LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ekonomikos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-857 1, 2, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 181, 182, 183, 185, 186, 28, 29, 33, 34, 341, 38, 39 STRAIPSNIŲ, III SKYRIAUS KETVIRTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO, PRIEDO PAKEITIMO
IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 151 STRAIPSNIU
ĮSTATYMO PROJEKTO nr. xivp-3454
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas; Komiteto nariai: Andrius Bagdonas; Andrius Kupčinskas; Deividas Labanavičius; Laima Mogenienė; Ieva Pakarklytė; Jonas Pinskus; Paulius Saudargas; Mindaugas Skritulskas.
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų viceministrė Ieva Valeškaitė, Vidaus politikos skyriaus vedėja Inga Burlėgienė, Žemės ūkio ministerijos Maisto pramonės ir kokybės skyriaus vedėja Jolita Martutaitytė, vyr. specialistės: Agnė Digaitienė, Agnė Kolkaitė, Narkotikų, alkoholio ir tabako departamento dir. pav. Gražina Belian, Lietuvos verslo konfederacijos dir. pav. Emilis Ruželė, Asociacijos „Metų muzikos apdovanojimai“ pirmininkas Martynas Tyla.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
2 |
2 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 2 straipsnio 2 dalimi pildomoje Alkoholio kontrolės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 142 dalyje pateikiama tautologinio ir neloginio pobūdžio sąvokos „interneto platforma“ apibrėžtis, kurioje nustatoma, kad interneto platforma yra paslauga, kurią teikia interneto platformos savininko teises ir pareigas įgyvendinantis paslaugos teikėjas. Taigi, šios apibrėžties turinys pateikia dvi vienas kitai prieštaraujančias nuostatas – pagal vieną, interneto platforma yra paslauga, pagal kitą, interneto platforma – nematerialusis daiktas, turintis savininką. Atsižvelgiant į tai, nuostata tikslintina, pašalinant šį neaiškumą. Be to, svarstytina, ar šioje dalyje vietoj žodžio „leidžia“ neturėtų būti įrašytas žodis „leidžiama“, nes siūloma formuluotė suponuoja, kad būtent interneto platforma „leistų“ vartotojui sudaryti nuotolinės prekybos sutartį. Manytina, kad interneto platforma tik sudarytų galimybę sudaryti nuotolinės prekybos sutartį vartotojui, kuriam ją leidžiama sudaryti teisės aktų nustatyta tvarka. |
Pritarti |
Argumentai: Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą ir į Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pateiktas pastabas, siūloma patikslinti sąvoką „internèto platfòrma“.
Komiteto pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį, papildantį Įstatymo 2 straipsnį 142 dalimi: „Papildyti 2 straipsnį 142 dalimi: „142. Interneto platforma – elektroninė sąsaja, per kurią šios sąsajos savininko teises ir pareigas įgyvendinantis subjektas sutartinių santykių pagrindu teikia prieglobos paslaugą šios paslaugos gavėjams – alkoholiniais gėrimais prekiaujančioms įmonėms, kurių informacija apie jų parduodamus alkoholinius gėrimus saugoma ir pateikiama vartotojams, ir vartotojams, kuriems leidžiama sudaryti nuotolinės prekybos sutartis su alkoholiniais gėrimais prekiaujančiomis įmonėmis dėl alkoholinių gėrimų pristatymo.““
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
12 17 181
|
|
|
2. Atsižvelgiant į projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies pakeitimus, svarstytina, ar neturėtų būti patikslinta ir keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 dalies formuluotė „turinčioms licenciją gaminti šiuos produktus“, nustatant „turinčioms licenciją verstis alkoholio produktų gamyba“. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai turėtų būti patikslinta ir projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalis, taip pat projekto 8 straipsniu 4 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 6 dalis; projekto 8 straipsniu 5 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 7 dalis; šiuo metu galiojančio Alkoholio kontrolės įstatymo 17 straipsnio 8 dalis ir 181 straipsnio 1 dalis. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymai: 1. Pakeisti 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „
2. Pakeisti 17 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Įmonėms, turinčioms licencijas verstis
didmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, Lietuvos Respublikoje leidžiama
juos įsigyti tik iš įmonių, turinčių licencijas 3. Pakeisti 17 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Licencijas verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais turinčioms įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų
filialams Lietuvos Respublikoje leidžiama įsigyti alkoholinius
gėrimus tik iš įmonių, turinčių licencijas
4. Pakeisti 17 straipsnio 8 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip: „8. Įmonėms, turinčioms licencijas
5. Pakeisti 181 straipsnio 1 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip: „181 straipsnis. Reikalavimai asmenims, siekiantiems gauti licenciją 1. Įmonėms, Europos juridiniams
asmenims ir jų filialams, pateikusiems prašymą išduoti licenciją |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
3 (12) |
|
|
3. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio antros dalies norminio pobūdžio nuostata „(išskyrus šio Įstatymo 10 straipsnyje nurodytus naminius alkoholinius gėrimus, kuriuos pasigamina fiziniai asmenys asmeniniam naudojimui)“ neturėtų būti dėstoma skliaustuose. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio antros dalies nuostatą ir ją išdėstyti taip: „ |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
16 |
|
|
4. Manytina, kad, atsižvelgiant į projekto 6 straipsniu papildyto įstatymo 151 straipsnio nuostatas, kuriomis apibrėžiamos licencijų verstis didmenine ir mažmenine prekyba alkoholio produktais rūšys, o taip pat į galiojančio įstatymo 16 straipsnio turinį, turėtų būti tikslinamas ir šio straipsnio pavadinimas, vietoj „Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijos“ įrašant „Teisės verstis didmenine ir mažmenine prekyba alkoholio produktais suteikimas“. |
Pritarti |
Argumentai: Atsižvelgiant į Projekto 6 straipsniu papildyto įstatymo 151 straipsnio nuostatas, kuriomis apibrėžiamos licencijų verstis didmenine ir mažmenine prekyba alkoholio produktais rūšys, o taip pat į galiojančio įstatymo 16 straipsnio turinį, tikslintinas Įstatymo 16 straipsnio pavadinimas.
