ATSIIMTAS 2017-11-09
2017-11-06
PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS 2018 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
ĮSTATYMO PROJEKTUI
NR. XIIIP-1227
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||
1. |
15 |
7 |
3 |
Argumentai
2017m. skirtų KPPP lėšų suma gali būti apskaičiuojama taip: 511 mln. EUR buvo numatyta biudžete, iš tos sumos reikia atimti 82,4 mln. EUR, kurie paimti bendrosioms biudžeto reikmėms, lieka - 428,6 mln. EUR, prie jų dar reikia pridėti persikeliančią iš ankstesnių metų sumą bei viršplanines lėšas - 70,8 mln. EUR ir 91 mln. EUR ES paramos lėšų. Gauname apie 590 mln. EUR .
Skaičiuokime 2018 m. biudžeto projekto KPPP lėšas: 439,6 mln. EUR numatyta biudžeto projekte, prie jų pridėkime mažėjančias - 63,1 mln. EUR ES paramos lėšas, gauname - 502,7 mln. EUR. Darant prielaidą, kad dar kažkiek KPPP lėšų persikels iš šių metų, galutinė suma vis vien bus mažesnė negu šiais metais. Toks KPPP finansavimo mažinimas yra nepateisinamas, žinant daugelį metų vis prastėjančią kelių būklę bei ambicingus žvyrkelių asfaltavimo planus. Todėl siūlau KPPP skiriamą sumą didinti apie 30 mln. EUR, o iš to padidinimo 20 mln. EUR padidinti „Zebra“ programos finansavimą. Vyriausybei paskelbus planą pagal „Zebra“ programą per trejus metus išasfaltuoti 1000 km žvyrkelių ir siekiant tolygaus šio įsipareigojimo išdėstymo bei žinant vidutinius vieno km asfaltavimo įkainius nesunku prognozuoti, kad lėšų poreikis vieneriems metams ne 50 mln. EUR, o 70 – 80 mln. EUR.
Tam reikalingą lėšų šaltinį siūlau rasti Susiekimo ministerijai numatytuose asignavimuose: siūlau atsisakyti numatyto įspūdingo daugiau kaip 30 mln. EUR Lietuvos geležinkelių keleivių pervežimo nuostolių kompensavimo didinimo ir palikti juos šių metų lygyje. Pažymėtina, kad kitais metais Lietuvos geležinkeliai skelbiasi žymiai pagerinsiantys veiklos rodiklius dėl taupymo, gauto šiemet atleidus apie tūkstantį darbuotojų, kuriems šiemet išeitinėms kompensacijoms buvo išmokėtos daugiamilijoninės sumos, o kitais metais to neprireiks, o mokos fondas turėtų būti pastebimai mažesnis.
Pasiūlymas: 15 straipsnio 7 dalies 3 punktą išdėstyti taip:
„3) skirti iš Kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo lėšų 7 |
|
|
|
|
|
2. |
16 |
1,2 |
|
Pasiūlymas:
16 straipsnio 1 ir 2 dalis išdėstyti taip:
„1. Susisiekimo ministerija Kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti skiria ne mažesnę nei
470
000 2. Susisiekimo
ministerija AB „Lietuvos geležinkeliai“ keleivių vežimo nuostoliams padengti
gali naudoti lėšų sumą, kuri neviršija 201 |
Teikia:
Seimo narys Jurgis Razma