LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KULTŪROS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ dėl Visuomenės informavimo įstatymo Nr. I-1418 2, 6, 19, 24, 27, 28, 48 straipsnių ir priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 19(1) ir 19(2) straipsniais įstatymo projekto
nr. XIVP-2355(2)
2023-04-19 Nr. 121-P- 9
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Vytautas Juozapaitis, komiteto nariai Angelė Jakavonytė, Vytautas Kernagis, Liuda Pociūnienė, Robertas Šarknickas, Stasys Tumėnas, Kęstutis Vilkauskas. Komiteto biuro vedėja Agnė Jonaitienė, patarėjos Deimantė Pukytė, Milda Gureckienė, Aušra Pocienė, padėjėja Vaida Patiejūnienė.
Kviestieji asmenys: Seimo nariai Beata Pietkiewicz, Lietuvos Respublikos kultūros viceministras Vygintas Gasparavičius, Kultūros ministerijos Visuomenės informavimo ir autorių teisių politikos grupės vadovas Deividas Velkas, Kultūros periodinių leidinių asociacijos vadovas Gytis Norvilas, Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius, Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos prezidentė Gabrielė Andrašiūnienė, VšĮ Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos Teisės ir vindikacijos skyriaus konsultantas Armen Airapetian, Nacionalinės rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacijos direktorė Rasa Navickienė, asociacijos „Nacionalinė spauda“ pirmininkas Kęstutis Bulka.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-18 |
1 (2) |
(87) |
|
|
Projekto 1 straipsniu keičiamo Visuomenės informavimo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 87 dalyje prieš žodžius „Respublikos politinių organizacijų įstatyme“ įrašytinas žodis „Lietuvos“. |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-18
|
5 (192 ) |
(1) |
(1) |
|
Projekto 5 straipsnyje dėstomame keičiamo įstatymo 192 straipsnio 1 dalies 1 punkte papildomai pateiktina nuoroda ir į keičiamo įstatymo 191 straipsnio 4 dalį, kadangi joje taip pat nurodomos ekonominės sankcijos. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 5 straipsnyje dėstomame keičiamo įstatymo 192 straipsnio 1 dalies 1 punktą išdėstyti taip: „1) skirti šio įstatymo 191 straipsnio 2, 3 ir 4 dalyse nurodytas ekonomines sankcijas;“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-18 |
8 (28) |
(8) |
|
|
Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 8 dalyje vietoj žodžių „nustatomas 15 dienų terminas deleguoti“ siūlytina įrašyti žodžius „kreipiamasi į organizaciją, skyrusią šį asmenį į Tarybos narius, su prašymu per 15 kalendorinių dienų skirti“, o vietoj žodžių „jeigu yra paskirti“ – žodžius „jeigu yra patvirtinti“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 8 dalį išdėstyti taip: „8. Fondo tarybos sudėtį 4 metų kadencijai tvirtina Fondo visuotinis dalininkų susirinkimas. Asmuo Fondo tarybos nariu gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Jei asmuo Fondo tarybos nariu buvo ilgiau kaip pusę kadencijos laikotarpio, šis laikotarpis prilyginamas vienai jo kadencijai Fondo taryboje. Fondo tarybos kadencija pradedama skaičiuoti nuo tada, kai Fondo tarybos sudėtį patvirtina Fondo visuotinis dalininkų susirinkimas. Fondo tarybos nariu asmuo netvirtinamas, jei nustatoma, kad jis neatitinka šiame straipsnyje nustatytų reikalavimų. Tokiu atveju kreipiamasi į organizaciją, skyrusią šį asmenį į Tarybos narius, su prašymu per 15 kalendorinių dienų skirti į Fondo tarybą kitą asmenį, atitinkantį šiame straipsnyje nustatytus reikalavimus. Fondo taryba veikia, jeigu yra patvirtinti ne mažiau kaip 7 jos nariai. Fondo taryba veikia tol, kol patvirtinama naujos sudėties Fondo taryba. Likus ne mažiau kaip 2 mėnesiams iki Fondo tarybos kadencijos pabaigos, Fondo direktorius kreipiasi į Fondo tarybos narius skiriančias organizacijas dėl naujų narių skyrimo į Fondo tarybą.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-18 |
11 |
4 |
|
|
Projekto 11 straipsnio 4 dalyje formuluotė „kaip Fondo steigėjos“ tikslintina nurodant „kaip viešosios įstaigos Medijų rėmimo fondo steigėjos“. |
Pritarti |
Projekto 11 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Valstybė, kurios kaip viešosios įstaigos Medijų rėmimo fondo steigėjos ir dalininkės teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybės įgaliota institucija, Visuomenės informavimo etikos asociacija ir Kultūros periodinių leidinių asociacija ne vėliau kaip iki 2023 m. birželio 1 d. įsteigia viešąją įstaigą Medijų rėmimo fondą.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
5.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-04-18 |
11 |
1 |
|
|
Pažymėtina, jog vietoj dabar galiojančiame keičiamo įstatymo 28 straipsnyje numatyto Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo pagal projekto 8 straipsnį būtų steigiamas naujas juridinis asmuo – viešoji įstaiga Medijų rėmimo fondas, kuris atliktų ir dalį panašių funkcijų bei būtų finansuojamas iš tų pačių šaltinių. Projekto 11 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad keičiamo įstatymo 28 straipsnio pakeitimas (kuriuo valstybės parama per Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą keičiama valstybės parama per Medijų rėmimo fondą) įsigaliotų 2023 m. gegužės 1 d., tačiau jokių nuostatų, reglamentuojančių Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondui Lietuvos Respublikos 2023 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 2 priede paskirtų valstybės biudžeto asignavimų 2023 metams tolimesnio naudojimo (ar nenaudojimo) tvarką, nėra nustatyta. Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisinio aiškumo, o taip pat siekiant užtikrinti tolesnį sklandų valstybės remiamų projektų finansavimą valstybės biudžeto lėšomis, projektą reikėtų papildyti taikymo nuostatomis, aiškiai nustatančiomis Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondui skirtų valstybės biudžeto asignavimų 2023 metams tolesnį naudojimą (ar nebenaudojimą) po įstatymo 8 straipsnio įsigaliojimo 2023 m. gegužės 1 d. |
Nepritarti |
Argumentai: Medijų rėmimo fondas valstybės paramą viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams pradės teikti 2024 metais. Atsižvelgiant į tai, finansavimas Medijų rėmimo fondui turėtų būti numatytas ne 2023 metų, bet 2024 metų biudžete. Todėl atitinkami pakeitimai turėtų būti atliekami rengiant Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą. Komiteto nuomone nėra tikslinga įstatymo projektą papildyti nuostatomis, aiškiai nustatančiomis Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondui skirtų valstybės biudžeto asignavimų 2023 metams tolesnį naudojimą (ar nebenaudojimą) po įstatymo 8 straipsnio įsigaliojimo 2023 m. gegužės 1 d., kadangi asignavimų grąžinimas yra numatytas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 32 straipsnyje išdėstyta tvarka.“ Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Komiteto pirmininkas Vytautas Juozapaitis
Kultūros komiteto biuro patarėja Aušra Pocienė