Komiteto pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo 16 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „16 straipsnis. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
7 (16) |
(2) |
|
5. Pagal projekto 7 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1 dalį licencijose verstis didmenine prekyba alkoholio produktais, išskyrus alkoholinius gėrimus, ir licencijose verstis didmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, be kita ko, turi būti įrašyta alkoholio produktų prekybos ir laikymo vieta. Pastebėtina, kad alkoholio produktų didmeninės prekybos ir laikymo vietos sąvoka nei galiojančiame įstatyme, nei teikiamame projekte nėra apibrėžta ir vartojama, o vietoj jos iš esmės yra vartojama alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos sandėlio sąvoka (galiojančio įstatymo 181 straipsnio 3 dalies 5 punkte, 341 straipsnio 9 dalyje ir 12 dalies 3 punkte), kuri teikiamu projektu keičiama alkoholio produktų didmeninės prekybos sandėlio sąvoka. Siūlytume aptariamą projekto nuostatą tikslinti. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymai: 1. Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalį, kuria keičiama Įstatymo 16 straipsnio 1 dalis: „1. Didmenine prekyba alkoholio produktais
leidžiama verstis tik įmonėms, turinčioms licencijas verstis didmenine
prekyba alkoholio produktais, išskyrus alkoholinius gėrimus, ir licencijas
verstis didmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Šias 2. Atitinkamai pakeisti 181 straipsnio 3 dalies 5 ir 6 punktus: „5) turi „ |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
7 (16) |
3 |
|
6. Projekto 7 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalies trečiajame sakinyje tikslintini joje nurodytų vienkartinių licencijų pavadinimai, atsižvelgiant į projekto 6 straipsniu pildomo įstatymo 151 straipsnio 1 dalies 7 ir 9 punktuose nurodytus jų pavadinimus. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į Projekto 6 straipsniu pildomo įstatymo 151 straipsnio 1 dalies 7 ir 9 punktuose nurodytus jų pavadinimus, įstatymo 16 straipsnio 3 dalies ketvirtajame sakinyje tikslintini nurodytų vienkartinių licencijų pavadinimai. Pasiūlymas: Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis
mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas verstis mažmenine
prekyba alkoholiniais gėrimais išduoda, papildo, rekvizitus patikslina,
apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą ar panaikinimą įspėja, licencijos
galiojimą sustabdo, licencijos galiojimo sustabdymą ar licencijos galiojimą
panaikina atitinkamos savivaldybės meras arba jo įgaliota savivaldybės
administracija. Licencijos verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija
15 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei
turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų
filialams savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo
sezono laikotarpiui. Vienkartinės licencijos
verstis mažmenine prekyba |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
8 (17) |
|
|
7. Atsižvelgiant į tai, kad projekto 8 straipsnio 1 dalimi yra keičiamas įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 3 punktas, turėtų būti keičiamas ir analogiško turinio galiojančio įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 3 punktas, vietoj žodžio „kurio“ įrašant „kurių“. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Pakeisti 17 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) alkoholinius gėrimus, |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
9 (18) |
|
|
8. Projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 18 straipsnio norminio pobūdžio nuostatos – „(iš kurių yra aptarnaujami kaimo gyventojai savivaldybės tarybos nustatyta tvarka)“ (keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punktas); „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 8,5 procento)“ ir „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų)“ (keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 3 punktas); „(išskyrus alkoholinius gėrimus parodose ir mugėse, rengiamose stacionariuose pastatuose)“ (keičiamo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 3 punktas“), „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų)”, „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 8,5 procento)“ ir „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų)“ (keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 1 punktas) – neturėtų būti dėstomos skliaustuose. Be to, projekto 9 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 1 punkto antrajame sakinyje vietoj žodžio „vykstančiose“ įrašytinas žodis „rengiamose“. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymai: 1. Pakeisti 18 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) gamyklų supilstytais į tarą natūralios
fermentacijos sidru, alumi ir alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais,
kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 2. Pakeisti 18 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) 3. Pakeisti 18 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) 4. Pakeisti 18 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) pilstomus alkoholinius gėrimus. Šis
draudimas netaikomas alkoholiniams gėrimams, parduodamiems stacionariosiose
viešojo maitinimo vietose, stacionariuose pastatuose |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
10 |
|
|
9. Pastebėtina, kad projekto 10 straipsniu keičiamo įstatymo III skyriaus ketvirtojo skirsnio pavadinime vartojama formuluotė „reikalavimai asmenims, siekiantiems gauti licenciją ar leidimą pirkti ir naudoti nedenatūruotą etilo alkoholį“ vertintina kaip klaidinanti, nes ji suponuoja, kad asmenys galėtų pirkti ir naudoti nedenatūruotą etilo alkoholį, tiek turėdami licenciją, tiek ir leidimą. Be to, manytume, kad keičiamame ketvirtojo skirsnio pavadinime neturėtų būti vardijamos leidimų rūšys, nes jos yra nustatomos tik šiame skirsnyje esančio ir projekto 13 straipsniu keičiamo įstatymo 183 straipsnio 11 dalyje. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, aptariamojo keičiamo įstatymo III skyriaus ketvirtojo skirsnio pavadinimą siūlytume išdėstyti, pavyzdžiui, taip: „Reikalavimai asmenims, siekiantiems gauti licenciją, leidimų rūšys ir jų išdavimo tvarka, reikalavimai asmenims, siekiantiems gauti leidimą, atsisakymas išduoti licenciją ir leidimą ir licencijuojamos veiklos sąlygos“, atitinkama seka išdėstant ir šiame skirsnyje esančius keičiamo įstatymo 181-186 straipsnius. |
Pritarti |
Atsiželgiant į Teisės departamento pastabą, patikslinamas įstatymo projekto 10 straipsnis, kuriuo keičiamas Įstatymo 181 straipsnis. Komiteto pasiūlymai: 1. Pakeisti Įstatymo III skyriaus ketvirtąjį skirsnį: „KETVIRTASIS SKIRSNIS REIKALAVIMAI ASMENIMS, SIEKIANTIEMS
GAUTI LICENCIJĄ,
181 straipsnis. Reikalavimai asmenims, siekiantiems gauti licenciją 1. Įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų
filialams, pateikusiems prašymą išduoti licenciją 1) 2) licencijos prašytojui nebuvo panaikintas licencijos galiojimas šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje ir (ar) 19 dalies 4 punkte nustatytais atvejais; 3) licencijos prašytojo vadovai prašymo išduoti licenciją pateikimo metu nėra ir nebuvo įmonių ar Europos juridinių asmenų ar jų filialų, kuriems jų vadovavimo metu buvo panaikintas licencijų galiojimas šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje ir (ar) 19 dalies 4 punkte nustatytais atvejais, vadovai ar kiti šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje nurodyti darbuotojai; 4) 5) licencijos prašytojui per pastaruosius trejus metus nėra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais, alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis ar už analogiškas veikas, nustatytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose; 6) licencijos prašytojo vadovui ar šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje nurodytiems darbuotojams per pastaruosius vienus metus iki prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos nebuvo paskirta administracinė nuobauda pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, falsifikuotų alkoholio produktų įgijimą, laikymą, gabenimą, siuntimą, naudojimą ar realizavimą; 7) licencijos prašytojo vadovui ar šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje nurodytiems darbuotojams nėra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, už neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos yra susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais ir už šias veiklas jie neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo; 8) per pastaruosius
