LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SVEIKATOS REIKALŲ KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 22, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 37, 38, 39, 46, 53, 55 IR 56 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, 31 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO

PROJEKTO NR. XIIIP-4565

 

2020-06-10 Nr. 111-P-19

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė A. Kubilienė, komiteto pirmininko pavaduotojas R. Martinėlis, komiteto nariai A. Armonaitė, I. Degutienė, D. Kaminskas, J. Liesys, A. Kirkutis, L. Matkevičienė, A. Matulas, I. Rozova, A. Vinkus.

Komiteto biuras: Biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjai A. Astrauskas, K. Civilkienė, E. Jankauskas, V. Valainytė, padėjėjos D. Jonelytė, M. Neverkevičienė.

Kviestieji asmenys: Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-12

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

 

1.    Vertindami projektu keičiamas Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatas, reglamentuojančias tik kai kurias sveikatos priežiūros įstaigų steigimo ir valdymo nuostatas, nėra aišku, kodėl nėra tikslinamos ir su Biudžetinių įstaigų įstatymu bei Viešųjų įstaigų įstatymu derinamos ir kitos galiojančio Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatos, susijusios su biudžetinių ir viešųjų asmens sveikatos priežiūros įstaigų steigimu bei valstybės ar savivaldybės kaip šių įstaigų savininkės (dalininkės) teisių ir pareigų įgyvendinimu (pavyzdžiui, keičiamo įstatymo  20, 25, 27, 28, 32, 41 straipsniai). Pavyzdžiui, turėtų būti tikslinamas ir keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalis bei 25 straipsnio 3 dalis, kuriose nurodytos institucijos pagal dabartinį įstatyminį reguliavimą nebegali būti biudžetinių įstaigų steigėjomis. Analogiško turinio pastaba taikytina ir dėl keičiamame įstatymo 27 straipsnyje nurodytų institucijų, kurios pagal Viešųjų įstaigų įstatymą nebegali būti viešųjų įstaigų steigėjomis. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, turėtų būti revizuotos ir kitos keičiamo įstatymo nuostatos, derinant jas su pasikeitusiu įstatyminiu reguliavimu, reglamentuojančiu biudžetinių bei viešųjų įstaigų steigimą bei jų veiklą.

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

Kitas, nei siūlo projekto iniciatorius, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatas dabartiniu metu keisti netikslinga.

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimai siūlomi atlikti vadovaujantis nuostata, kad LNSS viešosioms ir biudžetinėms įstaigoms Viešųjų įstaigų ir Biudžetinių įstaigų įstatymai taikomi tiek, kiek jie neprieštarauja Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymui.

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-12

2

 

 

2.    Vertinant projekto 2 straipsniu keičiamą įstatymo 28 straipsnį, pažymime, kad Lietuvos Respublikos teisės aktai juridinio asmens valdymo teises sieja ne su steigėjais, o būtent su juridinio asmens dalyviais, t. y. akcininkais, nariais, dalininkais ir pan., kurie turi nuosavybės teisę į juridinio asmens turtą, arba asmenimis, kurie nors ir neišsaugo nuosavybės teisių į juridinio asmens turtą, bet įgyja prievolinių teisių ir (ar) pareigų, susijusių su juridiniu asmeniu. Tuo tarpu dalyvavimas juridinio asmens steigime ne visuomet yra juridinis faktas, rodantis, jog steigėjas po steigimo išlaiko teises ir pareigas įsteigto juridinio asmens atžvilgiu. Atsižvelgus į tai bei į specifinį valstybės kaip biudžetinių  ar viešųjų įstaigų dalyvės teisių ir pareigų įgyvendinimą, minėtą įstatymo projekto nuostatą siūlome tikslinti, t. y. projekto 3 straipsniu turi būti keičiamas ne tik įstatymo 28 straipsnio 6 punktas, tačiau ir šio straipsnio pavadinimas bei pirmoji pastraipa, nes šiame straipsnyje nurodytas funkcijas vykdo ne valstybė ar savivaldybė kaip viešosios įstaigos steigėjai, o tiesiog valstybės ar savivaldybės kaip įstaigos savininkės ar dalininkės teises ir pareigas įgyvendinanti (įgyvendinančios) valstybės ar savivaldybės institucija (institucijos).

