AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

švietimo įstatymo nr. i-1489 46 straipsnio 2 dalies pakeitimo

ĮSTATYMo projekto

 

 

1.      Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

Įstatymo projektą paskatino rengti augantis elektroninių cigarečių populiarumas mokyklose, keliantis didelį susirūpinimą mokinių tėvams ir pedagogams. Viešojoje erdvėje garsiai nuskambėjo ne viena istorija, kai mokiniai, pavartoję neaiškių medžiagų, patenka į ligonines būtent iš mokyklų. Apie elektronines cigaretes ir jų žalą vaikams ir paaugliams kalbama kasdien, tačiau rūkančių moksleivių skaičius, policijos duomenimis, auga kartais.  Ši problema jau virsta kone pandemija, o pedagogai jaučiasi bejėgiai bandydami užkirsti tam kelią, nes pagal dabar galiojančius teisės aktus, be tėvų sutikimo, nei jie, nei policijos pareigūnai negali patikrinti jokių mokinio asmeninių daiktų.

Siekiant užtikrinti mokyklos bendruomenės narių ir aplinkinių saugumą ir sveikatą, manome, tikslinga įstatyme numatyti prievolę mokiniui parodyti savo asmeninius daiktus, kad mokyklos administracija ar policijos pareigūnai galėtų įsitikinti, jog juose nėra jokių draudžiamų dalykų.    

2.      Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

Įstatymo projektą parengė Seimo Pirmininko pavaduotojas Andrius Mazuronis.

3.      Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Šiuo metu Švietimo įstatyme nenumatyta pareiga mokiniui parodyti savo asmeninius daiktus siekiant mokyklos administracijai ar policijos pareigūnams įsitikinti, ar juose nėra draudžiamų dalykų.

4.      Kokios siūlomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Siūloma papildyti Švietimo įstatymo 46 straipsnio 2 dalį, reglamentuojančią mokinio pareigas, nuostata, jog mokinys, Mokyklos vidaus tvarkos taisyklėse nustatyta tvarka arba policijos pareigūnui pareikalavus, privalo parodyti asmeninius daiktus, siekiant patikrinti, ar į mokyklą neįnešamos draudžiamos medžiagos, gaminiai ir kiti reikmenys.

5.      Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Priėmus įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.

6.      Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

            Įstatymas įtakos korupcijai ir kriminogeninei situacijai neturės.

7.      Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Projektas verslo sąlygoms ir jo plėtrai neigiamos įtakos neturės.

8.      Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Neprieštarauja.

9.      Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Priėmus teikiamą įstatymų projektą, kitų įstatymų keisti, panaikinti ar priimti nereikės.

10.  Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai atitinka visas teisės aktų  nuostatas.

11.  Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

12.  Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia Įgyvendinamųjų teisės aktų, - kas ir kada juos turėtų priimti:

Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

13.  Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Įstatymui įgyvendinti papildomų biudžeto lėšų neprireiks.  

14.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Nėra.

15.  Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

„draudžiamos medžiagos mokyklose“.

16.  Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

Seimo narys                                             Andrius Mazuronis