2016-05-16
(data)
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-1491 PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-3750
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
5 |
9 |
|
Argumentai: Viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) projekto 5 str. 9 d. nustatyta, kad mažos vertės pirkimais laikomi pirkimai, kurių bendra vertė yra ne didesnė kaip 10 procentų to paties tipo prekių ar paslaugų sutarčių vertės ir mažesnė kaip 58 000 eurų. Ši nuostata objektyviai yra diskriminuojanti dideles asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kurios, kaip ir bet kokia kita perkančioji organizacija, turi tokį patį mažos vertės pirkimų limitą. Mažos vertės pirkimo biudžetas yra reikšmingas, nes dažnu atveju tik tokiu būdu atliekami pirkimai suteikia galimybę asmens sveikatos priežiūros sektoriaus įmonėms lankstumo nusipirkti joms objektyviai reikalingas prekes, nesivadovaujant visomis VPĮ nuostatomis. Tam tikrais atvejais, mažos vertės pirkimo atlikimas yra vienintelis teisėtai pagrįstas būdas įsigyti gydytojų pageidaujamas ar skubiai reikalingas priemones (pvz., kurios yra subjektyviai priimtinesnės gydytojui ar vadovaujantis jo patirtimi – geresnės, patogesnės naudoti ir pan.), kurios praktiškai užtikrina geresnį asmens sveikatos priežiūros paslaugų suteikimą.
Pasiūlymas: „5 straipsnis. Numatomos pirkimo vertės skaičiavimas 9. Neatsižvelgdama į tai, kad numatoma pirkimo vertė yra lygi mažos vertės pirkimo ribai arba ją viršija, perkančioji organizacija turi teisę šio įstatymo nustatyta tvarka atlikti mažos vertės pirkimą toms atskiroms pirkimo dalims, kurių bendra vertė yra ne didesnė kaip 10 procentų to paties tipo prekių ar paslaugų sutarčių vertės ir mažesnė kaip 58 000 Eur (penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio) (apribojimas netaikomas perkant asmens sveikatos priežiūrai reikalingas prekes, kurių BVP kodai priklauso grupėms Nr. 33100000 ir 33600000), o perkant darbus – ne didesnė kaip 1,5 procento to paties objekto vertės ir mažesnė kaip 145 000 eurų (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio).“ |
41 |
1 |
|
Argumentai: VPĮ projekto 41 str. nustatyta, kad perkančiosios organizacijos gali reikalauti tiekėjų pasiūlymų galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo. Vykdydamos viešuosius pirkimus, perkančiosios organizacijos nuolat susiduria su atvejais, kai tiekėjai pateikia pasiūlymus, kurie objektyviai neatitinka nustatytų reikalavimų ir perkančiosios organizacijos poreikių. Nepaisant to, kad pasiūlymai yra netinkami (ne formaliai, tačiau iš esmės), perkančiosios organizacijos privalo juos vertinti, netikslumus ar neaiškumus – nustatyti, išsiaiškinti ir ištaisyti ir tik tuomet – atmesti dėl netinkamumo. Todėl galiojant tokiam teisiniam reguliavimui, tiekėjai yra skatinami teikti nesuformuluotus, neišsamius ar iš esmės netinkamus pasiūlymus, o perkančiosios organizacijos – juos vertinti. Todėl greta pasiūlymų galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, turi būti numatyta galimybė perkančiosioms organizacijoms reikalauti pasiūlymų tinkamumo užtikrinimo, kuris sudarytų galimybes perkančiosioms organizacijoms bausti tiekėjus, teikiančius objektyviai netinkamus pasiūlymus.
Pasiūlymas: „41 straipsnis. Pasiūlymo galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas 1. Perkančioji organizacija gali pareikalauti, kad pasiūlymų galiojimas ir tinkamumas būtų užtikrinamas, ir privalo pareikalauti, kad pirkimo sutarties įvykdymas būtų užtikrinamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) nustatytais prievolių įvykdymo užtikrinimo būdais. Pasiūlymo tinkamumo užtikrinimu perkančioji organizacija turi teisę pasinaudoti, jei tiekėjo pasiūlymas yra atmetamas dėl ne mažiau nei 3 neatitikimų pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams.“ |
55 |
1 |
|
Argumentai: VPĮ projekto 55 str. 1 d. įtvirtinta, kad perkančiosios organizacijos privalo reikalauti, kad dalyvis pagrįstų pasiūlyme nurodytą prekių, paslaugų, darbų ar jų sudedamųjų dalių kainą arba sąnaudas, jeigu jie atrodo neįprastai maži. Perkant įprastai naudojamas prekes, dažnai susiduriama su situacija, kuomet perkančioji organizacija aktyviai fiziškai derasi su tiekėju dėl jo pateikiamos pasiūlymo kainos sumažinimo (t. y. prašo prekes parduoti pigiau), o įvykdžius šias derybų procedūras, iš to paties dalyvio jau yra prašoma pagrįsti pasiūlytą kainą (kurią perkančioji organizacija prašė sumažinti, tačiau dabar laiko neįprastai maža). Todėl siūloma pakeisti VPĮ projekto 55 str. 1 d.
Pasiūlymas: „55 straipsnis. Neįprastai maža pasiūlyta kaina 1. Perkančioji organizacija reikalauja, kad dalyvis pagrįstų pasiūlyme nurodytą prekių, paslaugų, darbų ar jų sudedamųjų dalių kainą arba sąnaudas, jeigu jie atrodo neįprastai maži. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina arba sąnaudos visais atvejais turi būti laikomi neįprastai mažais, jeigu jie yra 30 ir daugiau procentų mažesni už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų arba sąnaudų aritmetinį vidurkį, o perkant asmens sveikatos priežiūrai reikalingas prekes, kurių BVP kodai priklauso grupėms Nr. 33100000 ir 33600000 – 50 ir daugiau proc. mažesnės už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų arba sąnaudų aritmetinį vidurkį.“ |
69 |
6 |
11 |
Argumentai: VPĮ projekto 69 str., priešingai nei šiuo metu galiojančio VPĮ 92 str. 3 d., nėra tiesiogiai įtvirtinama, kad mažos vertės pirkimai gali būti neskelbiami. Tuo atveju, jei mažos vertės pirkimai, viršijantys 3 000 eurų ribą, privalės būti skelbiami, sukuria praktiškai neįveikiamas kliūtis įsigyti būtinų išskirtinės kokybės priemonių tretinio lygio paslaugoms teikti iš užsienio ūkio subjektų, nes jie objektyviai nesinaudoja Lietuvoje veikiančia Centrine viešųjų pirkimų informacine sistema. Todėl siūloma papildyti VPĮ projekto 69 str. 6 d.
Pasiūlymas: „69 straipsnis. Neskelbiamų derybų sąlygos 6. Supaprastintų pirkimų atvejais neskelbiamų derybų būdu taip pat gali būti perkamos: 11. prekės, paslaugos ir darbai, kai vykdomas mažos vertės pirkimas.“ |
Teikia
Seimo narys Juras Požela