LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
Papildomo komiteto IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2023 METŲ NACIONALINIO METINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO“ PROJEKTO NR. xIVP-4214
2024-10-30 Nr. 103-P-38
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Paulė Kuzmickienė – komiteto pirmininkė, Vilija Aleknaitė-Abramikienė, Rima Baškienė, Algimantas Dumbrava, Justas Džiugelis, Vaida Giraitytė-Juškevičienė, Gintautas Kindurys, Linas Kukuraitis, Gintarė Skaistė, Algirdas Sysas, Jonas Varkalys; komiteto biuras: vedėja Ieva Kuodienė, patarėjos Dalia Aleksejūnienė, Diana Jonėnienė, Asta Kazlauskienė; kviestieji asmenys: Irena Segalovičienė – Respublikos Prezidento vyriausioji patarėja; Danguolė Krištopavičienė – Valstybės kontrolės Finansinio audito 1-ojo departamento vadovė; Finansų ministerijos atstovai: Darius Sadeckas – viceministras, Rasa Kavolytė – Valstybės iždo departamento direktorė, Aušra Vičkačkienė – Valstybės turto valdymo departamento direktorė; Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai: Jūratė Dringelienė – Finansų departamento direktorė, Laima Noreikienė – Finansų skyriaus vedėja.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-10-16
|
|
|
|
Išvada dėl <...> Seimo nutarimo projekto Nr. XIVP-4214: Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.
|
Įvertinta. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
LR Valstybės kontrolė, 2024-10-10 |
|
|
|
Valstybinio audito išvada dėl 2023 m. nacionalinio ataskaitų rinkinio (2024-10-10 Nr. FAE-7): Sąlyginė nuomonė dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio Mes atlikome 2023 metų nacionalinio ataskaitų rinkinio, kurį sudaro finansinės būklės, veiklos rezultatų, pinigų srautų, grynojo turto pokyčių ataskaitos ir finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas, auditą. Mūsų nuomone, išskyrus mūsų išvados skyriuje „Pagrindas pareikšti sąlyginę nuomonę dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio“ apibūdintų dalykų poveikį, 2023 metų nacionalinis ataskaitų rinkinys parodo tikrą ir teisingą visų viešojo sektoriaus subjektų, kurių finansinės ataskaitos konsoliduotos į vieną ataskaitų rinkinį, 2023 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę, 2023 metų veiklos rezultatus, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus. Pagrindas pareikšti sąlyginę nuomonę dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio Nustatėme finansinės būklės, veiklos rezultatų, grynojo turto pokyčių ir pinigų srautų ataskaitų duomenų reikšmingų iškraipymų (detali informacija ataskaitos 1 skyriuje), kuriuos lėmė iškraipymai žemesniojo konsolidavimo lygio viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniuose: 1) 15 635,08 mln. Eur mokesčių pajamų ir su jomis susijusių gautinų ir mokėtinų sumų teisingumo negalėjome patvirtinti dėl audituojamu laikotarpiu išlikusių aplinkybių, susijusių su apskaitai tvarkyti naudojamų informacinių sistemų trūkumais (neįgyvendinta 2020 m. teikta rekomendacija) ir dėl sumų „dubliavimo“, t. y. atvaizdavimo tiek gautinuose, tiek grąžintinuose mokesčiuose; 2) 2 039,85 mln. Eur rezervų teisingumo negalėjome patvirtinti dėl Aplinkos ministerijos apskaitos informacijos trūkumų apskaitant miško žemės ir medynų vertės pokytį; 3) 1 140,05 mln. Eur infrastruktūros ir kitų statinių duomenų teisingumo dėl klaidų apskaitant savivaldybių kelius ir gatves; 4) 660,50 mln. Eur mineralinių išteklių vertės teisingumo negalėjome patvirtinti dėl Lietuvos geologijos tarnybos neteisingai apskaičiuotos požeminio vandens vertės; 5) 314,94 mln. Eur muziejinių vertybių duomenų teisingumo patvirtinti negalėjome, nes muziejai nepatikslino jų tikrosios vertės, neturėjo visų turimų vertybių analitinio apskaitos registro, muziejinės vertybės netinkamai inventorizuotos; 6) į nacionalinį ataskaitų rinkinį nekonsoliduoti dviejų viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų duomenys. Mes manome, kad mūsų surinkti audito įrodymai yra pakankami ir tinkami sąlyginei nuomonei dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio pagrįsti. Kiti dalykai dėl kartu su nacionaliniu metinių ataskaitų rinkiniu teikiamos informacijos Mūsų nuomonė dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio neapima savivaldybių biudžetų vykdymo duomenų ir informacijos apie valstybės skolą. 1. Savivaldybių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių auditus atlieka savivaldybių audito ir kontrolės tarnybos. Mes patikrinome, ar savivaldybių biudžetų vykdymo duomenys parengti laikantis Valstybės biudžeto ir suvestinio savivaldybių biudžetų vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymo taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2010-01-29 įsakymu Nr. 1K-022. Neatitikimų nenustatėme (ataskaitos 2 skyrius). 2. Mes patikrinome, ar informacija apie valstybės skolą parengta laikantis Informacijos apie valstybės skolą parengimo tvarkos aprašo, patvirtinto finansų ministro 2010-01-29 įsakymu Nr. 1K-022, ar Vyriausybė laikėsi 2023 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio ir valstybės garantijų limitų, o savivaldybės – skolos, skolinimosi, garantijų limitų ir įsiskolinimų padengimo reikalavimų. Nustatėme, kad 11 savivaldybių (Akmenės r., Birštono, Klaipėdos r., Mažeikių r., Neringos, Pakruojo r., Palangos m., Šiaulių r., Švenčionių r., Ukmergės r., Visagino) nesilaikė reikalavimo dėl įsiskolinimo sumos – šių savivaldybių 2024-01-01 esantis įsiskolinimas (mokėtinos sumos, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) buvo didesnis už 2023-01-01 buvusį įsiskolinimą. Kitų neatitikimų nenustatėme (ataskaitos 3 skyrius). <...>
|
Įvertinta. |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti iniciatorių pateiktam Seimo nutarimo projektui ir komiteto išvadoms.
7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
8. Komiteto paskirtas pranešėjas: Paulė Kuzmickienė.
Komiteto pirmininkė Paulė Kuzmickienė
Komiteto biuro patarėja Dalia Aleksejūnienė