PASIŪLYMAS

DĖL VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 3, 8, 12, 15, 17, 20, 21, 22, 26, 27, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 63, 67 IR 68 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIVP-3210(2)

 

2024-05-16

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

3

1

 

Argumentai:

Dalyvavimas posėdžiuose yra tik viena iš savivaldybės tarybos nario veiklos formų. Be to, tarybos narys privalo priimti savivaldybės nuolatinius gyventojus ir ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaityti savivaldybės nuolatiniams gyventojams reglamento nustatyta tvarka (VSĮ 10 str. 5 p.), turi teisę teikti savivaldybės tarybos sprendimų projektus (VSĮ 17 str. 10 d.), iš savivaldybės valdomų įmonių gauti visą savivaldybės tarybos nario veiklai reikalingą su savivaldybės taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu pateikti pastabas dėl savivaldybės tarybos sprendimų projektų, dėl savivaldybės tarybos darbo tvarkos ir kitais klausimais, kreiptis su paklausimais į savivaldybės institucijų, savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus (9 str. 1 d. 2 p.), tarp savivaldybės tarybos posėdžių tęsia savo veiklą savivaldybės tarybos savivaldybės tarybos narių frakcijose, grupėse ir mišrioje grupėje (VSĮ 16 str. 2 d.).

Savivaldybės tarybos nariams už darbą atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama) (12 str. 1 d.). VSĮ neišskiria, už kurias konkrečiai VSĮ 10 straipsnyje nustatytas pareigas jam yra apmokama, todėl konstatuotina, kad apmokama už visas savivaldybės tarybos nario pareigas, įskaitant ir tas, už kurias nenumatytas savivaldybės tarybos nario atlyginimo mažinimas.

Savivaldybės tarybos narys turi teisę gauti atlygį už visą jo kaip savivaldybės tarybos nario veiklą, priešingu atveju nepagrįstai būtų paneigta teisė į teisingą apmokėjimą, kuomet atliekant platesnes funkcijas, atlyginimo mokėjimo mažinimas būtų nepagrįstai susietas su vienos iš tarybos nario pareigų atlikimu ar neatlikimu.

Konstitucijos 127 dalyje nustatyta, kad Lietuvos biudžetinę sistemą sudaro savarankiškas Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, taip pat savarankiški vietos savivaldybių biudžetai, 121 straipsnio 1 dalyje – kad savivaldybės sudaro ir tvirtina savo biudžetą, o 120 straipsnyje – kad savivaldybės pagal Konstitucijos bei įstatymų apibrėžtą kompetenciją veikia laisvai ir savarankiškai. Atlyginimas savivaldybės tarybos nariams mokamas iš savivaldybės biudžeto.

Atsižvelgdama į  Konstitucijos laiduojamą savivaldybės biudžeto savarankiškumą, savivaldybės taryba privalo turėti teisę pati nustatyti konkrečią savivaldybės tarybos nario atlyginimo mažinamo tvarką ir dydį.

Šiuo metų VSĮ nustatytas atlyginimo mažinimas paneigia Konstitucijos laiduojamą teisę į teisingą apmokėjimą, be to, yra nelankstus, riboja savivaldybių tarybų savarankiškumą, neskatina tarybos narių būti aktyviems, t, y. būti daugiau nei vieno komiteto, komisijos nariu.

Atsižvelgiant į tai, siūloma suteikti savivaldybių taryboms diskrecijos teisę nustatyti tarybos nario atlyginimo mažinimo tvarką ir sąlygas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 3 straipsnio 1 dalį:

1. Pakeisti 12 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Savivaldybės tarybos nario atlyginimas gali būti mažinamas reglamente nustatyta tvarka ir sąlygomis proporcingai savivaldybės tarybos nario praleistų to mėnesio savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos, kurių narys savivaldybės tarybos narys yra, posėdžių skaičiui, išskyrus savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos posėdžius, kuriuos savivaldybės tarybos narys praleidžia dėl jo vykimo į komandiruotę atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas.“

 

 

 


 

Teikia

Seimo narys                                                                                                        Domas Griškevičius