2. Licencijos 1) įmonei per pastaruosius vienus metus iki prašymo
išduoti licenciją pateikimo dienos nebuvo panaikintas licencijos 2) įmonei per pastaruosius 3) per pastaruosius
3. Licencijos verstis didmenine prekyba alkoholio produktais išduodamos įmonėms, jeigu, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų reikalavimų, jos atitinka ir šiuos reikalavimus: 1) per pastaruosius vienus metus iki prašymo išduoti licenciją pateikimo įmonei nebuvo panaikintas licencijos verstis didmenine prekyba alkoholio produktais galiojimas šio Įstatymo 34 straipsnio 19 dalies 1, 2 ir (ar) 5 punktuose nustatytais atvejais; 2) per pastaruosius 3) per pastaruosius 4) įmonė vykdo įsipareigojimus muitinei; 5) įmonė turi
4. Licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduodamos licencijos prašytojams, jeigu, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų reikalavimų, jie atitinka ir šiuos reikalavimus: 1) per pastaruosius vienus metus iki prašymo išduoti licenciją pateikimo licencijos prašytojui nebuvo panaikintas licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais galiojimas šio Įstatymo 34 straipsnio 19 dalies 1, 2 ir (ar) 5 punktuose nustatytais atvejais; 2) per pastaruosius vienus metus iki prašymo išduoti licenciją pateikimo licencijos prašytojui toje prekybos vietoje, kuriai prašoma licencijos, nebuvo panaikintas licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais galiojimas šio Įstatymo 34 straipsnio 16, 18 dalyse ir (ar) 19 dalies 3 punkte nustatytais atvejais; 3) vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse licencijos
prašytojas per pastaruosius vienus metus, prekiaudamas alkoholiniais gėrimais
masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse, rengiamuose toje savivaldybėje,
kurioje prašo vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais
gėrimais masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse, nėra pažeidęs šio
Įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 3 punkt 4) licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais neapmuitinamoje parduotuvėje prašytojas vykdo įsipareigojimus muitinei; 5) licencijos prašytojų, norinčių verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais mažmeninės prekybos ir viešojo maitinimo vietose, įrengtose daugiabučiuose gyvenamuosiuose namuose, numatomai vykdyti veiklai neprieštarauja daugiabučio gyvenamojo namo gyventojai (licencijų prašytojai pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka daugiabučio gyvenamojo namo gyvenamosios paskirties patalpų savininkų ir neprivatizuotų butų nuomininkų daugumos sutikimą, kuriame turi būti nurodytas numatomas prekybos alkoholiniais gėrimais laikas ir licencijos prašytojo numatoma vykdyti veiklos rūšis. Sutikime nenurodžius numatomo prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ir (ar) licencijos prašytojo numatomos vykdyti veiklos rūšies, sutikimas laikomas negaliojančiu. Jeigu butas ar kita patalpa nuosavybės teise priklauso keliems savininkams, jiems jų susitarimu atstovauja vienas asmuo, kuris turi vieną balsą). Šis sutikimas nepateikiamas, jeigu prieš tai šiame daugiabučiame gyvenamajame name tose pačiose patalpose veikusi įmonė arba Europos juridinis asmuo ar jo filialas turėjo licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ir licencijos galiojimo metu negauta daugiabučio gyvenamojo namo gyventojų skundų, pagal kuriuos paskirta galiojančių administracinių nuobaudų, nesikeičia nei prekybos alkoholiniais gėrimais laikas, nei veiklos rūšis (ši nuostata netaikoma, jeigu iki paraiškos gauti naują licenciją pateikimo alkoholiniais gėrimais nebuvo prekiaujama ilgiau kaip vienus metus).
1. Leidimus pirkti ir naudoti nedenatūruotą etilo
alkoholį, leidimus pirkti ir naudoti denatūruotą etilo alkoholį,
leidimus naudoti denatūruotą etilo alkoholį išduoda Narkotikų, alkoholio ir
tabako kontrolės departamentas. Leidimai 2. Nustatomi šių rūšių leidimai: 1) pirkti ir naudoti nedenatūruotą etilo alkoholį; 2) pirkti ir naudoti denatūruotą etilo alkoholį; 3) naudoti denatūruotą etilo alkoholį.
1) perkantiems per metus ne daugiau kaip 10 litrų nedenatūruoto etilo alkoholio ir (ar) denatūruoto etilo alkoholio iš įmonių, turinčių licencijas gaminti šiuos produktus ar licencijas verstis didmenine prekyba jais; 2) perkantiems ir (ar) naudojantiems denatūruotą
etilo alkoholį 3) perkantiems nedenatūruotą etilo alkoholį gamybos reikmėms, kai jis gabenamas su akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentu ar supaprastintu akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentu į akcizais apmokestinamų prekių sandėlį.
Leidimai pirkti ir naudoti 1) 2) įmonei, Europos juridiniam asmeniui ar jo filialui per pastaruosius trejus metus nėra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais, alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis ar už analogiškas veikas, nustatytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose; 3) įmonės, Europos juridinio asmens ar jo filialo vadovui (jeigu jis veikė įmonės, Europos juridinio asmens ar jo filialo vardu ar dėl jų interesų) arba šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje nurodytiems darbuotojams per pastaruosius vienus metus iki prašymo išduoti leidimą pateikimo dienos nebuvo paskirta administracinė nuobauda pagal Administracinių nusižengimų kodeksą už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, falsifikuotų alkoholio produktų įgijimą, laikymą, gabenimą, siuntimą, naudojimą ar realizavimą; 4) įmonės, Europos juridinio asmens ar jo filialo vadovui (jeigu jis veikė įmonės, Europos juridinio asmens ar jo filialo vardu ar dėl jų interesų) arba šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje nurodytiems darbuotojams nėra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos yra susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais, alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, ir už šias veikas jie neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo;
184 straipsnis. 1. Licencijos 1) licencijos prašytojas pateikia ne visus reikiamus, neteisingai užpildytus dokumentus ir neįvykdo licencijas išduodančios institucijos reikalavimo pateikti trūkstamus dokumentus ar ištaisyti juose esančius trūkumus; 2) licencijos prašytojas neatitinka šio Įstatymo 181 straipsnio 1 dalyje nustatytų reikalavimų; 3) licencijos prašytojas nesumoka už licencijos išdavimą nustatytos valstybės rinkliavos. 2. Be šio straipsnio 1 dalyje nustatytų reikalavimų,
licencijos 3. Be šio straipsnio 1 dalyje nustatytų reikalavimų,
licencijos verstis didmenine prekyba alkoholio produktais neišduodamos ir
tais atvejais, jeigu licencijos prašytojas neatitinka šio Įstatymo 181 straipsnio
3 dalyje nustatytų reikalavimų. Jeigu licencijos prašytojas neatitinka šio
Įstatymo 181 straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatytų
reikalavimų, licencija jam neišduodama vienus metus nuo anksčiau turėtos
licencijos galiojimo panaikinimo dienos. Jeigu licencijos prašytojas
neatitinka šio Įstatymo 181 straipsnio 3 dalies 2 ir 3
punktuose nustatytų reikalavimų, jam licencija neišduodama 4. Be šio straipsnio 1 dalyje nustatytų reikalavimų, licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais neišduodamos ir šiais atvejais: 1) jeigu licencijos prašytojas neatitinka šio Įstatymo 181 straipsnio 4 dalyje nustatytų reikalavimų. Jeigu licencijos prašytojas neatitinka šio Įstatymo 181 straipsnio 4 dalies 1 punkte nustatytų reikalavimų, licencijos neišduodamos vienus metus nuo anksčiau turėtos licencijos galiojimo panaikinimo dienos. Jeigu licencijos prašytojas neatitinka šio Įstatymo 181 straipsnio 4 dalies 2 punkte nustatytų reikalavimų, licencija verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais toje prekybos vietoje, kurioje nustatytas pažeidimas, jį padariusiam licencijos prašytojui neišduodama vienus metus nuo anksčiau turėtos licencijos galiojimo panaikinimo dienos. Jeigu licencijos prašytojas neatitinka šio Įstatymo 181 straipsnio 4 dalies 3 punkte nustatytų reikalavimų, vienus metus nuo pažeidimo nustatymo dienos jam neišduodama vienkartinė licencija verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse, rengiamuose toje savivaldybėje, kurioje nustatytas pažeidimas; 2) kai savivaldybės taryba, siekdama užtikrinti viešąją tvarką ir visuomenės saugumą ir įvertinusi prekybos alkoholiniais gėrimais vietą, gyventojų, bendrijų, bendruomenių ar jų atstovų, asociacijų ar kitų institucijų raštu pareikštą nuomonę, policijos komisariatų pasiūlymus, priima motyvuotą sprendimą neišduoti licencijos.
