PASIŪLYMAS 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-1234

8, 14, 18, 20, 27, 30, 31, 34, 35 IR 364 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4065(2)

 

2020-09-03 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

      1.             

I

 

 

Argumentai:

Į Seime priimtą naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymą Nr. XIII-2987 reikalinga integruoti nuostatas dėl E-pristatymo sistemos įteisinimo ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimo viešojo administravimo subjektų veikloje. Dėl šios priežasties įstatymo projektas tikslinamas atsisakant iki 2020-10-31 galiojančių nuostatų keitimo ir atvaizduojant naujos Viešojo administravimo įstatymo redakcijos 9, 11 ir 13 straipsnių keitimą. Dėl įstatymo projekto turinio pokyčių siūlome keisti ir įstatymo projekto pavadinimą.

Naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatyme siūlomos redakcijos  9, 11 straipsnis ir 13 straipsnio 1 dalis įsigaliotų 2021-07-01.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip: 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. VIII-1234  8, 14, 18, 20, 27, 30, 31, 34, 35 IR 364 STRAIPSNIŲ XIII-2987 1 IR 2 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS“

1

 

Argumentai:

Į Seime priimtą naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymą Nr. XIII-2987 reikalinga integruoti nuostatas dėl E-pristatymo sistemos įteisinimo ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimo viešojo administravimo subjektų veikloje. Dėl šios priežasties įstatymo projektas tikslinamas atsisakant iki 2020-10-31 galiojančių nuostatų keitimo ir atvaizduojant naujos Viešojo administravimo įstatymo redakcijos 9 straipsnio keitimą.

Naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnis, reglamentuojantis administracinį reglamentavimą, tapo nebeaktualus, nes jame pateikiama tik nuoroda į Teisėkūros pagrindų įstatymą, numatantį pareigą viešojo administravimo subjektams konsultuotis su visuomene.  Taigi 9 straipsnyje vietoj nebeaktualių nuostatų siūlome reglamentuoti nuostatas įteisinančias E-pristatymo sistemą ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimą viešojo administravimo subjektų veikloje.

Be to, atsižvelgiant į Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktą išvadą dėl E-pristatymo įstatymų projektų paketo, siūlau įtraukti nuostatas iš Vyriausybės Seimui pateikto Viešojo administravimo įstatymo projekto, kuriame aiškiau, skaidriau  ir detaliau reglamentuojami E-pristatymo sistema teikiamų paslaugų įkainių klausimai.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 1 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 8 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Kiekvienam asmeniui, kuriam individualus administracinis aktas yra skirtas arba kurio teisėms ir pareigoms šis individualus administracinis aktas turi tiesioginį poveikį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio akto priėmimo raštu pranešama apie individualaus administracinio akto priėmimą šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka. Kai individualus administracinis aktas priimamas naudojantis valstybės informacinėmis sistemomis, pridedamas individualaus administracinio akto išrašas.

1 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo  9 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo  9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

9 straipsnis. Administracinis reglamentavimas Informacinių ir ryšių technologijų naudojimas viešojo administravimo subjektų veikloje

Viešojo administravimo subjektai dėl rengiamų norminių teisės aktų projektų ir norminių administracinių aktų su visuomene turi konsultuotis, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu.

1. Viešojo administravimo subjektai rengiamus oficialius elektroninius dokumentus tarpusavyje turi, o asmenys tarpusavyje gali, siųsti ir gauti per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), išskyrus šio straipsnio 2 dalyje nurodytus atvejus. E. pristatymo sistemos elektroninė siunta turi tokią pačią teisinę ir įrodomąją galią kaip ir registruotoji pašto siunta.

2. Viešojo administravimo subjektai oficialius elektroninius dokumentus tarpusavyje gali siųsti ir gauti kitais būdais, jeigu tokią keitimosi oficialiais elektroniniais dokumentais tarp valstybės registrų ir informacinių sistemų funkciją užtikrina jų sąveika. Viešojo administravimo subjektai gali sudaryti galimybę asmenims parengti ir (ar) pateikti elektroninius dokumentus per viešojo administravimo subjektų jau sukurtas ar kitas elektronines priemones, leidžiančias identifikuoti asmenį (šis požymis netaikomas, kai asmens identifikacija nėra būtina).

3. E. pristatymo sistema yra valstybės informacinė sistema, kurios nuostatus tvirtina Vyriausybė. E. pristatymo sistemos valdytoja yra Vyriausybės įgaliota institucija, tvarkytojai – valstybės įmonė Registrų centras ir pašto paslaugos teikėjai, pristatantys pašto siuntas, atspausdintas iš E. pristatymo sistemos. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis taisykles tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija. E. pristatymo sistemos duomenys, įskaitant fizinių asmenų asmens duomenis, nėra vieši.

