TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Teisės akto projekto pavadinimas: Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 2, 11, 15, 16, 171, 18, 20, 21 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 82, 83, 84 straipsniais įstatymo projektas (toliau – Projektas).

Teisės akto projekto rengimą koordinavo: Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Kelių transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Marius Žvinklis.

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos: nėra.

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo)

Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą

Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą

 

 

pildo teisės akto projekto vertintojas

pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas

pildo teisės akto projekto vertintojas

1.

Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas

Projektas nesukuria išskirtinių ar nevienodų sąlygų asmenims, su kuriais susijęs šis projektas.

Maršrutai ir maršruto tinklai bus nustatomi, keičiami  ir panaikinami atsižvelgiant tiek į keleivių, tiek ir į vežėjų (būsimų ir esamų) interesus.

Vežėjai vežti keleivius bus parenkami organizuojant konkursą arba tiesiogiai sudarant viešųjų paslaugų teikimo sutartį reglamento (EB) Nr. 1370/2007, 5 straipsnyje numatytais atvejais.

Projektas nustatys vienodas sąlygas ir tvarką vežėjams išduodant ir panaikinant leidimus vežti keleivius reguliariaisiais reisais nustatytu maršrutu ar maršrutų tinklu. Vežėjų atžvilgiu bus taikomi vienodi reikalavimai vežti keleivius maršrutų trasomis.

 

□ tenkina

□ netenkina

2.

Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą

Maršruto ir maršrutų tinklo nustatymą, keitimą ir panaikinimą bei leidimų vežti keleivius reguliariaisiais reisais nustatytu maršrutu ar maršrutų tinklu suteikimo ir panaikinimo sąlygas ir tvarką reglamentuojančios Projekto nuostatos yra aiškios ir nesudaro galimybės jas dviprasmiškai aiškinti ir taikyti.

 

□ tenkina

□ netenkina

3.

Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto

Sprendimus dėl vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutų ir maršrutų tinklų priims savivaldybės ar jos įgaliotos institucijos vadovas, o tolimojo susisiekimo  – Valstybinės kelių transporto inspekcijos vadovas (toliau – kompetentingos institucijos),  kompetentingų institucijų vadovų įsakymais sudaromų nuolatinių komisijų maršrutams ir maršrutų tinklams nustatyti, keisti ir panaikinti (toliau – komisija) siūlymu. Šios komisijos išvadas ir siūlymus teiks vadovaudamosi objektyviais duomenimis, o maršrutai ir maršrutų tinklai bus sudaromi nešališkai ir objektyviai, rezultatų siekiant kuo mažesnėmis sąnaudomis. Šiuos kompetentingų institucijų vadovų sprendimus, o taip pat sprendimus dėl leidimų vežti keleivius reguliariaisiais reisais nustatytu maršrutu ar maršrutų tinklu suteikimą ir panaikinimą bus galima apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.

 

□ tenkina

□ netenkina

4.

Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas)

Projektu keičiamo Kodekso 82 ir 83 straipsniuose įtvirtinti savivaldybių institucijų arba jų įgaliotų įstaigų, Valstybinės kelių transporto inspekcijos įgaliojimai (teisės) atitiks jų vykdomas funkcijas (pareigas), nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 30 straipsnyje, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 4 ir 41 ir straipsniuose ir kituose teisės aktuose.

 

□ tenkina

□ netenkina

5.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas

Projektu keičiamo Kodekso 82, 83 ir 84 straipsniuose nustatyti baigtiniai sprendimų priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašai.

 

□ tenkina

□ netenkina

6.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys

Atvejai, kai priimant sprendimus taikomos išimtys, yra motyvuoti ir nustatomi Projektu keičiamo Kodekso 83 straipsnio 1 ir 2 dalyse. Priimant sprendimus taikomų išimčių sąrašas yra baigtinis.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

7.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas

Projekte nedetalizuojama sprendimų priėmimo ir įforminimo tvarka, o priimtų sprendimų viešinimas nenumatomas.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

8.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka

Nereglamentuota.

 

□ tenkina

□ netenkina

9.

Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto:

9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą;

9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą;

9.3. narių skyrimo mechanizmas;

9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė;

9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu;

9.6. individuali narių atsakomybė

Projektu keičiamo Kodekso 82 straipsnyje siūloma apibrėžti, kas priima sprendimą dėl maršruto ir maršrutų tinklo nustatymo, keitimo ir panaikinimo, kas sudarys komisiją maršrutams ir maršrutų tinklui nustatyti, keisti ir panaikinti, šios komisijos siūlomo sprendimo įtaka leidimo išdavimui. Komisijos sudėtis, komisijos narių skyrimo mechanizmas, darbo tvarka ir kiti kriterijai bus reglamentuoti kompetentingos institucijos vadovo priimtame įsakyme.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

10.

Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka

Administracinės procedūros ir jų taikymo tvarka yra nustatytos kitais teisės aktais.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

11.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma

Nereglamentuota.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

12.

Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus

Nereglamentuota.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

13.

Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes

Nereglamentuota.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

14.

Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką

Nereglamentuota.

 

□ tenkina

□ netenkina

15.

Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai)

Kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus nustato kiti teisės aktai.

 

□ tenkina

□ netenkina

16.

Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[1]

Kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės nustatomos kitais teisės aktais.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

17.

Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai)

Subjektų, su kuriais susijęs Projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybę nustato kiti teisės aktai.

 

□ tenkina

□ netenkina

18.

Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra

Projektu keičiamo Kodekso 83 ir 84 straipsniuose reglamentuojamas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) - leidimo vežti keleivius reguliariaisiais reisais galiojimo panaikinimas. Nuobaudos (sankcijos) skyrimo procedūra nereglamentuota.

 

□ tenkina

□ netenkina

19.

Kiti svarbūs kriterijai

Nėra.

 

□ tenkina

□ netenkina

 

 

Teisės akto projekto rengimą koordinavo:

 

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Kelių transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Marius Žvinklis

 

 

 

Teisės akto projekto vertintojas:

 

Susisiekimo ministerijos Teisės skyriaus vyriausiasis specialistas Liutauras Šlajus

 

(pareigos)                         (vardas ir pavardė)

 

(pareigos)                                      (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(parašas)                                      (data)

 

 (parašas)                                                     (data)

 

––––––––––––––––––––



[1]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.