Nepritarti

Kitas, nei siūlo projekto iniciatorius, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatas dabartiniu metu keisti netikslinga.

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimai siūlomi atlikti vadovaujantis nuostata, kad LNSS viešosioms ir biudžetinėms įstaigoms Viešųjų įstaigų ir Biudžetinių įstaigų įstatymai taikomi tiek, kiek jie neprieštarauja Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymui.

 

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-12

2

 

 

3.    Projekto 2 straipsnio 2 dalies pakeitimų esmėje po žodžio „galios“ įrašytini skaičius ir žodis „28 straipsnio“.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-12

3

5

 

 

4.    Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytas pastabas, projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 3 ir 4 punktuose turėtų būti nurodyti ne viešosios įstaigos steigėjai bei jų teisės ir pareigos, o viešosios įstaigos savininkas (dalininkai), savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, jos teisės ir pareigos (toliau tekste pastabų dėl keičiamo įstatymo nuostatų, kurios neatitinka Biudžetinių įstaigų įstatymo bei Viešųjų įstaigų įstatymo, tačiau projektu nėra keičiamos – nebeteiksime).

Nepritarti

Argumentai:

Kitas, nei siūlo projekto iniciatorius, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatas dabartiniu metu keisti netikslinga.

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimai siūlomi atlikti vadovaujantis nuostata, kad LNSS viešosioms ir biudžetinėms įstaigoms Viešųjų įstaigų ir Biudžetinių įstaigų įstatymai taikomi tiek, kiek jie neprieštarauja Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymui.

Siekiant suderinti atskirų projekto straipsnių nuostatas tarpusavyje, siūlytina pakeisti projekto 5 straipsniu siūlomo keisti Įstatymo 30 straipsnio 1 dalį.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 5 straipsniu siūlomo keisti Įstatymo 30 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. LNSS viešoji įstaiga turi turėti  organą – visuotinį dalininkų susirinkimą ir vienasmenį valdymo organą – įstaigos vadovą, kuris įstatymų nustatyta tvarka sudaro darbo sutartis su sveikatos priežiūros specialistais ir kitais įstaigų darbuotojais ir jas nutraukia. Įstaigos vadovas, suderinęs su įstaigos stebėtojų taryba, tvirtina įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką tvarkos aprašą. Įstaigos vadovo kitas funkcijas ir kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas ir LNSS viešosios įstaigos įstatai.“  

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-12

6

7

 

 

5.    Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 32 straipsnis derintinas ne tik su Biudžetinių įstaigų įstatymu bei Viešųjų įstaigų įstatymu, pagal kuriuos Sveikatos apsaugos ministerija negali būti įstaigų steigėja (ministerija gali būti įgaliota tik įgyvendinti valstybės kaip įstaigos savininkės ar dalininkės teises ir pareigas), tačiau ir su Mokslo ir studijų įstatymo nuostatomis, reglamentuojančiomis mokslo ir studijų institucijų Lietuvoje grupes (mokslo ir studijų institucijos yra dviejų grupių: aukštosios mokyklos ir mokslinių tyrimų institutai). Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 33 straipsnio 3 ir 4 dalims.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Projektu keičiamo įstatymo atitinkamų straipsnių nuostatos yra derintinos su Mokslo ir studijų įstatymo nuostatomis.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projektą nauju 2 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Įstatymo 27 straipsnis, ir šį straipsnį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 27 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) valstybės valstybinės aukštosios mokyklos (universitetai) kartu su Sveikatos apsaugos ministerija, gavusios Vyriausybės leidimą;”

   2. Pakeisti 27 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

     5) valstybinės švietimo ir mokslo įstaigos valstybiniai mokslinio tyrimo institutai kartu su Sveikatos apsaugos ministerija, gavusios Vyriausybės leidimą.”

 

    Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 6 straipsnį (pasikeitus straipsnių numeracijai – 7 straipsnį), kuriuo siūlomas keisti Įstatymo 32 straipsnis, ir jį išdėstyti taip:

6 7 straipsnis. 32 straipsnio pakeitimas.

