Vietoj 2019-10-15 registruoto

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo Nr. XII-717 pakeitimo įstatymo projektui

NR. XIIIP-3623(2)

2019-10-23

Vilnius

 

Eil. Nr.

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

 

1.

 

 

Argumentai:

   Užregistruota nauja Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo Nr. XII-717 pakeitimo įstatymo projekto redakcija Nr. XIIIP-3623(2) (toliau – Įstatymo projektas), kuria siūlomo priimti Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo (toliau – Įstatymas) 9 straipsnio 2 dalyje numatomas ydingas Nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) fondo finansavimo modelis.

   Svarstant ankstesnę Įstatymo projekto redakciją Nr. XIIIP-3623, Valstybės valdymo ir savivaldybių komitete buvo pritarta Seimo narių pasiūlymui dėl NVO fondo finansavimo iš vadinamos „nepaskirtos“ gyventojų pajamų mokesčio (toliau – GPM) dalies, analogiškas ydingas NVO fondo finansavimo modelis siūlomas ir naujoje Įstatymo projekto redakcijoje. Svarbu pažymėti, kad jokia nepaskirta GPM dalis iš viso neegzistuoja, nes dviejų procentų subsidija iš konkretaus žmogaus konkrečiai organizacijai mokama tiesiog iš bendro GPM „katilo“, todėl tikslinga neklaidinti visuomenės ir susitarti dėl kitokio NVO fondo finansavimo principo ir skirti nuolatinę dotaciją iš paskirtos GPM dalies.

   Kitas labai svarbus argumentas už NVO fondo finansavimo susiejimą būtent su paskirtos GPM dotacijos dydžiu remiasi tuo, kad NVO sektorius turės paskatą dirbti su gyventojais, rinkti kuo daugiau GPM procentų tiesiai iš gyventojų ir tik nuo tų pastangų priklausys NVO fondo finansavimo didėjimas. Tuo tarpu Įstatymo projektu Nr. XIIIP-3623(2) siūloma Įstatymo 9 straipsnio 2 dalies redakcija prieštarauja šiam motyvui ir skatina didesnį NVO finansavimą tada, kai skiriama mažiau pastangų darbui su žmonėmis, kurie galėtų skirti GPM dalį ne pelno subjektams.

 

Pasiūlymas:

Siūloma pakeisti Įstatymo projektu Nr. Nr. XIIIP-3623(2) siūlomo priimti Įstatymo 9 straipsnio 2 dalį ir išdėstyti ją taip:

 

„2. Fondo lėšos sudaromos iš nuolatinių Lietuvos Respublikos gyventojų nepaskirtos gyventojų pajamų mokesčio dalies ne pelno subjektams, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skiriamų asignavimų ir iš kitų teisėtai gautų lėšų. Planuojant kiekvienų metų valstybės biudžeto asignavimus, Fondui numatoma Vyriausybės nustatyta procentinė praėjusių metų gyventojų nepaskirto gyventojų pajamų mokesčio ne pelno subjektams dalis, ne mažesnė negu 20 procentų.“

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                             Tomas Tomilinas