AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS KONTROLĖS IR VIDAUS AUDITO

NR. IX-1253 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

Įstatymo projekto rengimą paskatino viešajame sektoriuje susidariusi situacija, kai asmuo, turintis ne mažesnę kaip 2 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje, negali pretenduoti į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas, nes jo išsilavinimas neatitinka įstatyme išvardintų aukštojo išsilavinimo studijų krypties.

Įstatymo projekto tikslas asmenims, turintiems aukštąjį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje, suteikti galimybę dalyvauti konkursuose į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas, paliekant tik reikalavimą turėti aukštąjį išsilavinimą, nenurodant studijų  krypties. Tokiu būdu, asmuo turintis aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje, galėtų pretenduoti į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

Pirminis projekto rengėjas Seimo narys Algimantas Dumbrava. 

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Šiuo metu asmuo, priimamas į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas, privalo turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą ekonomikos, teisės, verslo, vadybos, finansų, apskaitos arba viešojo administravimo studijų krypties išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 2 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Įstatymo projektu siūloma asmeniui kandidatuojančiam į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas palikti tik aukštojo universitetinio išsilavinimo reikalavimą, nenurodant studijų krypties. Tokiu būdu, asmuo turintis aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje, galėtų pretenduoti į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Priėmus įstatymą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Priimtas įstatymas kriminogeninei situacijai, korupcijai įtakos neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Įstatymas neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Galiojančių teisės aktų keisti ir naikinti nereikėtų.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymo projektas parengtas, laikantis nustatytų reikalavimų.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, - kas ir kada juos turėtų priimti:

      Įstatymui įgyvendinti lydimųjų teisės aktų rengti nereikės.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Įstatymui įgyvendinti iš valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ar išvadų nebuvo gauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

„Vidaus audito tarnyba“, „vidaus kontrolė“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                         Algimantas Dumbrava