Pakeisti 32 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

           „32 straipsnis. Valstybės Valstybinių aukštųjų mokyklų (universitetų), valstybinių mokslo įstaigų mokslinio tyrimo institutų ir Sveikatos  apsaugos ministerijos įsteigtų įstaigų vadovai

Viešą konkursą valstybės valstybinių aukštųjų mokyklų (universitetų), valstybinių mokslo įstaigų mokslinio tyrimo institutų ir Sveikatos apsaugos ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų pareigoms eiti organizuoja valstybės valstybinė aukštoji mokykla (universitetas) ar mokslo įstaiga mokslinio tyrimo institutas kartu su Sveikatos apsaugos ministerija. Darbo sutartį su konkursą laimėjusiu įstaigos vadovu sudaro ir ją nutraukia sveikatos apsaugos ministras.“

 

    Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 7 straipsnį (pasikeitus straipsnių numeracijai – 8 straipsnį), kuriuo siūlomas keisti Įstatymo 33 straipsnis, ir jį išdėstyti taip:

7 8 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 33 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„33 straipsnis. LNSS viešosios įstaigos stebėtojų taryba

1. LNSS viešosios įstaigos stebėtojų taryba (toliau – stebėtojų taryba) sudaroma penkeriems metams.

2. Stebėtojų tarybos tikslai yra:

1) užtikrinti LNSS viešosios įstaigos veiklos viešumą;

2) patarti įstaigos vadovui LNSS viešosios įstaigos veiklos klausimais.

3. LNSS viešosios įstaigos, išskyrus valstybės valstybinių aukštųjų mokyklų (universitetų) ar valstybinių mokslo įstaigų mokslinio tyrimo institutų ir Sveikatos apsaugos ministerijos įsteigtas įstaigas, įsteigtų įstaigų stebėtojų tarybas, stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų LNSS viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas  įgyvendinančios institucijos ar visuotinio dalininkų susirinkimo bendru sprendimu paskirtų asmenų; dviejų savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaigos buveinė, tarybos paskirtų asmenų ir vieno įstaigos pagal Darbo kodeksą veikiančio darbuotojų atstovo paskirto asmens. Stebėtojų tarybos narių kadencijų skaičius nėra ribojamas

4. Valstybės Valstybinių aukštųjų mokyklų (universitetų) ar valstybinių mokslo įstaigų mokslinio tyrimo institutų ir Sveikatos apsaugos ministerijos įsteigtų įstaigų stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų Sveikatos apsaugos ministerijos paskirtų asmenų, valstybės aukštųjų mokyklų ar valstybinių mokslo įstaigų vadovų valstybinės aukštosios mokyklos (universiteto) ar valstybinio mokslinio tyrimo instituto vadovo paskirtų dviejų asmenų; vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra valstybės valstybinė aukštoji mokykla (universitetas), tarybos paskirto arba vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra valstybinė mokslo įstaiga valstybinis mokslinio tyrimo institutas tarybos paskirto asmens ir vieno įstaigos pagal Darbo kodeksą veikiančio darbuotojų atstovo paskirto asmens.

            5. Į stebėtojų tarybą negali įeiti būti paskirti asmenys, kurie dirba įstaigos vadovu, vadovo pavaduotoju, padalinių ir filialų vadovais, vyriausiaisiais finansininkais (buhalteriais), institucijose, vykdančiose privalomąjį sveikatos draudimą, taip pat Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje, veikiančioje prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

            6. Stebėtojų tarybos funkcijos nustatomos LNSS viešosios įstaigos įstatuose.“

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-12

7

 

 

6.    Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 2 punkte reikėtų nurodyti subjektą, kuriam stebėtojų taryba pataria LNSS viešosios įstaigos veiklos klausimais.

Pritarti

Projekto 7 straipsniu pasikeitus straipsnių numeracijai – 8 straipsniu) keičiamo įstatymo 33 straipsnio 2 dalies 2 punkte tikslinga įrašyti žodžius „įstaigos vadovui“.

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-12

8

 

 

7.         Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 2 ir 4 dalyse vietoj žodžių „įstaigoms dalininkams (savininkui)“ įrašytini žodžiai „LNSS viešosios įstaigos dalininkui ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai“.

