PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
RADIACINĖS SAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-1019 5, 6, 23, 28 STRAIPSNIŲ, 1 IR 2 PRIEDŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI
NR. XIIIP-5099
2020-09-17
Vilnius
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
6
|
1 |
|
Siekiant teisinio aiškumo, kad žmonių apšvitos kaip visuomenės sveikatos rizikos veiksnio stebėsena planuojamose, esamose ir avarinėse apšvitos situacijose tyrimus atliekama objektuose, kurie gali lemti žmonių apšvitą, siūlome patikslinti Radiacinės saugos įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą Radiacinės saugos centro funkciją. Radiologinės avarijos atveju Radiacinės saugos centras yra atsakingoji institucija, kuriam tenka atsakomybė už valstybės lygio radiologinės avarijos likvidavimą ir jos padarinių šalinimo organizavimą. Todėl tikslinga papildyti Radiacinės saugos įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje nurodytas Radiacinės saugos centro funkcijas, funkcija, susijusia su radiologinių avarijų valdymu, dalyvavimu likviduojant jų padarinius ir pagal kompetenciją dalyvaujant valdant branduolines avarijas ir likviduojant jų padarinius. Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymo 9 straipsnio 5 dalyje nurodyta, kad ekstremaliųjų įvykių, ypatingo aplinkos užteršimo radioaktyviosiomis medžiagomis nulemta veikla, susijusi su paliktųjų jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių ir radionuklidais užterštų objektų tvarkymu, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Siekiant teisinio aiškumo, siūloma Radiacinės saugos centrui, kontroliuojančiam bei paliktųjų radioaktyviųjų šaltinių ir radioaktyviosiomis medžiagomis užterštų objektų sutvarkymą, nustatyti prievolę teikti išvadą dėl radioaktyviųjų šaltinių ir radioaktyviosiomis medžiagomis užterštų objektų pripažinimo paliktaisiais, šia funkcija papildant Radiacinės saugos įstatymo 1 dalį.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas Pakeisti 6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Radiacinės saugos centras yra reguliuojančioji institucija, įgyvendinanti valstybės politiką radiacinės saugos srityje, išskyrus šios politikos įgyvendinimą vykdant branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, ir dalyvaujanti formuojant valstybės politiką sveikatos apsaugos ministrui pavestoje radiacinės saugos srityje, kuri atlieka šias funkcijas: 1) vykdo žmonių ir aplinkos apšvitos bei veiklos, išskyrus branduolinės energetikos srities veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, reguliuojamąją kontrolę; 2) 3) pagal kompetenciją atlieka radiologinių avarijų, išskyrus radiologines avarijas branduolinės energetikos objektuose, pavojų ir rizikos analizę, reikalingą valstybiniam gyventojų apsaugos planui branduolinės ar radiologinės avarijos atveju parengti ar pakeisti; 4) vykdo jonizuojančiosios spinduliuotės dozės galios monitoringą, atlieka radionuklidų pernašos prognozę, įvykus branduolinei ar radiologinei avarijai; 5) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja radiologinių avarijų valdymą, dalyvauja likviduojant jų padarinius ir pagal kompetenciją dalyvauja valdant branduolines avarijas ir likviduojant jų padarinius; 6) kontroliuoja prevencijos priemonių, kuriomis perspėjama apie paliktųjų radioaktyviųjų šaltinių ir radioaktyviosiomis medžiagomis užterštų objektų atsiradimą, įgyvendinimą bei paliktųjų radioaktyviųjų šaltinių ir radioaktyviosiomis medžiagomis užterštų objektų sutvarkymą, teikia išvadą dėl radioaktyviųjų šaltinių ir radioaktyviosiomis medžiagomis užterštų objektų pripažinimo paliktaisiais;
|
12 |
1 |
|
Argumentai: Vadovaujantis galiojančios redakcijos Radiacinės saugos įstatymu, jeigu asmuo vykdo ar planuoja vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais (toliau – veikla), kuri turi būti įteisinta išduodant licenciją ar laikinąjį leidimą vykdyti veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais (toliau – licencija ar laikinasis leidimas), ir taip pat vykdo ar planuoja vykdyti veiklą, nurodytą Radiacinės saugos įstatymo 1 priede pateiktame Registruojamos veiklos rūšių sąraše, tai tokiu atveju veikla turi būti dvigubai įteisinta (išduodant licenciją ar laikinąjį leidimą ir atskirai registruojant veiklą, nurodytą Radiacinės saugos įstatymo 1 priede pateiktame Registruojamos veiklos rūšių sąraše). Toks teisinis reglamentavimas sukuria papildomą administracinę naštą verslui. Pritarus pasiūlymui būtų sumažinta administracinė našta verslui, nes veikla būtų vykdoma išduodant licenciją ar laikinąjį leidimą atskirai neregistruojant veiklos, nurodytos Radiacinės saugos įstatymo 1 priede pateiktame Registruojamos veiklos rūšių sąraše.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą 3 straipsniu, keičiančiu Radiacinės saugos įstatymo 12 straipsnį, ir jį išdėstyti taip (o įstatymo projekto 3, 4, 5, 6, 7 straipsnius laikyti atitinkamai 4, 5, 6, 7, 8 straipsniais):
„3 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas Pakeisti 12 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Asmuo, atitinkantis šio straipsnio 5 dalyje nustatytus reikalavimus, gali vykdyti veiklą Vyriausybės patvirtintose veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais įteisinimo taisyklėse nustatyta tvarka užregistravęs veiklą, nurodytą šio įstatymo 1 priede pateiktame Registruojamos veiklos rūšių sąraše, arba turėdamas licenciją ar laikinąjį leidimą vykdyti veiklą, nenurodytą šio įstatymo 1 priede pateiktame Registruojamos veiklos rūšių sąraše, pagal šio straipsnio 3 dalyje nurodytas licencijų ar laikinųjų leidimų rūšis, išskyrus veiklas, nurodytas šio straipsnio 2 dalyje. Jeigu asmuo vykdo ar planuoja vykdyti veiklą, kuri turi būti įteisinta išduodant licenciją ar laikinąjį leidimą, ir taip pat vykdo ar planuoja vykdyti veiklą, nurodytą šio įstatymo 1 priede pateiktame Registruojamos veiklos rūšių sąraše, tai asmens vykdoma veikla įteisinama išduodant licenciją ar laikinąjį leidimą arba pakeičiant išduotoje licencijoje ar laikinajame leidime nustatytas veiklos sąlygas, atskirai neregistruojant veiklos, nurodytos šio įstatymo 1 priede pateiktame Registruojamos veiklos rūšių sąraše.“ |
Teikia:
Seimo narys
Linas Balsys