį darbo užmokestį.“
„5) vertina savivaldybės teritorijoje teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybę, vadovaudamasi socialinių paslaugų kokybės reikalavimais, tvirtinamais socialinės apsaugos ir darbo ministro, prižiūri, kaip laikomasi akredituojamų socialinių paslaugų (socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio) organizavimo ir teikimo sąlygų, savivaldybės mero nustatyta tvarka;“.
„1) teikia metodinę pagalbą socialinės globos įstaigoms dėl socialinių paslaugų kokybės reikalavimų, nustatytų socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše, laikymosi;“.
„2) formuoja bendrą socialinių paslaugų, išskyrus kompleksines paslaugas šeimai, kokybės reikalavimų, nustatytų socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše, laikymosi praktiką;“.
„3) vadovaudamasis socialinių paslaugų kokybės reikalavimais, nustatytais socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše, vertina socialinės globos kokybę;“.
„1. Prevencines ir bendrąsias socialines paslaugas teikia socialinių paslaugų įstaigos, kurių veiklos sritis – socialinių paslaugų teikimas. Socialinių paslaugų įstaigų teikiamos socialinės paslaugos turi atitikti prevencinėms ir bendrosioms socialinėms paslaugoms keliamus reikalavimus, nustatytus socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamuose socialinių paslaugų kataloge ir socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše.“
„2. Socialinę priežiūrą ir laikino atokvėpio paslaugą teikia socialinių paslaugų įstaigos, kurių veiklos sritis – socialinių paslaugų teikimas, ir socialines paslaugas teikiantys fiziniai asmenys, kurie atitinka socialinių paslaugų srities darbuotojams (socialiniams darbuotojams, individualios priežiūros darbuotojams, socialinės įtraukties koordinatoriams, socialinių paslaugų įstaigos užimtumo specialistams ir kitiems socialinių paslaugų srities darbuotojams, nurodytiems socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų srities darbuotojų pareigybių ir atliekamų funkcijų sąraše) šiame įstatyme nustatytus išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos, profesinės kompetencijos tobulinimo reikalavimus. Socialinių paslaugų teikėjų teikiamos socialinės paslaugos turi atitikti socialinei priežiūrai ir laikino atokvėpio paslaugai keliamus reikalavimus, nustatytus socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamuose socialinių paslaugų kataloge ir socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše. Socialinių paslaugų teikėjams suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) akredituotą laikino atokvėpio paslaugą. Socialines paslaugas teikiantys fiziniai asmenys veikia individualiai (vykdo individualią veiklą).“
„3. Socialinę globą teikia socialinės globos įstaigos, kurių veiklos sritis yra socialinių paslaugų teikimas, teikiama socialinė globa atitinka socialinių paslaugų kokybės reikalavimus, nustatytus socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše, ir kurios turi licenciją.“
„1) patalpos, kuriose bus teikiama socialinė globa, atitinka socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše pagal socialinės globos gavėjų grupę ir socialinės globos teikimo vietą nustatytus reikalavimus (viename pastate galimų apgyvendinti socialinės globos gavėjų skaičių, patalpų paskirtį, įrengimą, viename kambaryje galimų apgyvendinti socialinės globos gavėjų skaičių, minimalų gyvenamąjį plotą, socialinės globos gavėjų grupę);“.
„1) socialinės globos įstaiga gali užtikrinti nelydimų nepilnamečių užsieniečių ar likusių be tėvų globos vaikų nepertraukiamą priežiūrą, suteikti jiems tinkamas patalpas, kurioms pagal šiame punkte nurodytą socialinės globos gavėjų grupę keliami reikalavimai (jų paskirtis, įrengimas, viename kambaryje galimų apgyvendinti socialinės globos gavėjų skaičius, minimalus gyvenamasis plotas) nustatyti socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše, maitinimą;“.