185 straipsnis. Leidimai pirkti ir naudoti 1) įmonė, Europos juridinis asmuo ar jo filialas pateikia ne visus reikiamus, neteisingai užpildytus dokumentus ir neįvykdo leidimą išduodančios institucijos reikalavimo pateikti trūkstamus dokumentus ar ištaisyti juose esamus trūkumus; 2) įmonė, Europos juridinis asmuo ar jo filialas
neatitinka šio Įstatymo 3) įmonė, Europos juridinis asmuo ar jo filialas nesumoka už leidimo išdavimą nustatytos valstybės rinkliavos.
186 straipsnis. Licencijuojamos veiklos sąlygos 1. Įmonės, turinčios šio Įstatymo 12 straipsnio 1
dalyje ir 2. Įmonės, turinčios licencijas 3. 4. Įmonės, turinčios licencijas gaminti alkoholio produktus, kalendoriniam mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 20 dienos turi pateikti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui mėnesio duomenis apie alkoholio produktų gamybos ir realizavimo apimtis pagal Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento patvirtintą pavyzdinę formą. 5. Kalendoriniam mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos, nedenatūruotą etilo alkoholį ir denatūruotą etilo alkoholį parduodančios įmonės turi pateikti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui per mėnesį parduoto nedenatūruoto etilo alkoholio ir denatūruoto etilo alkoholio kiekio ataskaitą. 6. Kalendoriniam mėnesiui pasibaigus, ne
vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos, ūkio subjektai, pagal Narkotikų,
tabako ir alkoholio kontrolės departamento išduotus leidimus nusipirkę ir panaudoję 7. Įmonė, Europos juridinis asmuo ar jo filialas, turintis licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ir sustabdantis ar nutraukiantis licencijoje nurodytą veiklą, per 30 dienų nuo licencijoje nurodytos veiklos sustabdymo ar nutraukimo privalo kreiptis į licenciją išdavusią instituciją dėl licencijos galiojimo sustabdymo ar panaikinimo. Licencija sustabdoma įmonės, Europos juridinio asmens ar jo filialo nurodytam laikotarpiui arba neterminuotam laikui. Licencijoje nurodytos veiklos sustabdymu laikomas laikinas mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais nevykdymas, trunkantis ne trumpiau kaip vienus metus.“
|
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
10 (181) |
|
|
10. Pagal projekto 11 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punktą licencija gaminti alkoholio produktus, verstis didmenine prekyba jais ar mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais nebūtų suteikta, jeigu licenciją išduoti prašančiam asmeniui, per paskutinius penkerius metus nuo prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos, būtų paskirta administracinė nuobauda „pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą už alkoholinių gėrimų neteisėtą laikymą, gabenimą, įsigijimą ar realizavimą pažeidžiant nustatytą tvarką (be banderolių ar seno pavyzdžio banderolėmis, už mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais tvarkos pažeidimą, naminių alkoholinių gėrimų pardavimo ar kitokio realizavimo pažeidimą), taip pat neteisėtą stiprių alkoholinių gėrimų, brogos, nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių) gaminimą, įgijimą, laikymą, gabenimą arba naminių stiprių alkoholinių gėrimų gamybos įrangos gaminimą, laikymą, gabenimą ar realizavimą, alkoholio produktų importo ir prekybos licencijavimo tvarkos pažeidimą, netikrų banderolių naudojimą ar už analogiškas veikas arba pagal šį Įstatymą nebuvo paskirta ekonominė sankcija;“. Siūlomas teisinis reguliavimas diskutuotinas keliais aspektais. 10.1. Manytina, kad projekto 11 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata nėra proporcinga ir suderinta su keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 41 punkte numatyta licencijos išdavimą ribojančia sąlyga, pagal kurią, licencija nebūtų išduota, jeigu licenciją išduoti prašančiam asmeniui būtų priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis ir jis turėtų neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už šiame punkte nurodytas nusikalstamas veikas. Pastebėtina, kad ne visos keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 41 punkte nurodytos nusikalstamos veikos užtraukia teistumą, pavyzdžiui, neteisėtas naminių stiprių alkoholinių gėrimų, nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių) gaminimas, laikymas, gabenimas ar realizavimas (Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso (toliau – BK) 201 straipsnis), apima tuos atvejus, kai asmuo neturėdamas tikslo realizuoti neteisėtai pagamina, laiko, gabena dešimt arba daugiau litrų naminių stiprių alkoholinių gėrimų arba nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių), - ši veika kvalifikuojama kaip teistumo neužtraukiantis baudžiamasis nusižengimas (BK 201 straipsnio 3 dalis). Pagal keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 41 punktą, tokią nusikalstamą veiką padaręs licencijos prašantis asmuo, įsiteisėjus apkaltinamajam nuosprendžiui, galėtų gauti licenciją, o keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkte numatytą administracinį nusižengimą padariusiam asmeniui penkerius metus negalėtų būti išduodama licencija. Pastebėtina, kad pagal BK 97 straipsnio 3 dalies 3 punkto ,,a“ papunktį turinčiais teistumą laikomi asmenys, nuteisti už tyčinius nusikaltimus ir realiai atlikę paskirtą bausmę, – bausmės atlikimo laikotarpiu ir po bausmės atlikimo arba atleidimo nuo bausmės trejus metus, jeigu jie nuteisti už nesunkų ar apysunkį nusikaltimą; penkerius metus, jeigu jie nuteisti už sunkų nusikaltimą, o pagal BK 97 straipsnio 3 dalies 1 punktą, turinčiais teistumą laikomi asmenys, kuriems bausmės vykdymas buvo atidėtas, – laikotarpiu, kuriam buvo atidėtas bausmės vykdymas. Taigi pagal siūlomą teisinį reguliavimą asmenys teisti už nesunkius ar apysunkius nusikaltimus, atsidurtų palankesnėje padėtyje nei asmenys, kuriems pagal keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punktą už administracinius nusižengimus per paskutinius penkerius metus būtų skirta administracinė nuobauda. Remiantis tuo, kas pirmiau išdėstyta, manytina, kad keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata, jog asmenims, siekiantiems gauti licenciją „<...> per paskutinius penkerius metus nuo prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos nebuvo paskirta administracinė nuobauda pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą <...>“, turėtų būti pakoreguota. Nepritarus šiai pastabai, vietoj formuluotės „per paskutinius penkerius metus nuo prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos“ įrašytina formuluotė „per paskutinius penkerius metus iki prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos“, nes vertinamas laikotarpis būtent iki prašymo pateikimo buvęs laikotarpis. |
Pritarti |
Žr. pasiūlymus dėl Teisės departamento pastabos Nr. 9 . |
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
10 (181) |
|
|