Pritarti iš dalies

Projekto 8 straipsniu (pasikeitus straipsnių numeracijai – 9 straipsniu) keičiamo įstatymo 34 straipsnio 2 ir 4 dalyse vietoj žodžių „įstaigoms dalininkams (savininkui)“ įrašytini žodžiai „steigėjui (steigėjams)“.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-12

13

 

 

8.         Projekto 13 straipsniu keičiamo įstatymo 53 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad sveikatos priežiūros specialistas turi teisę pareigūno sprendimą nušalinti jį nuo pareigų apskųsti Sveikatos apsaugos ministerijai, o ši privalo išnagrinėti skundą per septynias dienas. Vertinant tokį reguliavimą, nėra aiškūs nei tokio apskundimo esmė, nei jo santykis su bendraisiais darbo ginčų nagrinėjimo principais. Pažymėtina, kad iš esamo reguliavimo nėra aišku: 1) kodėl pareigūno sprendimas skundžiamas ne tos institucijos, kuri įgaliojo pareigūną, vadovui, o Sveikatos apsaugos ministerijai, 2) ar tai privaloma ikiteisminė ginčo nagrinėjimo procedūra, ar vis dėlto, tai neriboja sveikatos priežiūros specialisto teisės savo tiesioginio vadovo sprendimą nušalinti jį nuo pareigų apskųsti tiesiogiai teismui, 3) kokia tolimesnė teisinė procedūra sveikatos apsaugos ministrui priėmus atitinkamą sprendimą dėl skundo (apskundimas, grąžinimas į pareigas, kompensacija už nepagrįstą nušalinimą).

Nepritarti

Kitas, nei siūlo projekto iniciatorius, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatas dabartiniu metu keisti netikslinga.

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimai siūlomi atlikti vadovaujantis nuostata, kad LNSS viešosioms ir biudžetinėms įstaigoms Viešųjų įstaigų ir Biudžetinių įstaigų įstatymai taikomi tiek, kiek jie neprieštarauja Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymui.

 

9.

Teisingumo ministerijos Europos teisės departamentas,

2020-03-17

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 22, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 37, 38, 46, 53, 55 ir 56 straipsnių pakeitimo, 31 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto Nr. XIIIP-4565  atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.  

Atsižvelgti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Sveikatos apsaugos ministerija,

2020-06-08

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apaugos ministerija įvertino Lietuvos Respublikos Seime registruotus ir Sveikatos reikalų komitete svarstomus Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 22, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 37, 38, 46, 53, 55 ir 56 straipsnių pakeitimo, 31 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą Nr. XIIIP-4565 ir Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 11 ir 53 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-4566 ir informuoja, kad pastabų ir pasiūlymų jiems neturi.

Atsižvelgti

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: Pritarti Komiteto patobulintam Įstatymo projektui Nr. XIIIP-4565(2) ir Komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas,

2020-06-10

2

 

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad projektu keičiamo įstatymo atitinkamų straipsnių nuostatos turi būti suderintos Mokslo ir studijų įstatymo nuostatomis, pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 4-ai pastabai, siūlytina papildyti projektą nauju 2 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Įstatymo 27 straipsnis, taip pat pakeisti projekto 6 ir 7 straipsnius (pagal naują numeraciją – atitinkamai projekto 7 ir 8 straipsnius), kuriais yra siūloma keisti Įstatymo 32 ir 33 straipsniai.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projektą nauju 2 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Įstatymo 27 straipsnis, ir šį straipsnį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 27 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) valstybės valstybinės aukštosios mokyklos (universitetai) kartu su Sveikatos apsaugos ministerija, gavusios Vyriausybės leidimą;

1. Pakeisti 27 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5) valstybinės švietimo ir mokslo įstaigos valstybiniai mokslinio tyrimo institutai kartu su Sveikatos apsaugos ministerija, gavusios Vyriausybės leidimą.”

Pritarti

 

2.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas,

2020-06-10

6

 

 

P

Pasiūlymas:

         Pakeisti projekto 6 straipsnį (pasikeitus straipsnių numeracijai – 7 straipsnį), kuriuo siūlomas keisti Įstatymo 32 straipsnis, ir jį išdėstyti taip:

        „6 7 straipsnis. 32 straipsnio pakeitimas.