„2. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas, nustatęs, kad socialinės globos įstaiga, teikdama socialinę globą, nesilaiko šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje ir (ar) 32 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir (ar) 3 punkte, taip pat socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše nustatytų reikalavimų, įspėja šią įstaigą, kad licencijos galiojimas bus sustabdytas, jeigu ji per nustatytą terminą nepašalins nurodytų trūkumų. Įspėjimo terminas nustatytiems pažeidimams pašalinti negali būti trumpesnis kaip vienas mėnuo ir ilgesnis kaip 6 mėnesiai nuo Socialinių paslaugų priežiūros departamento įspėjimo išsiuntimo socialinės globos įstaigai dienos. Įspėjimo terminas nustatytiems pažeidimams pašalinti nustatomas atsižvelgiant į pažeidimų pobūdį ir kitas svarbias aplinkybes, susijusias su paslaugų gavėjų individualių poreikių užtikrinimu, bei realią socialinės globos įstaigos galimybę pašalinti nustatytus pažeidimus. Įspėjimo terminas nustatytiems pažeidimams pašalinti gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau kaip 6 mėnesiams.“
„3. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas, nustatęs, kad socialinės globos įstaiga, teikdama socialinę globą iš užsienio valstybės (-ių), kurią (-ias), Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Socialinių paslaugų priežiūros departamentui pateiktais duomenimis, ištiko humanitarinė krizė, atvykusiems nelydimiems nepilnamečiams užsieniečiams ar likusiems be tėvų globos vaikams, nesilaiko šio įstatymo 30 straipsnio 2 dalyje nustatytų reikalavimų, po 6 mėnesių nuo licencijos išdavimo dienos neužtikrina, kad būtų laikomasi socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvų sąraše nustatytų socialinę globą teikiančių darbuotojų struktūros ir skaičiaus reikalavimų, o po 24 mėnesių nuo licencijos išdavimo dienos – ir šio įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, taip pat socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše nustatytų likusių be tėvų globos vaikų socialinės globos reikalavimų, taiko šio straipsnio 2 dalies nuostatas.“
„6. Įspėjimo terminas nustatytiems pažeidimams pašalinti ir licencijos galiojimo sustabdymo terminas, esant motyvuotam socialinės globos įstaigos prašymui ir kartu pateiktiems jį pagrindžiantiems rašytiniams dokumentams, Socialinių paslaugų priežiūros departamento sprendimu pratęsiamas, jeigu jis nustato, kad nustatyti pažeidimai susiję tik su socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše nustatytais aplinkos ir būsto reikalavimais ir socialinės globos įstaiga negalėjo ar negali per nustatytą terminą pašalinti šių pažeidimų dėl nuo jos nepriklausančių priežasčių.“
„2) socialinės globos įstaigai, kuriai licencija buvo išduota taikant šio įstatymo 30 straipsnio 2 dalies nuostatas, per 6 mėnesius nuo šios licencijos išdavimo dienos nepavyko užtikrinti, kad būtų laikomasi socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvų sąraše nustatytų socialinę globą teikiančių darbuotojų struktūros ir skaičiaus reikalavimų, o per 24 mėnesius nuo šios licencijos išdavimo dienos – kad jos teikiama institucinė socialinė globa atitiktų šio įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, taip pat socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše nustatytus likusių be tėvų globos vaikų socialinės globos reikalavimus;“.
„11. Jeigu socialinės globos įstaiga per nurodytą terminą nepašalino pažeidimų, susijusių su socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše nustatytais patalpų reikalavimais, licencijos galiojimas panaikinamas veiklos vietos, kurioje tie pažeidimai nustatyti, adresu.“
„14. Jeigu Socialinių paslaugų priežiūros departamentas nustato, kad socialinės globos įstaiga, kuriai licencija išduota taikant šio įstatymo 30 straipsnio 2 dalį, neatitinka visų ar dalies šio įstatymo 30 straipsnio 2 dalyje nustatytų reikalavimų, po 6 mėnesių nuo šios licencijos išdavimo dienos – socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvų sąraše nustatytų socialinę globą teikiančių darbuotojų struktūros ir skaičiaus reikalavimų, o po 24 mėnesių nuo šios licencijos išdavimo dienos – ir šio įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte bei socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše nustatytų likusių be tėvų globos vaikų socialinės globos reikalavimų, įspėjant socialinės globos įstaigą, kad per nustatytą terminą nepašalinus nurodytų trūkumų, licencijos galiojimas bus sustabdytas, šalinant nustatytus institucinės socialinės globos teikimo pažeidimus, stabdant šios licencijos galiojimą ar ją panaikinant, mutatis mutandis taikomos šio straipsnio 2–13 dalių nuostatos.“
„1) teikti socialinę globą, atitinkančią socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinių paslaugų kokybės reikalavimų apraše nustatytus reikalavimus ir socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvų sąraše nustatytus socialinę globą teikiančių darbuotojų struktūros ir skaičiaus reikalavimus;“.
|
6. |
3 (6) |
|
|
Argumentai: Siekiant teisės akto nuostatų sisteminio taikymo aiškumo ir suderinamumo, pernumeravus kitus projekto straipsnius, turi būti pernumeruojamas Įstatymo projekto 3 straipsnis (pernumeruojamas – 6 straipsnis) ir atitinkamai tikslinamos šiame straipsnyje išdėstytos nuorodos į pernumeruotų straipsnių nuostatas. Taip pat šis straipsnis tikslintas Įstatymo projektą siūlomų papildyti naujų 1–3 straipsnių teisinio reguliavimo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis. T. y., siūloma numatyti, kad nuo 2023 m. gruodžio 31 d. įsigaliojus įstatymo nuostatoms, kuriomis nustatomos vadovų kadencijos, iki 2023 m. gruodžio 31 d. į pareigas neterminuotai priimtiems socialinių paslaugų įstaigų vadovams nuo 2024 m. sausio 1 d. būtų nustatoma pirma 5 metų kadencija. Atitinkamai siūloma numatyti, kad Socialinių paslaugų įstatymo nuostatos, kuriose išdėstyti nepriekaištingos reputacijos reikalavimai, netaikomos socialinių paslaugų įstaigų vadovams, priimtiems į pareigas iki 2023 m. gruodžio 31 d., jeigu Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme numatytos sąlygos, dėl kurių socialinių paslaugų įstaigų vadovas nebūtų laikomas nepriekaištingos reputacijos, atsirado iki 2023 m. gruodžio 31 d.
