LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ KOMITETETAS

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AUGALŲ APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-1069 24 STRAIPSNIO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 STRAIPSNIAIS IR ĮSTATYMO PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-5309ES

 

2021-04-21  Nr. 110-P-17

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Vigilijus Jukna, Gintautas Kindurys,  Kęstutis Mažeika, Andrius Vyšniauskas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

str.

str. d.

p.

         1.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

1

(24)

 

(1)

 

1. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje yra vartojamas terminas „asmenims”. Atkreiptinas dėmesys, kad iš teikiamos projekto nuostatos nėra aišku, kokie asmenys turimi omenyje. Pažymėtina, kad galiojančio įstatymo nuostatose asmenys yra apibrėžiami kaip fiziniai ir juridiniai. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 24 straipsnio 1 dalį patikslinti.

Pritarti

Komiteto pasiūlymas išdėstytas prie Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2 pastabos.

         2.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

1

(24)

 

(1)

 

2. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje yra vartojamas pilnas „Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso“ pavadinimas. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų  Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 6.1. punktu, jei teisės akto pavadinimas, kuris prasideda žodžiais „Lietuvos Respublika“, minimas ne kartą, pirmą kartą parašius visą pavadinimą, toliau jis gali būti rašomas be žodžių „Lietuvos Respublika“. Atsižvelgiant į tai, kad pilnas minimo įstatymo pavadinimas yra vartojamas galiojančio įstatymo 21 straipsnio 2 dalies 7 punkte, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje prieš žodžius „administracinių nusižengimų kodekso“ atsisakyti žodžių „Lietuvos Respublikos“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto1 straipsniu keičiamą Įstatymo 24 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Fiziniams asmenims, juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims už šio įstatymo ir kitų augalų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skiriamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytos administracinės nuobaudos.

         3.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

1

(24)

 

(2)

 

3. Siekiant suvienodinti įstatyme vartojamus terminus, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 24 straipsnio 2 dalyje prieš žodį „baudos“ brauktinas žodis „piniginės“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsniu keičiamą Įstatymo 24 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Juridiniams asmenims už Lietuvos Respublikoje neregistruotų augalų apsaugos produktų, išskyrus Reglamento 2009/1107/EB 28 straipsnio 2 dalies a, b, c, d punktuose ir 53 straipsnyje nurodytas išimtis, įvežimą į Lietuvos Respubliką iš Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės erdvės valstybių ar iš ne Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos ekonominės erdvės valstybių, tiekimą rinkai, taip pat už augalų apsaugos produktų, netapačių Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, įvežimą į Lietuvos Respubliką iš Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės erdvės valstybių ar iš ne Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos ekonominės erdvės valstybių, tiekimą rinkai ar už  falsifikuotų augalų apsaugos produktų įvežimą į Lietuvos Respubliką iš Europos Sąjungos valstybių narių ar Europos ekonominės erdvės valstybių ar iš ne Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos ekonominės erdvės valstybių, tiekimą rinkai skiriamos  šiame įstatyme nustatytos pinigines baudos.

         4.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

2

(25)

 

T

4. Svarstytina, ar projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 25 straipsnio pavadinimas neturėtų būti patikslintinas, kadangi iš teikiamo pavadinimo nėra aišku, už kokius pažeidimus numatomos baudos turimos omenyje.

 

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 25 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

,,25 straipsnis.  Atsakomybė už Lietuvos Respublikoje neregistruotų, netapačių Lietuvos Respublikoje registruotiems falsifikuotų augalų apsaugos produktų įvežimo į Lietuvos Respubliką, tiekimo rinkai pažeidimus

         5.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

2

(25)

 

(5)

 

5. Atsižvelgiant į tai, kad kitose galiojančių teisės aktų nuostatose, kurios reglamentuoja baudų dydžius skiriamus asmenims už padarytus pažeidimus, šie dydžiai yra išreiškiami ne skaičiais, o žodžiais, siūlytina projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 25 straipsnio 5 dalyje nurodytus baudų dydžius apibrėžti žodžiais.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 2 straipsniu keičiamo Įstatymo 25 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti juridinių  asmenų bendrųjų metinių pajamų arba bendrosios metinės pajamos yra mažesnės negu 200 000 du šimtai tūkstančių eurų, Tarnyba vietoj šio straipsnio 1, 2 ir 3 dalyse nurodytos baudos šiam juridiniam  asmeniui skiria nuo 10 000  dešimt tūkstančių iki 20 000 dvidešimt tūkstančių eurų baudą.