4. Elektroninio pristatymo paslaugos fiziniams asmenims, kai jie elektronines siuntas per E. pristatymo sistemą siunčia viešojo administravimo subjektams, teikiamos neatlygintinai. Visais kitais atvejais, išskyrus įstatymų numatytas išimtis, elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo sistemos priemonėmis teikiamos pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos  nustatytus tarifus.

5. Kai elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo, sistemos priemonėmis teikiamos atlygintinai, elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifai neturi viršyti būtinų ir pagrįstų sąnaudų, patirtų teikiant šias paslaugas. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifai peržiūrimi ne rečiau kaip kas dvejus metus.

6. Kai asmens elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi ir elektroninė siunta jam siunčiama per E. pristatymo sistemą, pašto paslaugos teikėjas šią siuntą įteikia kaip pašto siuntą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymu. Nustatant šios paslaugos tarifus įtraukiami elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifas ir valstybės įmonės Registrų centro viešojo konkurso būdu atrinkto (atrinktų) pašto paslaugų teikėjo (teikėjų) pasiūlyme (pasiūlymuose) pateikti įkainiai.

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau įtvirtinti prašymų ar skundų pateikimo viešojo administravimo subjektams būdus. Siūlau įstatyme aiškiai įvardinti galimybę asmeniui prašymą ar skundą pateikti per E-pristatymo sistemą, taip pat numatyti galimybę asmeniui teikti prašymą ar skundą per E-pristatymo sistemą jo nepasirašant, nes prisijungimo prie E-pristatymo sistemos būdai leidžia vienareikšmiškai identifikuoti asmenį. Tokiu būdu asmenims būtų palengvintas ir supaprastinamas kreipimasis į institucijas.

 

Pasiūlymas:

2 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo  11 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo  11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

11 straipsnis. Prašymų ir skundų administraciniam sprendimui priimti pateikimas ir nagrinėjimas

2. Prašymas ar skundas gali būti pateiktas asmeniškai arba per atstovą per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu, raštu tiesiogiai kreipiantis į viešojo administravimo subjektą arba per atstovą., tiesiogiai arba paštu, per kurjerį arba elektroniniais ryšiais. Atstovo teisė atstovauti turi būti įrodoma rašytiniu sutikimu. Kai prašymas ar skundas paduodamas elektroninių ryšių priemonėmis, jis turi būti pasirašytas, išskyrus atvejus, kai jis paduodamas per E. pristatymo sistemą.

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau įtvirtinti nuostatą dėl informacijos asmenims siuntimo prioritetinės tvarkos nustatymo, tačiau patikslintą nei teikė Vyriausybė. Siūlau, kad informacija pirmiausiai būtų siunčiama per  E. pristatymą (kai asmens elektroninio pristatymo dėžutė yra aktyvi), o jeigu E. pristatymo dėžutė nėra aktyvi, tada būtų siunčiama kitomis elektroninių ryšių priemonėmis; jeigu jomis įteikti informacijos neįmanoma, tuomet  būtų siunčiama kaip pašto siunta, bet ji būtų sugeneruojama per E. pristatymo sistemą. Tokios tvarkos nustatymas paskatintų pirmiausiai naudotis elektroninių ryšių priemonėmis, tačiau tuo pačiu nedidintų popierinių pašto siuntų skaičiaus, nes būtų stengiamasi pirmiausiai siųsti elektroniniais kanalais. Svarbu tai, kad paliekama asmens teisė prašyti atsakymą ar informaciją gauti tam tikru būdu, kuriuo asmuo pageidauja, ir tai būtų privaloma viešojo administravimo subjektui. Ir tik jeigu šio pageidavimo asmuo nėra išreiškęs, atsakymai ir informacija būtų siunčiami pagal siūlomą prioritetinę tvarką.

