Argumentai:
Olimpiniam judėjimui Lietuvoje vadovaujanti
nevyriausybinė organizacija yra tokia pat nevyriausybinė organizacija kaip ir
visos kitos sporto organizacijos veikiančios sporto srityje. Šiuo Projekto
punktu sudaromos išskirtinės sąlygos gauti ir naudoti valstybės biudžeto
lėšas vienai organizacijai, o tai prieštarauja lygiateisiškumo principui.
Atkreiptinas dėmesys, kad Projekto 21 straipsnio 1 dalies 10 punkto („sporto
šakos federacijos steigimo dokumente yra įtvirtinta sporto šakos federacijos
valdymo organų narių rotacija, numatant 2 kadencijas po 4 metus arba 4
kadencijas po 2 metus tam pačiam asmeniui ir 4 metų pertrauka šioms
kadencijoms pasibaigus“) netaikymas olimpiniam judėjimui Lietuvoje
vadovaujančiai nevyriausybinei organizacijai neatitinka gero valdymo principų
ir sudaro riziką atsirasti korupcinėms apraiškoms.
Siūlau pakeisti Lietuvos Respublikos
sporto įstatymo Nr. I-1151 naujos redakcijos projektą ir iš jo išbraukti 21
straipsnio 3 dalies 1 punktą.
Pasiūlymas:
1.
Pakeisti 21 straipsnį ir
jį išdėstyti taip:
„3. Olimpiniam, paralimpiniam, regos, klausos, judėjimo ar intelekto
negalią turinčių asmenų sporto, studentų sporto judėjimams Lietuvoje
vadovaujančioms nevyriausybinėms organizacijoms, siekiančioms gauti valstybės
biudžeto lėšų šio įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje nurodytoms sporto programoms
įgyvendinti, mutatis mutandis taikomi šio straipsnio 1 dalies 6–12 punktuose nustatyti
kriterijai, išskyrus:,
1) olimpiniam judėjimui Lietuvoje vadovaujančią
nevyriausybinę organizaciją, kuriai netaikomas šio straipsnio 1 dalies 10
punkte nustatytas reikalavimas steigimo dokumente įtvirtinti valdymo organų
nariui (nariams), kuris (kurie) yra Tarptautinio olimpinio komiteto narys
(nariai), rotaciją;
2)
intelekto negalią turinčių asmenų sporto judėjimui vadovaujančią
organizaciją, kuriai netaikomas šio straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatytas
reikalavimas savo veiklos dokumentuose įtvirtinti atsakomybę už Pasaulinio
antidopingo kodekso ir antidopingo taisyklių pažeidimus.“
|