LIETUVOS RESPUBLIKOS

NARKOTINIŲ IR PSICHOTROPINIŲ MEDŽIAGŲ PIRMTAKŲ (PREKURSORIŲ) KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. VIII-1207 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 65 STRAIPSNIO

PAKEITIMO ĮSTATYMO projektŲ

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

Lietuvos Respublikos Narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės įstatymo Nr. VIII-1207 pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) parengtas siekiant suderinti Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės įstatymo (toliau – Įstatymas) nuostatas su 2015 m. balandžio 24 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2015/1011, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 273/2004 dėl narkotinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 111/2005, nustatantis prekybos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) tarp Bendrijos ir trečiųjų šalių stebėsenos taisykles, ir panaikinamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1277/2005 (toliau – Reglamentas (ES) 2015/1011), ir 2015 m. birželio 25 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/1013, kuriuo išdėstomos su Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 273/2004 dėl narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 111/2005, nustatančiu prekybos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) tarp Sąjungos ir trečiųjų šalių stebėsenos taisykles, susijusios taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) 2015/1013), nuostatomis.

Nuo 2015 m. liepos 1 d. panaikintas 2005 m. liepos 27 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1277/2005, nustatantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 273/2004 dėl narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 111/2005, nustatančio prekybos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) tarp Bendrijos ir trečiųjų šalių stebėsenos taisykles (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1277/2005), o vietoje jo įsigaliojo jį pakeitę: Reglamentas (ES) 2015/1011 ir Reglamentas (ES) 2015/1013, todėl būtina keisti Įstatymo nuostatas, kuriose nurodytas jau negaliojantis Reglamentas (EB) Nr. 1277/2005, į aktualias nuostatas.

Taip pat Įstatymo projektu siekiama  įgyvendinti 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 273/2004 dėl narkotinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 273/2004) 10 straipsnio 2 dalies ir 2004 m. gruodžio 22 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 111/2005, nustatančio prekybos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) tarp Bendrijos ir trečiųjų šalių stebėsenos taisykles (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 111/2005), 26 straipsnio 3b dalies nuostatas.

Kartu su Įstatymo projektu teikiamas lydimasis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 65 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo siekiama pakeisti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nuostatas, atsižvelgiant į Įstatymo projektu siūlomus pakeitimus ir numatyti administracinę atsakomybę už veiklos, susijusios su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, pažeidimus.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

Įstatymų projektų rengėjai – Sveikatos apsaugos ministerijos Visuomenės sveikatos priežiūros departamento (direktorius – Audrius Ščeponavičius, tel. (8 5) 266 1466, el. p. [email protected]) Psichikos sveikatos skyriaus (vedėjas Ignas Rubikas, tel.
(8 5) 205 3611, el. p. [email protected]) patarėja Jelena Talačkienė, tel. (8 5) 219 3315,  el. p. [email protected], tiesioginės rengėjos – Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento Tabako, alkoholio, narkotinių ir psichotropinių medžiagų prekursorių licencijų skyriaus vedėja Violeta Verseckienė, tel. 8 706 680 91, el. p. [email protected] ir Narkotinių ir psichotropinių medžiagų prekursorių kontrolės ir rizikos vertinimo skyriaus  vedėja Rima Mačiūnienė, tel. 8 706 680 65, el. p. [email protected].

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai.

Šiuo metu galiojančiame įstatyme nurodytas negaliojantis Reglamentas (EB) Nr. 1277/2005, kurį pakeitė Reglamentas (ES) 2015/1011 ir Reglamentas (ES) 2015/1013, todėl kai kurios nuostatos, susijusios su narkotinių ir psichotropinių medžiagų (prekursorių) licencijavimu ir veiklos vietos registravimu, neatitinka nustatytų įstatyme.

Europos Sąjungos reglamentuose narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakai (prekursoriai) yra skirstomi į dvi grupes: į oficialų sąrašą įtrauktas medžiagas, kurioms yra numatytos kontrolės ir rinkos ribojimo priemonės, ir į oficialų sąrašą neįtrauktas medžiagas, kurioms nėra numatytos rinkos ribojimo ir kontrolės priemonės. Tačiau tiek vienos, tiek kitos medžiagos yra naudojamos neteisėtoje narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamyboje.

Lietuvoje į oficialų sąrašą neįtrauktoms medžiagoms (į oficialų sąrašą neįtrauktos medžiagos – tai medžiagos, kurios įrašytos į sąrašą, patvirtintą 2015 m. lapkričio 2 d. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus įsakymu Nr. T1-279 „Dėl Į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų sąrašo patvirtinimo“) šiuo metu nėra taikomos rinkos ribojimo priemonės, o vykdoma tik šių medžiagų stebėsena.