 

Pasiūlymas:

3 straipsnis. 2 straipsnio 4 dalies pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. 2021 m. liepos 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje

išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 13 straipsnio pavadinimo ir 1 dalies redakcija:

„13 straipsnis. Administracinio sprendimo ar kitos informacijos įteikimas (paskelbimas)

1. Asmeniui, pateikusiam prašymą, ar asmeniui, dėl kurio galimai pažeistų teisių ir teisėtų interesų yra pradėta administracinė procedūra, taip pat asmenims, kuriems administracinis sprendimas turi tiesioginį poveikį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administracinio sprendimo priėmimo dienos raštu pranešama apie priimtą administracinį sprendimą, pateikiant tokio sprendimo kopiją, ar, esant poreikiui apsaugoti atitinkamų kategorijų duomenis, – nuasmenintą priimto administracinio sprendimo nuorašą. Atvejais, kai administracinio sprendimo kopija ar nuorašas negali būti pateikti arba kai administracinio sprendimo forma neleidžia užtikrinti visų šio įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje reikalaujamų duomenų pateikimo, šie duomenys nurodytiems asmenims pateikiami raštu pranešant apie priimtą administracinį sprendimą. Jeigu asmuo nėra nurodęs pageidaujamo administracinio sprendimo ar kitos informacijos gavimo būdo, ji pateikiama tokiu būdu, kokiu buvo gautas prašymas ar skundas. ir reikalingų kontaktinių duomenų, viešojo administravimo subjektas informaciją teikia šia prioriteto tvarka: per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, pašto siunta. Jei asmens elektroninio pristatymo dėžutė E. pristatymo sistemoje yra neaktyvi, administracinis sprendimas ar kita informacija siunčiama kitomis elektroninių ryšių priemonėmis. Jei kitomis elektroninių ryšių priemonėmis administracinio sprendimo ar kitos informacijos pateikti neįmanoma, ji siunčiama per E. pristatymo sistemą, bet įteikiama kaip pašto siunta vadovaujantis Lietuvos Respublikos pašto įstatymu. Jei asmuo yra nurodęs pageidaujamą administracinio sprendimo ar kitos informacijos gavimo būdą ir reikalingus kontaktinius duomenis, jam siunčiama šiuo būdu.“ 

      3.             

2

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte atsisakoma nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 2 straipsnį:

2 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 14 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Asmenys pateikti prašymą ar skundą viešojo administravimo subjektui gali per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu, raštu tiesiogiai kreipdamiesi į viešojo administravimo subjektą. Viešojo administravimo subjektas privalo organizuoti savo darbą taip, kad asmenys pateikti prašymą ar skundą asmeniškai galėtų visą darbo dienos laiką, taip pat ir pietų pertraukos metu. Viešojo administravimo subjektas privalo nustatyti ne mažiau kaip 2 papildomas prašymų ir skundų priėmimo valandas per savaitę prieš arba po viešojo administravimo subjekto darbo dienos laiko.“

2. Pakeisti 14 straipsnio 5 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) jeigu jame nėra asmens vardo ir pavardės ar pavadinimo, adreso arba kitų kontaktinių duomenų ir nėra galimybės kitaip identifikuoti prašymą ar skundą pateikusį asmenį;“.

3. Pakeisti 14 straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) jeigu prašymas ar skundas, teikiamas raštu tiesiogiai ar atsiųstas paštu, arba prašymo ar skundo skaitmeninė kopija, atsiųsta per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, nepasirašyti ir nėra galimybės kitaip patikrinti prašymo ar skundo autentiškumo;“.

4. Papildyti 14 straipsnį nauja 6 dalimi:

„6. Viešojo administravimo subjekto atsakymai į prašymus ar skundus asmenims, jeigu asmuo nėra nurodęs pageidaujamo viešojo administravimo subjekto atsakymo į prašymą ar skundą gavimo būdo ir (ar) reikalingų kontaktinių duomenų, pateikiami šia prioriteto tvarka: per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, pašto siunta. Jeigu asmens E. pristatymo sistemos elektroninio pristatymo dėžutė (toliau – elektroninio pristatymo dėžutė) yra neaktyvi, atsakymas į prašymą ar skundą jam siunčiamas per E. pristatymo sistemą, bet įteikiamas kaip pašto siunta. Kai asmuo yra nurodęs pageidaujamą viešojo administravimo subjekto atsakymo į prašymą ar skundą gavimo būdą ir reikalingus kontaktinius duomenis, viešojo administravimo subjekto atsakymas į prašymą ar skundą jam įteikiamas šiuo būdu.“

5.  Buvusias 14 straipsnio 6–10 dalis laikyti atitinkamai 7–11 dalimis.

6. Pakeisti 14 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Prašymai elektroninių ryšių priemonėmis teikiami juos pasirašius kvalifikuotu elektroniniu parašu arba tokiu būdu, kad prašymo gavėjas galėtų vienareikšmiškai nustatyti prašymą pateikusio asmens tapatybę ir būtų užtikrintas prašymo vientisumas. Sprendimą, ar asmenų teikiami prašymai privalo būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu, jeigu tai nenustatyta teisės aktuose, atsižvelgdamas į prašymo ar prašomos suteikti viešosios ar administracinės paslaugos pobūdį, priima viešojo administravimo subjektas. Skundai, pateikti elektroninių ryšių priemonėmis, visada turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. Viešojo administravimo subjektų elektroninių ryšių priemonėmis teikiami atsakymai pasirašomi viešojo administravimo subjekto vadovo arba jo įgalioto pareigūno ar valstybės tarnautojo kvalifikuotu elektroniniu parašu.“

