PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-1234
8, 14, 18, 20, 27, 30, 31, 34, 35 IR 364 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4065(2)
2020-09-03
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
I |
|
|
Argumentai: Į Seime priimtą naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymą Nr. XIII-2987 reikalinga integruoti nuostatas dėl E-pristatymo sistemos įteisinimo ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimo viešojo administravimo subjektų veikloje. Dėl šios priežasties įstatymo projektas tikslinamas atsisakant iki 2020-10-31 galiojančių nuostatų keitimo ir atvaizduojant naujos Viešojo administravimo įstatymo redakcijos 9, 11 ir 13 straipsnių keitimą. Dėl įstatymo projekto turinio pokyčių siūlome keisti ir įstatymo projekto pavadinimą. Naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatyme siūlomos redakcijos 9, 11 straipsnis ir 13 straipsnio 1 dalis įsigaliotų 2021-07-01. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠOJO
ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. |
1 |
|
Argumentai: Į Seime priimtą naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymą Nr. XIII-2987 reikalinga integruoti nuostatas dėl E-pristatymo sistemos įteisinimo ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimo viešojo administravimo subjektų veikloje. Dėl šios priežasties įstatymo projektas tikslinamas atsisakant iki 2020-10-31 galiojančių nuostatų keitimo ir atvaizduojant naujos Viešojo administravimo įstatymo redakcijos 9 straipsnio keitimą. Naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnis, reglamentuojantis administracinį reglamentavimą, tapo nebeaktualus, nes jame pateikiama tik nuoroda į Teisėkūros pagrindų įstatymą, numatantį pareigą viešojo administravimo subjektams konsultuotis su visuomene. Taigi 9 straipsnyje vietoj nebeaktualių nuostatų siūlome reglamentuoti nuostatas įteisinančias E-pristatymo sistemą ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimą viešojo administravimo subjektų veikloje. Be to, atsižvelgiant į Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktą išvadą dėl E-pristatymo įstatymų projektų paketo, siūlau įtraukti nuostatas iš Vyriausybės Seimui pateikto Viešojo administravimo įstatymo projekto, kuriame aiškiau, skaidriau ir detaliau reglamentuojami E-pristatymo sistema teikiamų paslaugų įkainių klausimai. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „
1 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnio pakeitimas Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „9
straipsnis.
1. Viešojo administravimo subjektai rengiamus oficialius elektroninius dokumentus tarpusavyje turi, o asmenys tarpusavyje gali, siųsti ir gauti per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), išskyrus šio straipsnio 2 dalyje nurodytus atvejus. E. pristatymo sistemos elektroninė siunta turi tokią pačią teisinę ir įrodomąją galią kaip ir registruotoji pašto siunta. 2. Viešojo administravimo subjektai oficialius elektroninius dokumentus tarpusavyje gali siųsti ir gauti kitais būdais, jeigu tokią keitimosi oficialiais elektroniniais dokumentais tarp valstybės registrų ir informacinių sistemų funkciją užtikrina jų sąveika. Viešojo administravimo subjektai gali sudaryti galimybę asmenims parengti ir (ar) pateikti elektroninius dokumentus per viešojo administravimo subjektų jau sukurtas ar kitas elektronines priemones, leidžiančias identifikuoti asmenį (šis požymis netaikomas, kai asmens identifikacija nėra būtina). 3. E. pristatymo sistema yra valstybės informacinė sistema, kurios nuostatus tvirtina Vyriausybė. E. pristatymo sistemos valdytoja yra Vyriausybės įgaliota institucija, tvarkytojai – valstybės įmonė Registrų centras ir pašto paslaugos teikėjai, pristatantys pašto siuntas, atspausdintas iš E. pristatymo sistemos. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis taisykles tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija. E. pristatymo sistemos duomenys, įskaitant fizinių asmenų asmens duomenis, nėra vieši. 4. Elektroninio pristatymo paslaugos fiziniams asmenims, kai jie elektronines siuntas per E. pristatymo sistemą siunčia viešojo administravimo subjektams, teikiamos neatlygintinai. Visais kitais atvejais, išskyrus įstatymų numatytas išimtis, elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo sistemos priemonėmis teikiamos pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytus tarifus. 5. Kai elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo, sistemos priemonėmis teikiamos atlygintinai, elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifai neturi viršyti būtinų ir pagrįstų sąnaudų, patirtų teikiant šias paslaugas. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifai peržiūrimi ne rečiau kaip kas dvejus metus. 6. Kai asmens elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi ir elektroninė siunta jam siunčiama per E. pristatymo sistemą, pašto paslaugos teikėjas šią siuntą įteikia kaip pašto siuntą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymu. Nustatant šios paslaugos tarifus įtraukiami elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifas ir valstybės įmonės Registrų centro viešojo konkurso būdu atrinkto (atrinktų) pašto paslaugų teikėjo (teikėjų) pasiūlyme (pasiūlymuose) pateikti įkainiai.
