2017-08-28

 

PASIŪLYMAI

 

KELIŲ TRANSPORTO KODEKSO  8, 81, 13, 14 ir 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI XIIIP-849

 

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1

 

 

Argumentai:

Visi pasiūlymai teikiami siekiant patikslinti institucijos, atsakingos už kelių transporto saugą sąvoką: vietoj kelių transporto saugos įstaiga  įrašant įstaiga, atsakinga už kelių transporto saugą.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„Pakeisti 8 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Licencijas, nurodytas šio straipsnio 2 dalies 1, 2, 3 ir 5 punktuose, ir jų kopijas išduoda, licencijos (licencijos kopijos) galiojimą sustabdo, licencijos (licencijos kopijos) galiojimo sustabdymą ar licencijos (licencijos kopijos) galiojimą naikina, pripažįsta fizinį asmenį, einantį transporto vadybininko pareigas, netinkamu vadovauti įmonės transporto veiklai, tikrina, ar vežėjai atitinka Reglamento (EB) Nr. 1071/2009 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus, susisiekimo ministro įgaliota įstaiga, atsakinga už kelių transporto saugą (toliau – kelių transporto saugos įstaiga, atsakinga už kelių transporto saugą), vadovaudamasi Reglamentu (EB) Nr. 1071/2009, Reglamentu (EB) Nr. 1072/2009, Reglamentu (EB) Nr. 1073/2009 ir Kelių transporto veiklos licencijavimo taisyklėmis, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė).“

 

2

2,3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 2 ir 3 dalis ir jas išdėstyti taip:

„2. Už Lietuvos vežėjų informacinėje sistemoje kaupiamų duomenų tvarkymą, keitimąsi informacija su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis narėmis ir ataskaitų, nurodytų Reglamento (EB) Nr. 1071/2009 26 straipsnyje, Reglamento (EB) Nr. 1072/2009 17 straipsnyje ir Reglamento (EB) Nr. 1073/2009 28 straipsnyje, teikimą Europos Komisijai atsakinga kelių transporto saugos įstaiga, atsakinga už kelių transporto saugą.

3. Savivaldybės vykdomosios institucijos teikia duomenis Lietuvos vežėjų informacinei sistemai kelių transporto saugos įstaigos, atsakingos už kelių transporto saugą nustatyta tvarka.“

 

3

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„Pakeisti 13 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) kelių transporto saugos įstaiga, atsakinga už kelių transporto saugą ;“.

 

4

1, 2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnio 1, 2 dalis ir jas išdėstyti taip:

„1.  Pakeisti 14 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Kelių transporto saugos Įstaigos, atsakingos už kelių transporto saugą, kelių transporto kontrolės įgaliojimus nustato šis kodeksas, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas, Keleivinio kelių transporto kontrolės nuostatai, patvirtinti Susisiekimo ministerijos, ir kelių transporto saugos įstaigos, atsakingos už kelių transporto saugą, nuostatai.“

2.  Pakeisti 14 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Kelių transporto saugos Įstaigos, atsakingos už kelių transporto saugą, pareigūnai turi teisę sustabdyti krovinines ir keleivines kelių transporto priemones, nurodyti važiuoti paskui specialiąją transporto priemonę iki patikrinimo ar stovėjimo vietos, jas pasverti, tikrinti jų matmenis, apipavidalinimą, techninę būklę, privalomosios techninės apžiūros atlikimo periodiškumą, ekipažo dokumentus, keleiviams, bagažui ir kroviniams vežti privalomus dokumentus, tarp jų keleivių bilietus ir bagažo kvitus, važtaraščius. Šie pareigūnai taip pat turi teisę tikrinti, ar laikomasi ekipažo darbo ir poilsio režimo, ar nesinaudojama įtaisais, pakeičiančiais darbo ir poilsio režimo apskaitos prietaisų rodmenis ir (ar) duomenis. Kontrolės teisę turintys pareigūnai, nustatę pažeidimus, turi teisę siųsti transporto priemonę į techninės apžiūros stotį ar tachografų dirbtuvę, uždrausti transporto priemonei toliau važiuoti ir laikinai paimti transporto priemonės registravimo dokumentą, kol bus pašalinti pažeidimai, taip pat gauti iš keleivių paaiškinimus raštu ir (ar) žodžiu.“

 

5

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„Pakeisti 18 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Vietinio (priemiestinio) susisiekimo maršrutas – nustatyta gatvių (kelių) trasa, kuria keleiviai vežami vienos savivaldybės (neįskaitant miestų savivaldybių) teritorijoje. Atskirais atvejais, suderinus su kelių transporto saugos įstaiga, atsakinga už kelių transporto saugą, maršrutas gali tęstis per dviejų ir daugiau gretimų savivaldybių (neįskaitant miestų savivaldybių) teritorijas. Kai maršrutas tęsiasi per daugiau kaip dviejų savivaldybių (neįskaitant miestų savivaldybių) teritorijas, jo trasa negali būti ilgesnė kaip 50 km.“

 

 

6

 

 

Argumentai:

Tikslinga papildyti, kad kompetentingos institucijos iki šio įstatymo įsigaliojimo parengia reikalingus įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„6  straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,  įsigalioja 2017 m. lapkričio  1 d.

2. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras, Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininkas iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

 

 

Teikia:

 

 

 

 

Seimo narys V.Sinkevičius