7. Pakeisti 14 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

„8. Apie prašymo ar skundo nenagrinėjimą asmeniui pranešama šio straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo viešojo administravimo subjekte dienos, išskyrus atvejus, kai prašyme ar skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų.“

8. Pakeisti 14 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

„9. Jeigu viešojo administravimo subjektas pagal kompetenciją negali spręsti prašyme išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo, jis jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos per E. pristatymo sistemą persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui, ir apie tai praneša asmeniui šio straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka. Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų perduoti prašymą ar skundą nagrinėti pagal kompetenciją, jis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos apie tai šio straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka praneša asmeniui, paaiškindamas jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis.“

      4.             

 

3

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį:

3 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

18 straipsnis. Informacinių ir elektroninių ryšių technologijų naudojimas viešajam administravimui

1. Viešojo administravimo subjektai, atlikdami jiems pavestas funkcijas, parengtus oficialius elektroninius dokumentus siunčia ir gauna per E. pristatymo sistemą. Kai viešojo administravimo subjektas steigia, kuria ar modernizuoja registrus ar valstybės informacines sistemas, jis privalo užtikrinti oficialių elektroninių dokumentų siuntimą ir gavimą per E. pristatymo sistemą.

2. Viešojo administravimo subjektai, atlikdami jiems pavestas funkcijas, parengtais oficialiais elektroniniais dokumentais ir informacija tarpusavyje gali keistis kitais būdais, tik jeigu tokią keitimosi oficialiais elektroniniais dokumentais ir informacija tarp valstybės informacinių sistemų ir (ar) registrų funkciją užtikrina jų sąveika. Viešojo administravimo subjektai gali sudaryti galimybę asmenims parengti ir (ar) pateikti elektroninius dokumentus per viešojo administravimo subjektų sukurtas kitas specialias elektronines savitarnos priemones.

3. E. pristatymo sistema yra valstybės informacinė sistema. Jos nuostatus tvirtina Vyriausybė. E. pristatymo sistemos valdytoja yra Vyriausybės įgaliota institucija, tvarkytojai – valstybės įmonė Registrų centras ir pašto paslaugos teikėjas (teikėjai), pristatantis (pristatantys) pašto siuntas, atspausdintas iš E. pristatymo sistemos. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis taisykles tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija. E. pristatymo sistemos duomenys, įskaitant fizinių asmenų asmens duomenis, nėra vieši.

4. Elektroninio pristatymo paslaugos fiziniams asmenims, kai jie elektronines siuntas per E. pristatymo sistemą siunčia viešojo administravimo subjektams, teikiamos neatlygintinai. Visais kitais atvejais, išskyrus įstatymų nustatytas išimtis, elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo sistemos priemonėmis teikiamos atlygintinai.

5. Kai elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo sistemos priemonėmis teikiamos atlygintinai, elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifai neturi viršyti būtinų ir pagrįstų sąnaudų, patirtų teikiant šias paslaugas. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifus tvirtina E. pristatymo sistemos valdytojas. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifai peržiūrimi ne rečiau kaip kas dveji metai.

6. Kai asmens elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi ir elektroninė siunta jam siunčiama per E. pristatymo sistemą, pašto paslaugos teikėjas šią siuntą įteikia kaip pašto siuntą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymu. Nustatant šios paslaugos tarifus įtraukiami elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifas ir valstybės įmonės Registrų centro viešojo konkurso būdu atrinkto (atrinktų) pašto paslaugų teikėjo (teikėjų) pasiūlyme (pasiūlymuose) pateikti įkainiai.

7. Viešojo administravimo subjektai, įgyvendindami jiems pavestas funkcijas, kitas informacines technologijas naudoja įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

      5.             

4

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 4 straipsnį.

4 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 20 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Asmuo, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, privalo sąžiningai naudotis jam suteiktomis teisėmis ir jomis nepiktnaudžiauti. Jeigu paaiškėja, kad asmuo, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, piktnaudžiavo jam suteiktomis teisėmis ar veikė nesąžiningai, viešojo administravimo subjekto vadovo sprendimu administracinė procedūra gali būti nutraukta ir apie tai per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros nutraukimo dienos šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka pranešama asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra.

