Projekto Nr. XIVP-749(3)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYMO Nr. I-430 2, 5, 6, 10, 14, 18, 19, 20, 26, 27, 30, 31, 32, 33, 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ir 7 straipsnio pripažinimo netekusiu galios
2021 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Biudžetinių
įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas
jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės
rinkliavą ir žyminį mokestį) ir gautos
pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą,
teikiamas paslaugas (išskyrus paslaugas, už kurias mokama valstybės rinkliava
ir žyminis mokestis), kitos gautos pajamos, kurių panaudojimo tikslinė
paskirtis nustatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, įstatymuose arba Lietuvos
Respublikos Vyriausybės nutarimuose ir kurios įmokamos į valstybės
biudžetą ar savivaldybių biudžetus ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Lietuvos
Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, savivaldybės
tarybos sprendimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.“
2. Pakeisti 2 straipsnio 16 dalį ir ją išdėstyti taip:
„16. Programa –
strateginio ir (arba) metinio veiklos plano, parengto pagal Vyriausybės
patvirtintą Strateginio valdymo metodiką, dalis, skirta Nacionaliniame pažangos
plane nustatytiems pažangos uždaviniams ir (arba) asignavimų valdytojo tęstinės
veiklos uždaviniams įgyvendinti. Viena valstybės biudžeto asignavimų valdytojo
programa gali įgyvendinti vieną nacionalinę plėtros programą ar jos dalį ir yra
priskiriama vienai valstybės veiklos sričiai. Vienai valstybės veiklos sričiai
gali būti priskiriamos kelios vieno valstybės biudžeto asignavimų valdytojo
programos. Programos finansiniai šaltiniai gali būti: finansuojamos
iš asignavimų ir kitų teisėtai gautų lėšų.
1)
konkreti valstybės biudžeto arba savivaldybės biudžeto pajamų dalis, kurios
panaudojimo apimtis ir paskirtis nurodyta įstatyme, Vyriausybės nutarime ar
savivaldybės tarybos sprendime;
2)
biudžetinių įstaigų pajamos;
3)
kitos valstybės biudžeto, įskaitant Europos Sąjungos finansinės paramos ir
kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšas, ir (arba) savivaldybių
biudžetų lėšos;
4)
kitos teisėtai gautos lėšos.“
3. Pakeisti 2 straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip:
„21. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniame įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos nepaprastosios padėties įstatyme.“
2 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„5 straipsnis. Asignavimų valdytojų ir ministrų valdymo sričių įstaigų, vykdančių atitinkamo asignavimų valdytojo programas ir turinčių pavaldžių biudžetinių įstaigų, vadovų pareigos ir atsakomybė
1. Biudžeto asignavimų valdytojai privalo:
1) naudoti
skirtus asignavimus savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti, paskirstyti
juos pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms ir kitiems subjektams, kuriems galimybė
biudžeto lėšas gauti numatyta jų veiklos sritį reglamentuojančiuose
įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, priimtuose vadovaujantis Strateginio
valdymo įstatyme įstatymu, arba
Vyriausybės nutarimuose, priimtuose vadovaujantis tiesiogiai taikomais Europos
Sąjungos teisės aktais ir tarptautinėmis sutartimis, nustatančiais Europos
Sąjungos ar atskirų valstybių finansinės paramos, teikiamos Lietuvai,
administravimo tvarką (toliau – kiti subjektai), programoms
vykdyti;
2) organizuoti iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą;
3) nustatyti ir tvirtinti vadovaujamos
biudžetinės įstaigos ir (ar) pavaldžių biudžetinių įstaigų bei kitų subjektų
programų sąmatas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, neviršydami šioms
programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų – išlaidoms, iš jų darbo
užmokesčiui, ir turtui įsigyti, sumų. Asignavimų valdytojai, kurių vadovaujamose
biudžetinėse įstaigose yra kolegialus valdymo organas, programų sąmatas
tvirtina gavę kolegialaus valdymo organo pritarimą;
54)
kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų įsipareigojimus,
atlikti pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų pagal Viešojo sektoriaus
atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę;
75)
užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą,
ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
2. Ministrų valdymo sričių įstaigų, vykdančių atitinkamo asignavimų valdytojo programas ir turinčių pavaldžių biudžetinių įstaigų, vadovai privalo:
1) naudoti atitinkamo asignavimų valdytojo (ministro ar jo įgalioto asmens) jiems skirtas biudžeto lėšas pagal nustatytą paskirtį, paskirstyti jas pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms programoms vykdyti;
2) organizuoti iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą;
3) nustatyti
ir tvirtinti pavaldžių biudžetinių įstaigų programų sąmatas pagal ekonominės
klasifikacijos straipsnius, neviršydami šioms programoms asignavimų valdytojo
skirtų bendrųjų asignavimų, tarp jų – išlaidoms, iš jų darbo
užmokesčiui, ir turtui įsigyti, sumų;
54)
kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamos įstaigos
įsipareigojimus, atlikti pavaldžių biudžetinių įstaigų pagal Viešojo sektoriaus
atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę;
75)
užtikrinti programų vykdymo ir programoms vykdyti skirtų lėšų naudojimo
teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
3. Biudžeto asignavimų valdytojams ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams už šio įstatymo ir kitų biudžeto asignavimų paskirstymą ir panaudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skiriamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytos administracinės nuobaudos.“
3 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. Asignavimų valdytojų teisės
Biudžeto asignavimų valdytojas turi teisę:
1) biudžetiniais metais keisti
patvirtintų jo vadovaujamos įstaigos, jam pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų
subjektų vykdomoms programoms patvirtintų biudžetų lėšų pagal ekonominę
klasifikaciją paskirtį (valstybės biudžeto asignavimų valdytojas Vyriausybės
nustatyta tvarka praneša apie tai Finansų ministerijai, o savivaldybės biudžeto
asignavimų valdytojas – savivaldybės administracijai jos nustatyta tvarka),
neviršydamas patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo
užmokesčiui, sumų. Asignavimų suma darbo užmokesčiui yra maksimali ir jos
ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama turtui įsigyti
papildomai finansuoti. Asignavimai darbo užmokesčiui yra
maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms
ir darbdavių išmokoms, kurios pervedamos ne per
socialinio draudimo sistemą, finansuoti.
Nepanaudota
asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma,
jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams,
kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o nesant kai investicijų
projektų nėra, – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar
pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų
metų valstybės arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti,
išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų
naudojimą, nustatytus atvejus;
2) biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti, suderinęs su Finansų ministerija (valstybės biudžeto asignavimų valdytojas) arba su savivaldybės administracija (savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas);
3) sudarydamas
programų ir programų sąmatų projektus, teikti programų bei jų sąmatų
alternatyvas (valstybės biudžeto asignavimų valdytojas – Finansų ministerijai,
o savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas – atitinkamai savivaldybės
administracijai);
4) įsiskolinimams
padengti skirti lėšas iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos
(išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos finansinės
paramos bei bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas savivaldybių biudžetų
lėšas, kurių naudojimą nustato kiti įstatymai, reglamentuojantys nepanaudotų savivaldybių
biudžetų lėšų naudojimą), nekeisdamas patvirtintų sąmatų nepriklausomai nuo
asignavimų paskirstymo pagal funkcijas ir programas;
53)
nustatyti ministrų valdymo sričių įstaigų, vykdančių atitinkamo asignavimų
valdytojo programas ir turinčių pavaldžių biudžetinių įstaigų, vadovams šio
straipsnio 1–42 punktuose nustatytas teises ir apie tai pranešti Finansų
ministerijai.“
4 straipsnis. 7 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 7 straipsnį.
