LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 2015 M. GRUODŽIO 22 D. NUTARIMO NR. XII-2232 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KARINIŲ VIENETŲ DALYVAVIMO TARPTAUTINĖSE OPERACIJOSE“ PAKEITIMO
2017-06-06 Nr. XIIIP-790
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 1 straipsniu keičiamo nutarimo 1 straipsnio 3 dalimi siūloma „siųsti į Ukrainą nuo 2017 m. liepos 1 d. iki 2017 m. gruodžio 31 d. Lietuvos Respublikos karinius vienetus, sudarytus iš karių ir civilių krašto apsaugos sistemos tarnautojų, Ukrainos ginkluotojų pajėgų mokymo tikslais - iki 60 karių ir civilių krašto apsaugos sistemos tarnautojų“ (pabraukimas – mūsų).
Seimo nutarimo, kurį siūloma keisti teikiamu projektu, preambulėje yra nurodytas nutarimo teisinis pagrindas - Tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatymo (toliau – Įstatymas) 6 straipsnio 2 ir 5 dalys. Pažymėtina, kad pagal Įstatymo 6 straipsnio 2 dalį Seimas Respublikos Prezidento teikimu priima sprendimą tuomet, kai Lietuvos Respublikos kariniai vienetai siunčiami dalyvauti kitoje karinėje operacijoje.
Iš teikiamame projekte pateiktos formuluotės – „Ukrainos ginkluotojų pajėgų mokymo tikslais“ - nėra aišku, ar Lietuvos Respublikos kariniai vienetai būtų siunčiami dalyvauti tarptautinėje operacijoje ar kokiais kitais tikslais. Mūsų vertinimu Lietuvos Respublikos karinių vienetų siuntimas į Ukrainą jos ginkluotojų pajėgų mokymo tikslais, vadovaujantis Įstatymo nuostatomis - „tarptautinės operacijos“, „kitos karinės operacijos“, „kitų karinio bendradarbiavimo renginių“ sąvokomis – turėtų būti traktuojamas ne kaip siuntimas dalyvauti tarptautinėje operacijoje, bet kaip siuntimas dalyvauti kitame karinio bendradarbiavimo renginyje. Tokiu atveju, vadovaujantis Įstatymo 10 straipsnio 3 dalies 1 punktu bei atsižvelgiant į teikiamame nutarime siūlomą siųsti karių ir civilių krašto apsaugos sistemos tarnautojų skaičių, sprendimą turėtų priimti ne Lietuvos Respublikos Seimas, o Krašto apsaugos ministras.
2. Jeigu būtų nuspręsta neatsižvelgti į aukščiau pateiktą pastabą, teikiamo nutarimo preambulėje reikėtų įrašyti teikiamo nutarimo teisinį pagrindą – atitinkamą Įstatymo straipsnį bei Prezidento dekreto, kuriuo yra teikiamas Seimo nutarimo projektas, priėmimo datą, pavadinimą bei numerį.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
L. Schulte-Ebbert, tel. (8 5) 239 6498, el. p. [email protected]
M. Griščenko, tel. (8 5) 239 6552, el. p. [email protected]