2020-06-16

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO KODEKSO 18 STRAIPSNIO

PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4921

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1.

18

 

 

 

 

2

1

Argumentai: Lyginant su kitomis ES šalimis (Lenkija, Vokietija, Latvija, Estija, Švedija ir kt.) Lietuvoje mažųjų plaukiojimo priemonių skaičius yra itin mažas. Viena iš priežasčių – ne tik sudėtingesnis negu kitose šalyse nedidelių laivų registravimas, tačiau ir tai, jog net ir turint nedidelį laivą su negalingu varikliu yra būtinas laivavedžio pažymėjimas. Iki 2016 m. laivavedžio pažymėjimo nereikėjo plaukiant laiveliais, turinčiais silpnesnius negu 5,4 AG (4 kW) variklius, kuomet ši riba buvo padidinta iki 10 AG (7,4 kW). Kita problema – dėl reikalavimo turėti laivavedžio pažymėjimą net ir turint nedidelį laivą, kuris neskirtas komerciniams tikslams, kai kurie tokias plaukiojimo priemones turintys asmenys ryžtasi nepaisyti teisės aktų ir plaukioja neturėdami laivavedžio pažymėjimų. Šie pakeitimai nesuteiks teisės plaukioti savaeigėmis plaukiojimo priemonėmis bet kur ir bet kada, kadangi Aplinkos ministro 2004 m. balandžio 15 d. Nr. D1-187 įsakyme „Dėl aplinkosaugos sąlygų plaukioti paviršiniuose vandens telkiniuose plaukiojimo priemonėmis ir plūduriuojančių priemonių įrengimo ir naudojimo, jų statymo ir (arba) švartavimo aplinkosauginių reikalavimų patvirtinimo“ yra nustatyti aplinkosaugos reikalavimai, kada ir kokiuose vandens telkiniuose yra leidžiama plaukioti skirtingo variklių galingumo laivams.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 18 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) motorinių pramoginių laivų, kurių bendras variklių galingumas ne daugiau kaip 10 AG (7,4 kW) 50 AG (37 kW) ir laivo ilgis ne daugiau kaip 6 m ir kurie plaukioja vidaus vandenų plaukiojimo rajone, išskyrus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje, laivavedžiai“.

 

 

Teikia:

 

Seimo nariai

Jonas Jarutis

Kęstutis Mažeika