10.2. Atsižvelgiant į tai, kad pačiam licencijos prašytojui (įmonei, Europos juridiniam asmeniui ar jų filialui) negali būti skiriama administracinė nuobauda pagal Administracinių nusižengimų kodeksą (pagal šį kodeksą atsako fizinis asmuo), o ekonominės sankcijos pagal specialiuosius įstatymus yra skiriamos tik juridiniams asmenims, turėtų būti patikslinta keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata. |
Pritarti |
Žr. pasiūlymus dėl Teisės departamento pastabos Nr. 9 . |
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
10 (181) |
|
|
10.3. Keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkte tam tikros nuostatos yra išdėstytos skliaustuose. Pažymėtina, kad norminio pobūdžio teisės aktų nuostatos turėtų būti dėstomos formuluojant jas kaip aiškias ir tikslias taisykles, o ne pateikiant skliaustuose pavyzdžius, paaiškinimus, sąlygas ar pan. Pažymėtina ir tai, kad šioje dalyje skliaustuose nurodyti administraciniai nusižengimai įtvirtinti atskiruose Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) straipsniuose, pavyzdžiui, atsakomybė už akcizais apmokestinamų prekių įsigijimą (išskyrus energinius produktus ir elektros energiją), laikymą, gabenimą, naudojimą ar realizavimą pažeidžiant nustatytą tvarką, numatyta ANK 209 straipsnyje; atsakomybė už mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais tvarkos ar kitų alkoholinių gėrimų pardavimo, laikymo ir gabenimo reikalavimų pažeidimą ANK 168 straipsnyje; atsakomybė už naminių alkoholinių gėrimų pardavimą ar kitokį realizavimą ANK 169 straipsnyje, todėl šiuo atveju tam tikrų nuostatų dėstymas skliaustuose nėra prasmingas ir nesukuria jokio teisinio aiškumo. Be kita ko, iš siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, už kokias „analogiškas veikas“ per paskutinius penkerius metus nuo prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos, licenciją prašančiam asmeniui negalėtų būti paskirta administracinė nuobauda, todėl siekiant teisinio aiškumo ši nuostata turėtų būti patikslinta, arba jos turėtų būti atsisakoma. |
Pritarti |
Žr. pasiūlymus dėl Teisės departamento pastabos Nr. 9 . |
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
14 (34) |
|
|
10.4. Aukščiau išdėstytos pastabos taikytinos ir projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 182 straipsnio 1 – 2 punktams. Be kita ko, atsižvelgiant į tai, kad iš esmės analogiškas reguliavimas numatomas ir projekto 19 straipsnio 7 dalimi keičiamo įstatymo 34 straipsnio 17 dalies 1-2 punktuose; projekto 19 straipsnio 8 dalimi keičiamo įstatymo 34 straipsnio 19 dalies 4 punkte; projekto 19 straipsnio 9 dalimi keičiamo įstatymo 34 straipsnio 19 dalies 41 punkte; projekto 20 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 341 straipsnio 6 dalies 1-2 punktuose; projekto 20 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 341 straipsnio 7 dalies 5 punkte ir projekto 20 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 341 straipsnio 7 dalies 51 punkte, šios išvados 10.1, 10.2 ir 10.3 papunkčiuose išdėstytos pastabos taikytinos ir aukščiau išvardintoms projekto nuostatoms. |
Pritarti |
Pasiūlymai: 1. Pakeisti 34 straipsnio 17 dalį ir ją išdėstyti taip: „17. Įmonėms, Europos
juridiniams asmenims ir jų filialams licencijų galiojimas panaikinamas 1) įmonei, Europos juridiniam asmeniui ar jo filialui per pastaruosius vienus metus pagal šį Įstatymą buvo paskirta ekonominė sankcija už alkoholio produktų kontrabandą, alkoholinių gėrimų be banderolių neteisėtą laikymą, gabenimą ar pardavimą, taip pat falsifikuotų alkoholio produktų pardavimą, gabenimą ar laikymą. Šiuo atveju įmonė, Europos juridinis asmuo ir jo filialas kreiptis dėl naujos licencijos išdavimo gali po vienų metų nuo turimos licencijos galiojimo panaikinimo; 2) įmonei, Europos juridiniam asmeniui ar jo filialui per pastaruosius trejus metus yra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais, už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, ar už analogiškas veikas, nustatytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose. Šiuo atveju įmonė, Europos juridinis asmuo ar jo filialas kreiptis dėl naujos licencijos išdavimo gali po trejų metų nuo turimos licencijos galiojimo panaikinimo; 3) įmonės, Europos juridinio asmens ar jo filialo vadovui ar šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje nurodytiems darbuotojams per pastaruosius vienus metus buvo paskirta administracinė nuobauda pagal Administracinių nusižengimų kodeksą už alkoholinių produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, falsifikuotų alkoholio produktų įgijimą, laikymą, gabenimą, siuntimą, naudojimą ar realizavimą. Šiuo atveju įmonė, Europos juridinis asmuo ar jo filialas kreiptis dėl naujos licencijos išdavimo gali po vienų metų nuo turimos licencijos galiojimo panaikinimo; 4) įmonės, Europos juridinio asmens ar jo filialo vadovui ar šio Įstatymo 34 straipsnio 17 dalyje nurodytiems darbuotojams yra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis, už neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos yra susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais ar už analogiškas veikas, nustatytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose, ir už šias veikas neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo. Šiuo atveju įmonė, Europos juridinis asmuo ir jo filialas kreiptis dėl naujos licencijos išdavimo gali išnykus ar panaikinus teistumą;“ 2. Pakeisti 34 straipsnio 19 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) pasikeitus įmonės, Europos
juridinio asmens ar jo filialo vadovui paaiškėja, kad naujam vadovui yra nustatytos šio straipsnio 17 dalies
3 ir (ar) 4 punktuose nurodytos aplinkybės 3. Pakeisti 341 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Įmonės, Europos
juridiniai asmenys ir jų filialai, turintys licencijas verstis didmenine
prekyba alkoholio produktais ar mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais,
įspėjami apie galimą licencijos galiojimo panaikinimą, jeigu pasikeitus jų
vadovui paaiškėja, kad naujajam įmonės, Europos juridinio asmens ar jo
filialo vadovui 1) per pastaruosius vienus metus buvo paskirta administracinė nuobauda pagal Administracinių nusižengimų kodeksą už alkoholinių produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, falsifikuotų alkoholio produktų įgijimą, laikymą, gabenimą, siuntimą, naudojimą ar realizavimą; 2) yra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos yra susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais ir už šias veiklas yra neišnykęs ar nepanaikintas teistumas.“ 4. Pakeisti 341 straipsnio 7 dalies 1 ir 2 punktus ir juos išdėstyti taip: „1) neatestuojama įmonės alkoholio produktų kokybės
tyrimo laboratorija arba laboratorija, su kuria sudaryta šio Įstatymo 181
straipsnio 2 dalies 2) pasibaigė šio Įstatymo 181 straipsnio
2 dalies 5. Pakeisti 341 straipsnio 7 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) pasikeitus