7
straipsnis. Asignavimų valdytojų atsakomybė
Biudžeto
asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų, ministrų valdymo
sričių įstaigoms, vykdančioms atitinkamo asignavimų valdytojo programas,
pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai įstatymų nustatyta tvarka
atsako už:
1)
programų vykdymą, programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų
asignavimų sumų (atsižvelgiant į šio Įstatymo 6 straipsnio 5 punktą), už
paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų
naudojimą;
2)
atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių
energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais, išskyrus atvejus, kai
laiku neapmokamos mokėjimo paraiškos, pateiktos Valstybės iždui ir savivaldybių
administracijoms asignavimams gauti.
5 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5)
teikti garantijas dėl savivaldybės kontroliuojamų valdomų įmonių
prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo)
sutartis ir kitų įsipareigojamųjų dokumentų sutartis.“
6 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„14 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimai
1. Valstybės biudžeto asignavimai yra naudojami įstatymams įgyvendinti:
1) valstybės funkcijoms atlikti;
2) dotacijoms savivaldybių biudžetams teikti;
3) valstybės įsipareigojimams vykdyti.
2. Nepanaudotos šio Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies 1
punkte nurodytos biudžetinių įstaigų pajamų įmokos į atitinkamą
biudžetą, skirtos programoms finansuoti, perkeliamos į kitus biudžetinius metus
ir paliekamos asignavimų valdytojams ir jiems pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms
bei gali būti naudojamos viršijant Seimo patvirtintas bendras patvirtintą
einamųjų biudžetinių metų bendrą asignavimų sumas sumą.
3. Į kitus biudžetinius metus asignavimų
valdytojams ir jiems pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms gali būti perkeliama ir
naudojama programoms finansuoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas nepanaudota įmokėtų šio
Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies 2 punkte nurodytų valstybės biudžeto lėšų dalis.
43. Šio Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies
1 ir 2 punktuose nurodytų Biudžetinių įstaigų pajamų viršplaninės
įmokos į atitinkamą valstybės biudžetą arba
savivaldybės biudžetą ir Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos
lėšų viršplaninės įmokos į valstybės biudžetą einamaisiais biudžetiniais metais
paliekamos asignavimų valdytojams ir jiems pavaldžioms biudžetinėms
įstaigoms ir gali būti naudojamos programoms finansuoti viršijant Seimo patvirtintas
bendras patvirtintą einamųjų biudžetinių metų bendrą asignavimų sumas
sumą.
54.
Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų
finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytiems tikslams valstybės vardu
pasiskolintos lėšos einamaisiais biudžetiniais metais gali būti
naudojamos viršijant Seimo patvirtintas bendras patvirtintą einamųjų
biudžetinių metų bendrą asignavimų sumas sumą. Šios
valstybės vardu pasiskolintos lėšos naudojamos ir už jas
atsiskaitoma Vyriausybės nustatyta tvarka, taikoma lėšoms, gautoms kaip
asignavimai.“
7 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) valstybės biudžeto
pajamų biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į valstybės biudžetą,
nurodytų šio Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies 1 ir 2 punktuose (išskyrus Europos
Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos
lėšas), skiriamų programoms finansuoti, paskirstymas pagal asignavimų
valdytojus;“.
2. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) bendra valstybės biudžeto asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma, jų paskirstymas pagal valstybės veiklos
sritis ir asignavimų valdytojus programoms įgyvendinti. Asignavimai skiriami
išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti. Žvalgybos institucijoms ir valstybinėms aukštosioms
mokykloms asignavimai išlaidoms skiriami tvirtinami
neišskiriant iš jų darbo užmokesčio;“.
8 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 19 straipsnio 1 dalies 1 punkto b papunktį ir jį išdėstyti taip:
„b) lėšos, pagal
šio Įstatymo 14 straipsnio 2 ir (arba) 3 dalis planuojamos perkelti iš kitų
praėjusių biudžetinių metų, kai jos paliekamos asignavimų valdytojui
naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras patvirtintą einamųjų
biudžetinių metų bendrą asignavimų sumas sumą;“.
