Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas, data
|
Siūloma
keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo
turinys
|
Komiteto
nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys
nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo narys
Simonas Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
|
(221)
|
|
N
|
Argumentai:
Skaitmeninė transformacija įgauna vis didesnį
pagreitį – kasmet vis daugiau viešojo sektoriaus ir verslo įmonių veiklos
procesų perkeliama į elektroninę erdve. Ne išimtis ir statybos sektoriaus
procesai. Kaip pvz., nuo 2024 m. lapkričio 1 d. tam tikri statinio gyvavimo ciklą apibūdinantys duomenys
bus kuriami, tvarkomi, valdomi ir viešinami taikant statinio informacinį
modeliavimą ir Nacionalinį statybos informacijos klasifikatorių.
Žengiant dar vieną žingsnį skaitmeninimo link, būtina
ir daugiau statybos sektoriaus veiklos duomenų tvarkyti informacinių
technologijų priemonėmis. Duomenų apie
pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų
bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą perkėlimas į elektroninę erdvę leistų optimizuoti
pastatų techninės priežiūros procesus, padidinti pastatų naudojimo ir
priežiūros efektyvumą ir už pastatų naudojimo priežiūrą
atsakingiems subjektams priimti
duomenimis grįstus sprendimus.
Atsižvelgiant į tai, siūloma sudaryti teisines
prielaidas įsteigti Pastatų duomenų banko informacinę sistemą.
Siūloma, kad šis papildymas įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d.
Pasiūlymo tikslas: duomenis apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir
naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą
ir valdymo priežiūrą tvarkyti
informacinių technologijų priemonėmis.
Pasiūlymo
esmė: siūloma
nustatyti, kad duomenys apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą
ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų
valdymą ir valdymo priežiūrą būtų tvarkomi Pastatų duomenų banko informacinėje sistemoje.
Pasiūlymas:
Papildyti įstatymo projektą nauju 1 straipsniu, kuriuo būtų papildomas Statybos įstatymo 2
straipsnis:
1 straipsnis. 2
straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 2 straipsnį
221 dalimi:
„221. Pastatų duomenų banko informacinė sistema –
valstybės informacinė sistema, skirta duomenims apie pastatus, jų naudojimą,
techninę priežiūrą ir naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus,
šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą tvarkyti.“
|
Pritarti iš dalies.
|
Tikslintinas keičiamo
įstatymo 2 straipsnyje siūlomos įvesti sąvokos eiliškumas, todėl projekto 1
straipsnį dėl 2 straipsnio pakeitimo siūloma išdėstyti taip:
,,1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
Papildyti 2 straipsnį 401 dalimi:
„401. Pastatų duomenų banko informacinė sistema –
valstybės informacinė sistema, skirta duomenims apie pastatus, jų naudojimą,
techninę priežiūrą, naudojimo priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus,
šių objektų valdymą ir valdymo priežiūrą tvarkyti.“
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|
2.
|
Seimo narys
Simonas Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
|
|
(2)
|
N
|
Argumentai: Siekiant
didinti viešojo sektoriaus patrauklumą, siūloma pripažinti architektų ir
statybos inžinierių vykdomą veiklą, susijusią su atitinkamomis statybos
techninės veiklos sritimis, kaip profesinę patirtį, atitinkančią Statybos
įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2 punkte nurodytus
minimalius kvalifikacinius reikalavimus, siekiant įgyti kvalifikacijos
atestatą, suteikiantį teisę eiti ypatingojo ir neypatingojo statinio statybos
techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų pareigas. Manytina, kad atsakomybė
vykdant veiklą, susijusią su atitinkamomis statybos techninės veiklos
sritimis reikalauja atitinkamos specialistų kompetencijos, žinių ir
patirties, todėl reikėtų į tai atsižvelgti. Atkreiptinas dėmesys kad
vykdant statybos valstybinę priežiūrą bet kurioje srityje, pareigūnai turi
turėti ne mažiau, o gal net ir daugiau kompetencijos nei tikrinami subjektai,
todėl manytina, kad pagal atliekamų funkcijų sudėtingumą, tikslinga visą
statybos valstybinės priežiūros stažą įskaičiuoti kaip tinkamą
atestavimui. Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta siūloma
patikslinti Statybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2 punktą.