įmonės vadovui paaiškėja, kad naujajam įmonės vadovui 6. Papildyti 341 straipsnio 7 dalį 51 punktu: „51) pasikeitus įmonės vadovui paaiškėja, kad naujajam įmonės vadovui yra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos yra susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais ir už šias veikas turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;“. |
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
10 (181) |
|
|
11. Tikslintina projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 41 punkto nuostata, kadangi juridiniams asmenims nėra nustatoma baudžiamoji atsakomybė už neteisėtą naminių stiprių alkoholinių gėrimų, nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių) gaminimą, laikymą, gabenimą ar realizavimą (BK 201 straipsnis). Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 182 straipsnio 2 punktui. |
Pritarti |
Žr. pasiūlymus dėl Teisės departamento pastabos Nr. 9 . |
15. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
10 (181) |
|
|
12. Projekto 11 straipsnio 4 ir 5 dalių nuostatos, kuriomis netekusiais galios pripažįstami iš eilės einantys keičiamo įstatymo 181 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktai, turi būti dėstomos vienoje projekto 11 straipsnio dalyje. |
Pritarti |
Žr. pasiūlymus dėl Teisės departamento pastabos Nr. 9 . |
16. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
8 (17) |
5 (3) |
|
13. Svarstytina, ar, atsižvelgiant į tai, kad projektu keičiamame įstatyme yra atskiri straipsniai, kuriuose yra įvardijamos licencijų verstis didmenine ar mažmenine prekyba alkoholio produktais rūšys (projekto 6 straipsniu pildomo įstatymo 151 straipsnis) ir leidimų rūšys (projekto 13 straipsniu keičiamo įstatymo 183 straipsnis), neturėtų būti keičiama ir galiojančio įstatymo 186 straipsnio 1 dalis, vietoj nuorodų į įstatymo 16 straipsnio 1 ir 3 dalis bei 17 straipsnio 3 dalį pateikiant nuorodas į atitinkamas pildomo įstatymo 151 straipsnio bei keičiamo įstatymo 183 straipsnio nuostatas. Kartu reikėtų patikslinti ir galiojančio įstatymo 17 straipsnio 3 dalį, joje taip pat pateikiant nuorodą į atitinkamą keičiamo įstatymo 183 straipsnio nuostatą. |
Pritarta |
Komiteto pasiūlymas: Pakeisti 17 straipsnio 3 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip: „7) etilo alkoholiui, naudojamam gamybos (įskaitant Lietuvos
Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo reikalavimus
atitinkančių biodegalų ir (ar) biodegalų ir degalų mišinių gamybą,
kuriai naudojamas nedenatūruotas dehidratuotas ir dehidratuotas denatūruotas
etilo alkoholis, ir atvejus, kai naudojant etilo alkoholį
gamybos operacijų metu jis virsta kitu alkoholio produktu, kuris visas
sunaudojamas kito galutinio ne alkoholio produkto gamybai), taip pat
techninėms, medicinos, veterinarijos reikmėms arba mokslo ir tyrimo darbams,
kurį įsigyja, laiko, gabena ir naudoja įmonės, Europos juridiniai asmenys ir
jų filialai, turintys Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka
išduotus leidimus, išskyrus šio Įstatymo Taip pat žiūrėti argumentus dėl Teisės departamento pastabos Nr. 9 . |
17. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
|
|
|
14. Derinant keičiamo įstatymo bei projekto nuostatas tarpusavyje, projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo 186 straipsnio 3 dalyje vietoj formuluotės „nuo savivaldybės tarybos sprendimo apriboti licencijos turėtojo prekybos alkoholiniais gėrimais laiką“ siūlome įrašyti žodžius „nuo savivaldybės tarybos sprendimo apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais laiką“, nes savivaldybės taryba pagal keičiamo įstatymo 18 straipsnio 9 dalį priima sprendimus ne dėl konkrečių licencijų turėtojų, o dėl laiko, kuriuo leidžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, ribojimo, ar vietų ir (ar) teritorijų, kuriose draudžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, nustatymo apskritai. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Pakeisti 186 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. |
18. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
29 |
2 |
|
15. Siekiant teisinio aiškumo projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 2 dalies nuostatas reikėtų išdėstyti atskiruose šios dalies punktuose. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Pakeisti 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Reklama nelaikoma: 1) informacija apie alkoholinius gėrimus
informaciniuose pranešimuose, kurie skirti tik alkoholio verslo specialistams 2) alkoholinius gėrimus gaminančių arba
jais prekiaujančių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruoti
pavadinimai (jeigu alkoholinių gėrimų gamintojo pavadinimas yra sudedamoji
šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruoto pavadinimo
dalis) ir prekių ženklai, kai šie pavadinimai ir prekių ženklai pateikiami
iškabose ant šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų buveinės ar
padalinio pastato ir valdomo transporto 3) alkoholinius gėrimus gaminančių arba
jais prekiaujančių įmonių, Europos juridinių asmenų ir jų filialų registruoti
pavadinimai ar prekių ženklai, kai šie pavadinimai ar prekių ženklai
nereguliariai ir netikėtai matomi Lietuvos Respublikos jurisdikcijai
priklausančių transliuotojų ir retransliuotojų transliuojamose ar
retransliuojamose programose ir kai šių pavadinimų ir prekių ženklų atvaizdai
yra šalutiniai, palyginti su transliuojamos ar retransliuojamos programos
vaizdais 4) Lietuvos Respublikos teisės aktuose ant
alkoholinio gėrimo ir (ar) jo pirminės (prekinės) ar antrinės (grupinės)
pakuotės nustatyti ženklinimo rekvizitai ir kita ženklinimo informacija, 5) alkoholinių gėrimų eksponavimas (pateikimas parduoti) mažmeninės prekybos ar viešojo maitinimo vietose, kuriose alkoholiniai gėrimai parduodami vartotojui, ar alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių interneto svetainėse ar alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių pasirinktose interneto platformose; 6) objektyvi pažintinė, mokslinė, istorinė informacija apie alkoholinių gėrimų vartojimo būdus, gamybą, tradicijas, pelnytus apdovanojimus; 7) mažmeninės prekybos ar viešojo maitinimo vietose, kuriose alkoholiniai gėrimai parduodami vartotojui, ar alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių interneto svetainėse ar alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių interneto platformose pateikiama informacija apie alkoholinių gėrimų derinimą su maistu, alkoholinių gėrimų ir maisto degustacijas.“ |
19. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
14 (34) |
1 (1) |
|
16. Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, turėtų būti keičiama ir įstatymo 34 straipsnio 1 dalis, nurodant, kad baudas skiria ne institucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota išduoti žemės ūkio kilmės etilo alkoholio importo licencijas, o institucija, žemės ūkio ministro pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymą įgaliota administruoti žemės ūkio produktų eksporto ir importo licencijų sistemą ir žemės ūkio produktų importo tarifines kvotas, skirstomas pagal licencijas. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Pakeisti 34 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Už šio