2. Pripažinti netekusiu galios 19 straipsnio 1 dalies 4 punktą.
4)
informaciją apie asignavimų valdytojų pasiektus ir planuojamus pasiekti veiklos
rezultatus;
9 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas
1. Pripažinti netekusiomis galios 20 straipsnio 2 ir 3 dalis.
2. Seimas kiekvienų
metų valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius
patvirtina įstatymu ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų iki biudžetinių
metų pradžios, išskyrus šio straipsnio 3 dalyje nustatytus atvejus.
3. Tais
metais, kai įvyksta eiliniai Seimo rinkimai arba pirmalaikiai Seimo rinkimai,
po kurių išrinktas naujas Seimas susirenka pradėjus Valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto
svarstymo Seime procedūras, Seimas valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetų
finansinius rodiklius tvirtina įstatymu, kuris įsigalioja ne vėliau kaip iki
kitų biudžetinių metų pradžios.
2. Pakeisti 20 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Jeigu Valstybės
biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo
įstatymas projektas laiku nepriimamas iki
biudžetinių metų pradžios, biudžetas vykdomas šio Įstatymo 29
straipsnyje nustatyta tvarka.“
10 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 26 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) bendra
asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas
biudžetinėms įstaigoms ar savivaldybių administracijos padaliniams programoms
vykdyti. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir
turtui įsigyti.“
11 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 27 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Valstybės biudžeto kasos mokėjimo operacijų vykdymą organizuoja
Finansų ministerija per valstybės iždą ir (arba), kaip nustatyta
Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatyme, – Lietuvos Respublikos
kredito finansų įstaigas.“
2. Pakeisti 27 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Savivaldybių
biudžetų kasos mokėjimo operacijų vykdymą organizuoja
savivaldybių administracijos per Lietuvos Respublikos kredito finansų
įstaigas arba valstybės iždą.“
12 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 30 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.
Vykdant valstybės biudžetą, gautos viršplaninės pajamos (atsižvelgiant į šio
Įstatymo 14 straipsnio 43 dalį) naudojamos laikinai laisviems
valstybės piniginiams ištekliams papildyti, leidžiant viršyti planuotą
apyvartinių lėšų padidėjimo arba atitinkamai nevykdyti planuoto apyvartinių
lėšų sumažėjimo sumą.“
13 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 31 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„31 straipsnis. Biudžeto asignavimų skyrimas
pajamų plano nevykdymo atveju iki priimant Valstybės biudžeto ir savivaldybių finansinių rodiklių
patvirtinimo biudžeto įstatymo pakeitimą
1.
Jeigu
nevykdomas valstybės biudžetas, tai yra gaunama mažiau pajamų, negu buvo
numatyta, ir nepakanka laikinai laisvų valstybės piniginių išteklių, iki bus
nustatyta tvarka priimtas atitinkamas tam tikrų metų valstybės
biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo
įstatymo pakeitimas, programos finansuojamos Finansų ministerijos siūlymu
Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatymo finansų ministro nustatyta
tvarka (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos
Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos
tarptautinės finansinės paramos lėšos). Ši nuostata netaikoma programų lėšoms
dalims, kurios nurodytoms šio Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies 1
ir 2 punktuose finansuojamos iš biudžetinių įstaigų pajamų, jeigu
jos yra įmokėtos.
2. Jeigu nevykdomi savivaldybių biudžetai, tai yra gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, finansavimas iš savivaldybių biudžetų vykdomas savivaldybių tarybų nustatyta tvarka. Jeigu numatoma, kad nustatytas pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, sprendimus dėl šiuose biudžetuose numatytų programų finansavimo tvarkos savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu priima savivaldybės taryba.
