1.
|
3
|
1
|
|
Argumentai:
Dalyvavimas
posėdžiuose yra tik viena iš
savivaldybės tarybos nario veiklos formų. Be to, tarybos narys privalo priimti savivaldybės nuolatinius gyventojus ir ne
rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaityti savivaldybės nuolatiniams
gyventojams reglamento nustatyta tvarka (VSĮ 10 str. 5 p.), turi teisę teikti
savivaldybės tarybos sprendimų projektus (VSĮ 17 str. 10 d.), iš savivaldybės
valdomų įmonių gauti visą savivaldybės tarybos nario veiklai reikalingą su
savivaldybės taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais
susijusią informaciją, dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir
žodžiu pateikti pastabas dėl savivaldybės tarybos sprendimų projektų, dėl
savivaldybės tarybos darbo tvarkos ir kitais klausimais, kreiptis su
paklausimais į savivaldybės institucijų, savivaldybės administracijos, kitų
savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų,
kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus (9
str. 1 d. 2 p.), tarp savivaldybės tarybos posėdžių tęsia savo veiklą
savivaldybės tarybos savivaldybės tarybos narių frakcijose, grupėse ir mišrioje
grupėje (VSĮ 16 str. 2 d.).
Savivaldybės
tarybos nariams už darbą atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas yra
atlyginama (apmokama) (12 str. 1 d.). VSĮ neišskiria, už kurias konkrečiai
VSĮ 10 straipsnyje nustatytas pareigas jam yra apmokama, todėl konstatuotina,
kad apmokama už visas savivaldybės tarybos nario pareigas, įskaitant ir tas,
už kurias nenumatytas savivaldybės tarybos nario atlyginimo mažinimas.
Savivaldybės
tarybos narys turi teisę gauti atlygį už visą jo kaip savivaldybės tarybos nario
veiklą, priešingu atveju nepagrįstai būtų paneigta teisė į teisingą
apmokėjimą, kuomet atliekant platesnes funkcijas, atlyginimo mokėjimo
mažinimas būtų nepagrįstai susietas su vienos iš tarybos nario pareigų
atlikimu ar neatlikimu.
Konstitucijos
127 dalyje nustatyta, kad Lietuvos biudžetinę sistemą sudaro savarankiškas
Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, taip pat savarankiški vietos
savivaldybių biudžetai, 121 straipsnio 1 dalyje – kad savivaldybės sudaro ir
tvirtina savo biudžetą, o 120 straipsnyje – kad savivaldybės pagal
Konstitucijos bei įstatymų apibrėžtą kompetenciją veikia laisvai ir
savarankiškai. Atlyginimas savivaldybės tarybos nariams mokamas iš
savivaldybės biudžeto.
Atsižvelgdama
į Konstitucijos laiduojamą savivaldybės biudžeto savarankiškumą,
savivaldybės taryba privalo turėti teisę pati nustatyti konkrečią
savivaldybės tarybos nario atlyginimo mažinamo tvarką ir dydį.
Šiuo metų
VSĮ nustatytas atlyginimo mažinimas paneigia Konstitucijos laiduojamą teisę į teisingą apmokėjimą, be to,
yra nelankstus, riboja
savivaldybių tarybų savarankiškumą, neskatina tarybos narių būti aktyviems,
t, y. būti daugiau nei vieno komiteto, komisijos nariu.
Atsižvelgiant
į tai, siūloma suteikti savivaldybių taryboms diskrecijos teisę nustatyti
tarybos nario atlyginimo mažinimo tvarką ir sąlygas.
Pasiūlymas:
Pakeisti
projekto 3 straipsnio 1 dalį:
„1. Pakeisti 12 straipsnio 2 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„2. Savivaldybės tarybos nario atlyginimas gali būti mažinamas
reglamente nustatyta tvarka ir
sąlygomis proporcingai savivaldybės tarybos nario
praleistų to mėnesio savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir
savivaldybės kolegijos, kurių narys savivaldybės tarybos narys yra, posėdžių
skaičiui, išskyrus savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių
komisijų ir savivaldybės kolegijos posėdžius, kuriuos savivaldybės tarybos
narys praleidžia dėl jo vykimo į komandiruotę atliekant savivaldybės tarybos
nario pareigas.“
|