         6.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

 

3

(26)

 

(2,3)

 

6. Projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje yra pateikiamos kelios lengvinančių aplinkybių sąlygos. Siekiant aiškumo, siūlytina šias sąlygas dėstyti atskirais punktais.

Analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje išdėstytų sunkinančių aplinkybių sąlygų.

Pritarti

Komitetas pasiūlymai pateikti prie  Seimo kanceliarijos Teisės departamento 7 pastabos.

 

         7.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

3

(26)

 

 

 

(2)

 

 

 

 

7. Projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje nurodytos kai kurios lengvinančios aplinkybės nėra aiškios savo turiniu:

Pirma, nėra aiškus formuluotės „padėjo Tarnybai tyrimo metu, taip sudarydamas sąlygas Tarnybai efektyviau atlikti tyrimą“ turinys, nes neaišku, koks tyrimas (teisės aktų pažeidimo ar koks kitas) turimas omenyje.

Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 3 dalies, projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 5 dalies, projekto 8 straipsniu pildomo įstatymo 31 straipsnio 3 dalies nuostatoms.

Antra, nėra aiškus lengvinančios aplinkybės „atlygino nuostolius“ turinys tuo aspektu, kad neaišku, kokiems subjektams turi būti atlyginti nuostoliai ir, ar tie nuostoliai buvo atlyginti savo noru ar pažeidėjas buvo priverstas tai padaryti.

Analogiško turinio pastaba taikytina ir dėl lengvinančios aplinkybės „pašalino padarytą žalą“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 3 straipsniu keičiamo Įstatymo 26 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Atsakomybę lengvinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad pažeidimą padaręs juridinis asmuo: savo noru užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms; padėjo Tarnybai tyrimo metu, taip sudarydamas sąlygas Tarnybai efektyviau atlikti tyrimą; atlygino nuostolius; pašalino padarytą žalą; savo valia nutraukė pažeidimą

1) savo noru užkirto kelią žalingiems šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodyto (nurodytų) pažeidimo (pažeidimų) padariniams;

2) padėjo Tarnybai šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodyto (nurodytų) pažeidimo (pažeidimų) tyrimo metu, taip sudarydamas sąlygas Tarnybai efektyviau atlikti šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodyto (nurodytų) pažeidimo  (pažeidimų) tyrimą;

3) savo valia atlygino nukentėjusiems asmenims nuostolius;

4) savo valia pašalino nukentėjusiems asmenims padarytą žalą;

5) savo valia nutraukė šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytą (nurodytus) pažeidimą (pažeidimus).

         8.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

3

(26)

 

 

(3)

 

 

 

7. <...> Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 3 dalies <...>

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 3 straipsniu keičiamo Įstatymo 26 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad juridinis asmuo

1) kliudė Tarnybai atlikti šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodyto (nurodytų) pažeidimo (pažeidimų) tyrimą;

2) slėpė padarytą (padarytus) šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytą (nurodytus) pažeidimą (pažeidimus);

3) naikino ir (ar) klastojo šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodyto (nurodytų) pažeidimo (pažeidimų) įrodymus;

4) tęsė šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytą (nurodytus) pažeidimą (pažeidimus), nepaisydamas Tarnybos įpareigojimo nutraukti neteisėtus veiksmus;

5) per vienus metus nuo nutarimo skirti baudą už šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytą pažeidimą įsiteisėjimo dienos juridinis asmuo pakartotinai padarė tą patį ar kitą šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse numatytą pažeidimą.

         9.          

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

4

(27)

 

(5)

 

7. <...> Analogiško turinio  TD pastaba teikiama ir  projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 5 daliai <...>.

Pritarti

KRK pasiūlymas pateiktas prie TD 13 pastabos.

       10.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

2

(25)

 

(1)

 

8. Projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje vartojama formuluotė „nuo nutarimo <...> įsiteisėjimo dienos“, o projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 25 straipsnio 1 – 3 dalyse vartojama formuluotė „nuo nutarimo <...> įsigaliojimo dienos“. Siekiant aiškumo, siūlytina projekto nuostatose suvienodinti šių formuluočių vartojimą.

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 2 straipsniu keičiamo Įstatymo 25 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,25 straipsnis.