Įstatymo pažeidimus baudas įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų
filialams, užsienio juridinių asmenų atstovybėms Lietuvos Respublikoje pagal
savo kompetenciją turi teisę skirti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės
departamentas, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė
mokesčių inspekcija, institucija, |
20. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
14 (34) |
|
|
17. Projekto 19 straipsniu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 92 dalyje prieš paskutinį žodį „pažeidimų“, įrašytinas žodis „padarytų“. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Papildyti 34 straipsnį 92 dalimi: „92. Kai vienas juridinis asmuo padaro du arba daugiau pažeidimų, ekonominė sankcija skiriama už kiekvieną teisės pažeidimą atskirai. Jeigu asmens vienu metu padaryta veika ar veikos užtraukia atsakomybę pagal kelis šio Įstatymo straipsnius ar straipsnio dalis, šiam asmeniui skiriama bauda pagal sankciją, nustatytą už sunkesnį iš padarytų pažeidimų.“ |
21. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
14 (34) |
|
|
18. Turėtų būti patikslintas projekto 19 straipsniu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 19 dalies 4 punktas, nes jame nustatyta klaidinga nuostata, numatanti, kad ekonominė sankcija galėjo būti skirta ne įmonei, o įmonės vadovui. Be to, šiame punkte vietoj žodžio „nuo“ įrašytinas žodis „iki“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 20 straipsniu keičiamo įstatymo 341 straipsnio 6 dalies 1 punktui ir 7 dalies 5 punktui. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymai: 1. Pakeisti 34 straipsnio 19 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) pasikeitus įmonės, Europos juridinio
asmens ar jo filialo vadovui paaiškėja, kad naujam vadovui 2. Pakeisti 341 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Įmonės, Europos
juridiniai asmenys ir jų filialai, turintys licencijas verstis didmenine
prekyba alkoholio produktais ar mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais,
įspėjami apie galimą licencijos galiojimo panaikinimą, jeigu pasikeitus jų
vadovui paaiškėja, kad naujajam įmonės, Europos juridinio asmens ar jo
filialo vadovui 1) per pastaruosius vienus metus buvo paskirta administracinė nuobauda pagal Administracinių nusižengimų kodeksą už alkoholinių produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, falsifikuotų alkoholio produktų įgijimą, laikymą, gabenimą, siuntimą, naudojimą ar realizavimą; 2) yra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, už neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos yra susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais ir už šias veiklas yra neišnykęs ar nepanaikintas teistumas.“ 3. Pakeisti 341 straipsnio 7 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) pasikeitus
įmonės vadovui paaiškėja, kad naujajam įmonės vadovui 4. Papildyti 341 straipsnio 7 dalį 51 punktu: „51) pasikeitus įmonės vadovui paaiškėja, kad naujajam įmonės vadovui yra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal Baudžiamajame kodekse nustatytas nusikalstamas veikas už alkoholio produktų kontrabandą, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, už neteisėtą vertimąsi ūkine komercine veikla, svetimo prekių ženklo naudojimą, kai nusikalstamos veikos yra susijusios su falsifikuotais alkoholio produktais ir už šias veikas turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;“. |
22. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
16 (38)
17 (39) |
(3) 3 |
|
19. Derinant projekto nuostatas su Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu, projekto 21 straipsniu keičiamo įstatymo 38 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių „arba kitose valstybės informacinėse sistemose ar registruose“ įrašytini žodžiai „kitose registrų ar valstybės informacinėse sistemose”. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 22 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 3 daliai. kitose registrų ar valstybės informacinėse sistemose“ |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymai: 1. Pakeisti 38 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Jeigu
proceso šalys bylos nagrinėjimo metu nedalyvauja, byla gali būti išnagrinėta
tik tais atvejais, kai yra duomenų, kad proceso šalims laiku ir tinkamai buvo
pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, ir jeigu iki bylos
nagrinėjimo pradžios proceso šalys nepateikia savo neatvykimą pateisinančių
dokumentų, kuriuose nurodytas neatvykimo priežastis šio Įstatymo 34
straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos pripažįsta svarbiomis. Tinkamu
pranešimu apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką 2. Pakeisti 39 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Šio Įstatymo 34 straipsnio 1 dalyje
nurodytų institucijų nutarimai per 2 darbo dienas nuo jų priėmimo išsiunčiami
juridiniams asmenims, dėl kurių šie nutarimai priimti. Tinkamu
pranešimu apie nutarimo priėmimą laikytinas pranešimas, išsiųstas per
Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę
sistemą (E. pristatymo sistemą) ar registruotu paštu Juridinių asmenų
registre nurodytu juridinio asmens buveinės adresu, išskyrus atvejus, kai
juridinis asmuo nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą, ar elektroniniu
paštu (nurodytu Juridinių asmenų registre |
23. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
|
|
|
20. Projekto 23 straipsniu keičiamo įstatymo priedo 6 punkte vietoj žodžių „deleguotuoju reglamentu“ įrašytini žodžiai „deleguotasis reglamentas“. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: „6. 2017 m. gruodžio 11 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2018/273, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos dėl leidimų sodinti vynmedžius išdavimo tvarkos, vynuogynų registro, lydimųjų dokumentų ir sertifikavimo, įvežimo ir išvežimo operacijų registro, privalomųjų deklaracijų, pranešimų bei praneštos informacijos skelbimo ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1306/2013 nuostatos dėl atitinkamų patikrų bei nuobaudų, iš dalies keičiami Komisijos reglamentai (EB) Nr. 555/2008, (EB) Nr. 606/2009 bei (EB) Nr. 607/2009 ir panaikinamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 436/2009 bei Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2015/560 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. gegužės 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/1606. |
24. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-13 |
|
|
|