Europos Sąjungos reglamentuose, kurie reglamentuoja subjektų veiklą su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis (Reglamentas (EB) Nr. 273/2004 ir Reglamentas (EB) Nr. 111/2005), numatyta, kad kiekviena valstybė narė gali imtis priemonių, kurios būtinos, kad jos kompetentingos institucijos galėtų kontroliuoti ir stebėti įtartinus sandorius, susijusius su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, tarp jų:

a)      gauti informaciją apie visus į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų užsakymus arba veiksmus, susijusius su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis;

b)       prireikus sulaikyti ir konfiskuoti siuntas siekiant užkirsti kelią naudoti konkrečias į oficialų sąrašą neįtrauktas medžiagas neteisėtai narkotinių ar psichotropinių medžiagų gamybai;

c)      uždrausti įvežti į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų krovinius į Sąjungos muitų teritoriją arba juos iš jos išvežti, jeigu yra pakankamai įrodymų, kad tos medžiagos yra skirtos neteisėtai narkotinių ar psichotropinių medžiagų gamybai.

Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvoje į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų naudojimo neteisėtoje veikloje problema tampa vis aktualesnė ir pirmiau išdėstytų priemonių, nurodytų Reglamente (EB)
Nr. 273/2004 ir Reglamente (EB) Nr. 111/2004, nepakanka, jos nėra aiškiai išdėstytos ir už jas nenumatyta atsakomybė Lietuvos Respublikos teisės aktuose, būtina reglamentuoti subjektų veiklą, susijusią su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, įtraukiant būtinas naujas nuostatas  Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės įstatyme bei numatyti atsakomybę už numatytų reikalavimų laikymosi pažeidimus įtraukiant būtinas naujas nuostatas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Įstatymo projektu vietoje Įstatyme nurodyto jau negaliojančio Reglamento (EB) Nr. 1277/2005, siūloma nurodyti minėtą reglamentą pakeitusius reglamentus: Reglamentą (ES) 2015/1011 ir Reglamentą (ES) 2015/1013.

Įstatymo projekte pateikiamos nuorodos į Reglamento (ES) 2015/1013 straipsnius, kuriuose nustatytos patikslintos paraiškos įsigyti veiklos su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) licenciją (toliau – licencija) ir veiklos su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais) vietos registracijos pažymėjimą (toliau – veiklos vietos registracijos pažymėjimas).

Įstatymo projekte patikslintos nuostatos dėl veiklos vietos registracijos pažymėjimo ar veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo sprendimo išduoti priėmimo termino, pateikiant nuorodą į Reglamento (ES) 2015/1013 3 straipsnį.

Siekiant aiškumo, Įstatymo projekte licencijų, veiklos vietos registracijos pažymėjimų išdavimo, atsisakymo išduoti, panaikinimo nuostatos išskirtos į atskirus straipsnius.

Įstatymo projekte atskirai apibrėžti reikalavimai asmenims, siekiantiems įsigyti licencijas ar veiklos vietos registracijos pažymėjimus. Siekiant suderinti atsisakymų išduoti licenciją ar veiklos vietos registracijos pažymėjimą atvejus su reikalavimais asmenims, siekiantiems įsigyti licenciją ar veiklos vietos registracijos pažymėjimą, reikalavimai asmenims papildyti nuostatomis, kad subjektas privalo neturėti mokestinių įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ir vykdyti įsipareigojimus muitinei.

Siekiant aiškumo ūkio subjektams ir sklandaus Įstatymo nuostatų taikymo, Įstatymą siūloma papildyti nuostatomis dėl atsisakymo išduoti ar patikslinti licenciją, specialiąją licenciją, veiklos vietos registracijos pažymėjimą, veiklos vietos specialųjį registracijos pažymėjimą, atsisakymo išduoti importo arba eksporto leidimą, jei subjektas nesumoka nustatytos atitinkamos valstybės rinkliavos už nurodytų dokumentų išdavimą ar patikslinimą.

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatas ir siekiant mažinti papildomas prisitaikymo išlaidas subjektams, nustatytas 3 darbo dienų, vietoje 5 darbo dienų, per kurį subjektas privalo būti informuojamas apie sprendimą neišduoti, nepatikslinti, sustabdyti, panaikinti licencijos, specialiosios licencijos ar veiklos vietos registracijos pažymėjimą, terminas.

Licencijų ir veiklos vietos registracijos pažymėjimo arba veiklos vietos specialiojo registracijos pažymėjimo galiojimo sustabdymui taikomas ne ilgesnis kaip 6 mėnesių terminas. Šis terminas nustatomas atsižvelgiant į tai, kiek laiko prireiks subjektui pašalinti trūkumus (tai gali būti ir 1 mėnuo, pvz., pakeisti subjekto atsakingą asmenį, jei paaiškėja, kad jis jau nėra tinkamas pareigoms vykdyti ar nebevykdomos sąlygos, kurioms licencija buvo suteikta). Tačiau visais atvejais sustabdymo terminas negali būti ilgesnis nei 6 mėn.

