1
|
|
|
Argumentai:
Visi pasiūlymai
teikiami siekiant patikslinti institucijos, atsakingos už kelių transporto
saugą sąvoką: vietoj kelių transporto
saugos įstaiga įrašant įstaiga,
atsakinga už kelių transporto saugą.
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Pakeisti 8 straipsnio 5 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„5.
Licencijas, nurodytas šio straipsnio 2 dalies 1, 2, 3 ir 5 punktuose, ir jų
kopijas išduoda, licencijos (licencijos kopijos) galiojimą sustabdo,
licencijos (licencijos kopijos) galiojimo sustabdymą ar licencijos
(licencijos kopijos) galiojimą naikina, pripažįsta fizinį asmenį, einantį
transporto vadybininko pareigas, netinkamu vadovauti įmonės transporto
veiklai, tikrina, ar vežėjai atitinka Reglamento (EB) Nr. 1071/2009 3
straipsnyje nurodytus reikalavimus, susisiekimo ministro įgaliota įstaiga,
atsakinga už kelių transporto saugą (toliau – kelių transporto saugos įstaiga,
atsakinga už kelių transporto saugą), vadovaudamasi Reglamentu (EB) Nr.
1071/2009, Reglamentu (EB) Nr. 1072/2009, Reglamentu (EB) Nr. 1073/2009 ir
Kelių transporto veiklos licencijavimo taisyklėmis, kurias tvirtina Lietuvos
Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė).“
|
2
|
2,3
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo projekto 2 straipsnio 2 ir 3 dalis ir jas išdėstyti taip:
„2. Už Lietuvos vežėjų informacinėje
sistemoje kaupiamų duomenų tvarkymą, keitimąsi informacija su kitomis Europos
Sąjungos valstybėmis narėmis ir ataskaitų, nurodytų Reglamento (EB) Nr.
1071/2009 26 straipsnyje, Reglamento (EB) Nr. 1072/2009 17 straipsnyje ir
Reglamento (EB) Nr. 1073/2009 28 straipsnyje, teikimą Europos Komisijai atsakinga
kelių
transporto saugos įstaiga, atsakinga už
kelių transporto saugą.
3. Savivaldybės vykdomosios institucijos teikia duomenis
Lietuvos vežėjų informacinei sistemai kelių
transporto saugos įstaigos, atsakingos už kelių transporto saugą nustatyta tvarka.“
|
4
|
1, 2
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo projekto 4 straipsnio 1, 2 dalis ir jas išdėstyti taip:
„1. Pakeisti 14 straipsnio 1 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„1. Kelių
transporto saugos Įstaigos, atsakingos
už kelių transporto saugą, kelių
transporto kontrolės įgaliojimus nustato šis kodeksas, Lietuvos Respublikos
viešojo administravimo įstatymas, Keleivinio kelių transporto kontrolės
nuostatai, patvirtinti Susisiekimo ministerijos, ir kelių transporto saugos
įstaigos,
atsakingos už kelių transporto saugą, nuostatai.“
2.
Pakeisti 14 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Kelių
transporto saugos Įstaigos, atsakingos
už kelių transporto saugą, pareigūnai turi teisę sustabdyti krovinines
ir keleivines kelių transporto priemones, nurodyti važiuoti paskui
specialiąją transporto priemonę iki patikrinimo ar stovėjimo vietos, jas
pasverti, tikrinti jų matmenis, apipavidalinimą, techninę būklę,
privalomosios techninės apžiūros atlikimo periodiškumą, ekipažo dokumentus,
keleiviams, bagažui ir kroviniams vežti privalomus dokumentus, tarp jų
keleivių bilietus ir bagažo kvitus, važtaraščius. Šie pareigūnai taip pat
turi teisę tikrinti, ar laikomasi ekipažo darbo ir poilsio režimo, ar nesinaudojama
įtaisais, pakeičiančiais darbo ir poilsio režimo apskaitos prietaisų rodmenis
ir (ar) duomenis. Kontrolės teisę turintys pareigūnai, nustatę pažeidimus,
turi teisę siųsti transporto priemonę į techninės apžiūros stotį ar
tachografų dirbtuvę, uždrausti transporto priemonei toliau važiuoti ir
laikinai paimti transporto priemonės registravimo dokumentą, kol bus
pašalinti pažeidimai, taip pat gauti iš keleivių paaiškinimus raštu ir (ar)
žodžiu.“
|
5
|
1
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Pakeisti 18 straipsnio 7 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„7.
Vietinio (priemiestinio) susisiekimo maršrutas – nustatyta gatvių (kelių)
trasa, kuria keleiviai vežami vienos savivaldybės (neįskaitant miestų
savivaldybių) teritorijoje. Atskirais atvejais, suderinus su kelių
transporto saugos įstaiga, atsakinga
už kelių transporto saugą, maršrutas gali tęstis per dviejų ir
daugiau gretimų savivaldybių (neįskaitant miestų savivaldybių) teritorijas.
Kai maršrutas tęsiasi per daugiau kaip dviejų savivaldybių (neįskaitant
miestų savivaldybių) teritorijas, jo trasa negali būti ilgesnė kaip 50 km.“
|
6
|
|
|
Argumentai:
Tikslinga
papildyti, kad kompetentingos institucijos iki šio įstatymo įsigaliojimo
parengia reikalingus įgyvendinamuosius teisės aktus.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 6 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
„6 straipsnis.
Įstatymo įsigaliojimas ir
įgyvendinimas
1.
Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja
2017 m. lapkričio 1 d.
2. Lietuvos
Respublikos susisiekimo ministras, Valstybinės kelių transporto inspekcijos
prie Susisiekimo ministerijos viršininkas iki šio įstatymo įsigaliojimo
priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|