Pakeisti 32 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

           „32 straipsnis. Valstybės Valstybinių aukštųjų mokyklų (universitetų), valstybinių mokslo įstaigų mokslinio tyrimo institutų ir Sveikatos  apsaugos ministerijos įsteigtų įstaigų vadovai

Viešą konkursą valstybės valstybinių aukštųjų mokyklų (universitetų), valstybinių mokslo įstaigų mokslinio tyrimo institutų ir Sveikatos apsaugos ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų pareigoms eiti organizuoja valstybės valstybinė aukštoji mokykla (universitetas) ar mokslo įstaiga mokslinio tyrimo institutas kartu su Sveikatos apsaugos ministerija. Darbo sutartį su konkursą laimėjusiu įstaigos vadovu sudaro ir ją nutraukia sveikatos apsaugos ministras.“

Pritarti

 

3.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas,

2020-06-10

7

 

 

P

Komiteto pasiūlymas:

         Pakeisti projekto 7 straipsnį (pasikeitus straipsnių numeracijai – 8 straipsnį), kuriuo siūlomas keisti Įstatymo 33 straipsnis, ir jį išdėstyti taip:

        „7 8 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas

        Pakeisti 33 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

        „33 straipsnis. LNSS viešosios įstaigos stebėtojų taryba

        1. LNSS viešosios įstaigos stebėtojų taryba (toliau – stebėtojų taryba) sudaroma penkeriems metams.

        2. Stebėtojų tarybos tikslai yra:

        1) užtikrinti LNSS viešosios įstaigos veiklos viešumą;

        2) patarti įstaigos vadovui LNSS viešosios įstaigos veiklos klausimais.

         3. LNSS viešosios įstaigos, išskyrus valstybės valstybinių aukštųjų mokyklų (universitetų) ar valstybinių mokslo įstaigų mokslinio tyrimo institutų ir Sveikatos apsaugos ministerijos įsteigtas įstaigas įsteigtų įstaigų stebėtojų tarybas, stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų LNSS viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas  įgyvendinančios institucijos ar visuotinio dalininkų susirinkimo bendru sprendimu paskirtų asmenų; dviejų savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaigos buveinė, tarybos paskirtų asmenų ir vieno įstaigos pagal Darbo kodeksą veikiančio darbuotojų atstovo paskirto asmens. Stebėtojų tarybos narių kadencijų skaičius nėra ribojamas.

        4. Valstybės Valstybinių aukštųjų mokyklų (universitetų) ar valstybinių mokslo įstaigų mokslinio tyrimo institutų ir Sveikatos apsaugos ministerijos įsteigtų įstaigų stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų Sveikatos apsaugos ministerijos paskirtų asmenų, valstybės aukštųjų mokyklų ar valstybinių mokslo įstaigų vadovų valstybinės aukštosios mokyklos (universiteto) ar valstybinio mokslinio tyrimo instituto vadovo paskirtų dviejų asmenų; vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra valstybės valstybinė aukštoji mokykla (universitetas), tarybos paskirto arba vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra valstybinė mokslo įstaiga valstybinis mokslinio tyrimo institutas tarybos paskirto asmens ir vieno įstaigos pagal Darbo kodeksą veikiančio darbuotojų atstovo paskirto asmens.

            5. Į stebėtojų tarybą negali įeiti būti paskirti asmenys, kurie dirba įstaigos vadovu, vadovo pavaduotoju, padalinių ir filialų vadovais, vyriausiaisiais finansininkais (buhalteriais), dirba institucijose, vykdančiose privalomąjį sveikatos draudimą, taip pat Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje, veikiančioje prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

            6. Stebėtojų tarybos funkcijos nustatomos LNSS viešosios įstaigos įstatuose.“

Pritarti

 

4.

Seimo Sveikatos reikalų komitetas,

2020-06-10

17

 

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad priėmus šį įstatymą bus reikalinga priimti įgyvendinamuosius teisės aktus ir tam reikia laiko, tikslinga projektą papildyti nauju 17 straipsniu, kuriuo numatyti priimto įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo terminus.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projektą nauju 17 straipsniu:

17 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. spalio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota valstybės institucija, savivaldybių tarybos, valstybės ir savivaldybių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros biudžetinės ir viešosios įstaigos iki 2020 m. rugsėjo 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

Pritarti

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: D. Kaminskas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

PRIDEDAMA: Komiteto patobulintas įstatymo projektas Nr. XIIIP-4565(2) ir jo lyginamasis variantas.

                                               

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                                           Asta Kubilienė                                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėjai Vesta Valainytė ir  Algirdas Astrauskas