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau įtvirtinti prašymų ar skundų pateikimo viešojo administravimo subjektams būdus. Siūlau įstatyme aiškiai įvardinti galimybę asmeniui prašymą ar skundą pateikti per E-pristatymo sistemą, taip pat numatyti galimybę asmeniui teikti prašymą ar skundą per E-pristatymo sistemą jo nepasirašant, nes prisijungimo prie E-pristatymo sistemos būdai leidžia vienareikšmiškai identifikuoti asmenį. Tokiu būdu asmenims būtų palengvintas ir supaprastinamas kreipimasis į institucijas.
Pasiūlymas: 2 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio pakeitimas Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
11 straipsnis. Prašymų ir skundų administraciniam sprendimui priimti pateikimas ir nagrinėjimas 2. Prašymas ar
skundas gali būti pateiktas
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau įtvirtinti nuostatą dėl informacijos asmenims siuntimo prioritetinės tvarkos nustatymo, tačiau patikslintą nei teikė Vyriausybė. Siūlau, kad informacija pirmiausiai būtų siunčiama per E. pristatymą (kai asmens elektroninio pristatymo dėžutė yra aktyvi), o jeigu E. pristatymo dėžutė nėra aktyvi, tada būtų siunčiama kitomis elektroninių ryšių priemonėmis; jeigu jomis įteikti informacijos neįmanoma, tuomet būtų siunčiama kaip pašto siunta, bet ji būtų sugeneruojama per E. pristatymo sistemą. Tokios tvarkos nustatymas paskatintų pirmiausiai naudotis elektroninių ryšių priemonėmis, tačiau tuo pačiu nedidintų popierinių pašto siuntų skaičiaus, nes būtų stengiamasi pirmiausiai siųsti elektroniniais kanalais. Svarbu tai, kad paliekama asmens teisė prašyti atsakymą ar informaciją gauti tam tikru būdu, kuriuo asmuo pageidauja, ir tai būtų privaloma viešojo administravimo subjektui. Ir tik jeigu šio pageidavimo asmuo nėra išreiškęs, atsakymai ir informacija būtų siunčiami pagal siūlomą prioritetinę tvarką.
Pasiūlymas: 3 straipsnis. 2 straipsnio 4 dalies pakeitimas Pakeisti 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. 2021 m. liepos 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 13 straipsnio pavadinimo ir 1 dalies redakcija: „13 straipsnis. Administracinio sprendimo ar kitos informacijos įteikimas (paskelbimas) 1.
Asmeniui, pateikusiam prašymą, ar asmeniui, dėl kurio galimai pažeistų teisių
ir teisėtų interesų yra pradėta administracinė procedūra, taip pat asmenims,
kuriems administracinis sprendimas turi tiesioginį poveikį, ne vėliau kaip
per 3 darbo dienas nuo administracinio sprendimo priėmimo dienos raštu
pranešama apie priimtą administracinį sprendimą, pateikiant tokio sprendimo
kopiją, ar, esant poreikiui apsaugoti atitinkamų kategorijų duomenis, –
nuasmenintą priimto administracinio sprendimo nuorašą. Atvejais, kai
administracinio sprendimo kopija ar nuorašas negali būti pateikti arba kai
administracinio sprendimo forma neleidžia užtikrinti visų šio įstatymo 10
straipsnio 5 dalyje reikalaujamų duomenų pateikimo, šie duomenys nurodytiems
asmenims pateikiami raštu pranešant apie priimtą administracinį sprendimą.
Jeigu asmuo nėra nurodęs pageidaujamo administracinio sprendimo ar kitos
informacijos gavimo būdo |
||
3. |
2 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte atsisakoma nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 2 straipsnį:
|
4.
|
3 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį: „
|
5. |
4 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 4 straipsnį. „
|
6. |
5 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 5 straipsnį. „
|
7. |
6 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 6 straipsnį. „
|
8. |
7 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 7 straipsnį. „
|
9. |
8 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 8 straipsnį. „
|
10. |
9 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 9 straipsnį. „
|
11. |
10 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 10 straipsnį. „
|
12. |
11 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 11 straipsnį. „
|
Teikia Seimo narys
Jaroslav Narkevič