Siūloma, kad šis pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo tikslas: įtvirtinti, kad darbo stažas vykdant statybos valstybinę
priežiūrą yra įskaičiuojamas į atestavimui reikalingą profesinę patirtį.
Pasiūlymo esmė: siūloma patikslinti Statybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2
punktą, nurodant, kad visas statybos valstybinės priežiūros stažas yra
įskaičiuojamas į profesinę patirtį. Kartu siūloma išbraukti
keičiamame punkte minimas deklaracijas apie statybos užbaigimą, nes šiuo metu
viešasis sektorius nebevykdo deklaracijų tvirtinimo funkcijų.
Pasiūlymas:
Papildyti įstatymo projektą nauju 2 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas
Statybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalies 2 punktas:
2 straipsnis. 12
straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 12
straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) turėti profesinės patirties atitinkamoje veiklos srityje, kai
darbo trukmė skaičiuojama pradedant nuo šio įstatymo 2 straipsnio 1 arba 92
dalyje nurodyto išsilavinimo įgijimo dienos: ypatingojo statinio projekto
vadovo, ypatingojo statinio projekto vykdymo priežiūros vadovo ar ypatingojo
statinio statybos techninės priežiūros vadovo – 5 metai; ypatingojo statinio
projekto dalies vadovo, ypatingojo statinio projekto dalies vykdymo
priežiūros vadovo, ypatingojo statinio statybos vadovo, ypatingojo statinio
specialiųjų statybos darbų vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos
darbų techninės priežiūros vadovo – 3 metai; neypatingojo statinio statybos
techninės veiklos pagrindinių sričių vadovo – 2 metai profesinės patirties
atitinkamoje statybos techninės veiklos srityje; turėti profesinės
patirties atitinkamoje veiklos srityje vadovaujant statybos techninės veiklos
pagrindinėms sritims, kai darbo trukmė skaičiuojama pradedant nuo
kvalifikacijos atestato (bent vieno iš ypatingojo statinio projekto vadovo,
ypatingojo statinio projekto dalies vadovo, ypatingojo statinio projekto
vykdymo priežiūros vadovo, ypatingojo statinio projekto dalies vykdymo
priežiūros vadovo, ypatingojo statinio statybos vadovo, ypatingojo statinio
specialiųjų statybos darbų vadovo, ypatingojo statinio statybos techninės
priežiūros vadovo, ypatingojo statinio specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros
vadovo) įgijimo dienos: statinio projekto ekspertizės vadovo, statinio
projekto dalies ekspertizės vadovo, statinio ekspertizės vadovo, statinio
dalies ekspertizės vadovo – 2 metai; darbo patirties valstybės ir
savivaldybių institucijose vykdant veiklą architektūros, statybos ir (ar)
statybos valstybinės priežiūros srityse, jeigu pagal einamas pareigas jis
tiesiogiai dalyvavo išduodant, rengiant, derinant tikrinant ar
tvirtinant tam tikrus statinio projektavimo ar statybos sričių dokumentus
(projektinius pasiūlymus, specialiuosius architektūros reikalavimus,
specialiuosius reikalavimus, statybą leidžiančius dokumentus, statybos
užbaigimo aktus, deklaracijas apie statybos užbaigimą), vykdant
statybos valstybinę priežiūrą, rengiant normatyvinius statybos
techninius ar normatyvinius statinio saugos ir paskirties dokumentus,
rengiant architektus ar statybos inžinierius studijų ir mokslo įstaigoje,
turint mokslo laipsnį ar pedagoginį vardą. Kai šie asmenys siekia
eiti ypatingojo ir neypatingojo statinio statybos techninės veiklos
pagrindinių sričių vadovų pareigas, išskyrus statinio projekto ekspertizės,
statinio projekto dalies ekspertizės, statinio ekspertizės ar statinio dalies
ekspertizės vadovų pareigas, darbo patirties valstybės ir savivaldybių
institucijose trukmė skaičiuojama kaip ir profesinės patirties
trukmė.“
|
Pritarti.
