1.
|
Seimo narys
K. Vilkauskas,
2023-11-13
|
2
|
|
|
|
Argumentai:
Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 35, 61 ir 66
straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3064 yra teikiamas kartu su
Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 pakeitimo įstatymo projektu Nr.
XIVP-3061, kuriuo be kitų esminių pakeitimų yra siūloma asignavimų valdytojus
apibrėžti kaip įstaigas, o ne įstaigų vadovus ir aiškiau reglamentuoti
asignavimų valdytojų vadovų teises ir pareigas. Siekiant suderinti Projekto
XIVP-3064 ir Projekto XIVP-3061 nuostatas, taip pat atsižvelgiant į tai, kad
seniūnijos gali būti dviejų skirtingų formų – savivaldybės administracijos
filialai ir biudžetinės įstaigos, Vietos savivaldos įstatymo 35 straipsnio 2
dalyje turi būti nurodyta, kad seniūnija – biudžetinė įstaiga
vienareikšmiškai yra savivaldybės biudžeto asignavimų valdytoja, o 35
straipsnio 8 dalyje turi būti nurodyta, kad būtent seniūnas vykdo tiek
seniūnijos – biudžetinės įstaigos, tiek ir seniūnijos - savivaldybės
administracijos filialo - savivaldybės asignavimų valdytojo vadovo teises ir
pareigas, jeigu savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete
seniūnija yra nurodyta kaip savivaldybės biudžeto asignavimų valdytoja.
Pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„2 straipsnis. 35
straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 35 straipsnio 2
dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Seniūnija – biudžetinė
įstaiga – gali būti steigiama, jeigu ji aptarnaujamos teritorijos gyventojams
teikia viešąsias paslaugas. Seniūnija – biudžetinė įstaiga yra
jai skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų valdytoja.“
2. Pakeisti 35 straipsnio 8 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„8. Seniūnas yra seniūnijos, kuri
gali būti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytoja, vadovas.
Seniūnas yra valstybės tarnautojas: seniūnijos – savivaldybės administracijos
filialo – seniūnas yra karjeros valstybės tarnautojas, seniūnijos –
biudžetinės įstaigos – seniūnas yra valstybės tarnautojas – įstaigos
vadovas. Seniūnas vykdo seniūnijos – savivaldybės asignavimų
valdytojos vadovo teises ir pareigas, kai seniūnija savivaldybės tarybos patvirtintame
savivaldybės biudžete yra nurodyta kaip savivaldybės biudžeto asignavimų
valdytoja.“
|
Pritarti iš dalies
|
Nepritarti pirmai pasiūlymo daliai.
Pažymėtina, kad pagal Vietos savivaldos įstatymo
6 straipsnio 1 punktą, savivaldybės biudžeto sudarymas ir
tvirtinimas yra savarankiškoji savivaldybių funkcija. Pagal to paties
įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 12 punktą savivaldybės biudžeto tvirtinimas,
prireikus savivaldybės biudžeto tikslinimas yra išimtinė savivaldybės tarybos
kompetencija.
Pritarus pasiūlymui, būtų apribota savivaldybės tarybos išimtinė
kompetencija, nes tais atvejais, kuomet seniūnija būtų biudžetine įstaiga, ji
automatiškai, eliminuojant savivaldybės tarybos sprendimą, taptų asignavimų
valdytoja.
Pritarti antrai pasiūlymo daliai dėl 35 straipsnio 8 dalies ir
ją išdėstyti taip:
„8.
Seniūnas yra seniūnijos, kuri gali būti savivaldybės biudžeto
asignavimų valdytoja, vadovas. Seniūnas yra valstybės tarnautojas:
seniūnijos – savivaldybės administracijos filialo – seniūnas yra karjeros
valstybės tarnautojas, seniūnijos – biudžetinės įstaigos – seniūnas yra
valstybės tarnautojas – įstaigos vadovas. Seniūnas vykdo seniūnijos –
savivaldybės asignavimų valdytojos vadovo teises ir pareigas, kai seniūnija
savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete yra nurodyta kaip
savivaldybės biudžeto asignavimų valdytoja.“
Balsavimo rezultatai: už – 7 _, prieš – _4, susilaikė – 0_.
|