Lietuvoje į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų problema paskutiniais metais tampa vis aktualesnė. Nustatoma vis daugiau įtartinų sandorių, susijusių su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis. Šios medžiagos importuojamos į Lietuvą, platinamos ir gabenamos tiek šalies viduje, tiek į kitas Europos Sąjungos šalis, eksportuojamos į trečiąsias šalis. Dauguma šių medžiagų jokio teisėto panaudojimo pramonėje neturi, išskyrus ribotą panaudojimą moksliniams tikslams ir tyrimų laboratorijose, ir yra skirtos išskirtinai narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybai.

Lietuvoje atsakingos institucijos už narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolę (Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, muitinės ir policijos įstaigos, Valstybinė sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos) neturi pakankamai teisinių įrankių kovoti su į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų problema.

Todėl vadovaujantis Reglamento (EB) Nr. 273/2004 10 straipsnio ir Reglamento (EB)
Nr. 111/2005 26 straipsnio nuostatomis, kurios nurodo, kad
kiekviena valstybė narė gali imtis priemonių, kurios būtinos, kad jos kompetentingos institucijos galėtų kontroliuoti ir stebėti įtartinus sandorius, susijusius su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, į Įstatymo projektą įtraukta nuostata, kuri leis gauti informaciją apie subjektų veiklą su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis prieš pradedant vykdyti veiklą su šiomis medžiagomis ir taip užtikrinti, kad į oficialų sąrašą neįtrauktos medžiagos nepateks į neteisėtą narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybą.

Įstatymo projekte numatyta, kad Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, įgyvendindamas valstybės deleguotas funkcijas narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolei ir stebėsenai užtikrinti, turi teisę reikalauti ir gauti iš subjektų informaciją apie į oficialų sąrašą neįtrauktas medžiagas prieš pateikiant jas į rinką, prieš vykdant jų importą ir eksportą bei prieš vykdant tarpininkavimo veiklą su šiomis medžiagomis. Informacija, teikiama Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

Taip pat ši nauja nuostata leis taikyti administracinę atsakomybę tiems ūkio subjektams, kurie nepateikia informacijos prieš pradėdami vykdyti veiklą su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis. Prie lydimųjų dokumentų taip pat pridedamas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 65 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo siekiama numatyti administracinę atsakomybę už veiklos, susijusios su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, pažeidimus.

Dabar galiojantis į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų sąrašas, kuris patvirtintas 2015 m. lapkričio 2 d. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus įsakymu
Nr. T1-279 „Dėl Į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų sąrašo patvirtinimo“, bus išdėstytas nauja redakcija ir šiame sąraše bus įrašytos tik tos į oficialų sąrašą neįtrauktos medžiagos, kurios
jokio teisėto panaudojimo pramonėje neturi, išskyrus ribotą panaudojimą moksliniams tikslams ir tyrimų laboratorijose, ir yra skirtos išskirtinai narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybai, todėl ši nuostata subjektams nesukels papildomos administracinės naštos.

Atsižvelgiant į išdėstytą problemą, Įstatymo projektą siūloma papildyti nuostatomis, kuriomis vadovaujantis muitinės įstaigos, atlikdamos importuojamų ar eksportuojamų narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ar į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų muitinį tikrinimą ir (ar) gavusios kompetentingos institucijos (-ų) išvadas, galėtų imtis visų būtinų disponavimo prekėmis priemonių, įskaitant konfiskavimą ir pardavimą ar sunaikinimą, kaip yra numatyta  2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas.

Siekiant įtvirtinti Reglamento (EB) Nr. 273/2004 ir Reglamento (EB) Nr. 111/2005 nuostatas, kuriose numatyta, kad kiekviena valstybė narė gali imtis priemonių, kurios būtinos, kad jos kompetentingos institucijos galėtų kontroliuoti ir stebėti įtartinus sandorius, susijusius su į oficialų sąrašą neįtrauktomis medžiagomis, Įstatymo projekte numatyta, kad muitinės įstaigos turi teisę esant įtarimų sulaikyti į oficialų sąrašą neįtrauktas medžiagas bei imtis būtinų priemonių pagal savo kompetenciją.