|
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|
3.
|
Seimo narys
Simonas Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
3
(24)
|
(24)
|
|
N
|
Argumentai: rengiant
statinio paprastojo remonto projektą dviem etapais, yra atskiriami
pagrindiniai sprendiniai, aktualūs visuomenei, nuo statinio techninių,
detalizuojančių sprendinių, atitinkamai, padalinama atsakomybė tarp
tikrinančių institucijų ir atestuotų statybos dalyvių. Paprastojo remonto
projektas nėra sudėtingas, jo techninių sprendinių apimtis nedidelė, įprastai
visi paprastojo remonto sprendiniai (tiek architektūriniai, tiek techniniai)
rengiami vienu metu, todėl siūloma pakeisti Statybos įstatymo 24 straipsnio 24 dalį
– panaikinti prievolę rengti paprastojo remonto projektą dviem etapais.
Atlikus siūlomus Statybos įstatymo pakeitimus statinio paprastojo remonto
projektą būtų galima rengti vienu etapu, kuris atitiktų abu statinio projekto
rengimo etapus ir šiems etapams taikomus reikalavimus.
Siūloma, kad šis pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo tikslas: panaikinti prievolę statinio paprastojo remonto
projektą rengti dviem statinio projekto rengimo etapais.
Pasiūlymo esmė: pakeisti Statybos įstatymo 24 straipsnio 24 dalį,
panaikinant prievolę paprastojo remonto projektą rengti dviem etapais.
Atlikus siūlomus Statybos įstatymo pakeitimus statinio paprastojo remonto
projektą būtų galima rengti vienu etapu, kuris atitiktų abu statinio projekto
rengimo etapus ir šiems etapams taikomus reikalavimus.
Pasiūlymas:
Papildyti įstatymo projektą nauju 3 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas
Statybos įstatymo 24 straipsnio 24 dalis:
3 straipsnis. 24
straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 24
straipsnio 24 dalį ir ją išdėstyti taip:
„24. Kai rengiamas šio straipsnio 1 dalies 1–54 punktuose
nurodytas statinio projektas ir šio įstatymo nustatyta tvarka privaloma gauti
statybą leidžiantį dokumentą, statinio projektas rengiamas dviem etapais:
pirma rengiami projektiniai pasiūlymai, pagal kuriuos išduodamas statybą
leidžiantis dokumentas, vėliau – techninis darbo projektas. Kai rengiamas šio
straipsnio 1 dalies 65–13 punktuose nurodytas
statinio projektas ar kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas,
statinio projektą galima rengti vienu etapu, kuris atitinka abu statinio
projekto rengimo etapus ir šiems etapams taikomus reikalavimus. Jeigu
statinio projektas rengiamas vienu etapu, kartu su prašymu išduoti statybą
leidžiantį dokumentą, pranešant apie statybos pradžią arba atliekant statybos
užbaigimo procedūras pateikiamas šio straipsnio 1 dalies 65–13
punktuose nurodytas statinio projektas ar aprašas. Statinio projekto ir jo
rengimo etapų sudėtį nustato aplinkos ministras.“
|
Pritarti.
|
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|
4.
|
Seimo narys Simonas
Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
4
(27)
|
(5)
|
(6)
|
N
|
Argumentai: Siūloma, kad Statybos įstatymo 27 straipsnio
5 dalies 6 punkto išimtis dėl neprivalomo žemės sklypų savininkų
sutikimų gavimo kreipiantis su prašymu išduoti statybą leidžiantį dokumentą būtų
taikoma ne tik atliekant statinio, esančio valstybinės žemės sklype
(teritorijoje) paprastąjį ir (ar) kapitalinį remontą, bet visiems statiniams
nepriklausomai nuo to kokiame žemės sklype jie yra, kai atliekamas
paprastasis ir (ar) kapitalinis remontas. Siekiant teisinio aiškumo siūloma
Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punkte nurodytą išimtį
suvienodinti su išimtimi nustatyta 27 straipsnio 5 dalies 4 punkte.