1. Tarnyba už Lietuvos Respublikoje neregistruotų augalų apsaugos produktų, išskyrus Reglamento 2009/1107/EB 28 straipsnio 2 dalies a, b, c, d punktuose ir 53 straipsnyje nurodytas išimtis, įvežimą į Lietuvos Respubliką iš Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės erdvės valstybių ar iš ne Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos ekonominės erdvės valstybių, tiekimą rinkai juridiniams asmenims skiria nuo 5 iki 7 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą. Juridiniams asmenims pakartotinai per vienus metus nuo nutarimo skirti baudą įsigaliojimo įsiteisėjimo dienos padariusiems pažeidimą, už kurį buvo paskirta šioje dalyje nurodyta bauda, Tarnyba skiria nuo 8 iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą.

       11.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

2

(25)

 

(2)

 

8. Projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje vartojama formuluotė „nuo nutarimo <...> įsiteisėjimo dienos“, o projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 25 straipsnio 1 – 3 dalyse vartojama formuluotė „nuo nutarimo <...> įsigaliojimo dienos“. Siekiant aiškumo, siūlytina projekto nuostatose suvienodinti šių formuluočių vartojimą.

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 2 straipsniu keičiamo Įstatymo 25 straipsnio ir 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Tarnyba už augalų apsaugos produktų, netapačių Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, įvežimą į Lietuvos Respubliką iš Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės erdvės valstybių ar iš ne Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos ekonominės erdvės valstybių, tiekimą rinkai juridiniams asmenims skiria nuo 7 iki 9 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą. Juridiniams asmenims, pakartotinai per vienus metus nuo nutarimo skirti baudą įsigaliojimo įsiteisėjimo dienos padariusiems pažeidimą, už kurį buvo paskirta šioje dalyje nurodyta bauda, Tarnyba skiria nuo 10 iki 12 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą.

       12.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

2

(25)

 

(3)

 

8. Projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje vartojama formuluotė „nuo nutarimo <...> įsiteisėjimo dienos“, o projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 25 straipsnio 1 – 3 dalyse vartojama formuluotė „nuo nutarimo <...> įsigaliojimo dienos“. Siekiant aiškumo, siūlytina projekto nuostatose suvienodinti šių formuluočių vartojimą.

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 2 straipsniu keičiamo Įstatymo 25 straipsnio ir 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Tarnyba už falsifikuotų augalų apsaugos produktų įvežimą į Lietuvos Respubliką iš Europos Sąjungos valstybių narių ar Europos ekonominės erdvės valstybių ar iš ne Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos ekonominės erdvės valstybių, tiekimą rinkai juridiniams asmenims skiria nuo 9 iki 11 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą. Juridiniams asmenims, pakartotinai per vienus metus nuo nutarimo skirti baudą įsigaliojimo įsiteisėjimo dienos padariusiems pažeidimą, už kurį buvo paskirta šioje dalyje nurodyta bauda, Tarnyba skiria nuo 12 iki 14 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą.

       13.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

3

(26)

 

(4)

 

9. Siekiant aiškumo, projekto 3 straipsniu pildomo įstatymo 26 straipsnio 4 dalyje siūlytina nurodyti kokiame dokumente (pavyzdžiui, Tarnybos nutarime) yra motyvuojamas baudos dydžio mažinimas ar didinimas.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 3 straipsniu keičiamo Įstatymo 26 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Skiriamos baudos dydis nustatomas atsižvelgiant į šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytas atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, pažeidimo trukmę, mastą taip pat mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį. Jeigu nustatomos vien lengvinančios ar kitos juridinio asmens padėtį gerinančios aplinkybės, baudos dydis yra mažinamas nuo jos vidurkio iki minimalaus dydžio, o jeigu nustatomos vien tik sunkinančios ar kitos juridinio asmens padėtį bloginančios aplinkybės, baudos dydis yra didinamas nuo jos vidurkio iki maksimalaus dydžio. Kai yra ir atsakomybę lengvinančių ar kitų juridinio asmens padėtį gerinančių, ir atsakomybę sunkinančių ar kitų juridinio asmens padėtį bloginančių aplinkybių, baudos dydis mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į aplinkybių skaičių ir reikšmingumą. Baudos dydžio mažinimas ar didinimas Tarnybos nutarime turi būti motyvuojamas.

       14.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

4

(27)

 

(1)

 

10. Projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 1 dalies paskutiniajame sakinyje prieš žodžius „buveinės adresu“ įrašytini žodžiai „juridinio asmens“.

Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 3 dalies nuostatoms.

