LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-4060
2024-09-25 Nr. 109-P-36
Vilnius
Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė, komiteto pirmininko pavaduotojai: Algirdas Butkevičius, Liudas Jonaitis, komiteto nariai: Valius Ąžuolas, Dalia Asanavičiūtė (pavaduojanti Agnę Bilotaitę), Simonas Gentvilas, Antanas Čepononis, Matas Maldeikis, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Agnė Narščiuvienė, Dalia Mudėnienė, Audronė Čekanavičienė, Mindaugas Pečiulis, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.
1.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-12
|
1 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Labdaros ir paramos įstatymo 4 straipsnio 4 dalį, pagal kurią ribotai apyvartoje esantys daiktai negali būti paramos dalyku, ir nustatyti, kad: „Paramos dalyku gali būti ribotai apyvartoje esantys daiktai, jei jie skirti valstybės biudžetinėms įstaigoms šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytai veiklai nacionalinio saugumo ir gynybos, teisėtvarkos ir nusikalstamumo prevencijos srityse.“ Manytume, kad atsižvelgus į šį projektu teikiamą siūlymą atitinkamai reikėtų tikslinti ir Labdaros ir paramos įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 2 punktą, pagal kurį paramos gavėjai – juridiniai asmenys – gautą paramą gali naudoti jų įstatuose ar nuostatuose numatytiems šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytiems visuomenei naudingiems tikslams. |
Pritarti |
||
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-12 |
3 |
|
N |
2. Svarstytina, ar siekiant teisinio aiškumo bei norint išvengti galimų įstatymo taikymo problemų, projekto nereikėtų papildyti baigiamosiomis nuostatomis, reglamentuojančiomis įstatymo taikymą, pavyzdžiui, nustatyti, kad įstatymas taikomas ribotai apyvartoje esantiems daiktams, skirtiems valstybės biudžetinėms įstaigoms Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytai veiklai nacionalinio saugumo ir gynybos, teisėtvarkos ir nusikalstamumo prevencijos srityse, kuriuos paramos gavėjai – valstybės biudžetinės įstaigos – nurodytai veiklai gavo po šio įstatymo įsigaliojimo. |
Pritarti |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Papildomo komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, 2024-09-11 |
2 |
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į pirmąjį Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymą, papildomai tikslintinas Labdaros ir paramos įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 2 punktas.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą 2 straipsniu ir išdėstyti jį taip: „2 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: 2) juridiniai asmenys – jų įstatuose ar nuostatuose arba religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų kanonuose, statutuose ir kitose normose numatytiems šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytiems visuomenei naudingiems tikslams, labdarai (jeigu jie pagal šį įstatymą turi teisę teikti labdarą). Valstybės biudžetinės įstaigos kaip paramą gautus ribotai apyvartoje esančius daiktus gali naudoti šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytai veiklai nacionalinio saugumo ir gynybos, teisėtvarkos ir nusikalstamumo prevencijos srityse;“ |
Pritarti |
|
2. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, 2024-09-11 |
|
|
I |
Argumentai: Atsižvelgiant į pirmąjį Komiteto pasiūlymą, tikslintinas Įstatymo pavadinimas.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo pavadinimą ir išdėstyti jį taip: „LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR.
I-172 4 IR 10 STRAIPSNI |
Pritarti |
|
3. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, 2024-09-11 |
3 |
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į antrąjį Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymą, siekiant teisinio aiškumo bei norint išvengti galimų įstatymo taikymo problemų, projektą papildyti baigiamosiomis nuostatomis, reglamentuojančiomis įstatymo taikymą.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projektą 3 straipsniu ir išdėstyti jį taip: „3 straipsnis. Įstatymo taikymas Šio įstatymo nuostatos taikomos ribotai apyvartoje esantiems daiktams, skirtiems valstybės biudžetinėms įstaigoms Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytai veiklai nacionalinio saugumo ir gynybos, teisėtvarkos ir nusikalstamumo prevencijos srityse, kuriuos paramos gavėjai – valstybės biudžetinės įstaigos – nurodytai veiklai gavo po šio įstatymo įsigaliojimo.“ |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui, atsižvelgiant Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pasiūlymus bei Komiteto išvadai.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Mindaugas Lingė, Andrius Palionis.
PRIDEDAMA. Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 4 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4060(2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja Dalia Mudėnienė