AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAVIVALDYBIŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS ĮSTATYMO NR. XIII-2895 15 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 

1.      Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

Vykstant Rusijos karui Ukrainoje, mūsų šalyje būtini infrastruktūros pokyčiai, nuolat kalbama apie priedangas, kuriose, esant pavojui, pastato gyventojai galėtų pasislėpti. Iki šiol Lietuvoje trūksta tokios paskirties objektų, kurie karinių veiksmų atveju padėtų apsaugoti ir išvengti civilių gyventojų aukų.

Šiuo metu galiojantys teisės aktai nenumato lengvatos statybų vystytojams, kurie, projektuodami ir statydami gyvenamuosius namus, projektuotų ir statytų priedangas. Užskaičius infrastruktūros plėtros įmokos lėšas, būtų iš dalies kompensuojama ir skatinama priedangų statyba ir įrengimas, statant gyvenamos paskirties objektus.

 

2.      Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

LR Seimo narys Viktoras Pranckietis

 

3.      Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Šiuo metu statybų vystytojai, projektuodami ir vykdydami objektų statybą, privalo vadovautis statybos reglamentu ir kitais teisės aktais apibrėžtomis nuostatomis, tačiau teisės aktai nenumato reikalingų lėšų užskaitymo, mažinimo ar kompensavimo tvarkos, vykdant priedangų projektavimą, statymą ir įrengimą kartu su projektuojamu objektu.

 

4.      Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Įstatymo projektu yra papildomas LR savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnis nauja 6 dalimi, kuria siekiama įteisinti galimybė gyvenamosios paskirties statytojus (vystytojus) atleisti arba sumažini infrastruktūros įmokos dydį, jei kartu su objektu, statomos ir (ar) įrengiamos priedangos.

Įstatymo pataisa siekiama vystytojus skatinti projektuoti ir statyti priedangas projektuojant ir statant gyvenamos paskirties objektus.

 

5.      Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Teisinio reguliavimo poveikio vertinimas nebuvo atliktas.

 

6.       Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Įstatymas neturės poveikio kriminogeninei situacijai, korupcijai.

 

7.      Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Įstatymo įgyvendinimas neturės įtakos verslo sąlygoms ar jo plėtrai.

 

8.      Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Įstatymo projektas strateginio lygmens planavimo dokumentams neprieštarauja.

 

9.      Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Priėmus teikiamą Įstatymo projektą, kitų įstatymų priimti, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios nereikės.

 

10.  Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymų projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų, ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

 

11.  Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Įstatymų projektai atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

 

12.  Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos įgaliotos institucijos neturės priimti jokių įgyvendinamųjų teisės aktų.

 

13.   Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Įstatymo projekto įgyvendinimui papildomų valstybės biudžeto ar kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų nereikės.

 

14.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Rengiant Įstatymo projektą negauta specialistų vertinimų.

 

15.  Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

„priedangos“, „infrastruktūros“, „statytojai“.

 

16.   Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra

 

 

 

 

 

Seimo narys                                                                   Viktoras Pranckietis