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 4 straipsniu keičiamo Įstatymo 27 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,1. Tarnyba nagrinėja bylas dėl šio įstatymo pažeidimų ir skiria šiame įstatyme nustatytas baudas. Juridinių asmenų padarytus šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytus pažeidimus tiria, juridinių asmenų padarytų pažeidimų protokolus (toliau – protokolas) surašo Tarnybos direktoriaus įgalioti pareigūnai. Protokolas surašomas dviem egzemplioriais dalyvaujant pažeidimo padarymu įtariamam juridinio asmens vadovui arba jo įgaliotam atstovui. Apie pažeidimo protokolo surašymo laiką ir vietą juridinio asmens  vadovui arba jo įgaliotam atstovui pranešama ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki protokolo surašymo dienos registruotu laišku, siunčiamu Juridinių asmenų registre nurodytu juridinio asmens buveinės adresu, išskyrus atvejus, kai juridinis asmuo nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba Juridinių asmenų registre nurodytu elektroninių siuntų pristatymo adresu. Juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto atstovo nedalyvavimas, kai jam buvo tinkamai pranešta, neužkerta kelio surašyti pažeidimo protokolą. Vienas protokolo egzempliorius nedelsiant įteikiamas juridinio asmens vadovui ar jo įgaliotam atstovui. Jeigu juridinio asmens vadovas ar jo įgaliotas atstovas nedalyvauja surašant pažeidimo protokolą, šio protokolo egzempliorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo protokolo surašymo dienos išsiunčiamas juridiniam asmeniui ar jo įgaliotam atstovui registruotu laišku Juridinių asmenų registre nurodytu juridinio asmens buveinės adresu, išskyrus atvejus, kai juridinio asmens vadovas arba jo įgaliotas atstovas nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba Juridinių asmenų registre nurodytu elektroninių siuntų pristatymo adresu.“

Komiteto pasiūlymas dėl Projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 3 dalies nuostatų patikslinimo išdėstytas prie TD 12 pastabos.

       15.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

4

(27)

 

(3)

 

11. Projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 3 dalyje yra numatoma, kad terminas pradedamas skaičiuoti kitą dieną, kai protokolo kopija buvo įteikta juridiniam asmeniui. Atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 1 dalimi protokolas gali būti įteiktas ne tik juridiniam asmeniui, bet ir jo įgaliotam atstovui, siūlytina projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 3 dalį atitinkamai patikslinti.

Pritarti

Komiteto pasiūlymas dėl Projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 3 dalies nuostatų patikslinimo išdėstytas prie TD 12 pastabos.

 

 

       16.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

4

(27)

 

(3)

 

12. Projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 3 dalies nuostatos nėra aiškios tuo aspektu, kad nėra pakankamai aišku, ar apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką juridiniam asmeniui pranešama įteikiant protokolą, ar, vis dėlto, siunčiamas atskiras pranešimas. Siūlytina tikslinti projekto nuostatas aiškiai nustatant prieš kiek laiko (pavyzdžiui, 10 darbo dienų ar kt.) iki bylos nagrinėjimo posėdžio juridiniam asmeniui ar jo įgaliotam atstovui pranešama apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, kad būtų aišku, kiek laiko juridinis asmuo ar jo įgaliotas atstovas turi teisę susipažinti su bylos medžiaga, raštu pateikti paaiškinimus ir pan.

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 4 straipsniu keičiamo Įstatymo 27 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Juridiniam asmeniui ir (ar) jo įgaliotam atstovui ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki bylos nagrinėjimo posėdžio pradžios raštu pranešama apie bylos dėl šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytų pažeidimų nagrinėjimo vietą ir laiką išsiunčiant protokolo (jei protokolo surašymo metu žinoma bylos nagrinėjimo data, laikas, vieta) kopiją ar pranešimą apie bylos dėl šio  įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytų pažeidimų nagrinėjimo vietą ir laiką, taip pat pasiūloma susipažinti su bylos medžiaga, teikti paaiškinimus. Šioje dalyje nurodytas pranešimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo kitos dienos po to, kai protokolo kopija (jei protokolo surašymo metu žinoma bylos nagrinėjimo data, laikas, vieta) ar pranešimas buvo įteikta įtariamam pažeidimo padarymu juridiniam asmeniui ar jo įgaliotam atstovui. Tinkamu pranešimu apie bylos nagrinėjimo  vietą ir laiką laikomas protokolo (jei protokolo surašymo metu žinoma bylos nagrinėjimo data, laikas, vieta) ar pranešimo išsiuntimas Juridinių asmenų registre nurodytu juridinio asmens buveinės adresu, išskyrus atvejus, kai juridinis asmuo nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba elektroniniu paštu Juridinių asmenų registre nurodytu elektroninių siuntų pristatymo adresu.