Siūloma, kad šis pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo tikslas: įtvirtinti, kad Statybos įstatymo 27 straipsnio
5 dalies 6 punkto išimtis taikoma visiems statiniams nepriklausomai nuo
to kokiame žemės sklype jie yra, kai atliekamas paprastasis ir (ar)
kapitalinis remontas, taip pat jeigu žemės sklypas priklauso bendrosios
nuosavybės teise, kai žemės sklypas bendrosios dalinės nuosavybės teise
priklauso butų ir kitų patalpų savininkams ir yra priimtas jų sprendimas
pagal šios dalies 7 punkte nustatytus reikalavimus.
Pasiūlymo esmė: siūloma patikslinti Statybos įstatymo 27 straipsnio 5
dalies 6 punktą, nurodant, kad šio punkto išimtis
taikoma visiems statiniams nepriklausomai nuo to kokiame žemės sklype
jie yra, kai atliekamas paprastasis ir (ar) kapitalinis remontas, taip pat
jeigu žemės sklypas priklauso bendrosios nuosavybės teise, kai žemės sklypas
bendrosios dalinės nuosavybės teise priklauso butų ir kitų patalpų
savininkams ir yra priimtas jų sprendimas pagal šios dalies 7 punkte
nustatytus reikalavimus.
Pasiūlymas:
Papildyti įstatymo projektą nauju 4 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas
Statybos įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punktas:
4 straipsnis. 27
straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 27
straipsnio 5 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) kai žemės sklype (teritorijoje), kurio nuosavybės teise ar kita
valdymo ir naudojimo teise nevaldo statytojas (užsakovas), numatoma vykdyti
statybos darbus ir šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkte
nustatytais atvejais neprivaloma žemės sklypo (teritorijos), kuriame statomas
statinys, valdyti nuosavybės teise arba valdyti ir naudoti kitais
Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais; kai statomi
inžineriniai tinklai, kuriems statyti teritorijų planavimo dokumentu buvo
įformintas suformuotas inžinerinių tinklų koridorius, arba statinius statyti
ar rekonstruoti mažesniais negu norminiai atstumais iki gretimo sklypo ribos,
taip pat, jeigu kitą žemės sklypą (teritoriją) numatoma laikinai naudoti
statybos metu, – sutartis ar susitarimas su šio žemės sklypo (teritorijos)
savininku, valdytoju arba šio žemės sklypo (teritorijos) savininko, valdytojo
sutikimas ar servituto nustatymą patvirtinantys dokumentai (statant
inžinerinius statinius). Jeigu reikia sutarties ar susitarimo su valstybinės
žemės patikėtiniu ar jo sutikimo, valstybinės žemės patikėtinis jį teikia
Žemės įstatymo 34 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka. Šis reikalavimas
netaikomas, kai žemės sklypas bendrosios dalinės nuosavybės
teise priklauso butų ir kitų patalpų savininkams ir yra priimtas jų
sprendimas pagal šios dalies 7 punkte nustatytus reikalavimus, taip pat atliekant
statinio, esančio valstybinės žemės sklype (teritorijoje), paprastąjį
ir (ar) kapitalinį remontą;“.
|
Pritarti.
|
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|
5.
|
Seimo narys
Simonas Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
5
(28)
|
(3)
|
|
|
Argumentai:
2024 m. lapkričio
1 d. įsigaliojus Statybos įstatymo 28 straipsnio 3 dalies pakeitimui,
deklaraciją apie statybos užbaigimą bus privaloma tvirtinti ir tais atvejais,
kuriais pagal dabartinį reguliavimą neprivaloma tvirtinti. Pažymėtina, kad
pagal Statybos įstatymą atvejai, kai statybą leidžiantis dokumentas yra
privalomas, yra vertinami kaip rizikingesni ir todėl valstybės labiau
kontroliuojami nei atvejai, kai privalomas tik pranešimas apie statybos
pradžią. Todėl siūloma atsisakyti deklaracijos apie
statybos užbaigimą tvirtinimo kai statybą leidžiantis dokumentas nėra
privalomas, bet privalomas pranešimas apie statybos pradžią.
Siūloma, kad šis
pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo
tikslas:
Siūloma
patikslinti atvejus, kai neprivaloma tvirtinti deklaracijos apie statybos
užbaigimą.
