LIETUVOS RESPUBLHCOS VYRIAUSYBES KANCELIARJJOS EKONOMIKOS PAANGOS DEPARTAMENTO

BIUDZETO IR EUROPOS S4JUNGOS STRUKTURINES PARAMOS SKYRIUS

 

PAYMA

DEL LIETUVOS RESPUBLIKOS TMONIIJ FINANSINES ATSKAIT0MYBES JSTATYMO NR.IX-575 PAKEITIMO JSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS TMONW GRUPIIJ KONSOL1DUOTOSIOS FINANSINES ATSKAITOMYBES ISTATYMO NR.IX- 576 PAKEITIMO JSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS AIJDITO ISTATYMO NR.VIII -12273,33

STRAIPSNW JR PRIEDO PAKEITIMO ISTATYMO JR LIETUVOS RESPUBLHCOS

ADMINISTRACINIIJ TEISES PAEIMJ KODEKSO 1722 STRAIPSNIO PAKEITIMO ISTATYMO PROJEKTIJ (NR. 14-0415-01-1) (14-0416-01-1) (14-0417-01-1) (14-0418-01-I) (14-3790(3))

 

20 14-10- 03 Nr. NV-3092

Vilnius

 

1.   Projekto  rengèjas:

 

Finansq ministerij a.

 

2.  Projekto tiksias, esmé:

 

Projektai teikiami jgyvendinant 2013  m.  bire1io  26  d.   Europos Parlamento ir   Tarybos direktyv4 2013/43/EB del tam tikrq ruiq moniq metiniq finansiniq  ataskaitq,  konsoliduotujq finansiniq ataskaitq ir susijusiq praneimq, kuria i dalies keiCiama Europos  Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/43/EB ir panaikinamos Tarybos direktyvos 78/660/EEB ir 83/349/EEB (toliau   Apskaitos  direktyva).  Taigi  teikiamzi projektzi  tikslas         jgyendinti   Apskaitos direktyvos nuostatas,  kuriomis siekiama sumalinti   administracinç   natq ypa’  maoms  ir vidutinems jmonems, padidintifinansinit ataskaitzi aikumq, galimybç las palyginti.

Siüloma  nauja  redakca  idesiyti  jmoniq  finansinés  atskaitomybes  Istatym   ir   iame projekte  pagal  Apskaitos  direktyvos  nuostatas  aikiai  nustatyti  tris  jmoniq  kategorijas  maos,   vidutinés ir didelés jmonés,                                                     ias kategorijas jmonés iskiriamos  pagal  jstatyme  nustatytus rodiklius, kurie atitinka minétoje direktyvoje nustatytus  rodikliq dydius. (Apskaitos direktyvoje dar yra iskirta labai maq moniq  kategorija  ir  vaistybes nares gali pasirinkti, ar iskirti toki4 kategorij4 nacionaliniuose teisés aktuose.   Pagal derinimo metu pateiktas jvairiq suinteresuotq institucijq atstovq nuomones, buvo  nusprçsta  neiskirti   labai maq jmoniq kategorijos.) Pagal Apskaitos direktyv yra  perkeliami  ir minétq moniq kategorijq rengiamq finansiniq ataskaitq reikalavimai, t.y.  nustatoma, kad maq jmoniu finansiniq ataskaitq rinkinj sudaro balansas, pelno (nuostoli4)  ir  aikinamasis ratas  (trys finansines ataskaitos); vidutiniq  iD   dideliq moniq  finansiniq  ataskaitq rinkinj  sudaro penkios finansines  ataskaitos  —   kaip  ir yra iuo    metu nustatyta  ga1iojaniame   moniq   finansines atskaitomybes statyme  (balansas, pelno (nuostoliq)  ataskaita, pinigq srautq ataskaita, nuosavo kapitalo pokyëiq ataskaita,  aikinamasis ratas).   Maos jmonês gali rengti ir sutrumpint balans4. Sutrumpintq finansiniq ataskait  reikalavimus nustato verslo apskaitos standartai, j ei


2

 

finansinés ataskaitos sudaromos pagal verslo apskaitos standartus. Istatyme aikiai  nustatomi reikalavimai, kokioms jmonéms turi büti atliekas metiniq finansiniq ataskaitq auditas.

Didelés ir vieojo   intereso monés, kurios yra gavybos pramonés arba ne1iest  mik medienos ruoos    jmonés,  kaip jos   apibretos  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybes  arba jos   ga1iotos institucijos teisés akte, kiekvienais finansiniais metais privales parengti  mokêjimq  va1dios institucijoms ataskait. Mokejiml4 va1dios  institucijoms ataskaita skelbiama  vieai  kartu su finansinémis ataskaitomis ir metiniu praneimu Juridiniq asmeni registre.

Taip  pat  nauja  redakcija   yra  idéstomas  fmoniq  grupiq  konsoliduotosios  finansinês

 

atskaitomybés  Istatymas,  jame  aikiai apibréiamos maos,  vidutins ir didelés moniq grupés (nustatomi rodikliai, pagal kuriuos jmonés skirstomos j ias grupes), nustatomos konsoliduotqjq  finansiniq  ataskaitq  ir  konsoliduotojo  metinio  praneimo  sudarymo sqlygos  ir iimtys,    konsoliduotqjq  finansinii   ataskaitq  rinkinio  sudétis  ir kt.     Kartu keiiamas  Audito jstatymas, papildant jstatymo nuostatas del auditoriaus ivadoje  teikiamos informacijos bei teikiamas ATPK 172(2) str. pakeitimas del auditoriaus ivados nepateikimo, kadangi pagal Tmoni  finansinés atskaitomybés statymo  ir Tmoni4  gruph  konsoliduotosios finansinés  atskaitomybés  statymo   nuostatas  kartu  su  finansinémis   ataskaitomis  turi  bãti

teikiama auditoriaus ivada.

 

Siuloma Istatymli siga1iojimo  data 2015 m. liepos  1   d. Iki io laikotarpio Vyriausybé arba jos ga1iota institucija dar turés priimti jstatynu jgyvendinamuosius teisés aktus.

3. Derinimas:

 

Tstatymq projektai  derinti  su  Teisingumo  ministerija,  tlkio   ministerija,  Europos  teisés departamentu,  Lietuvos banku, Audito ir apskaitos tarnyba, Lietuvos auditoriq rumais, VJ Registri. centru, Lietuvos pramoninkq asociacija. Del likusios nesuderintos Teisingumo ministerijos pastabos, pateikta derinimo payma.

4. Dalykinio vertinimo ivada:

 

Pa.ymétina, kad jstatymai turés teigiam jtak verslo s4lygoms maoms jmonêms bus taikomi paprastesni apskaitos ir finansinil4 ataskaitl4 sudarymo reikalavimai, tarp  j —   reikalavimas parengti tik tris finansines ataskaitas.

Teikiami projektai i esmes atitinka Vyriausybes reglamento reikalavimus.

 

 

 

 

 

Skyriaus patareja                                                                                 Ramuné Deveikiené tel.:8706 63717, [email protected]