       17.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

4

(27)

 

(5)

 

13. Projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad atsakomybėn traukiamas asmuo ar jo įgaliotas atstovas bylos nagrinėjimo metu negali susipažinti su tyrimo medžiaga, kuri yra susijusi su komercine ar profesine paslaptimi. Iš teikiamų projekto nuostatų nėra aišku, kodėl atsakomybėn traukiamam asmeniui yra draudžiama susipažinti su tyrimo medžiaga, kuri yra susijusi su jo komercine ar profesine paslaptimi. Svarstytina, ar siekiant aiškumo, ši nuostata neturėtų būti patikslinta.

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 4 straipsniu keičiamo Įstatymo 27 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Dėl šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytų pažeidimų atsakomybėn traukiamas juridinis asmuo ar jo įgaliotas atstovas bylos nagrinėjimo metu turi teisę susipažinti su surinkta pažeidimo (pažeidimų) tyrimo medžiaga, išskyrus valstybės, tarnybos komercinę ar profesinę paslaptį sudarančią medžiagą, daryti šios medžiagos išrašus, teikti paaiškinimus, prašymus, įrodymus.

       18.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

4

(27)

 

(9)

 

14. Projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 8 dalyje yra numatoma, kad Tarnyba bylą išnagrinėja per 4 mėnesius nuo protokolo įteikimo atsakomybėn traukiamam juridiniam asmeniui dienos. Atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 1 dalimi protokolas gali būti įteiktas ne tik juridiniam asmeniui, bet ir jo įgaliotam atstovui, siūlytina projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 8 dalį atitinkamai patikslinti.

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 4 straipsniu keičiamo Įstatymo 27 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

9. Tarnyba paprastai bylą išnagrinėja ir nutarimą priima per 4 mėnesius nuo protokolo dėl šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodyto pažeidimo įteikimo atsakomybėn traukiamam juridiniam asmeniui arba jo įgaliotam atstovui dienos. Motyvuotu Tarnybos sprendimu šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau kaip 2 mėnesiams.“

(techn. red. pastaba dėl ĮSTP Nr. XIIIP-5309ES  27 str. numeracijos: du kartus kartojama 8 straipsnis, pastaba teiktina  9 d. KRK patobulintame projekte XIIIP-5309ES(2) į tai atsižvelgta).

       19.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

5

(28)

 

 

15. Reikėtų atsisakyti projekto 5 straipsniu pildomo įstatymo 28 straipsnio vienos struktūrinės dalies numeravimo.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 5 straipsniu keičiamo Įstatymo 28 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,,28 straipsnis. Tarnybos nutarimų apskundimas

 1. Juridinis asmuo arba jo įgaliotas atstovas Tarnybos nutarimus dėl baudų už šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytų reikalavimų pažeidimus skyrimo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo nutarimo įteikimo juridiniam asmeniui arba jo įgaliotam atstovui dienos gali apskųsti Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“

       20.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

6

(29)

 

(2)

 

16. Projekto 6 straipsniu pildomo įstatymo 29 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad Tarnybos nutarimas, kuriuo skiriama bauda, yra vykdomasis dokumentas, kuris vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Svarstytina, ar siekiant suteikti asmenims galimybę sumokėti skirtą baudą savanoriškai, netaikant priverstinių baudų išieškojimo priemonių, projekte nereikėtų nustatyti, kad Tarnybos nutarimai teikiami vykdyti Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka pasibaigus įstatyme nustatytam baudų sumokėjimo į valstybės biudžetą terminui.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 6 straipsniu keičiamo Įstatymo 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Tarnybos nutarimas dėl baudos už šio įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nurodytus pažeidimus skyrimo yra vykdomasis dokumentas, vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, pasibaigus šiame  įstatyme nustatytam baudų sumokėjimo į valstybės biudžetą terminui. Tarnybos nutarimas gali būti pateikiamas vykdyti ne vėliau kaip per trejus metus nuo jo priėmimo dienos. Šis terminas pratęsiamas tokiam laikui, kokiam teismo sprendimu buvo sustabdytas Tarnybos nutarimo skirti baudą vykdymas.