3. Asignavimų valdytojams pervedamos
valstybės biudžeto arba savivaldybės biudžeto asignavimų sumos programoms
finansuoti mažinamos faktiškai negautomis (palyginti su planu) biudžetinių
įstaigų pajamomis į valstybės biudžetą arba savivaldybės biudžetą,
kurios nurodytos šio Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies 1 ir 2 punktuose.“
14 straipsnis. 32 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 32 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„32 straipsnis. Asignavimų naudojimas ir grąžinimas
1. Metams pasibaigus,
asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos, ministrų
valdymo sričių įstaigoms, vykdančioms atitinkamo asignavimų valdytojo
programas, pavaldžios biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai disponuojamose
sąskaitose esančias biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, išskyrus
politinėms partijoms paskirstytus valstybės biudžeto asignavimus, Lietuvos
Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme apibrėžtoms skatinamosioms
finansinėms priemonėms, kai fondų fondas nesteigiamas, įgyvendinti ir (arba)
fondų fondams valdyti pagal finansavimo sutartis, kurių šalys yra atitinkami
asignavimų valdytojai, skatinamųjų finansinių priemonių ir (arba) fondų fondų
valdytojai ir (arba) Finansų ministerija, pervestas biudžeto lėšas ir
nepanaudotas įmokėtas šio Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytas
lėšas, naudojamas atsižvelgiant į šio Įstatymo 14 straipsnio 2 ir 3 dalių
nuostatas, grąžina ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos:
1) valstybės biudžeto lėšas pervesdami į valstybės iždo sąskaitą;
2) savivaldybės biudžeto lėšas pervesdami į savivaldybės iždo sąskaitą.
2. Šio straipsnio 1 dalis netaikoma politinėms partijoms paskirstytiems valstybės biudžeto asignavimams, Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme apibrėžtoms skatinamosioms finansinėms priemonėms, kai fondų fondas nesteigiamas, įgyvendinti ir (arba) fondų fondams valdyti pagal finansavimo sutartis, kurių šalys yra asignavimų valdytojai, skatinamųjų finansinių priemonių ir (arba) fondų fondų valdytojai ir (arba) Finansų ministerija, pervestoms biudžeto lėšoms ir nepanaudotoms biudžetinių įstaigų pajamų įmokoms, skirtoms programoms finansuoti.
23.
Ministerijoms,
išskyrus Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją ir Lietuvos
Respublikos krašto apsaugos ministeriją, ir kitoms valstybės institucijoms
ar įstaigoms paliekami mėnesio išlaidų dydžio, o Užsienio reikalų
ministerijai ir Krašto apsaugos ministerijai – trijų mėnesių išlaidų dydžio
pereinamieji lėšų likučiai, esantys Lietuvos Respublikos diplomatinių ir kitų
atstovybių, konsulinių įstaigų, specialiųjų bei gynybos atašė ir Lietuvos
atstovų, perkeltų į tarptautines ir užsienio institucijas, tarptautinių
operacijų karinio vieneto, dislokuoto užsienio valstybėje,
sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas Krašto apsaugos
ministerijai atskaitingus asmenis. Krašto
apsaugos ministerijai paliekami trijų mėnesių išlaidų dydžio pereinamieji lėšų
likučiai, esantys tarptautinių operacijų karinio vieneto, dislokuoto užsienio
valstybėje, sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis.
34.
Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos,
nustatytos savivaldybių biudžetams priimant atitinkamų tam tikrų metų
Valstybės valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos
savivaldybių biudžetams pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba
panaudotos ne pagal savo tikslinę paskirtį, iki sausio 10 dienos grąžinamos į
valstybės biudžetą – pervedamos iš savivaldybių biudžetų sąskaitų į Valstybės
valstybės iždo sąskaitą, jeigu atitinkamų tam tikrų metų Valstybės
valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatyme nenustatyta kitaip.
45.
Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos
gali būti panaudotos tik Europos Sąjungos finansinės paramos programoms ir
projektams bei Europos Sąjungos tiesioginėms išmokoms ir papildomoms
nacionalinėms tiesioginėms išmokoms finansuoti.
6. Pažangos lėšos gali būti naudojamos tik pažangos priemonėms ir projektams, kuriais įgyvendinamos pažangos priemonės, finansuoti, išskyrus atvejus, kai paskelbiamos išskirtinės aplinkybės.
67.