Pasiūlymas: Pernumeruoti Įstatymo projekto 3 straipsnį, laikyti jį 6 straipsniu, pakeisti jį ir išdėstyti taip (nauja redakcija): „ 1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, socialinės apsaugos ir darbo ministras: 1) iki 2024 m. balandžio 1 d. priima
šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, išskyrus šio įstatymo 2) iki 2024 m. spalio 1 d. priima šio įstatymo 3) iki 2028 m. spalio 1 d. priima šio įstatymo 2. Savivaldybės institucijos: 1) iki 2024 m. birželio 30 d., priima šio įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus, išskyrus šio įstatymo 2) iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo 3) iki 2028 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo 3. Šio įstatymo 4. Ilgalaikė socialinė globa likusiems be tėvų globos vaikams,
iki 2007 m. sausio 1 d. pradėjusiems ją gauti apskričių viršininkų socialinių
paslaugų įstaigose, finansuojama iš valstybės biudžeto lėšų,
netaikant šio įstatymo 5. Socialinės paslaugos senyvo amžiaus asmenims, suaugusiems
asmenims su negalia, vaikams su negalia, iki 2007 m. sausio 1 d. pradėjusiems
gauti ilgalaikę socialinę globą apskričių viršininkų socialinių paslaugų
įstaigose ir nepertraukiamai ją gavusiems iki 2020 m. spalio 31 d. imtinai,
nuo 2020 m. lapkričio 1 d. socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta
tvarka finansuojamos iš valstybės biudžeto lėšų, netaikant šio įstatymo 6. Socialinės paslaugos asmenims, iki 2007 m. sausio 1 d.
pradėjusiems jas gauti apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigose,
kurių savininko teisės ir pareigos perduotos savivaldybėms, finansuojamos iš
valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, netaikant šio įstatymo 7. Iki 8. Šio įstatymo 2 straipsniu pildomo
naujo Socialinių paslaugų įstatymo 191 straipsnio 9 dalis ir šio
įstatymo 9. Socialinių paslaugų įstaigos užimtumo specialistams ir
socialinės įtraukties koordinatoriams, priimtiems į šias pareigas iki šio
įstatymo įsigaliojimo dienos, šio įstatymo 10. Asmenys, turintys aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus socialinės pedagogikos studijas (arba jai lygiavertę kvalifikaciją), ir (ar) įgiję socialinio pedagogo kvalifikaciją, jeigu jie dirba su vaikais ir (arba) šeimomis, į socialinio darbuotojo pareigas priimti iki 2024 m. birželio 30 d., turi teisę iki 2029 m. birželio 30 d. dirbti socialiniais darbuotojais su vaikais ir (arba) šeimomis. Per šį laikotarpį reikalingos socialinio darbuotojo kvalifikacijos neįgiję asmenys atleidžiami iš socialinio darbuotojo pareigų, išskyrus socialinius darbuotojus, kuriems 2029 m. liepos 1 d. iki socialinio draudimo senatvės pensijos amžiaus likę ne daugiau kaip 3 metai. Socialiniai darbuotojai, kuriems 2029 m. liepos 1 d. iki socialinio draudimo senatvės pensijos amžiaus likę ne daugiau kaip 3 metai, teisę dirbti socialiniais darbuotojais su vaikais ir (arba) šeimomis turi iki socialinio draudimo senatvės pensijos amžiaus sukakties dienos. 11. Budintiems globotojams, su globos centru sudariusiems
tarpusavio bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartį iki 2024 m. birželio
30 d., šio įstatymo 12. Asmens (šeimos), pradėjusio (-ios) gauti socialines
paslaugas iki 2024 m. birželio 30 d., finansinės galimybės
įvertinamos iš naujo iki 2024 m. liepos 31 d. šio įstatymo 13. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėtos licencijavimo, akreditavimo, socialinių paslaugų skyrimo procedūros baigiamos pagal Socialinių paslaugų įstatymo nuostatas, galiojusias iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos. 14. Socialinės globos įstaigos, teikiančios institucinę socialinę globą tik iš užsienio valstybės (-ių), kurią (-ias), Užsienio reikalų ministerijos Socialinių paslaugų priežiūros departamentui pateiktais duomenimis, ištiko humanitarinė krizė, atvykusiems nelydimiems nepilnamečiams užsieniečiams ar likusiems be tėvų globos vaikams, per 6 mėnesius nuo 2024 m. liepos 1 d. turi užtikrinti, kad būtų laikomasi socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamame socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvų sąraše nustatytų socialinę globą teikiančių darbuotojų struktūros ir skaičiaus reikalavimų.“
|
7. |
4 (7) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektą siūloma papildyti naujais straipsniais, atitinkamai pernumeruojant kitus projekto straipsnius, siūloma pernumeruoti Įstatymo projekto 4 straipsnį.
Pasiūlymas: Pernumeruoti Įstatymo projekto 4 straipsnį, laikyti jį 7 straipsniu, ir išdėstyti taip: „
|
Teikia
Seimo narys (Parašas)