      6.             

5

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 5 straipsnį.

5 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 27 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Jeigu administracinės procedūros sprendimas gali pakeisti administracinėje procedūroje nedalyvaujančių asmenų teisinį statusą, administracinė procedūra sustabdoma ir šiems asmenims raštu per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sustabdymo dienos šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka pranešama apie teisę dalyvauti šioje procedūroje. Kai šie asmenys pareiškia norą dalyvauti procedūroje arba raštu atsisako joje dalyvauti arba jeigu per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie teisę dalyvauti administracinėje procedūroje išsiuntimo dienos negautas jų atsakymas dėl dalyvavimo administracinėje procedūroje, administracinė procedūra atnaujinama.“

2. Pakeisti 27 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Apie sprendimą sustabdyti administracinę procedūrą ir apie sprendimą ją atnaujinti per 3 darbo dienas nuo atitinkamo sprendimo priėmimo dienos raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka informuojamas asmuo, dėl kurio pradėta administracinė procedūra.“

3. Pakeisti 27 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Jeigu paaiškėja, kad, pradėjus administracinę procedūrą, skundą tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas, administracinė procedūra nutraukiama ir per 5 darbo dienas nuo tokio paaiškėjimo dienos apie tai raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka informuojamas skundą pateikęs asmuo.

      7.             

6

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 6 straipsnį.

6 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 30 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Viešojo administravimo subjektas, dalyvaujantis administracinėje procedūroje, prireikus gali faktinius duomenis patikrinti vietoje. Asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ir suinteresuotiems asmenims šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka turi būti pranešta apie patikrinimo laiką, kad jie galėtų, jeigu pageidauja, dalyvauti tikrinant faktinius duomenis vietoje. Jeigu šio patikrinimo metu gali būti paskelbta informacija, kuri pagal įstatymus negali būti vieša, asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ir suinteresuotiems asmenims sudaroma galimybė susipažinti su faktinių duomenų patikrinimo vietoje rezultatais.

      8.             

7

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 7 straipsnį.

7 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 31 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

31 straipsnis. Administracinės procedūros terminai

Administracinė procedūra turi būti baigta ir administracinės procedūros sprendimas priimtas per 20 darbo dienų nuo jos pradėjimo pradžios. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą administracinė procedūra negali būti baigta, administracinę procedūrą pradėjęs viešojo administravimo subjektas gali ją pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų nuo termino administracinei procedūrai užbaigti pabaigos. Asmeniui apie administracinės procedūros termino pratęsimą per 2 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti administracinės procedūros terminą priėmimo dienos pranešama raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka ir nurodomos pratęsimo priežastys.

      9.             

8

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 8 straipsnį.

8 straipsnis. 34 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 34 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Administracinė procedūra baigiama administracinės procedūros sprendimo priėmimu. Viešojo administravimo subjektas, priimdamas administracinės procedūros sprendimą, negali pabloginti asmens, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, padėties. Asmeniui, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sprendimo priėmimo dienos raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą ir nurodomos faktinės aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas administracinės procedūros sprendimas, ir sprendimo apskundimo tvarka. Asmeniui, kuris kreipėsi dėl administracinės procedūros pradėjimo, per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sprendimo priėmimo dienos, laikantis asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka pateikiama informacija apie priimtą administracinės procedūros sprendimą.

  10.             

9

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 9 straipsnį.

9 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 35 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Asmeniui, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, ir viešojo administravimo subjektui, kurio veiksmai buvo skundžiami, per 3 darbo dienas nuo klaidų ištaisymo dienos šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka įteikiamas ar išsiunčiamas pataisytas dokumentas (administracinės procedūros sprendimas).

  11.             

10

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 10 straipsnį.

10 straipsnis. 364 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 364 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Patvirtintas patikrinimų planas ir jo pakeitimai skelbiami priežiūrą atliekančio subjekto interneto svetainėje arba į planą įtraukti ūkio subjektai šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka informuojami individualiai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimų plano patvirtinimo ar jo pakeitimo. Priežiūrą atliekantis subjektas, prieš pradėdamas planinį ūkio subjekto veiklos patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, privalo ūkio subjektą šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka informuoti apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą, nurodyti atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos ūkio subjektas turi pateikti priežiūrą atliekančiam subjektui, sąrašą.

  12.             

11

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo.

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 11 straipsnį.

11 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2020 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo gautus asmenų prašymus ar skundus viešojo administravimo subjektai nagrinėja pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusias šio įstatymo nuostatas.

 

Teikia Seimo narys

Jaroslav Narkevič