LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Aplinkos apsaugos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGOMŲ TERITORIJŲ ĮSTATYMO NR. I-301 PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-2350 1 IR 2 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3769(2)

 

2024-06-25  Nr. 107-P-27

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Aidas Gedvilas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus. Komiteto biuras: biuro vedėja Birutė Pūtienė, patarėjai: Evelina Bulotaitė, Jolita Jakučionytė, Rasa Liucija Matusevičiūtė, Aistrida Latvėnė, padėjėja Vida Katinaitė. Kviestieji asmenys: aplinkos viceministras Kęstutis Šetkus.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2024-06-19)

3

(34)

1

(7)

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamo Saugomų teritorijų įstatymo Nr. I-301 pakeitimo įstatymo Nr. XIVP-2350 (toliau – keičiamas įstatymas) 34 straipsnio 7 dalyje siūloma nustatyti, kad Vyriausybė nustato kompensacijas išmokančias institucijas. Iš šių projekto nuostatų nėra aišku, kiek tokių institucijų galėtų būti nustatyta. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad kompensacijas už saugomose teritorijose nustatytus veiklos apribojimus išmokėtų Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad kompensacijas išmokantys subjektai yra nurodomi ir kituose įstatymuose, pavyzdžiui, Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 13 straipsnyje ir kt. Atsižvelgiant į tai bei siekiant aiškumo ir teisinio reguliavimo nuoseklumo, projekto nuostatose siūlytina nurodyti konkrečias institucijas (subjektus), kurioms įstatymas nustatytų pareigą išmokėti  kompensacijas už saugomose teritorijose nustatytus veiklos apribojimus. Tokie subjektai galėtų būti nustatyti, atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 34 straipsnio 5 dalyje nurodytus kompensacijų mokėjimo šaltinius.

Nepritarti.

Pažymėtina, kad Projekto aiškinamajame rašte minima Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, projekto svarstymo Komitete metu Aplinkos ministerijos patikslinta informacija, bus ne vienintelė kompensacijų už saugomose teritorijose nustatytus veiklos apribojimus mokėtoja po 2024 m. liepos 1 d. Todėl ir siūloma kompensacijas išmokančias institucijas, kurios šiuo metu baigiamos derinti, o esant  poreikiui galėtų būti operatyviau peržiūrėtos be atskiro įstatymo pakeitimo, nustatyti Vyriausybei, kuri, be kita ko, įgaliota nustatyti kompensacijų už saugomose teritorijose nustatytus veiklos apribojimus apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarką. Toks siūlomas reguliavimas yra efektyvesnis, teisėkūroje neretai pasirenkamas, kuriam po svarstymo Seime jau pritarta.

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                               Aistė Gedvilienė                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėja E. Bulotaitė