LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS POLITIKŲ, TEISĖJŲ, VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ IR VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGINĖS ALGOS (ATLYGINIMO) BAZINIO DYDŽIO, TAIKOMO 2015 METAIS, ĮSTATYMO PROJEKTO

                                         DERINIMO PAŽYMA

 

 

Ministerijos, kitos institucijos, raštų data, numeris

Ministerijų ir kitų institucijų pastabos

Žyma apie pastabas, pasiūlymus, į kuriuos neatsižvelgta

Lietuvos teisėsaugos pareigūnų federacijos 2014-06-20 raštas Nr. 4-52

     Atsižvelgdami į tai, kad per sumažinto bazinio dydžio laikotarpį valstybė savo tarnautojų darbo užmokesčio dėka taupė lėšas, įveikė finansinę krizę, padidino minimalią mėnesinę algą bei planuoja ją didinti 2015 metais, vidutinis mėnesinis darbo užmokestis nuo 2010 m. lyginant su 2014 m. I ketvirčiu padidėjo daugiau kaip 16 procentų, ir net buvo sudarytos galimybės Lietuvai prisijungti prie euro zonos, mano, kad bazinis dydis  nuo 2015 metų turėtų būti bent iš dalies atstatytas, t. y. padidintas nuo 450 Lt iki 475 Lt, ir siūlo bazinį dydį 2015 metais 138 eurus.

Neatsižvelgta.

Esant biudžeto galimybėms, šis dydis galėtų būti padidintas, tačiau tam reikėtų papildomų lėšų. Finansų ministerija informavo, kad artimiausioje perspektyvoje šalies finansinės galimybės bus labai ribotos, kadangi Lietuva įsipareigojo užtikrinti fiskalinę drausmę viešųjų finansų srityje, įgyvendinti fiskalinę užduotį  vidutiniu laikotarpiu mažinti valdžios sektoriaus deficitą, turėti subalansuotus viešojo sektoriaus finansus, taip pat valstybė siekia įvykdyti jau prisiimtus įsipareigojimus. Vien tik įstatymo projekto įgyvendinimui dėl skaičių apvalinimo iki sveikųjų skaičių, reikės 4,7 mln. eurų per metus (su socialinio draudimo įmokomis).

Atkreiptinas dėmesys, kad vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio padidėjimui, palyginus 2010 m. su 2014 m. I ketvirčiu, įtakos turėjo taip pat ir nuo 2013 m. spalio 1 d. sugrąžinti pareiginių algų dydžiai ir priedai už klases valstybės tarnautojams, pareiginių algų dydžiai teisėjams bei nuo 2014 m. sausio 1 d. sugrąžinti pareiginių algų dydžiai valstybės politikams ir valstybės pareigūnams, kurių pareiginės algos dydžiai buvo apskaičiuojami bazinės mėnesinės algos dydžiu, lygiu 450 litų.

Nacionalinės teismų administracijos 2014-07-03 raštas Nr. 4R-1839-(6.6)

      Atkreipia dėmesį, kad nors projekto lydraštyje nurodoma informacija apie šalies finansinius rodiklius, tačiau nei projekto lydraštyje, nei įstatymo projekto ar projekto aiškinamuosiuose raštuose nėra pateikiamas išsamus ir argumentuotas pagrindimas, kuo vadovaujantis siūloma ir toliau nekeisti šiuo metu galiojančio bazinio dydžio, kuris, pastebėtina, buvo nustatytas 2009 metais dėl blogos ekonominės ir finansinės padėties valstybėje sumažinus iki tol galiojusį bazinį dydį.

Neatsižvelgta.

Žr. 1 punktą.

Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad projekto lydraštyje nurodyta Finansų ministerijos informacija dėl artimiausiu metu esamų labai ribotų finansinių galimybių.

Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo 2014-07-024 raštas Nr. NP17-74 (14)

     Atkreipia dėmesį, kad dėl ekonominės krizės sukeltų padarinių bazinis dydis valstybės tarnautojams sumažintas dar 2009 metais (nuo 490 iki 450 litų) ir jau keletą metų iš eilės išlieka nepakitęs. Ši situacija yra nepagrįsta atsižvelgiant į nuolatos gerėjančią šalies ekonominę situaciją, todėl mano, kad būtų adekvatu 2015 metais taikytiną bazinį dydį valstybės tarnautojams padidinti bent 10–15 procentų. Nuosekliai laikosi nuomonės, jog yra būtina didinti bazinį dydį. Atsižvelgdami į tai, mano, kad Įstatymo projektą dėl 2015 metais taikytino bazinio dydžio tikslinga iš esmės tobulinti, nustatant didesnį nei 2014 metais taikomą pareiginės algos bazinį dydį.

Neatsižvelgta.

Žr. 1 ir 2 punktus.