LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS KONTROLĖS IR VIDAUS AUDITO ĮSTATYMO NR. IX-1253 2 IR 4 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO

 

2017-11-21 Nr. XIIIP-1352

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.         Projekto 2 straipsniu siūloma atsisakyti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 6 – 8 dalių, nustatančių viešojo juridinio asmens vyriausiojo buhalterio (buhalterio) arba apskaitos tarnybos vadovo atsakomybę už tinkamą finansų kontrolę. Siūloma nuostata diskutuotina.

Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5 dalyje nurodoma, kad viešojo juridinio asmens vyriausiasis buhalteris (buhalteris) atsako už išankstinę finansų kontrolę. Atsižvelgiant į tai, iš projekto nuostatų lieka neaišku, kas būtų atsakingas už tinkamą apskaitos tvarkymo kontrolę, atsiskaitymų kontrolę ir pan.

Antra, pažymėtina, kad vadovaujantis teisės aktų hierarchijos principais asmenų teisėms ir pareigoms įtakos turinčios taisyklės turi būti įtvirtintos įstatyme ir tik detalizuotos bei sukonkretintos poįstatyminiuose teisės aktuose. Atsižvelgiant į tai, pačiame įstatymo projekte turėtų būti numatyti esminiai viešojo sektoriaus subjektų buhalterių, atsakingų asmenų  pareigų ir atsakomybių paskirstymo principai bei sąlygos, kurios poįstatyminiame teisės akte galėtų būti detalizuojamos ir konkretinamos.

2.         Projekto 2 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 straipsnio 7 dalyje nurodoma, kad „kai viešojo juridinio asmens apskaitą centralizuotai tvarko įstaiga, paskirta vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu arba Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, už einamosios ir paskesniosios finansų kontrolės vykdymą atsakingi asmenys paskiriami Vyriausybės nustatyta tvarka“. Atkreiptinas dėmesys, kad viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimo centralizuotai sprendimų tvarka nustatoma kartu teikiamame Buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX-574 10, 11 ir 14 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 103 straipsniu įstatymo projekte (reg. Nr. XIIIP-1351). Atsižvelgiant į tai, formuluotė „Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu arba“ brauktina kaip perteklinė.

3.         Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytais teisės technikos reikalavimais, koreguotina projekto straipsnių numeracija – vietoje „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“ rašytina „3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“.

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J. Bakutis, tel. (8 5) 239 6891, el. p. [email protected]

R. Dirgėlienė, tel. (8 5) 239 6350, el. p. [email protected]