21. Pažymėtina, kad Seime yra registruotas Alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 2, 10, 12, 17, 22, 28, 29 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 101 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIVP-1086(2), kuriuo, kaip ir vertinamuoju projektu, siūloma keisti Alkoholio kontrolės įstatymo 28 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir 29 straipsnio 2 dalį. |
Atsižvelgti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
VšĮ „M.A.M.A. pramogos“, 2024-04-11 |
|
|
|
<...> Šiuo raštu norime išreikšti savo poziciją bei argumentuotą pritarimą dėl Įstatymo projektu planuojamų keisti 16 bei 18 straipsnių, kuriuose reglamentuojama prekyba alkoholiniais gėrimais masiniuose renginiuose, parodose bei mugėse. Pritariame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – EIMIN) teiginiams – dabar galiojančiame Alkoholio kontrolės įstatyme yra nuostatų, kurios iškreipia konkurenciją. Tam tikrose vietose ar renginiuose galima prekiauti išskirtinai tik tam tikrais alkoholiniais gėrimais. Šiuo metu yra sudaryta diskriminacinė situacija – barjeras renginių metų prekiauti vynu ar alkoholiniais kokteiliais. Savo organizuojamuose renginiuose užtikriname dalyvių bei žiūrovų saugumą, taikome praėjimo kontrolę ir kitas griežtas kontrolės bei apsaugos priemones, tačiau iš esmės galime prekiauti tik alumi ir sidru. Taip sudaromas ir itin ribotas pasirinkimas žmonėms, susirinkusiems į renginį, ir mums, renginių organizatoriams, kokius tiekėjus rinktis organizuojant renginį. Mes organizuojame renginius ir nesame už alkoholio vartojimo skatinimą. Tačiau tikime, kad reguliavimas bei prieinamumas turi būti tolygūs, nediskriminuojant tam tikrų sričių. Svarbu ir tai, kad pritariame siūlymui leisti prekiauti renginiuose alkoholiniais gėrimais iki 15 laipsnių koncentracijos, kurie galėtų būti išpilstomi tik iš gamyklinės pakuotės, o tai reiškia, kad renginių metu nebūtų sudaromos galimybės piktnaudžiauti stipriaisiais alkoholiniais gėrimais. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad ir dabar, jei renginys vyksta teritorijoje, kurioje yra nuolatinė viešojo maitinimo įstaiga, prekyba įvairiais gėrimais nėra ribojama. Tačiau laikinai prekybai toks apribojimas yra taikomas be aiškaus pagrindimo ir racionalių priežasčių. Šiuo metu dauguma Lietuvoje veikiančių renginių organizatorių iš esmės yra įsprausti į labai aiškius rėmus, kokius tiekėjus gali pasitelkti savo organizuojamam renginiui dėl ribotų rinkos dalyvių skaičiaus ir galimybių aptarnauti didelį kiekį žmonių renginyje. Mūsų vertinimu, taip iš esmės ribojama konkurencija bei pasirinkimas. Neaišku, kodėl vyno taurė ar būtent iš gamyklinės pakuotės išpilstytas į taurę, pavyzdžiui, 5 laipsnių koncentracijos kokteilis yra vertinami blogiau ir yra draudžiami, lyginant su tokios pat koncentracijos alaus bokalu. Dėl šiuo metu galiojančio įstatymo negalime rinktis ir vis daugiau regionuose veikiančių Lietuvos vyndarių ar kitų alkoholinių gėrimų gamintojų, kurie galėtų pasiūlyti platesnį asortimentą renginių dalyviams. Mūsų vertinimu, būtent vynas bei alkoholiniai kokteiliai dažniausiu pasirinkimu tampa tiems asmenims, kurie saikingiausiai vartoja alkoholį, gyvenantys didmiesčiuose ir miestuose. Būtent tie, kurie ir yra pagrindiniai didžiųjų renginių lankytojai. Pažymime, kad Lietuvoje yra susiklosčiusi itin keista situacija, kai kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose (pvz. paplūdimiai, rekreacinės miestuose nustatytos teritorijos ir pan.) leidžiama mažmeninė prekyba visais alkoholiniais gėrimais, kurių alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų. Tai reiškia, kad į paplūdimį atvykęs žmogus turi galimybę nuolatinėje ar laikinoje prekybos vietoje įsigyti vyno ar kito alkoholinio gėrimo iki 15 procentų koncentracijos. Tačiau atvykęs į renginį, kuris vyksta aiškiai apibrėžtoje, saugomoje teritorijoje, kur už dalyvių bei žiūrovų saugumą atsako būtent renginio organizatorius, tokia galimybė nėra sudaryta. Užsienio valstybėse dažniausiai taikoma praktika, kai masinių renginių metu leidžiama prekiauti visais alkoholiniais gėrimais, neribojant jų pagal gamybos būdą iki 15 ar 22 laipsnių koncentracijos. Taip pat nustatoma teisė vietos savivaldai, išduodančiai renginio leidimą, atsižvelgiant į kriminogeninę situaciją, renginio bei jo auditorijos pobūdį, nustatyti atskiras sąlygas (koncentraciją) prekybai tokio renginio metu. Pavyzdžiui, kaimyninėje Latvijoje nėra taikomų apribojimų ir per laipsnius tik nustatyta, kad stiprieji gėrimai renginio metu gali būti vartojami tam tikroje renginyje išskirtoje atskiroje teritorijoje. Apibendrinant manome, kad Vyriausybės pasiūlytas įstatymo projektas atitinka dabartines aktualijas. Taip pat leidžia didinti konkurenciją, mums renkantis tiekėjus, o renginių dalyviams sudaromos sąlygos platesniam pasirinkimui. Pasisakome tik už atsakingą ir saikingą alkoholio vartojimą ir manome, kad saugus alkoholinių gėrimų iki 15 proc. vartojimas renginiuose, kuriuose užtikrinamos griežtos saugumo bei kontrolės priemonės, nesudarys sąlygų didesniam alkoholinių gėrimų vartojimui. Atvirkščiai – toks sprendimas mažintų galimų incidentų ir kitų konfliktinių situacijų skaičių, kai į renginio teritoriją bandoma įsinešti kitokius alkoholinius gėrimus nei alus ar sidras, arba jų suvartojama daugiau dar prieš atvykstant į renginį, nes žinoma, kad renginyje galimybės įsigyti tam tikrų gėrimų, kaip vynas ar kokteiliai, nebus. Prašome Seimo narių palaikyti šį Vyriausybės siūlymą. <...> |
Susipažinta |
Konkretaus pasiūlymo neteikia.
Palaiko LR Vyriausybės teikiamą projektą ir jam pritaria. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas, 2024-03-27 |
|
|
|
|
pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 1, 2, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 181, 182, 183, 185, 186, 28, 29, 33, 34, 341, 38, 39 straipsnių, III skyriaus ketvirtojo skirsnio pavadinimo, priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-3454 ir Komiteto išvadoms; siūlyti pagrindiniam Ekonomikos komitetui tobulinti Įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pateiktas pastabas ir pasiūlymus, kuriems Kaimo reikalų komitetas pritarė. |
Pritarti iš dalies |
Žr. Komiteto sprendimą. |
2. |
Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2024-04-11 |
|
|
|
|
siūlyti Seimui įstatymo projektą Nr. XIVP-3454 atmesti, nes juo siekiama lengvinti alkoholio prekybos sąlygas, liberalizuoti alkoholio reklamos reglamentavimą ir kt., jame nėra nuostatų, kaip teikiamas projektas prisidės prie Lietuvos gyventojų sveikatos gerinimo, mažins bendrąjį alkoholio suvartojimą, jo prieinamumą, mažins sergamumą priklausomybių ir kitomis su alkoholio vartojimu susijusiomis ligomis. |
Nepritarti |
Žr. Komiteto sprendimą. |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: už –6, prieš – 4, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Kazys Starkevičius, Gintautas Paluckas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto suredaguotas patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius
Ekonomikos komiteto biuro patarėja Raimonda Danė