DERINIMO PAŽYMA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. GRUODŽIO 24 D. NUTARIMO NR. 1688 „DĖL VALSTYBINĖS KALBOS MOKĖJIMO KATEGORIJŲ PATVIRTINIMO IR ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

(toliau – Projektas)

 (TAP-18-466; TAIS NR. 18-3922)

 

 

Institucijos arba ūkio subjekto pavadinimas, rašto data, numeris

Pastabos ir pasiūlymai

Argumentai (neatsižvelgta, atsižvelgta iš dalies)

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, 2018-04-05 išvada Nr. NV-872

 

Kategorijų aprašo 8 punkto nuostata turi būti tikslinama atsižvelgiant į galiojančią profesinio mokymo sistemą, aiškiai apibrėžiant, koks profesinis mokymas šiuo atveju nustatomas. Pastebėtina, kad Švietimo įstatymas bei Profesinio mokymo įstatymas nustato pirminį ir tęstinį profesinį mokymą pagal profesinio mokymo programas.

  Neatsižvelgta. Manome, kad Projektu keičiamų Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo“ (toliau – Kategorijos), 8 punkto nuostata yra reikalinga, nes Lietuvoje yra asmenų, kurie pagal anksčiau galiojusią Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo redakciją yra baigę II pakopos profesinio mokymo grupes nelietuvių mokomąja kalba, ir atitinka tuo metu buvusį teisinį reglamentavimą. Šiuo metu profesinio mokymo sistemoje mokymas pakopomis nelietuvių mokomąja kalba nėra įteisintas, tačiau  Kategorijų 8 punkto atsisakymas būtų neteisingas asmenų, kurie mokėsi pagal tuo metu galiojančius teisės aktus, atžvilgiu ir galimai pažeistų jų teisėtus lūkesčius bei interesus.

 Kategorijų aprašą vertinant sistemingai, manome, kad jame nustatytas teisinis reglamentavimas atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą ir Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymą. Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 6 str. numato, kokie asmenys gali būti priimti mokytis pagal profesinio mokymo programas. Šie asmenys atitinkamai patenka į Kategorijų 7 punkto reglamentavimo sritį ir papildomų nuostatų dėl asmenų, baigusių profesinio mokymo programas, į Kategorijas įtraukti nereikia. 

Siūlytina atsisakyti Kategorijų aprašo 9 punkto nuostatos dėl mokėjimo kategorijų netaikymo šiame punkte nurodytai asmenų grupei kaip nepagrįstos įstatymu, be to, sudarančios prielaidas nevienodam asmenų traktavimui. Manome, kad siūloma išimtis turėtų būti reguliuojama įstatymu, kaip tai yra nustatyta Lietuvos Respublikos asmenų, nukentėjusių nuo 19391990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymo 9 straipsnyje.

 

  Neatsižvelgta. Sutinkame su teikta pastaba, kad toks teisinis reguliavimas ir lengvatų asmenims, nukentėjusiems nuo 19391990 metų okupacijų, nustatymas turėtų būti numatytas įstatyme, tačiau atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu įstatymų reglamentavimo nėra, o šios nuostatos pašalinimas iš nutarimo projekto galimai pažeistų tokios asmenų grupės teisėtus lūkesčius ir sukeltų teisinį vakuumą, manome, jog ši nuostata nutarime turėtų likti iki tol, kol atitinkamas teisinis reguliavimas bus numatytas įstatyme.

  Planuojamas teikti Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo siūloma pakeisti (papildyti) Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo 6 straipsnį taip, kad valstybinės kalbos reikalavimas nebūtų taikomas aukštųjų mokyklų ar mokslinių tyrimų institutų vadovams ir įtraukta išimtis dėl asmenų, nukentėjusių nuo 19391990 metų okupacijų.

 

_______________________________