image001

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

mob. tel. 8 600 38 904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

2023-04-       Nr.

Į 2023-03-27 Nr. S-2023-1287-XIVP-2440(2)

Lietuvos Respublikos Seimui

 

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 21 straipsnio pakeitimo įstatymo PROJEKTO NR. XIVP-2440(2) ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2440(2) (toliau – Įstatymo projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei, atkreipiame dėmesį į tai, kad Įstatymo projektu iš esmės siūloma leisti nuolatiniams Lietuvos gyventojams iš pajamų atimti 2023 m. Lietuvos Respublikoje veikiančiai finansų įstaigai sumokėtas palūkanas už vieną paimtą kreditą (arba jo dalį) vienam Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiam gyvenamajam būstui statyti ar įsigyti arba palūkanas už vieno Lietuvos Respublikos teritorijoje esančio gyvenamojo būsto finansinę nuomą (lizingą). Įstatymo projektu nustatytas apribojimas iš pajamų atimti tik Lietuvos Respublikoje veikiančiai finansų įstaigai sumokėtas palūkanas už kreditą, paimtą tik Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiam gyvenamajam būstui, galimai diskriminuotų tuos nuolatinius Lietuvos gyventojus, kurie kreditą būtų paėmę arba sudarę sutartį dėl finansinės nuomos su Europos ekonominės erdvės valstybėje veikiančia finansine įstaiga arba kreditas ar finansinė nuoma būtų skirta Europos ekonominės erdvės valstybės teritorijoje esančiam gyvenamajam būstui įsigyti, nes tokie asmenys negalėtų iš savo pajamų atimti mokamų palūkanų už tokį paimtą kreditą. Taip pat toks ribojimas galėtų atgrasyti nuo gyvenamojo būsto pirkimo kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje ar kreipimosi į Europos ekonominės erdvės valstybėje veikiančią finansų įstaigą, dėl ko galimai būtų apribotas laisvo kapitalo judėjimas, garantuojamas Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 63 straipsnyje.

Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktai nedraudžia vienos šalies gyventojui kreiptis į kitoje šalyje veikiančią finansinę įstaigą dėl gyventojo šalyje esančio gyvenamojo būsto kreditavimo ir atvirkščiai – nėra draudžiama kreiptis į gyvenamoje šalyje veikiančią finansinę įstaigą dėl kitos šalies teritorijoje esančio gyvenamojo būsto kreditavimo. Atsižvelgiant į tai, kad yra galimi įvairūs būdai finansuoti norimą įsigyti gyvenamąjį būstą bei siekiant išvengti galimo laisvo kapitalo judėjimo ribojimo, siūlytina Įstatymo projekto nuostatose atsisakyti nuorodų į „Lietuvos Respublikoje veikiančią finansų įstaigą“ ir „Lietuvos Respublikos teritorijoje esantį gyvenamąjį būstą“ arba vietoje jų vartoti nuorodas į „Europos ekonominės erdvės valstybėje veikiančią finansų įstaigą“ ir „Europos ekonominės erdvės valstybės teritorijoje esantį gyvenamąjį būstą“ kaip yra nurodoma atitinkamose Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nuostatose (pvz., 17 straipsnio 1 dalies 53 ir 54 punktuose).   

 

 

Teisingumo ministrė

Ewelina Dobrowolska

 

 

Petras Butrimas, mob. tel. 8 671 855 15, el. p. [email protected]