Pasiūlymo
esmė:
Siūloma
atsisakyti deklaracijos apie statybos užbaigimą tvirtinimo kai statybą
leidžiantis dokumentas nėra privalomas, bet privalomas pranešimas apie
statybos pradžią.
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 1 straipsnį, kuris po papildymo
naujais straipsniais pernumeruojamas į 5 straipsnį ir papildomas nauja dalimi, kuria būtų keičiamas Statybos įstatymo 28
straipsnio 3 dalis:
5 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas
3. Pakeisti 28 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Deklaracija apie statybos užbaigimą
surašoma, statinio projekto (jo dalies) ekspertizės rangovas arba
statinio (jo dalies) ekspertizės rangovas tvirtina deklaraciją apie statybos
užbaigimą ir ši deklaracija Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos
valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ registruojama
užbaigus kitus, negu nurodyti šio straipsnio 2 dalyje, statybos darbus,
kuriems buvo išduoti šio įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 1–7 punktuose
nurodyti statybą leidžiantys dokumentai, išskyrus šio įstatymo 27 straipsnio
1 dalies 5 punkte nurodytus branduolinės energetikos objekto statinių
paprastojo remonto ir aplinkos ministro nustatytus atvejus, arba kai pagal
šio įstatymo 27 straipsnio 11 dalies 1–7 punktus privaloma
pranešti apie statybos pradžią.“
|
Pritarti.
|
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|
6.
|
Seimo narys
Simonas Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
7
(53)
|
(21)
|
|
N
|
Argumentai:
Remiantis Statybos įstatymo 48
straipsnio nuostatomis, statinio techninę priežiūrą gali atlikti teisės aktų
nustatyta tvarka paskirtas statinio techninis
prižiūrėtojas, statinio naudotojas, savivaldybės paskirtas bendrojo naudojimo
objektų administratorius. Šie subjektai nėra pavaldūs Vyriausybei.
Siekiant, kad
minėti subjektai duomenis apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo
priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir
valdymo priežiūrą tvarkytų naudodamiesi Pastatų duomenų banko informacine sistema, įpareigojimas naudotis šia
sistema ir teikti duomenis per ją nepavaldiems Vyriausybei subjektams ir
privatiems subjektams turi būti įtvirtintas įstatyme.
Taip pat įstatyme būtina įtvirtinti, kad
Pastatų duomenų banko informacinė sistema pasiekiama ir
paslaugos teikiamos per Topografijos, inžinerinės infrastruktūros teritorijų
planavimo ir statybos elektroninių vartų informacinę sistemą (toliau - TPS „Vartai“). Tokiu būdu būtų perpanaudoti
sėkmingai veikiančios TPS „Vartai“ funkcionalumai, o tai leistų sutaupyti
lėšų, reikalingų sistemai sukurti ir palaikyti.
Siūloma, kad šis
papildymas įsigaliotų 2025 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo tikslas: įtvirtinti įpareigojimą
subjektams, atliekantiems statinio techninę priežiūrą, naudotis Pastatų duomenų banko informacine sistema ir TPS “Vartai” ir per
šias sistemas teikti jų valdomus duomenis.
Pasiūlymo esmė: siūloma įtvirtinti įstatyminį pagrindą duomenis apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo
priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir
valdymo priežiūrą teikti į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą, kuri
būtų pasiekiamą per TPS “Vartai”. Be to, visuomenės informavimo tikslais, per TPS „Vartai“ Pastatų
duomenų banko informacinėje sistemoje siūloma skelbti šiuos bendro naudojimo objektų valdytojų duomenis:
juridinio asmens pavadinimą, kodą, atstovo vardą, pavardę, jo kontaktinius
duomenis arba fizinio asmens vardą, pavardę ir kontaktinius duomenis.
Pasiūlymas:
Papildyti įstatymo projektą nauju 7 straipsniu
(įstatymo projekto 2 straipsnį, kuriuo keičiamas Statybos įstatymo 47
straipsnis laikyti 6 įstatymo projekto straipsniu), kuriuo
būtų papildomas Statybos įstatymo 53 straipsnis:
7 straipsnis.