Biudžeto asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžios biudžetinės įstaigos,
ministrų valdymo sričių įstaigoms, vykdančioms atitinkamo asignavimų valdytojo
programas, pavaldžios biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai į pridėtinės
vertės mokesčio (toliau – PVM) atskaitą įtrauktas iš valstybės biudžeto ir
(arba) savivaldybių biudžetų apmokėtas pirkimo (importo) PVM sumas privalo
grąžinti:
1) valstybės biudžeto lėšas pervesdami į valstybės iždo sąskaitą;
2) savivaldybės biudžeto lėšas pervesdami į savivaldybės iždo sąskaitą.“
15 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 33 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Vyriausybė arba jos įgaliota institucija turi teisę:
1) paskirstyti
pagal programas Seimo patvirtintus valstybės biudžeto asignavimus paskirstyti
pagal programas;
2) paskirstyti asignavimų valdytojams tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytiems tikslams valstybės vardu pasiskolintas lėšas;
23)
vadovaudamasi Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais,
reglamentuojančiais Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės
paramos lėšų administravimą, bei atsižvelgdama į programų (pažangos
ir tęstinės veiklos priemonių),
ir projektų ir fondų vykdymo įgyvendinimo duomenis,
perskirstyti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos
programoms (pažangos ir tęstinės veiklos priemonėms),
ir projektams ir fondams valstybės biudžete numatytas Europos
Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, įskaitant ir
bendrojo finansavimo lėšas, taip pat vadovaudamasi Strateginio valdymo
įstatymu, atsižvelgdama į pažangos priemonių, projektų, kuriais įgyvendinamos
pažangos priemonės, įgyvendinimo duomenis, perskirstyti pažangos priemonėms,
projektams, kuriais įgyvendinamos pažangos priemonės, valstybės biudžete
numatytas pažangos lėšas tarp asignavimų valdytojų, jų programų (pažangos
priemonių), investavimo sričių,
valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių;
34)
panaudoti laikinai laisvus valstybės piniginius išteklius programų
asignavimų dalies, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės
finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos, laikinam lėšų stygiui
panaikinti panaudoti laikinai laisvus valstybės piniginius išteklius;
5) grąžintinai
naudoti laisvus
valstybės pinigų fondų ir kitus piniginius išteklius grąžintinai naudoti
valstybės biudžete numatytoms programoms finansuoti, valstybės skolai valdyti,
investuoti į valstybės vertybinius popierius, paskoloms savivaldybių laikinam
pajamų trūkumui padengti;
6) nustatyti maksimalias lėšų sumas, kurioms einamaisiais biudžetiniais metais asignavimų valdytojai turi teisę prisiimti įsipareigojimus, sudarydami sutartis dėl projektų, remiamų iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, įgyvendinimo;
7)
prireikus nustatyti palūkanų normą už trumpalaikes ir ilgalaikes paskolas,
numatytas šio Įstatymo 10 straipsnio 2 ir 3 dalyse, teikiamas savivaldybėms iš
valstybės biudžeto;
8)
nustatyti asignavimų darbo užmokesčiui dydį įsipareigojimams, susijusiems su
dalyvavimu nenumatytose tarptautinėse operacijose.“
16 straipsnis. 34 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 34 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„34 straipsnis. Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų tarpusavio atsiskaitymai
Seimui priėmus
įstatymus arba Vyriausybei priėmus nutarimus vykdant įstatymus, dėl kurių
keičiasi valstybės ir savivaldybių biudžetų einamųjų biudžetinių metų
įsipareigojimai, Finansų ministerija valstybės
institucijos ir įstaigos bei
savivaldybių vykdomosios institucijos įstatymų nustatyta tvarka
patikslina valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų tarpusavio
atsiskaitymus.“
17 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas Šio įstatymo 3 straipsnis įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.
1. Šio įstatymo 11 straipsnis įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.
2. Šio įstatymo nuostatos taikomos rengiant 2022 ir vėlesnių metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektus.
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2021 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo 3 straipsnio nuostatoms įgyvendinti reikalingus teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas