AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOS ORGANIZAVIMO IR KARO TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-723 2, 10, 101, 11, 13, 21, 36, 47, 60, 63, 64, 65 ir 68 straipsnių pakeitimo, LIETUVOS RESPUBLIKOS užimtumo įstatymo NR. XII-2470 24 straipsniO pakeitimo, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1336 4 stRAIPSNIO PAKEITIMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS KARIŲ MATERIALINĖS ATSAKOMYBĖS ĮSTATYMO
NR. VIII-1857 1, 4, 10, 21, 25 ir 26 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, LIETUVOS KARIUOMENĖS DRAUSMĖS STATUTO 8 IR 67 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
įstatymų PROJEKTų
1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai.
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seime registruotą pasiūlymą dėl Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo Nr. I-1593 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3402, kuriuo numatoma į pratybas ir mokymus bei vykdyti kitų tarnybos užduočių šaukti rezervo karius (parengtajame kariuomenės personalo rezerve esančius karo prievolininkus, taip pat karinio parengtumo neturinčius asmenis, pareiškusius norą atlikti tarnybą rezerve ir turinčius Lietuvos kariuomenei reikalingą kvalifikaciją bei atitinkančius Lietuvos kariuomenės komplektavimo personalu poreikius), tikslintinos Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatyme, Lietuvos Respublikos karių materialinės atsakomybės įstatyme, Lietuvos kariuomenės drausmės statute, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 24 straipsnyje, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnyje vartojamos tikrosios karo tarnybos rūšių sąvokos.
2. Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai.
Įstatymų projektų iniciatorius – Lietuvos Respublikos Seimo narys Laurynas Kasčiūnas.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai?
Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 10, 101, 11, 13, 21, 36, 47, 60, 63, 64, 65 ir 68 straipsniuose, Karių materialinės atsakomybės įstatymo 1, 4, 10, 21, 25 ir 26 straipsniuose, Lietuvos kariuomenės drausmės statuto 8 ir 67 straipsniuose, Užimtumo įstatymo 24 straipsnyje, Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnyje įvardytos tikrosios karo tarnybos karių rūšys apima profesinės karo tarnybos karius, kariūnus, karius savanorius ir kitus savanoriškos nenuolatinės karo tarnybos karius, taip pat aktyviojo ir parengtojo kariuomenės personalo rezervo karius. Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 47 straipsnyje nustatytas karių išleidimo į dimisiją amžius.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama?
Suvienodinti minėtuose įstatymuose įvardytas tikrosios karo tarnybos karių ir tikrosios karo tarnybos rūšių sąvokas su Seimo nario siūlyme dėl Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo Nr. I-1593 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3402 numatytomis sąvokomis (tarnyba rezerve ir atitinkamai rezervo karys). Atsižvelgiant į Seimo nario siūlymą netaikyti išleidimo į dimisiją amžiaus norą atlikti kitą tarnybą rezerve pareiškusiems karo prievolininkams, išimtis daroma ir Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 47 straipsnyje, reglamentuojančiame dimisijos amžių.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta?
Priėmus Įstatymų projektus neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokią įtaką priimti įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai?
Įstatymai įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.
7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai?
Įstatymai neturės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.
8. Ar įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams?
Įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą: kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios?
Įstatymų projektai turi būti priimti kartu su Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo Nr. I-1593 pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3402, jei bus pritarta šiuo projektu teikiamam minėtam Seimo nario siūlymui.
10. Ar įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka?
Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.
Įstatymų projektuose pateiktos sąvokos „rezervo karys“ ir „kita tarnyba rezerve“ ir ją įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Ar įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus?
Įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir yra suderinti su Europos Sąjungos teisės aktais.
12. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, kas ir kada juos turėtų priimti?
1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 12 d. nutarimo Nr. 1125 „Dėl Karinės medicinos ekspertizės nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo projektą.
2. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2011 m. lapkričio 3 d. įsakymo Nr. V-1261 „Dėl Profesinės karo tarnybos karių, karių savanorių ir kitų savanoriškos nenuolatinės karo tarnybos karių, aktyviojo kariuomenės personalo rezervo karių ir kariūnų kelionės išlaidų atlyginimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo projektą.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)?
Nereikės
14. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Nebuvo gauta.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas ir sritis.
„Parengtasis rezervas“, „karo prievolininkai“, „mokymai“, „pratybos“, „šaukimas“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.
Nėra.
Seimo nariai:
Laurynas Kasčiūnas
Arvydas Pocius
Virgilijus Alekna
Emanuelis Zingeris
Saulius Skvernelis
Valentinas Bukauskas
Andrius Mazuronis
Vytautas Mitalas
Valdas Rakutis
Dovilė Šakalienė