53 straipsnio pakeitimas
Papildyti 53
straipsnį 21 dalimi:
„21.
Duomenys apie pastatus, jų naudojimą, techninę priežiūrą ir naudojimo
priežiūrą, pastatų bendrojo naudojimo objektus, šių objektų valdymą ir
valdymo priežiūrą teikiami į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą, šios
sistemos nuostatuose, kuriuos tvirtina aplinkos ministras, nustatyta tvarka
arba kita aplinkos ministro nustatyta tvarka. Pastatų duomenų banko
informacinė sistema pasiekiama ir paslaugos teikiamos tik per TPS „Vartai“. Per TPS „Vartai“ Pastatų
duomenų banko informacinėje sistemoje skelbiami bendrojo naudojimo objektų valdytojų
duomenys: juridinio asmens pavadinimas, kodas, atstovo vardas, pavardė,
telefono numeris ir elektroninio pašto adresas arba fizinio asmens vardas,
pavardė, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas.“
|
Pritarti.
|
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|
7.
|
Seimo narys
Simonas Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
8
(1 priedas)
|
|
(2)
|
N
|
Argumentai: Dabar galiojančioje Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktų
redakcijoje pateiktose formulėse sąnaudų vertė (V) keliama kvadratu, nuo
2024 m. lapkričio 1 d. įsigaliojančioje Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3
punktų redakcijoje pateiktose formulėse sąnaudų vertė (V) dauginama iš 2.
Atsižvelgiant į tai, kad nei aiškinamajame rašte nei kituose lydimuosiuose
dokumentuose nenurodytas tikslas tikslinti formules, manytina, kad tai yra
techninė klaida ir siūloma patikslinti Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktuose
esančias formules, nurodant, kad sąnaudų vertė (V) keliama kvadratu.
Siūloma, kad šis
pakeitimas įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymo
tikslas: Siekiant ištaisyti techninę klaidą
patikslinamos Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktuose esančios formulės,
nurodant, kad sąnaudų vertė (V) keliama kvadratu.
Pasiūlymo
esmė: Siekiant ištaisyti techninę klaidą
patikslinamos Statybos įstatymo 1 priedo 2 ir 3 punktuose esančios formulės,
nurodant, kad sąnaudų vertė (V) keliama kvadratu.
Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymo projektą nauju 8 straipsniu, kuriuo būtų keičiamas Statybos įstatymo
1 priedo 2 punktas:
8 straipsnis.
1 priedo pakeitimas
1. Pakeisti 1
priedo 2 punktą iki dvitaškio ir jį išdėstyti taip:
„2. Įmokos už
savavališkos statybos įteisinimą (toliau – įmoka) dydis kinta atsižvelgiant į savavališkai atliktų statybos darbų,
įskaitant panaudotus statybos produktus, sąnaudų vertę. Įmoka negali viršyti
300 000 eurų ir 70 procentų savavališkai atliktų statybos darbų sąnaudų
vertės (V). Įmokos dydis apskaičiuojamas pagal formulę Į = x+y+V22/200
000 Eur, čia:“.
|
Pritarti.
|
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|
8.
|
Seimo narys
Simonas Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
8
(1 priedas)
|
|
(3)
|
N
|
Argumentai: Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.
Pasiūlymo
tikslas: Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.
Pasiūlymo
esmė: Pateikti 7-ame pasiūlymo punkte.
Pasiūlymas:
Papildyti
įstatymo projekto 8 straipsnį 2 dalimi, kuria būtų
keičiamas Statybos įstatymo 1 priedo 3 punktas:
2. Pakeisti 1
priedo 3 punktą iki dvitaškio ir jį išdėstyti taip:
„3. Kai savavališkos statybos darbai, dėl kurių
nesurašytas savavališkos statybos aktas, įteisinti išduodant statybą
leidžiantį dokumentą ir (ar) pranešus apie statybos pradžią ir šią aplinkybę
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos
ministerijos nustato, mokėtinos įmokos dydis apskaičiuojamas pagal formulę Į
= x+y+V22/200
000 Eur * a / b, čia:“
|
Pritarti.