Siekiant užtikrinti efektyvią narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų kontrolę bei užkardyti galimybes, kad cheminės medžiagos iš teisėtos apyvartos nepakliūtų į neteisėtas veiklas, būtina užtikrinti bendradarbiavimą su atsakingomis institucijomis, sudarant sąlygas muitinės įstaigoms operatyviai gauti informaciją bei įrodymus apie gabenamus narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų krovinius, kurie gali būti panaudoti neteisėtai narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybai. Įstatymo projekte numatyta nauja nuostata yra būtina kokybiškai į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų kontrolei vykdyti, kadangi muitinės pareigūnai turi teisę sulaikyti prekes, tarp jų ir į oficialų sąrašą įtrauktas medžiagas, tik esant pagrįstų įtarimų ar įrodymų dėl teisės aktų pažeidimų ir kai yra surinkta pakankamai įrodymų, kad gabenamos prekės gali būti naudojamos ne pagal tiesioginę jų paskirtį. Tam atliekamas muitinis tikrinimas, išskyrus atsitiktinės atrankos būdu atliekamus tikrinimus, kuris pirmiausia grindžiamas rizikos analize.

Nauja Įstatymo projekto nuostata įpareigoja Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą, policijos, muitinės įstaigas ir Valstybės sienos apsaugos tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nedelsiant informuoti Muitinės departamentą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, jei gauta informacija apie gabenamus narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) ir į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų krovinius, kurie gali būti panaudoti neteisėtai narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybai, išskyrus atvejus, kai tokia informacija yra kriminalinės žvalgybos dalis ir jos perdavimas gali pakenkti atliekamiems tolesniems tyrimams arba vykdomiems veiksmams.

Kadangi narkotinės ir psichotropinės medžiagos vis dažiau gaminamos naudojant į oficialų sąrašą neįtrauktas medžiagas, Įstatymo projekte numatyta pareiga subjektams pateikti informaciją Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui apie į oficialų sąrašą neįtrauktas medžiagas prieš pateikiant jas į rinką, prieš vykdant jų importą ir eksportą bei prieš vykdant tarpininkavimo veiklą su šiomis medžiagomis, tikėtina tai leis išvengti diversijų bei šių medžiagų patekimo į nelegalią narkotinių ir psichotropinių medžiagų gamybą.

Įstatymo projektas papildomas nuostata, kad subjektai privalo sudaryti visas sąlygas, būtinas Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valstybės tarnautojams vykdyti narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolę ir paklusti valstybės tarnautojų teisėtiems reikalavimams, kadangi šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės įstatyme nurodyta teisė Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valstybės tarnautojams „pagal kompetenciją duoti privalomus nurodymus“, tačiau subjektams nenumatyta pareiga paklusti valstybės tarnautojų teisėtiems reikalavimams.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Priėmus Įstatymo projektą Įstatymo nuostatos bus suderintos su ES teise.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Priimti Įstatymų projektai neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai, priešingai – turės teigiamą įtaką kriminogeninės situacijos efektyvesniam valdymui.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Priimti Įstatymo projektai verslo sąlygoms įtakos neturės.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Kartu su Įstatymo projektu teikiamas lydimasis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 65 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas.

Kitų įstatymų keisti nereikės.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymų projektai parengti laikantis nustatytų reikalavimų. Sąvokos nustatyta tvarka suderintos su Valstybine lietuvių kalbos komisija.

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti.

Priėmus Įstatymo projektą reikės pakeisti:

-       Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimą Nr. 221 „Dėl Veiklos, susijusios su narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakais (prekursoriais), licencijavimo, vietos registravimo, importo ir eksporto leidimų išdavimo ir šios veiklos priežiūros ir kontrolės vykdymo taisyklių patvirtinimo“;

-       Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimą Nr. 591 „Dėl narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, jo padarinių, narkotinių ir psichotropinių medžiagų ir jų pirmtakų (prekursorių), į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų bei naujų psichoaktyviųjų medžiagų apyvartos stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“;

-       Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimą Nr. 1219 „Dėl Neteisėtos apyvartos narkotinių ir psichotropinių medžiagų ir jų pirmtakų (prekursorių) sunaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymą“.

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais).

Papildomų lėšų įstatymui įgyvendinti neprireiks.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: ,,narkotikas“, ,,narkotikų prekyba“, „psichotropinė medžiaga“.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Remiantis konsultacijomis su Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (dėl nacionalinio reikalavimo subjektams neturėti mokestinės nepriemokos ir (ar) skolų bei atitikti nepriekaištingai reputacijai taikomus nustatytus kriterijus), kadangi Įstatymo projektu nei gaminiai
(t. y. narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakai (prekursoriai) ar konkretūs reikalavimai jiems), nei informacinės visuomenės paslaugos nėra reglamentuojami, 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka, nėra taikoma ir, atitinkamai, Europos Komisijos Techninių reglamentų informacinėje sistemoje (TRIS) Įstatymo projektas neturėtų būti notifikuojamas.

 

 

________________________