       21.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

8

 

 

T

17. Atsižvelgiant į teisės technikos reikalavimus, projekto 8 straipsnis turėtų būti tikslinamas:

Pirma, šiame straipsnyje turi būti nurodytas ne keičiamo įstatymo papildymas 31 straipsniu, kuriame nustatomas įstatymo įgyvendinimas ir taikymas, o nurodomas būtent šio įstatymo įgyvendinimas ir taikymas.

Antra, įstatymo įgyvendinimą ir taikymą reglamentuojančios nuostatos paprastai dėstomos įstatymo pabaigoje (paskutiniajame straipsnyje). Atsižvelgiant į tai, projekto 8 ir 9 straipsnių nuostatos turėtų būti sukeistos vietomis.

Pritarti

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti buvusio Projekto 8 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

8 straipsnis. Įstatymo papildymas 31 straipsniu

9 straipsnis.  Įstatymo įsigaliojimas,  įgyvendinimas ir taikymas

Pakeitus šio straipsnio pavadinimą, atitinkamai tikslinamas ir Įstatymo projekto pavadinimas.

2. Atsižvelgiant į TD   pastabą, sukeitus vietomis 8 ir 9 straipsnių nuostatas, buvęs Projekto 9 straipsnis tampa 8:

9 8 straipsnis. Įstatymo priedo pakeitimas

       22.        

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2020-10-23

8

(31)

 

 

18. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto nuostatas (pavyzdžiui, projekto 4 straipsniu pildomo įstatymo 27 straipsnio 2 dalis) įstatymo įgyvendinimui reikės priimti įstatymą įgyvendinančius teisės aktus, todėl, svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti įstatymo įgyvendinimą reglamentuojančiomis nuostatomis (nustatyti institucijas ir terminą, iki kurio šios institucijos turi būti priimti įstatymą įgyvendinančius teisės aktus) bei nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą, kad būtų tinkamai pasiruošta įstatymo nuostatų įgyvendinimui.

Jei šiai pastabai nebūtų pritarta, tai projekto 8 straipsnis turėtų būti tikslinamas, nes šiame projekto straipsnyje siūlomos nustatyti tik įstatymo taikymą reglamentuojančios nuostatos, o įstatymo įgyvendinimą reglamentuojančios nuostatos nėra nustatytos.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti buvusį Projekto 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

8  straipsnis. Įstatymo priedo pakeitimas

9 straipsnis.  Įstatymo įsigaliojimas,  įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 5 dalį, įsigalioja  2021 m. lapkričio 1 d.

2. Iki šio įstatymo įsigaliojimo Tarnyboje pradėtos tyrimo procedūros dėl pažeidimų, kurie atitinka šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Lietuvos  Respublikos augalų apsaugos įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse nustatytus požymius, tyrimo procedūros baigiamos pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusius teisės aktus.

3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo padarytiems pažeidimams, kurie atitinka šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos augalų apsaugos įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse numatytus požymius, taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusios nuostatos.

4. Iki šio įstatymo įsigaliojimo padarytiems pažeidimams, kurie atitinka šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos augalų apsaugos įstatymo 25 straipsnio 1, 2, 3 dalyse numatytus požymius, pradėtiems daryti iki šio įstatymo įsigaliojimo ir besitęsiantiems (trunkantiems) jau galiojant šiam įstatymui, taikomos šio įstatymo nuostatos.

5. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministras ir jo įgaliota institucija iki 2021 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.    

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Aplinkos apsaugos komitetas

2021-04-14

 

 

 

 

Pasiūlymas:

siūlyti pagrindiniam komitetui pritarti Lietuvos Respublikos augalų apsaugos įstatymo Nr. I-1069 24 straipsnio pakeitimo, įstatymo papildymo 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 straipsniais ir įstatymo priedo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-5309.

Pritarti

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti Komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos augalų apsaugos įstatymo Nr. I-1069 24 straipsnio ir priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 25, 26, 27, 28, 29, 30 straipsniais įstatymo projektui Nr. XIIIP-5309ES(2) ir Komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Vidmantas Kanopa.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Lietuvos Respublikos augalų apsaugos įstatymo Nr. I-1069 24 straipsnio ir priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 25, 26, 27, 28, 29, 30 straipsniais įstatymo projektas Nr. XIIIP-5309ES(2), jo lyginamasis variantas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                               Viktoras Pranckietis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Komiteto biuro patarėja, Simantė Kairienė)