|
Pritarus Seimo nario pasiūlymams taip pat
tikslintinas ir keičiamo įstatymo pavadinimas, papildant jį naujai keičiamais
straipsniais:
,,LIETUVOS RESPUBKLIKOS
STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240 2, 12, 24, 27, 28 47, 53 STRAIPSNIŲ IR 1 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMAS“
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|
9.
|
Seimo narys
Simonas Gentvilas
(reg. 2024-09-18)
|
3
|
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
tai, kad Pastatų duomenų banko informacinę sistemą numatoma sukurti ir
įteisinti iki 2025 m. spalio 31 d., siūloma įpareigojimą subjektams, atliekantiems statinio techninę
priežiūrą, naudotis Pastatų duomenų banko informacine sistema ir TPS
“Vartai” ir per šias sistemas teikti jų valdomus duomenis įtvirtinti nuo 2025
m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 3 straipsnį, kuris po papildymo
naujais straipsniais pernumeruojamas į 9 straipsnį:
9 straipsnis.
Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas
„1. Šis
įstatymas, išskyrus 1 straipsnį, 5 straipsnio 1 ir 2 dalis, 6 straipsnį ir 7
straipsnį įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.
2. Šio
įstatymo 1 straipsnis įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
3. Šio
įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalys įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.
4. Šio
įstatymo 7 straipsnis įsigalioja 2025 m. lapkričio 1 d.
5. Daugiabučių
namų ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų duomenys
į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą teikiami nuo 2025 m. lapkričio 1
d., kitų pastatų duomenys į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą
teikiami nuo 2028 m. lapkričio 1 d.
6. Lietuvos
Respublikos aplinkos ministerija iki 2024 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus.
7. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2025 m. birželio 30 d.
priima šio įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalių įgyvendinamuosius teisės
aktus.
8. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija iki 2025 m. spalio 31 d.
priima šio įstatymo 7 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
Pritarti iš dalies.
|
Siekiant užtikrinti sklandų įstatymo įgyvendinimą, būtina
patikslinti pasiūlymu teikiamus 3 straipsnio, 5
straipsnio 3 dalies ir 8 straipsnio įsigaliojimo datas, t.y. šių straipsnių
įsigaliojimo datą numatant š. m. lapkričio 2 d. Todėl projekto 9 straipsnį (buvęs
3 str.) siūloma išdėstyti taip:
,,3 9 straipsnis.
Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šio įstatymo 1 straipsnis įsigalioja 2025 m. liepos 1
d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir aplinkos
ministras iki 2025 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo 1 straipsnio
įgyvendinamuosius teisės aktus.
1. Šis
įstatymas, išskyrus 1, 3, 5–8 straipsnius, įsigalioja 2024 m. lapkričio
1 d.
2. Šio
įstatymo 3 straipsnis, 5 straipsnio 3 dalis ir 8 straipsnis įsigalioja 2024
m. lapkričio 2 d.
3. Šio įstatymo 1
straipsnis įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
4. Šio
įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalys ir įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.
5. Šio
įstatymo 7 straipsnis įsigalioja 2025 m. lapkričio 1 d.
6. Daugiabučių
namų ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų duomenys
į Pastatų duomenų banko informacinę sistemą teikiami nuo 2025 m. lapkričio 1
d., kitų pastatų duomenys – nuo 2028 m. lapkričio 1 d.
7. Lietuvos
Respublikos aplinkos ministras iki 2024 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo 2
straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 12 straipsnio, šio
įstatymo 3 straipsnyje išdėstyto Statybos įstatymo 24 straipsnio, šio
įstatymo 4 straipsnyje išdėstyto Statybos įstatymo 27 straipsnio ir šio
įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje išdėstytos Statybos įstatymo 28 straipsnio 3
dalies įgyvendinamuosius teisės aktus.
8. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2025 m. birželio 30 d.
priima šio įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalyse išdėstytų Statybos įstatymo 28
straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktų įgyvendinamuosius teisės aktus.
9. Lietuvos Respublikos aplinkos ministras iki 2025 m. spalio 31 d.
priima šio įstatymo 7 straipsnyje išdėstyto Statybos įstatymo 53
straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.“
Balsavimo
rezultatai:
pritarta bendru
sutarimu.
|